Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Down The Rabbit Hole heeft, hoe je het ook draait of keert, een sterke vervanger voor Stromae geboekt met de beperkte tijd die ze hadden. Ik denk dat we bij Rock Werchter blij gaan mogen zijn als we iets van die orde gaan krijgen.

Straks kan het dus effectief ook gewoon Goldband worden he. 😅 Die treden tot 21 uur op in Evergem, maar zou niet de eerste keer zijn dat die knakkers twee optredens op een avond doen.

Dan klinkt een Burna Boy plots toch een stuk toffer.
Doe dan toch maar Goldband hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: muggenstift

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
iets die nog niet opgegooid is en misschien ook niet echt stromae zijn genre, maar zou the prodigy hier niet passen? is toch gewoon een festivalband bij uitstek
 
  • Haha
Waarderingen: werchter12

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Awkward Cricket GIF

16 uur
 

nicola

Playlistbediener
27 dec 2022
9
0
Ha Nicola!

Als je met de auto komt, kom heel vroeg. Scheelt enorm veel file en moe word je toch wel. En dit jaar dus een parkeerkaart kopen van tevoren.

Zoals eerder genoemd genoeg zonnebrandcreme en dan pas verder denken :) Sommige jaren was er 4 dagen geen wolkje te bekennen en aangezien Werchter vlak na de kortste dag van het jaar plaats vindt schijnt de zon dan errug lang! Wel lekker natuurlijk. Maar ook weer niet.

Wij nemen altijd een partytent mee voor de schaduw tussen de tentjes. Zelf wel blij dat ik een goeie heb met stalen poten, die gaat nu voor z'n zestiende jaar mee. Zo'n goedkope witte kan natuurlijk ook maar die zie je naarmate het weekend vordert steeds meer duct tape verzamelen. Zijn wel lekker licht want ik sjouw me een ongeluk. Maar als ie staat ben ik blij.

Verder iets om water bij je tent te hebben. Vooral 's ochtends wel lekker wanneer je uit je tent gebrand wordt :) Jerrycan, flessen of desnoods een zak. Gewoon iets.

Verder kan je het zo gek maken als je wilt natuurlijk. Wij printen vaak de blokkenschema's uit om in de partytent te hangen. Kapstokje erbij; we zijn wel geciviliseerde mensen. Vorig jaar een zonnebloem geplant op naast de tent op A1, ben benieuwd of hij er nog staat.

Oja dikke tip. Als je (heel) vroeg komt op donderdagochtend zou je kunnen overwegen niet de schoenen aan te hebben die je de rest van het weekend aan hebt. Het gras is af en toe best lang en met alle dauw er nog op kom je zeiknat bij de beste plek van de camping (die ik uiteraard niet zal verklappen) aan. Dan moeten ze weer drogen in de zon en ben je verplicht de eerste vijf pinten bij de tent te drinken met als gevolg dat je trek krijg. Zorg in dat geval voor een bak bami, lekker met wat kruiden.

Je kan verder ff checken waar de feest tent staat en of je daar wel of niet bij in de buurt wilt staan. Als je na 05:00 gaat slapen niet relevant maar anders wel. Over een plekje kiezen gesproken...blijf weg van de greppels. Een meter of tien van de randen van de camping moet genoeg zijn. Dit in verband met bepaalde luchtjes, zeker als mensen asperges gegeten hebben.

Over eten gesproken. Leuk en aardig al die kraampjes op de wei maar vergeet niet om de lokale keuken langs de kant van de weg te proberen. Niet meer zoals vroegen helaas maar nog steeds leuk, gezellig, lekker en goedkoper. Aan de andere kant smaakt een pasta op de wei ook wel lekker in de wetenschap dat hij 25 euro gekost heeft.

Laatste tip. Als de wei om 12 uur open gaat meteen erop gaan. Dan kan je rustig een half uurtje naar de plee en een bakkie koffie drinken in een hangmat voordat de pleures weer uit breekt. Echt een mooi momentje om na te denken over hoe het allemaal zo ver heeft kunnen komen.

Na de laatste act gaat trouwens de uitgang aan de zijkant (bij North West Walls) open. Als je die pakt, en je zit op A1, kan je voordat de confetti van de headliner neergedaald is al je lange broek aan trekken en met een pilsje in de hand richting de feesttent vertrekken. Pas wel op voor golfkarretjes die om 04:00 uur 's nachts de kroeg binnen rijden. Blijf daar rechts van drinken.

Veel plezier en we zien elkaar daar!
Aaaa top super hard bedankt!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken