Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Leuke discussie hoor maar we weten allemaal wie er tijd heeft en hoe dit gaat aflopen. Gelukkig is het op dag 1 helemaal niet erg om aan het eind van de avond alvast even een vergelijkend waren onderzoek te doen in de exotische uithoeken van de festivalweide. Lekker even een bodem leggen voor de lange nacht die gaat komen. Vergeet je lange broek niet aan te trekken voor de muggen komen! Anders raak je alsnog geïrriteerd. :)
Het is geen Pinkpop hé.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Wankele live reputatie is ook wat eigen leven gaan leiden. Mensen die bvb niet houden van het gejam. Maar verkopen gewoon 2 jaar op rij uit. Heerlijke headliner .
En idd ook goed dagprogramma. Vind de main op vrijdag heerlijk dagje. En daarnaast in de tenten voor anderen nog mooie namen. Als je dat vergelijkt met donderdag..
Eigen leven?
Proefondervindelijk vastgesteld. En dat licht niet aan het gejam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en pigital

festirock

Support act
1 dec 2015
838
565
Eigen leven?
Proefondervindelijk vastgesteld. En dat licht niet aan het gejam.
Ik vond ze vorig jaar sterk en niet alleen vorig jaar. En dat is niet omdat ze "bekende nummers" spelen.
Heb heel weinig slechte comments gehoord rondom me, sfeer was top
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.347
Velen gaan naar de Peppers en verwachten enkel de hits
die mannen jammen liever, of spelen wat van hun nieuw werk en dan is het een slecht concert
Das hetzelfde als naar Tool gaan en verwachten dat Keenan om het nummer het publiek toespreekt en af en toe nog even begint te stagediven
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Velen gaan naar de Peppers en verwachten enkel de hits
die mannen jammen liever, of spelen wat van hun nieuw werk en dan is het een slecht concert
Misschien is het altijd toevallig dan? Bij mij zijn het ook die lange pauzes tussen de nummers misschien. Rare onverstaanbare mopjes. Beetje rare setlistkeuzes. Matige zang ook wel. Ik weet het eigenlijk niet waaraan het ligt, het begint altijd best fijn maar het stort altijd snel in. En dat jammen is tof, maar na een tijd heb ik zoiets van 'ja Chad, ik weet het, je kan drummen. Drumt ons een keer een liedje jong.'
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69 en Paddy

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
669
455
Misschien is het altijd toevallig dan? Bij mij zijn het ook die lange pauzes tussen de nummers misschien. Rare onverstaanbare mopjes. Beetje rare setlistkeuzes. Matige zang ook wel. Ik weet het eigenlijk niet waaraan het ligt, het begint altijd best fijn maar het stort altijd snel in. En dat jammen is tof, maar na een tijd heb ik zoiets van 'ja Chad, ik weet het, je kan drummen. Drumt ons een keer een liedje jong.'
Dat is toch exact hetzelfde probleem met Foo Fighters. Veel te lang uitgesponnen nummers, teveel solo's, teveel gepraat ... De dag dat de Foo Fighters een 90 minuten set strak spelen zal een hoogdag zijn. Maar toch blijven mensen smeken dat ze geboekt worden. Lijkt mij met de Peppers dus hetzelfde verhaal.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.140
1.566
Ja de Peppers. Was ik lichtjes teleurgesteld dat ze mijn favoriete nummers niet speelden? Sure. Was ik happy dat ze Give it away in de staart speelden? Yup, ook.

Heb ik me zitten vergapen aan het meesterschap van Smith, Flea en Frusciante? Ook echt wel. Zeg wat je wil van die band, maar de ritmesectie is een force of nature die je wel wat jams gunt.

Op zich had ik liever een Billie of zelfs Foo Fighters gehad, dan de Peppers op herhaling, maar ik sta er sowieso weer met plezier. Hopend op Otherside, Breaking the girl, Can't Stop, Parallel Universe...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Volgend jaar derde rondje!! Wat een band. Boeken die handel, Herman.
Goedkope reactie dit. Ik zeg nergens dat ik daar op hoop of dat dat goed zou zijn. Ik zeg enkel dat ik het knap vind dat ondanks, zo blijkt naar weer totaal niet in overeenstemming met de werkelijkheid, de haat die ze hier krijgen (gezien de herhaling best terecht) dat deze band 2 jaar op rij hun dag uitverkoopt.
En ja ik ga ze ook weer zien, blijft toch mijn lievelingsband, ben jij überhaupt op de weide dit jaar, of geweest vorig jaar dat je 'last hebt' van de dubbele boeking?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Wat is in vredesnaam een USB aanhanger. Of is dat weer zo'n slappe belediging voor iemand die elektronische muziek kan waarderen?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.702
Wie wordt het voor de donderdag? Er is hier best wel een vocale groep van USB stickie artiest fans. Ook een trouwe groep van zanger(es) fans. Persoonlijk hoop ik op een band die echt instrumenten spelen met een vocalist in de rock genre.

Hoop dat Werchter ook zo denkt…….

Je hebt wel een grote vete tegen USB's man
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
359
812
Ik denk dat het voor dit topic goed zou doen om ASAP de vervanger te weten 😅😅. Ik gun jullie echt een waardige vervanger waar het merendeel zich toch mee kan verheugen! En vitten op elkaars persoonlijke smaak gaat jullie niet korter bij een vervanger brengen ;)
 

festirock

Support act
1 dec 2015
838
565
Goedkope reactie dit. Ik zeg nergens dat ik daar op hoop of dat dat goed zou zijn. Ik zeg enkel dat ik het knap vind dat ondanks, zo blijkt naar weer totaal niet in overeenstemming met de werkelijkheid, de haat die ze hier krijgen (gezien de herhaling best terecht) dat deze band 2 jaar op rij hun dag uitverkoopt.
En ja ik ga ze ook weer zien, blijft toch mijn lievelingsband, ben jij überhaupt op de weide dit jaar, of geweest vorig jaar dat je 'last hebt' van de dubbele boeking?
Klopt smaken verschillen. Van mij mag pearl jam 3 jaar na mekaar komen, ik ga ze met evenveel plezier kijken. En de peppers wordt ook nu weer genieten na vorig jaar. Met oa Editors zijn er ook mooie alternatieven.
Maar zoals je zei, wat goedkoop roepen en er zelf 2 jaar niet zijn , waarom ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
Wie wordt het voor de donderdag? Er is hier best wel een vocale groep van USB stickie artiest fans. Ook een trouwe groep van zanger(es) fans. Persoonlijk hoop ik op een band die echt instrumenten spelen met een vocalist in de rock genre.

Hoop dat Werchter ook zo denkt…….
He-le-maal mee eens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken