Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Vreemd gesprek zojuist op StuBru:
Een luisteraar won tickets voor Rock am Ring en Foo Fighters en ze was bereid om haar examens hiervoor te laten vallen.

Eva De Roo haar antwoord: Ik zou nog even wachten tot morgen voor die beslissing te nemen. Dan wordt het duidelijk tijdens de ochtendshow.
Eva erna: Maar ik heb niets gezegd ...

Zou het? :)

Facebook post van StuBru een halfuur geleden:

Dit wordt even spannend als het t-shirt van Thibault: we vertellen jou morgenochtend hoe je de concerttrip naar Foo Fighters op Rock am Ring kan winnen én we spelen integraal hun nieuwe plaat 'But Here We Are'. Luister vanaf 6:00!

P.S.: houd je Foo Fighters merch alvast klaar.


Wat zou ik blij zijn met je assumptie, maar ik vrees ervoor dus…
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Vreemd gesprek zojuist op StuBru:
Een luisteraar won tickets voor Rock am Ring en Foo Fighters en ze was bereid om haar examens hiervoor te laten vallen.

Eva De Roo haar antwoord: Ik zou nog even wachten tot morgen voor die beslissing te nemen. Dan wordt het duidelijk tijdens de ochtendshow.
Eva erna: Maar ik heb niets gezegd ...

Zou het? :)
Aankondiging van een zaaltour in het najaar, gelijktijdig met de release van het album.

Oh, en da's een gokje trouwens.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
jaja, dat begrijp ik zeker, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik hou er net van dat er een grote waaier aan genres te zien is. Voor ieders wat wils, en voor ieders wat te ontdekken.

maar vraag me wel hardop af of het een goede match is met het mainstream RW-publiek ...
- Zit een gemiddeld combi-ticketter daar massaal op te wachten?
- Zijn mensen die een dagticket hadden omwille van Stromae ook wild te maken voor Stormzy?
- Of trekt Stormzy op zichzelf ook al een mooie schare fans die specifiek voor hem een dagticket kopen?

Ik heb daar geen zicht op eerlijk gezegd, ik kan het niet goed plaatsen. Misschien ben ik daar fout in maar ik heb ergens de vrees dat het een buzz-kill wordt voor een nu reeds onthoofde festivaldag...
Als er een naam is die niet-hiphop fans live wel kan overhalen, dan is het Stormzy wel. Heel energieke act, uitgebreide liveband, grootse show. Net goed dat ze dit ook eens op de main plaatsen. Hij is ook de grootste naam op NSJ, ook daar vind ik het een goede boeking die weleens wat nieuwe fans kan winnen.

Eens over het moeilijk in te schatten is hoeveel tickets de man schuift hoor, maar als er één boeking met ballen is op deze hele editie, dan is het Stormzy wel. Geeft aan dat ze weldegelijk soms eens iets buiten de comfortzone durven gaan.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
215
136
Als de Europese zaaltour pas rond oktober start, zou dat toch niet veel uit moeten maken voor de keuze om naar RAR te gaan wat dit weekend is? Voor het zelfde geld komen ze pas in december in België langs.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Als de Europese zaaltour pas rond oktober start, zou dat toch niet veel uit moeten maken voor de keuze om naar RAR te gaan wat dit weekend is? Voor het zelfde geld komen ze pas in december in België langs.
Dus jij ziet ze naar RW komen?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
jaja, dat begrijp ik zeker, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik hou er net van dat er een grote waaier aan genres te zien is. Voor ieders wat wils, en voor ieders wat te ontdekken.

maar vraag me wel hardop af of het een goede match is met het mainstream RW-publiek ...
- Zit een gemiddeld combi-ticketter daar massaal op te wachten?
- Zijn mensen die een dagticket hadden omwille van Stromae ook wild te maken voor Stormzy?
- Of trekt Stormzy op zichzelf ook al een mooie schare fans die specifiek voor hem een dagticket kopen?

Ik heb daar geen zicht op eerlijk gezegd, ik kan het niet goed plaatsen. Misschien ben ik daar fout in maar ik heb ergens de vrees dat het een buzz-kill wordt voor een nu reeds onthoofde festivaldag...
Hoor ik toch ook vaak, denk niet dat de gemiddelde werchterganger stormzy als headliner beschouwt . In UK zeker wel maar hier (nog) niet. Mooi dat ze t proberen maar ik denk niet dat t matcht.
Hem doorschuiven naar de headliner gaan ze niet doen. Zou wel eens halfleeg kunnen lopen halfweg.

Ik ga er vanuit dat er nog iets komt als headliner. Foo Fighters verwacht k niet maar je weet nooit.
Dat Guns n Roses op graspop staat, is geen probleem. Wel dat ze op vrijdag in Londen spelen. 2 dagen na mekaar spelen ze niet vaak meer. Robbie lijkt me dan een grotere kans.

Heel benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Vreemd gesprek zojuist op StuBru:
Een luisteraar won tickets voor Rock am Ring en Foo Fighters en ze was bereid om haar examens hiervoor te laten vallen.

Eva De Roo haar antwoord: Ik zou nog even wachten tot morgen voor die beslissing te nemen. Dan wordt het duidelijk tijdens de ochtendshow.
Eva erna: Maar ik heb niets gezegd ...

Zou het? :)
Zou het er niet gewoon over gaan dat morgen de cd wordt voorgesteld?
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
215
136
jaja, dat begrijp ik zeker, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik hou er net van dat er een grote waaier aan genres te zien is. Voor ieders wat wils, en voor ieders wat te ontdekken.

maar vraag me wel hardop af of het een goede match is met het mainstream RW-publiek ...
- Zit een gemiddeld combi-ticketter daar massaal op te wachten?
- Zijn mensen die een dagticket hadden omwille van Stromae ook wild te maken voor Stormzy?
- Of trekt Stormzy op zichzelf ook al een mooie schare fans die specifiek voor hem een dagticket kopen?

Ik heb daar geen zicht op eerlijk gezegd, ik kan het niet goed plaatsen. Misschien ben ik daar fout in maar ik heb ergens de vrees dat het een buzz-kill wordt voor een nu reeds onthoofde festivaldag...
Nee niet massaal.

Misschien een gedeelte, maar niet t overgrote deel. Dat t concert moment supreme kan meevallen of zelfs tof is dat kan zeker. Maar met wat biertje kan alles meevallen. Denk dat t erg druk bij Iggy gaat worden. Maar vast ook genoeg mensen die op een kleedje bij de main zitten en wel zien wat er langs komt.

Nee, zijn er dag-ticketkopers die t leuk vinden dat hij komt zeker, maar kan mij niet voorstellen dat er kopers zijn die alleen voor hem een kaartje kopen.
Zal toch in combinatie met de rest de line-up te maken hebben.
127,- voor alleen Stormzy lijkt mij iets te gortig.
Zijn laatste wapenfeit in Nederland is de AFAS in 2020. Misschien dat hij nu wel de Ziggodome uitverkoopt maar ook niet voor die prijs denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
215
136
Dus jij ziet ze naar RW komen?
Nee, ik probeer alleen de redenering te volgen die gegeven is. Dat meisje heeft de kans om nu gratis te gaan , dat laat iemand op leeftijd toch niet schieten voor een concert over een paar maanden waar ze ook nog voor moet betalen. Ik hoop natuurlijk wel dat ze op rw komen. Heeft dat meisje natuurijk ook niks aan tenzij ze daar ook gratis kaartjes voor krijgt... zie ik niet waarom zij moet wachten tot morgen, en t is alleen hype maken voor FF nieuws.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Dinsdag nog Flo, vandaag Eva De Roo...misschien moeten we stoppen met alles dat uit Stu Bru presentatoren komt kapot te analyseren, alsof het verborgen hints voor De Mol zijn.

Ofwel komt er morgen om 16u iets erg tof, of ze hebben niks en we mogen ons beginnen opmaken voor een stevige teleurstelling waarbij ze inderdaad Charlotte op main gaan parkeren of bvb nog iets als Arsenal er gaan bij zetten.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
170
145
De Ticketswapp meldingen voor combiticks stromen hier binnen... Hebben jullie al jullie ticket ontvangen? Ik alvast niet
 

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Genoeg pagina's van forum al stilletjes meegelezen, mij lekker voorbereidend voor mijn eerste keer Rock Werchter.

Voordat gehele line-up bekend werd, was het leuk om mee te speculeren welke artiesten zouden kunnen komen en welke gewenst zijn. Zodoende destijds de veel genoemde artiesten, die mij onbekend waren, eventjes opgezocht.
Nu rondom Stromae en in mindere mate ook Slowthai, speculeer ik ook net zo hard weer mee.
Met wat verschuivingen zie ik een Janelle Monae, Jess Glynne, Rag 'N Bone Man of Maître Gims wel graag komen. Als ik het zo snel gepuzzeld heb, zijn zij op die dagen vrij en/of in de buurt. Kleine speculaties voor mij naast de hoop op een grote headliner als Foo Fighters of een Lana del Rey.
 

Jmauris

Playlistbediener
22 jul 2021
6
5
De Ticketswapp meldingen voor combiticks stromen hier binnen... Hebben jullie al jullie ticket ontvangen? Ik alvast niet
Valt echt op. Ik kwam hier is piepen om te zien of er misschien een headliner cancelt of een andere verklaring te vinden is… Maar blijkbaar niet en is deze avond toevallig de moment dat iedereen beslist om tickets te verkopen…❓
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
149
109
Tickets zijn blijkbaar net beschikbaar gekomen in het Ticketmaster account. Bij mij wel althans...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken