Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Gaat ie weer een beetje @Yannick? Niet te lang in de zon staren, word je duizelig van.
Dat hier dislikes op komen zegt ook weer veel. Dat van beide heren is weinig serieus bedoeld, maar volgens mij krijgt de ene duimpjes omdat rock wordt afgekraakt en de ander niet omdat ie het voor rock opneemt. En nee, deze quote is ook geen persoonlijke aanval.

Het wordt hier echt met de dag minder en minder.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Dat hier dislikes op komen zegt ook weer veel. Dat van beide heren is weinig serieus bedoeld, maar volgens mij krijgt de ene duimpjes omdat rock wordt afgekraakt en de ander niet omdat ie het voor rock opneemt. En nee, deze quote is ook geen persoonlijke aanval.

Het wordt hier echt met de dag minder en minder.
Het ene was lachen met de situatie, het andere een persoonlijke aanval :)
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Tame Impala, Lana, … Al de suggesties hier vind ik in feite een upgrade, maar probeer alvast niet te optimistisch te zijn want anders is de teleurstelling morgen des te groter 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Mijn gok qua vervanging voor Stromae:

1. Ghost (past zo perfect in hun tourschema (28 juni Spanje, 1 juli Finland), je doet er Graspop geen 'pijn' mee want die donderdag al uitverkocht en combitickets al uitverkocht ginds, enorm populair dezer dagen, nog betaalbaar en realistisch, in het verleden is er al een Graspopnaam gedeeld qua vervanging (Faith No More))

2. Calvin Harris (24 juni in de VS, 30 juni Spanje, 1 juli Ierland --> voor een DJ kan dit. Heeft momenteel een dikke hit te pakken met Ellie Goulding en is qua dance-muziek nog credible genoeg om een dag op Rock Werchter af te sluiten. De combinatie met Charlotte De Witte kan ook een bepaalde doelgroep overhalen om die dag naar Werchter te komen)

3. David Guetta (de naam nog niet zien voorbij komen, maar staat 1 en 2 juli in Frankrijk en de dagen daarvoor is hij nog vrij. Is naar mijn aanvoelen minder 'credible' dan Harris, maar heeft hits zat natuurlijk om het Werchterpubliek 's nachts te entertainen)

4. Mumford & Sons: festivaltour start momenteel op 1 juli in Zweden, lijkt dus perfect te kunnen. Wel geen nieuwe muziek uit volgens mij, maar het blijft een vervangende act natuurlijk.

5. Sam Smith: had hoger gestaan mocht die tour niet pas op 5 juli starten.

6. Lana Del Rey: 21 juni Glastonbury, 9 juli in Hyde Park in Londen. Zou de ultieme boeking zijn natuurlijk, maar daar wil ik mij niet te veel op vastpinnen om teleurstelling te voorkomen haha.

7. Maneskin: een gat tussen 21 juni en 16 juli ... Maar hun tour is niet helemaal niet aaneensluitend, dus wie weet als ze zulke mooie positie aangeboden wordt voor zulke jonge band.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Mijn gok qua vervanging voor Stromae:

1. Ghost (past zo perfect in hun tourschema (28 juni Spanje, 1 juli Finland), je doet er Graspop geen 'pijn' mee want die donderdag al uitverkocht en combitickets al uitverkocht ginds, enorm populair dezer dagen, nog betaalbaar en realistisch, in het verleden is er al een Graspopnaam gedeeld qua vervanging (Faith No More))

2. Calvin Harris (24 juni in de VS, 30 juni Spanje, 1 juli Ierland --> voor een DJ kan dit. Heeft momenteel een dikke hit te pakken met Ellie Goulding en is qua dance-muziek nog credible genoeg om een dag op Rock Werchter af te sluiten. De combinatie met Charlotte De Witte kan ook een bepaalde doelgroep overhalen om die dag naar Werchter te komen)

3. David Guetta (de naam nog niet zien voorbij komen, maar staat 1 en 2 juli in Frankrijk en de dagen daarvoor is hij nog vrij. Is naar mijn aanvoelen minder 'credible' dan Harris, maar heeft hits zat natuurlijk om het Werchterpubliek 's nachts te entertainen)

4. Mumford & Sons: festivaltour start momenteel op 1 juli in Zweden, lijkt dus perfect te kunnen. Wel geen nieuwe muziek uit volgens mij, maar het blijft een vervangende act natuurlijk.

5. Sam Smith: had hoger gestaan mocht die tour niet pas op 5 juli starten.

6. Lana Del Rey: 21 juni Glastonbury, 9 juli in Hyde Park in Londen. Zou de ultieme boeking zijn natuurlijk, maar daar wil ik mij niet te veel op vastpinnen om teleurstelling te voorkomen haha.

7. Maneskin: een gat tussen 21 juni en 16 juli ... Maar hun tour is niet helemaal niet aaneensluitend, dus wie weet als ze zulke mooie positie aangeboden wordt voor zulke jonge band.
Best een deprimerend rijtje, die ene uitzondering daargelaten... Ghost lijkt me ook wel grappig maar zie die mannen echt geen RW podium afsluiten, ook al zijn ze 'vrij' populair.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
870
Met Lana Del Rey of Maneskin zou ik heel blij zijn.
Naar Ghost of Mumford & Sons zou ik waarschijnlijk wel gaan kijken, als ze er dan toch staan.
De anderen liever niet.

Ik schat de kans dat het Ghost of David Guetta wordt ook heel laag in.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
525
383
Mijn gok qua vervanging voor Stromae:

1. Ghost (past zo perfect in hun tourschema (28 juni Spanje, 1 juli Finland), je doet er Graspop geen 'pijn' mee want die donderdag al uitverkocht en combitickets al uitverkocht ginds, enorm populair dezer dagen, nog betaalbaar en realistisch, in het verleden is er al een Graspopnaam gedeeld qua vervanging (Faith No More))

2. Calvin Harris (24 juni in de VS, 30 juni Spanje, 1 juli Ierland --> voor een DJ kan dit. Heeft momenteel een dikke hit te pakken met Ellie Goulding en is qua dance-muziek nog credible genoeg om een dag op Rock Werchter af te sluiten. De combinatie met Charlotte De Witte kan ook een bepaalde doelgroep overhalen om die dag naar Werchter te komen)

3. David Guetta (de naam nog niet zien voorbij komen, maar staat 1 en 2 juli in Frankrijk en de dagen daarvoor is hij nog vrij. Is naar mijn aanvoelen minder 'credible' dan Harris, maar heeft hits zat natuurlijk om het Werchterpubliek 's nachts te entertainen)

4. Mumford & Sons: festivaltour start momenteel op 1 juli in Zweden, lijkt dus perfect te kunnen. Wel geen nieuwe muziek uit volgens mij, maar het blijft een vervangende act natuurlijk.

5. Sam Smith: had hoger gestaan mocht die tour niet pas op 5 juli starten.

6. Lana Del Rey: 21 juni Glastonbury, 9 juli in Hyde Park in Londen. Zou de ultieme boeking zijn natuurlijk, maar daar wil ik mij niet te veel op vastpinnen om teleurstelling te voorkomen haha.

7. Maneskin: een gat tussen 21 juni en 16 juli ... Maar hun tour is niet helemaal niet aaneensluitend, dus wie weet als ze zulke mooie positie aangeboden wordt voor zulke jonge band.
Marcus Mumford staat op 29 juni op Lollapalooza Stockholm
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
FNM heeft natuurlijk wel gewoon ook nummers die iedereen kent. Ghost niet echt toch? Of bedoelt @Everyknight dat ze een slot onder pakweg Sam Fender kunnen pakken en de rest doorschuift?
Mensen in mijn omgeving kennen over het algemeen veel meer nummers van Ghost dan van FNM denk ik. Zou ze zelf ook 100% als een grotere naam inschatten, maar wellicht onderschat ik zelf FNM wat. Het zal net van je eigen bubbel afhangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Mensen in mijn omgeving kennen over het algemeen veel meer nummers van Ghost dan van FNM denk ik. Zou ze zelf ook 100% als een grotere naam inschatten, maar wellicht onderschat ik zelf FNM wat. Het zal net van je eigen bubbel afhangen.
Kan zeker hoor. Maar vergeet niet dat FNM de dag niet afsloot, maar de plek tussen Florence en Chemical Brothers inpalmde. Voelt toch iets minder raar aan dan je donderdag te laten concluderen met Stormzy - Ghost.

Maar van mij 'mag' het hoor. Zie het alleen helemaal niet zo voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken