Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
RW moet proberen om die dag uit te laten verkopen, toch? Ga je niet voor elkaar krijgen met een CDW naar headliner te promoten, of Burna Boy of zoiets neer te zetten. Verkoop je geen extra kaartje mee. Als ze een 'grote' rocknaam zouden neerzetten worden meer tickets verkocht (en kunnen de Stromae dagjesmensen ook hun tickets op ticketswap zetten, worden toch opgekocht). Iedereen gelukkig. :cool:.
Behalve de mensen die totaal niets met grote rock hebben en op nog een popheadliner hadden gehoopt.

Dat Burna Boy geen extra kaartje zou verkopen lijkt me ook sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en pigital

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Een headliner valt niet 1 op 1 te vervangen, dat geldt voor geen enkele.
De mensen die enkel voor Stromae een ticket hebben aangeschafd ga je niet pleasen met eender welke naam die de voorbije weken hier de revue passeerden, je kan alleen trachten dat de bereiken maar:
Ze moeten 1) zien wie er kan en wilt komen en 2) de oefening gemaakt worden of deze boeking nog extra tickets zal schuiven. Want jammer genoeg voor de Stromae fans, verkocht is verkocht, zij kunnen alleen maar hopen dat puntje 1 en 2 hierboven in 'hun kraam' samenvalt.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
170
79

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.629
Je zou maar een ticket voor Stromae gekocht hebben en Maneskin in de plaats krijgen. Brrr.
Ach ja. Volgens mij zei jij hier laatst dat je Burna Boy 'in de lijn van Stromae' vindt liggen, terwijl ik die link dan weer echt dan ook totaal niet zie.

Denk dat de conclusie best mag zijn dat de Maestro een wel heel unieke act is, waarvoor elke vervanger de tongen los zal maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.532
4.412
Eens, maar dat geldt voor vrijwel alle namen die hier totnogtoe worden genoemd.
Ja Stromae is een geval apart. Ik vind hem fantastisch, maar zou van Angèle gaan lopen, terwijl anderen het wel een goede vervanging vinden. Iets anders wat ik weer leuk vind, kan dan weer bij andere kopers dit effect hebben. Een act vervangen en iedereen tevreden stellen, is quasi onmogelijk. Zeker als het een headliner is
 

Jopie27

Playlistbediener
9 mei 2023
37
183
Leuke discussie hoor maar we weten allemaal wie er tijd heeft en hoe dit gaat aflopen. Gelukkig is het op dag 1 helemaal niet erg om aan het eind van de avond alvast even een vergelijkend waren onderzoek te doen in de exotische uithoeken van de festivalweide. Lekker even een bodem leggen voor de lange nacht die gaat komen. Vergeet je lange broek niet aan te trekken voor de muggen komen! Anders raak je alsnog geïrriteerd. :)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-05-31 om 10.07.13.png
    Schermafbeelding 2023-05-31 om 10.07.13.png
    940,8 KB · Weergaven: 86
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en NiekBBQ

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
RW moet proberen om die dag uit te laten verkopen, toch? Ga je niet voor elkaar krijgen met een CDW naar headliner te promoten, of Burna Boy of zoiets neer te zetten. Verkoop je geen extra kaartje mee. Als ze een 'grote' rocknaam zouden neerzetten worden meer tickets verkocht (en kunnen de Stromae dagjesmensen ook hun tickets op ticketswap zetten, worden toch opgekocht). Iedereen gelukkig. :cool:.
Als je puur kijkt naar de winst/omzet die een festival maakt is dat natuurlijk niet hoe het werkt.
Als je geen idee hebt hoe veel tickets er tot nu toe verkocht zijn kun je ook onmogelijk zeggen dat het financieel gezien een goed idee is om een dure headliner er neer te zetten om een paar tickets extra te verkopen, in plaats van een goedkope oplossing die wat minder tickets extra verkoopt
er valt gewoon daar niet over te speculeren zonder inside info
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.565
Ach ja. Volgens mij zei jij hier laatst dat je Burna Boy 'in de lijn van Stromae' vindt liggen, terwijl ik die link dan weer echt dan ook totaal niet zie.

Denk dat de conclusie best mag zijn dat de Maestro een wel heel unieke act is, waarvoor elke vervanger de tongen los zal maken.
Ja, precies. Het is gewoon lastig, die donderdag komt er een vriendin van me (net 50 geworden) aansluiten die normaal nooit festivals doet maar wel een ticket voor Stromae heeft omdat ze megafan is. Ook zo'n dag waar ze al sinds de aankondiging vorig jaar naar uit kijkt (hotelletje geboekt, je kent het). Ik heb haar half aangespoord om eens gek te doen en RW mee te pikken. Heeft absoluut niets met gitaarmuziek en hoopt dat een Lizzo of Robbie (haha) hem komt vervangen. Sam Smith zie ik ook nog wel goed vallen, heeft veel hits. Heb gezegd dat ik met haar meehoop op een mooie popheadliner.

Maar soit, Stromae vervangen is zeker een moeilijke.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
677
466
Leuke discussie hoor maar we weten allemaal wie er tijd heeft en hoe dit gaat aflopen. Gelukkig is het op dag 1 helemaal niet erg om aan het eind van de avond alvast even een vergelijkend waren onderzoek te doen in de exotische uithoeken van de festivalweide. Lekker even een bodem leggen voor de lange nacht die gaat komen. Vergeet je lange broek niet aan te trekken voor de muggen komen! Anders raak je alsnog geïrriteerd. :)
Gelukkig heeft Krezip bij ons bijlange niet de status van in Nederland. Zelfs hun concert in De Roma (capaciteit +/- 2000 personen) is nog steeds niet uitverkocht. Geen paniek dus!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.629
Ja, precies. Het is gewoon lastig, die donderdag komt er een vriendin van me (net 50 geworden) aansluiten die normaal nooit festivals doet maar wel een ticket voor Stromae heeft omdat ze megafan is. Ook zo'n dag waar ze al sinds de aankondiging vorig jaar naar uit kijkt (hotelletje geboekt, je kent het). Ik heb haar half aangespoord om eens gek te doen en RW mee te pikken. Heeft absoluut niets met gitaarmuziek en hoopt dat een Lizzo of Robbie (haha) hem komt vervangen. Sam Smith zie ik ook nog wel goed vallen, heeft veel hits. Heb gezegd dat ik met haar meehoop op een mooie popheadliner.

Maar soit, Stromae vervangen is zeker een moeilijke.
Haha, denk dat je de spijker hiermee wel op z'n kop slaat. Ik lees hier aandachtig mee en ik zie allerlei suggesties die mijn wenkbrauwen echt doen fronzen. Ik behoor dan ook niet echt tot de doelgroep van Werchter, maar ik vind Stromae wel echt fantastisch. Voor zo'n act en wat gitaarwerk op de undercard zou ik zelfs een dagticket overwegen. Maar voor 90% van de suggesties die hier worden gedaan als vervanger, zou ik totaal niet warmlopen.

Objectief is niemand, maar als ik als buitenstaander alle namen onder elkaar zet dan lijkt Sam Smith mij nog de minst controversiële vervanger, eigenlijk. Maar geen idee of hij beschikbaar is, natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken