Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Soms moeten er toegevingen gedaan worden om je programma goed te vullen. Ook al vinden wij die spot te hoog.
Om je programma goed te vullen een toegeving doen. Dus je bedoelt stormzy een hogere spot om je programma te vullen. Maar dat programma op donderdag is tot nu toe toch net niet gevuld..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Om je programma goed te vullen een toegeving doen. Dus je bedoelt stormzy een hogere spot om je programma te vullen. Maar dat programma op donderdag is tot nu toe toch net niet gevuld..

Ik heb het niet over Stormzy of deze situatie. Want ik weet niet hoe dit gelopen is.
Ik zeg alleen maar dat een festival programmeren constant afwegen is, schermen met agents die altijd het hoogste willen voor hun acts en omgaan met tegenslagen.
Wij kunnen wel zeggen vanop een afstandje: ā€œeej, das niet juist hĆØ, die staat te hoogā€. Maar aan zoā€™n boekingsproces gaat zoveel vooraf.

Jan Digneffe zei het goed in die podcast. Soms heb je voor een act die perfecte spot in gedachten. Maar dan schiet die agent dat los af, tja.

Trouwens in 2002 kreeg Coldplay met 1!!! album ook de spot net voor de headliner. Voor minder wilden ze de oversteek niet wagen tijdens Glastonbury. Dat vond iedereen ook te hoog toen. Uiteraard. Rest is geschiedenis.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
112
51
Wel vreemd dat ze Stormzy boeken dit jaar, nu hij juist een kut plaat gemaakt heeft! Had hem eigenlijk verwacht op dour of les ardentes.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Ik heb het niet over Stormzy of deze situatie. Want ik weet niet hoe dit gelopen is.
Ik zeg alleen maar dat een festival programmeren constant afwegen is, schermen met agents die altijd het hoogste willen voor hun acts en omgaan met tegenslagen.
Wij kunnen wel zeggen vanop een afstandje: ā€œeej, das niet juist hĆØ, die staat te hoogā€. Maar aan zoā€™n boekingsproces gaat zoveel vooraf.

Jan Digneffe zei het goed in die podcast. Soms heb je voor een act die perfecte spot in gedachten. Maar dan schiet die agent dat los af, tja.

Trouwens in 2002 kreeg Coldplay met 1!!! album ook de spot net voor de headliner. Voor minder wilden ze de oversteek niet wagen tijdens Glastonbury. Dat vond iedereen ook te hoog toen. Uiteraard. Rest is geschiedenis.
Tuurlijk is het een heel proces.
Maar die donderdag is (te) zwak dit jaar. Je loopt Billie mis. Maar Stormzy als co headliner is te hoog. Nieuwe plaat is een pak minder.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Tuurlijk is het een heel proces.
Maar die donderdag is (te) zwak dit jaar. Je loopt Billie mis. Maar Stormzy als co headliner is te hoog. Nieuwe plaat is een pak minder.
Goh ja, wie weet komt er nog iets mooi in de Barn en main stage om het in de breedte completer te maken hĆØ.

In 2012 had die zaterdag ook niet echt een band die eruit sprong. Maar had je zoveel sterke acts op 1 dag dat het werkte. Had iedereen The xx in een tent verwacht en stonden ze main stage.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Euhm....
The 1975 - Sam Fender - Stormzy - Stromae
Valt toch wel mager uit, mocht het Stromae zijn eerste en enige show zijn zoals vorig jaar dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
Maar Stormzy >>>>>> Lizzo ga ik wel mee akkoord.
Is gewoon jong geprogrammeerd. Die dag is vrij on brand met wat zoomers aantrekt en het blijft een dag die doorgaans moeilijk verkoopt omdat het een weekdag is. Die jong, poppy en met wat rap inrichten, is niet zo'n slecht gedacht.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.246
Is gewoon jong geprogrammeerd. Die dag is vrij on brand met wat zoomers aantrekt en het blijft een dag die doorgaans moeilijk verkoopt omdat het een weekdag is. Die jong, poppy en met wat rap inrichten, is niet zo'n slecht gedacht.
Op zich niet nee, maar dan moet de optelsom van de delen toch nog steeds meer zijn dan dit vermoed ik. We zullen wel zien op het einde van de rit
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken