Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
En toch lijken op die foto's de oude en nieuwe barn niet heel verschillend qua omvang, wel qua hoogte.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Ze gaan haar niet van dag verplaatsen. Dat zou maar wat erg zijn voor de mensen die voor haar een zondagticket hebben gekocht.
 

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Ik ga ervan uit dat QOTSA met hun nieuw album nog wel een zaalshow aankondigt, waar ik dan wel bij ben. Rosalia missen is absolute een no-go. Inderdaad ook gewoon zowat dé show van Primavera genoemd...

Maar het blijft een kloteclash want had QOTSA ook graag nog eens gezien.
Ik denk dat ik hier dan ook toch maar voor ga en tegen die tijd een kaartje voor hun show in de Ziggo ga kopen. Rosalia gaat de show van het festival geven
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
ik denk dat jullie hier rosalia toch wat overschatten. de gemiddelde werchterbezoeker heeft volgens mij nog nooit van rosalia gehoord
Als je met "de gemiddelde Werchterbezoeker" al die mensen bedoelt die de hele dag vanachter op de main vanop een dekentje pintjes aan het hijsen zijn, nee die hebben inderdaad nog nooit van Rosalia gehoord. Maar die mensen komen ook niet van hun plekje af en zorgen dus ook niet voor een volle Barn. En toch zijn die rode kruizen daar elk jaar weer opnieuw...

Het geldt dit jaar voor allevier de headliners in The Barn : het gaat vol zitten nog voor het concert begint, dus wees op tijd.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
ik denk dat jullie hier rosalia toch wat overschatten. de gemiddelde werchterbezoeker heeft volgens mij nog nooit van rosalia gehoord
Kan zeker. Noem het maar forum Bias. Net zoals bands als The National, Nick Cave (in Nederland, belgie is anders) etc wordt de populariteit enorm overschat (niet te verwarren met kwaliteit). Bij Rosalia kan ik het niet inschatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Die barn gaat stampvol staan.

Show ziet er waanzinnig uit. Muzikaal niet mijn ding maar had hier graag even gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Primavera in haar zak gestoken lees ik overal?

Bizar dat ze haar in de Barn gepropt krijgen op RW, kan makkelijk een main co-headlinen gok ik. Ook op RW.
Staat gek genoeg op Roskilde ook niet op de main. Al staat ze daar wel geafficheerd als co-head. Zal wel een bewuste keuze zijn van haar entourage dan.

Ook Fred Again in de Barn wordt gekte. Heeft bewezen op Primavera gemakkelijk een Main headlineplek aan te kunnen en staat binnen de 2 jaar alle majors te headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
ik denk dat jullie hier rosalia toch wat overschatten. de gemiddelde werchterbezoeker heeft volgens mij nog nooit van rosalia gehoord
Wordt, dacht ik, nochtans relatief vaak gedraaid op stubru, verkocht in een wipje Vorst uit. Geen flauw idee wat je je voorstelt bij de gemiddelde werchterbezoeker, maar ik verwacht toch iets meer haha.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Staat gek genoeg op Roskilde ook niet op de main. Al staat ze daar wel geafficheerd als co-head. Zal wel een bewuste keuze zijn van haar entourage dan.

Ook Fred Again in de Barn wordt gekte. Heeft bewezen op Primavera gemakkelijk een Main headlineplek aan te kunnen en staat binnen de 2 jaar alle majors te headlinen.
Niet vervelend bedoelt, maar dat laatste hoor je echt elk jaar hypes die daarna echt niet doorstoten naar main headlineplekken op allround festivals. Ik noem een Flume of Skrillex.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Als je met "de gemiddelde Werchterbezoeker" al die mensen bedoelt die de hele dag vanachter op de main vanop een dekentje pintjes aan het hijsen zijn, nee die hebben inderdaad nog nooit van Rosalia gehoord. Maar die mensen komen ook niet van hun plekje af en zorgen dus ook niet voor een volle Barn. En toch zijn die rode kruizen daar elk jaar weer opnieuw...

Het geldt dit jaar voor allevier de headliners in The Barn : het gaat vol zitten nog voor het concert begint, dus wees op tijd.
Dat is altijd toch zo met headliners in the barn? Vind het prima dat ze daar staat als alternatief voor mensen die QOTSA niet hun ding vinden. Ik zie ze ook niet als main headliner, eerder vooravond (plek van lil nas x bvb)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Ben ik trouwens de enige die de clash tussen Liam Gallagher en Editors de tweede hardste clash vindt (naast die van QOTSA vs. Rosalia)?
Iggy vs Stormzy vind ik de lastigste, nog erger dan QOTSA vs Rosalia. Maar kan begrijpen dat Liam en Editors wel wt overlap heeft qua fans.

Echt veel nare clashes voor mij dit jaar. Heb ik normaal nooit zo op RW.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: BetterDays

Gebruikers die dit onderwerp bekijken