Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ligt het probleem dan niet vooral bij het feit dat je al ontiegelijk veel gezien hebt? Het klinkt dan vooral alsof een Werchter of Pinkpop gewoon jou festivals niet meer zijn. Zolang bands als Muse en de Peppers nieuw werk blijven uitbrengen horen ze imo op de Pinkpops en Werchters.

Dit jaar was geen vetpot qua tourende headliners. Op RHCP op herhaling na (had liever Lamar gezien) heeft Werchter de meeste interessante headliners wel te pakken imo.

En een Elbow tijdens P!nk oid op Pinkpop zou geen wereldschokkende verandering zijn maar zeker iets toevoegen. Een alternatief is altijd goed.
Gedeeltelijk, maar ik vind het ook wel een gebrek van een slechte huidige doorontwikkeling in de muziek industrie. Neem een Rufus Du Sol, vorig jaar best goed gedaan als act op Lowlands (en ik neem ook aan Pukkelpop). Dan vind ik het weer een beetje makkelijk om ze nu te boeken als RW zijnde. Voor mij voelt dat echt als een “jaar te laat”.

Kendrick Lamar. Iedereen zou hier lyrisch over die boeking, ook op LL/Pukkelpop gestaan als headliner, en dat is ook weet jaren geleden. Moeten ze Kendrick dan nooit meer boeken, nee dat is het niet. Maar het voelt gewoon te vaak, te laat bij deze festivals.

Sure heb ik last van verzadiging, maar het is ook wel een taak voor vooruitstrevende festivals om daar wat mee te doen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Coachella heeft juist een vernieuwende line-up die 2023 aanvoelt. Ook al is lang niet alles daarvan mijn persoonlijke ding, maar in de breedte staan best veel grote acts waar ik wel benieuwd naar ben hoe die het doen, en waarvoor ik los nooit snel een kaartje zou kopen.

Ik was destijds ook voorstander van een Justin Bieber op Pinkpop bijvoorbeeld. Oprecht, en zelf was ik echt geen fan. Maar de Muses, RHCP’s, Editors, Arctic Monkeys van deze wereld zouden langzaam verdreven moeten worden naar de Bospops van deze wereld.
Ik snap je zorgen wel. Ik zelf zie ook graag eens van die nieuwere namen op festivals staan. Maar hier heb ik eerder deze week een discussie over gevoerd.

Veel van deze namen zijn onbetaalbaar voor Werchter en Pinkpop.
Van een Rolling Stones tot een Rammstein tot een Harry styles tot een Weeknd tot een Taylor swift. Op dit moment zijn al deze artiesten veel en veel te duur als festival headliners.

Misschien dat over een paar jaar Harry styles over zijn momentum heen is en dan bijvoorbeeld op een Werchter en Pinkpop kan staan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Gedeeltelijk, maar ik vind het ook wel een gebrek van een slechte huidige doorontwikkeling in de muziek industrie. Neem een Rufus Du Sol, vorig jaar best goed gedaan als act op Lowlands (en ik neem ook aan Pukkelpop). Dan vind ik het weer een beetje makkelijk om ze nu te boeken als RW zijnde. Voor mij voelt dat echt als een “jaar te laat”.

Kendrick Lamar. Iedereen zou hier lyrisch over die boeking, ook op LL/Pukkelpop gestaan als headliner, en dat is ook weet jaren geleden. Moeten ze Kendrick dan nooit meer boeken, nee dat is het niet. Maar het voelt gewoon te vaak, te laat bij deze festivals.

Sure heb ik last van verzadiging, maar het is ook wel een taak voor vooruitstrevende festivals om daar wat mee te doen.
Ik denk dat ze liever safe spelen dan… en dat Pukkelpop en Lowlands die risico’s toch meer aandurven. Denk ook dat het deels aan het publiek van zo’n festival ligt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Gedeeltelijk, maar ik vind het ook wel een gebrek van een slechte huidige doorontwikkeling in de muziek industrie. Neem een Rufus Du Sol, vorig jaar best goed gedaan als act op Lowlands (en ik neem ook aan Pukkelpop). Dan vind ik het weer een beetje makkelijk om ze nu te boeken als RW zijnde. Voor mij voelt dat echt als een “jaar te laat”.

Iedereen zou hier lyrisch over die boeking, ook op LL/Pukkelpop gestaan als headliner, en dat is ook weet jaren geleden. Sure heb ik last van verzadiging, maar het is ook wel een taak voor vooruitstrevende festivals om daar wat mee te doen.
Eens hoor. Ik heb hier ook lopen zeuren over het feit dat Stromae eigenlijk een jaar te laat is. Maar aan de andere kant moeten festivals ook roeien met de riemen die ze hebben. Als er niets anders tourt valt er ook niet anders te boeken.

Ik vind die barn headliners ook extreem goed geboekt. Die zouden grotendeels op andere festivals de main headlinen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ligt het probleem dan niet vooral bij het feit dat je al ontiegelijk veel gezien hebt? Het klinkt dan vooral alsof een Werchter of Pinkpop gewoon jou festivals niet meer zijn. Zolang bands als Muse en de Peppers nieuw werk blijven uitbrengen horen ze imo op de Pinkpops en Werchters.

Dit jaar was geen vetpot qua tourende headliners. Op RHCP op herhaling na (had liever Lamar gezien) heeft Werchter de meeste interessante tourende headliners wel te pakken imo. En het festival heeft ook echt een fijne undercard.

En een Elbow tijdens P!nk oid op Pinkpop zou geen wereldschokkende verandering zijn maar zeker iets toevoegen. Een alternatief is altijd goed.
Dus… heeft iemand nog een goed hotel ? Volgens mij is alles al volgeboekt 😂😂 Misschien toch maar eens smeken om vrij te krijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Eens hoor. Ik heb hier ook lopen zeuren over het feit dat Stromae eigenlijk een jaar te laat is. Maar aan de andere kant moeten festivals ook roeien met de riemen die ze hebben. Als er niets anders tourt valt er ook niet anders te boeken.

Ik vind die barn headliners ook extreem goed geboekt. Die zouden grotendeels op andere festivals de main headlinen.
Maar het is niet alleen dit jaar, het zijn slechts voorbeelden. Ik zou me nog prima vermaken op RW hoor. Maar ik koop nu tickets waar ik meer uitdaging in zie dan mijn persoonlijke smaak te pleasen.

De fijnste acts op dit soort festivals zijn gek genoeg vaak de acts waar ik nooit snel een los kaartje van zal kopen. Maar toch ergens wel benieuwd ben hoe ze het live doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Ik was destijds ook voorstander van een Justin Bieber op Pinkpop bijvoorbeeld. Oprecht, en zelf was ik echt geen fan. Maar de Muses, RHCP’s, Editors, Arctic Monkeys van deze wereld zouden langzaam verdreven moeten worden naar de Bospops van deze wereld.
Daarom ben ik nu ook fan van dat ze een Stormzy neerzetten op een hoge plek, als co-head met waarschijnlijk anderhalf uur speeltijd.

Maar zou Pinkpop nu echt veel beter zijn als ze dus nu ook Elbow gelijkertijd met Pink zou boeken?
Het simplele antwoord: ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Mark's Kal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Over Stromae gesproken: de beste man heeft 3 Franse shows gecanceld. 'Om medische redenen'. Ik mag hopen op een griepje want ik krijg ineens weer een flashback naar 2014-15 waar Stromae een beetje te veel hooi op zijn vork nam en mentaal niet meer op en top was...
 
  • Wow
Waarderingen: Mark's Kal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Maar uhh.. Glasto was 2019 he ;). We zitten nu in 2023.
Stormzy op Glasto is niet te vergelijken met Stormzy op festivals in de Benelux. Net als andere Engelse acts op Glasto. Die staan daar toch vaker wat hoger te spelen dan dat ze hier zouden doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Maar uhh.. Glasto was 2019 he ;). We zitten nu in 2023.
Oh ja, elke artiest heeft een timeframe van 1 jaar waarin ze mogen headlinen om fris te zijn natuurlijk.

Ik denk dat deze show van Stormzy zowat de grootste headlineshow buiten de UK van de man tot nu toe zal worden. En dat is best een gokje ja, want hij heeft in België zelfs nog nooit een arenashow gedaan waaraan je zijn populariteit in België kan meten. Voordat Bieber die show op Pinkpop speelde in 2017, heeft hij ook al headlineshows gedaan he elders. Ouwe kost dan maar? Te laat?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Over Stromae gesproken: de beste man heeft 3 Franse shows gecanceld. 'Om medische redenen'. Ik mag hopen op een griepje want ik krijg ineens weer een flashback naar 2014-15 waar Stromae een beetje te veel hooi op zijn vork nam en mentaal niet meer op en top was...
Ook gelezen, kreeg vorige vrijdag op de een of andere manier ook wel de vibe dat hij er niet 100 procent bij was en zoals hier al gezegd werd mooi het scenario afliep. Ook eindeloos lang applaus van het publiek beviel hem maar meh (naar mijn gevoel althans). Hoop dat het goed gaat met die man en dat hij nog een mooie tour neerzet!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Over Stromae gesproken: de beste man heeft 3 Franse shows gecanceld. 'Om medische redenen'. Ik mag hopen op een griepje want ik krijg ineens weer een flashback naar 2014-15 waar Stromae een beetje te veel hooi op zijn vork nam en mentaal niet meer op en top was...
Dat hoop ik vooral voor hem zelf niet dat hij er weer doorheen zit. Hoop echt dat hij goed gecoached wordt door zijn management en dat het inderdaad om een vervelend griepje gaat.

Buiten dat, eigen belang uiteraard, ik ben reuze benieuwd naar zijn show.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Oh ja, elke artiest heeft een timeframe van 1 jaar waarin ze mogen headlinen om fris te zijn natuurlijk.

Ik denk dat deze show van Stormzy zowat de grootste headlineshow buiten de UK van de man tot nu toe zal worden. En dat is best een gokje ja, want hij heeft in België zelfs nog nooit een arenashow gedaan waaraan je zijn populariteit in België kan meten. Voordat Bieber die show op Pinkpop speelde in 2017, heeft hij ook al headlineshows gedaan he elders. Ouwe kost dan maar? Te laat?
En dit bedoel ik dus met het WZAWZDB gevoel. Nee er zijn geen tijdsframes, maar als andere festivals wel steeds de kastanjes uit het vuur halen, dan kan Werchter zich toch niet op de borst kloppen dat het een unieke boeking is???

Stormzy heeft ook al meermaals op LL/PP gestaan op grote spots. Zouden volgens mij ook 2020 headlinen. Dus ja dan ben je nu anno 2023 aan de late kant om nu net Stormzy aan te komen. Hadden ze dat in 2019 gedaan dan had ik het stukken sterker gevonden inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Dat hoop ik vooral voor hem zelf niet dat hij er weer doorheen zit. Hoop echt dat hij goed gecoached wordt door zijn management en dat het inderdaad om een vervelend griepje gaat.

Buiten dat, eigen belang uiteraard, ik ben reuze benieuwd naar zijn show.
Zie nu die tour tot aan RW. Dat is echt weer eentje van de lange adem he.

Maar soit, denk wel dat het gewoon iets griep achtig ofzo zal zijn. Merk dat best veel mensen rond me daar nu mee te maken hebben trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Die man op SZiget bewondert…wat hij ook neerzet in zo’n show is ongekend. Kan me best voorstellen dat het echt veel energie kost. Ook mentaal. Van niks tot opeens overal opduiken van Amerika tot tour nu tot tour in het najaar tot festival zomer shows..Damn…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Stormzy heeft ook al meermaals op LL/PP gestaan op grote spots. Zouden volgens mij ook 2020 headlinen. Dus ja dan ben je nu anno 2023 aan de late kant om nu net Stormzy aan te komen. Hadden ze dat in 2019 gedaan dan had ik het stukken sterker gevonden inderdaad.
Tja, ik denk dat ik deze discussie na argumenten als deze wel kan laten liggen van mijn kant. Gaat wat mij betreft nergens meer over.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik vind Rosalía heel goed, maar nu niet per se om die laatste plaat waardoor ze zo populair is geworden. Als je wil weten wat haar 'speciaal' maakt, zou ik dus vooral eens El Mal Querer luisteren, veel meer traditionele flamenco invloeden.

Fred again.. begrijp ik de hype zelf ook niet dus daarmee kan ik je niet helpen, maar dat blijkt vooral iets te zijn dat je zelf live eens moet ervaren om het te begrijpen.

Dank voor je reactie. Dan vermoed ik dat het, wat Rosalia betreft gewoon echt buiten mijn persoonlijke smaak valt. wel een strakke boeking die en populair is en goed aan crowd control doet t.o.v. Arctic Monkeys.

Ga vooral heel erg genieten van haar!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Dank voor je reactie. Dan vermoed ik dat het, wat Rosalia betreft gewoon echt buiten mijn persoonlijke smaak valt. wel een strakke boeking die en populair is en goed aan crowd control doet t.o.v. Arctic Monkeys.

Ga vooral heel erg genieten van haar!
Er staat een heel goede pro shot video van haar show in Lolla Argentinië op Youtube. Ga heb hier even niet delen want spoilers maar geef het even mee. ;) Het korte stukje dat ik zag en hoorde, zag er geweldig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Die show van Lolla in Chili ziet er ook prima uit. Ik ben geen liefhebber van choreografie (ook niet bij Eefje) op het podium en muzikaal is het echt niet mijn ding, maar er staat wel iets dat een prima headliner is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken