Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Slechte fan made man.
Waarom?
Dit is een van de beste fanmades die ik in lange tijd gezien heb. Onwaarschijnlijk goed, toch ook niet té onrealistisch. Van elk genre genoeg bands genomen. Geen foute geschreven in de line up (bij mijn weten), een degelijk design, en eigenlijk voor mij geen enkele band waar ik van denk: dat gaat echt niet gebeuren... Sommige posities kunnen in vraag gesteld worden (The War On Drugs en Ty Segall zouden denk ik een fontje groter moeten staan), maar overall heel goede poging.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Het Deense Northside komt met hun eerste worp, bekendmaking volledig geript van PKP vorig jaar.
Muse, LP, The 1975, White Lies, Jehnny Beth, Cavetown, Nik og Jay, Benjamin hav og Familien, eee gee, Prisma.
Bijzonder matig. Vroeger boekte dit festival toch altijd de meer spannende namen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Waarom?
Dit is een van de beste fanmades die ik in lange tijd gezien heb. Onwaarschijnlijk goed, toch ook niet té onrealistisch. Van elk genre genoeg bands genomen. Geen foute geschreven in de line up (bij mijn weten), een degelijk design, en eigenlijk voor mij geen enkele band waar ik van denk: dat gaat echt niet gebeuren... Sommige posities kunnen in vraag gesteld worden (The War On Drugs en Ty Segall zouden denk ik een fontje groter moeten staan), maar overall heel goede poging.
In 2018 was The War On Drugs al een semi-headliner. Dingen als Lil Nas X, Lana Del Rey en Phoebe Bridgers.. gaan er gewoon niet staan. Pulp is al ontkracht door een aantal insiders dat die er niet zullen staan. Massive Attack, erg onwaarschijnlijk. Behalve Rosalia staat er geen één Spaanse act in die topline, laat staan Latijnse. In 2017 had zo'n poster realistisch geleken, maar voor 2022 meh nah.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Vooralsnog echt een weinig boeiende festivalzomer. Benieuwd of Primavera daar verandering in gaat brengen deze week.
Vind het wel opvallend hoor. Amper namen die eruit springen. Kan ook niet in 1 2 3 prominente Barn namen noemen waarop ik echt hoop (genre David Byrne, Janelle Monae, New Order, Anderson Paak, Nine Inch Nails, Thom Yorke, TGTBATQ)…

Het is allemaal zo droogjes en er komt precies weinig verandering in. Echt alleen Blur springt er wat uit (voor mij). Sorry voor de negativiteit, mogelijk brengen Primavera en Sziget (en DTRH) wat verandering! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het voelt ergens gewoon een beetje als een tussenjaar na knaljaar 2022. Helemaal omdat al die mooie geruchten voor 2023 langzaam uitdoofden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nou, het is wachten tot The Smile eens wordt aangekondigd, maar ook dat voelt als iets dat je in principe in 2022 moest hebben - wat men had, maar dan wel op TWC jammer genoeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Nou, het is wachten tot The Smile eens wordt aangekondigd, maar ook dat voelt als iets dat je in principe in 2022 moest hebben - wat men had, maar dan wel op TWC jammer genoeg.
The Smile hun eerste en enige Belgische show tot nu toe viel serieus in het water daar. En dan nog los van die gietende regen tijdens de hele show.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Vind het wel opvallend hoor. Amper namen die eruit springen. Kan ook niet in 1 2 3 prominente Barn namen noemen waarop ik echt hoop (genre David Byrne, Janelle Monae, New Order, Anderson Paak, Nine Inch Nails, Thom Yorke, TGTBATQ)…

Het is allemaal zo droogjes en er komt precies weinig verandering in. Echt alleen Blur springt er wat uit (voor mij). Sorry voor de negativiteit, mogelijk brengen Primavera en Sziget (en DTRH) wat verandering! :)
Sziget komt dus (eindelijk!) donderdag met namen, maar Sziget kennende zullen daar niet heel veel prominente Barn namen tussen zitten, maar who knows..

Zitten waarschijnlijk wel weer grote/nieuwe namen tussen, dat wel.

Wel benieuwd welke festivals deze week ook mee komen met de aankondiging van Sziget!
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
The Smile hun eerste en enige Belgische show tot nu toe viel serieus in het water daar. En dan nog los van die gietende regen tijdens de hele show.
Denk dat de regen daar inderdaad wel een grote spelbreker was. Bij mij in ieder geval toch. Kende er toen nog maar een paar nummers van, het is niet de meest 'gemakkelijke' muziek die wel wat inspanning vraagt van de luisteraar en dat kutweer helpt dan niet echt vind ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Denk dat de regen daar inderdaad wel een grote spelbreker was. Bij mij in ieder geval toch. Kende er toen nog maar een paar nummers van, het is niet de meest 'gemakkelijke' muziek die wel wat inspanning vraagt van de luisteraar en dat kutweer helpt dan niet echt vind ik.
Ja, het is niet dat het een beetje motregen was. Dit had gewoon in de Barn moeten staan natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Bijzonder matig. Vroeger boekte dit festival toch altijd de meer spannende namen.
Is altijd een strijd tussen hen Roskilde en in mindere mate Tinderbox (die zijn wel Main Square gewijs commercieel geworden), ik denk dat de laatste jaren Roskilde aan het langste eind trekt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Vond je dat? Ik vond het top. En Thom Yorke ook, hoorde ik achteraf.
Vond het ook erg goed, heerlijk om die mannen zo te zien genieten op het podium, nummers kwamen goed uit de verf. Maar een show in de tent was echt een pak memorabeler geweest.

En een zaalshow zoals Paradiso in NL was ook niet verkeerd geweest.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Vooralsnog echt een weinig boeiende festivalzomer. Benieuwd of Primavera daar verandering in gaat brengen deze week.
Eens. Allen Pulp en Blur zijn de eyecatchers tot nu toe voor mij. En Depeche mode voor slechts 1 festival... helaas.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Is altijd een strijd tussen hen Roskilde en in mindere mate Tinderbox (die zijn wel Main Square gewijs commercieel geworden), ik denk dat de laatste jaren Roskilde aan het langste eind trekt.
En je hebt ook nog Smukfest. Vier grote (niet metal) festivals zorgt voor veel spreiding.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken