Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Huh? Bij Paak kon al een kwartier voor de show de Barn niet meer binnen en het was het meest uitbundige publiek dat ik gezien heb in Werchter.

Bij Jay-Z stond het veld echt belachelijk vol toen. Viel ons op toen, want vooraf waren er veel boze mensen toen, contrastje met dat uitgelaten veld. Je kan die show trouwens nog stukken herbekijken op Youtube.
Paak was fantastisch, beste publiek ooit. Maar is ook geen pure hiphop. Daar zit zoveel in muzikaal gezien. Funk, soul, pop,... Heeft een hele goede band bij. Dat ontbreekt gewoon vaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar en Arctic

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik ben ook wel van mening dat hiphop live vaak tegenvalt. Er zijn best veel artiesten in het genre die ik waardeer, maar dat blijft toch vooral bij de albums. Overigens idem dito bij Billie Eilish, groot fan van haar muziek op de plaat, maar live opnames ervan komen toch over als plat en schreeuwerig.

Als het werkt, kan het natuurlijk ook super goed uit de verf komen, maar het werkt net iets te vaak niet naar mijn mening.
Had ik bij Eilish live ook wel wat. Vind haar op albums echt fantastisch maar live deed het me niet zoveel. Dat of mijn verwachtingen lagen te hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Huh? Bij Paak kon al een kwartier voor de show de Barn niet meer binnen en het was het meest uitbundige publiek dat ik gezien heb in Werchter.

Bij Jay-Z stond het veld echt belachelijk vol toen. Viel ons op toen, want vooraf waren er veel boze mensen toen, contrastje met dat uitgelaten veld. Je kan die show trouwens nog stukken herbekijken op Youtube.

Meest uitbundige publiek is voor mij nog altijd toen de Marquee op z'n kop werd gezet bij Beastie Boys.

Maar Anderson Paak heeft op z'n minst een goeie energie, zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Sinds Snoop Dogg op Werchter is voor mij alleen maar bevestigd dat het niet werkt. Tot nu toe heeft geen enkele soortgelijke act mijn ongelijk (voor mij dan) bewezen.
Snoop Dogg gezien in Lokeren en vond er geen bal aan.

Jay-Z op Wervhter destijds maar een stuk gezien en dan nog van ver, maar wat ik gezien heb, klonk goed.
Volledige live band, zelfs met blazers!
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Snoop Dogg gezien in Lokeren en vond er geen bal aan.

Jay-Z op Wervhter destijds maar een stuk gezien en dan nog van ver, maar wat ik gezien heb, klonk goed.
Volledige live band, zelfs met blazers!
Dat scheelt al een heleboel ja, dan is het zeer zeker ook muzikaal. Wat ik bij Snoop Dogg dus inderdaad totaal niet vond.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Mja, Snoop Dogg is ook een ras apart. Echt niet te vergelijken met wat Kendrick bent.
Dat is een beetje hetzelfde als Tool vergelijken met Limp Bizkit.
Ik luister totaal niet naar rap/hiphop, maar ik zou ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Gezien de historiek van beide genres vind ik dit een nogal vreemde vergelijking. :) Ik zou Snoop Dogg eerder met Ozzy vergelijken - alle respect voor zijn bijdrage in het verleden, maar nu helaas een beetje een parvenu (al hangt het ook van zijn humeur af). Al moet ik dan wel even heel hard nadenken over een relatief nieuwe metalband die vandaag festivals kan headlinen en in de afgelopen tien jaar evenveel 'critical acclaim' kreeg als Kendrick Lamar. Ghost komt dan misschien nog het dichtst in de buurt (zie Primavera). Maar laten we het erbij houden dat de metal al een tijdje geen Kendricks meer heeft voortgebracht. :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Ja, maar tegelijkertijd heb ik wel heel hard het gevoel dat we bepaalde namen hierdoor missen.
Stel dat al die popnamen beschikbaar waren, dan nog zou Werchter ze niet geprogrammeerd hebben.

Stel dat we nu als dagheadliners Robbie Williams, Rosalia, Dua Lipa en Billie Eilish gehad zouden hebben... het kot was hier te klein waarschijnlijk.
De horror inderdaad. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Ik denk persoonlijk dat Hiphop wel zou kunnen werken, maar dan wel met een live band. Kan me Rae Sremmurd nog herinneren, en dat klonk echt voor geen meter op de mainstage. Daar tegenover is Anderson .Paak wel echt ontzettend goed met liveband.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Er zijn wel een paar legendarische drama shows binnen dat genre op Werchter. The Game is absolute nummer 1, Xzibit was ook de moeite, om nog maar te zwijgen over Wu Tang Clan.

Maar zodra ze inderdaad verschijnen met een band, dan voel je al iets. Jay Z was echt heel goed, Kanye in 2006 ook, Kendrick in 2013 (al speelde die met moeite 35min van de voorziene 60) prima.

Het is vooral dat de massa, benoem ze maar gerust - de conservatieve werchterganger - er niet veel van lust. Kendrick was toen een enorme hype, ik stond quasi op rij 5 en had plaats zat.
Veel van die acts spelen ook liever main stage, terwijl dit veel beter tot zijn recht komt in een tent.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Er zijn wel een paar legendarische drama shows binnen dat genre op Werchter. The Game is absolute nummer 1, Xzibit was ook de moeite, om nog maar te zwijgen over Wu Tang Clan.
Ze maken op dat vlak ook wel vaak redelijk onoordeelkundige keuzes, waarvan je op voorhand al weet dat het mogelijk slecht afloopt.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
zou kunnen, maar met de warmste week enzo die er zitten aan te komen + wet leg die al gelekt zijn lijkt het toch dat er snel nog meer komt.
The Lumineers waren ook al een hele poos geleden gelekt, maar daar hebben we ook nog best lang moeten wachten op de officiele bevestiging. Dus leaks geven geen garantie voor snel nieuwe namen.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Ik ben ook wel van mening dat hiphop live vaak tegenvalt. Er zijn best veel artiesten in het genre die ik waardeer, maar dat blijft toch vooral bij de albums. Overigens idem dito bij Billie Eilish, groot fan van haar muziek op de plaat, maar live opnames ervan komen toch over als plat en schreeuwerig.

Als het werkt, kan het natuurlijk ook super goed uit de verf komen, maar het werkt net iets te vaak niet naar mijn mening.

Ik zit hier wat dubbel in want heb haar show in het Sportpaleis gezien. Haar muziek is gewoonweg fantastisch. Tijdens de show helpt het gekruis van het publiek vooral niet vind ik. Dat doet naar mijn gevoel afbreuk aan haar muziek. Daarnaast is het Sportpaleis niet de allerbeste plek qua geluid en dergelijke. Doch overmeesterde ze me tijdens de show af en toe en dat wil ook wat zeggen. Ik ben wel mee dat ik het vocaal soms net allemaal wat minder vond, mogelijks kwam dat eveneens door de verwachtingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik ben ook wel van mening dat hiphop live vaak tegenvalt. Er zijn best veel artiesten in het genre die ik waardeer, maar dat blijft toch vooral bij de albums. Overigens idem dito bij Billie Eilish, groot fan van haar muziek op de plaat, maar live opnames ervan komen toch over als plat en schreeuwerig.
Je hoort dan ook bijna enkel de schreeuwende tieners ipv Billie zelf
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken