Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Royal Blood was inderdaad echt heel raar op Rock Werchter, die zanger zat zich ook kapot te ergeren. In de AFAS was dat een goeie show, maar die podiumopstelling van ze is écht niet geschikt voor festivals. Die zanger moet meer vrij rond kunnen lopen.
Verder shows met waanzinnig publiek gezien, Michael Kiwanuka, Goldband, Sum 41, Keane, Phoebe Bridgers, Big Thief en Kacey Musgraves om een paar namen naast de gebruikelijke headliners te noemen.

Fontaines D.C. vind ik één van de allerleukste nieuwe bands, 'I Love You' en 'Jackie Down The Line' eindigen sowieso in mijn eindejaarslijstje. Heb ze twee keer live gezien, zaal en op Rock Werchter maar live doet het me ook niet zoveel. Hadden gewoon in de Barn gezet moeten worden, viel inderdaad redelijk dood op die main.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Royal Blood was inderdaad echt heel raar op Rock Werchter, die zanger zat zich ook kapot te ergeren. In de AFAS was dat een goeie show, maar die podiumopstelling van ze is écht niet geschikt voor festivals. Die zanger moet meer vrij rond kunnen lopen.
Verder shows met waanzinnig publiek gezien, Michael Kiwanuka, Goldband, Sum 41, Keane, Phoebe Bridgers, Big Thief en Kacey Musgraves om een paar namen naast de gebruikelijke headliners te noemen.

Fontaines D.C. vind ik één van de allerleukste nieuwe bands, 'I Love You' en 'Jackie Down The Line' eindigen sowieso in mijn eindejaarslijstje. Heb ze twee keer live gezien, zaal en op Rock Werchter maar live doet het me ook niet zoveel. Hadden gewoon in de Barn gezet moeten worden, viel inderdaad redelijk dood op die main.
Inderdaad in de tenten waanzinnige shows met uitzinnig publiek gezien. Mainstage viel nu en dan wat tegen. Al kregen sommige bands daar ook de vlam wel in de pijp zoals Maneskin (gehaat hier maar de show was echt prima).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en RubenFrusciante

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat is toch altijd op de Main van Werchter? Enkel headliners en bands met veel feest of publiek participatie momenten krijgen er sfeer in. Dit jaar bijv Goldband, Joost en Maneskin. Vandaar bij een clash, altijd tent kiezen. Ik heb daar optredens gezien die juist door het publiek naar hogere sferen werd getild (Alt-J !)
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Niet enkel bij Royal Blood, ik vond het publiek echt tam dit jaar. Volgens mij had de helft ook gewoon covid, nie normaal hoeveel mensen daar aan het hoesten waren en ik had het ook zitten toen ik thuis kwam.
Hier hebben we een ander topic voor he. .... met al veel te veel pagina's ....
 

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
39
33
Placebo voor Muse zou ik zeer toejuichen! Positieve geluiden over hun show. En ik ben positiever gestemd dan de meeste hier over Royal Blood maar het zou een miskleun zijn om hun voor Muse te zetten. Het veld was dit jaar goed gevuld maar de vonk sloeg nergens echt over.
Ik zie Placebo veel liever in The Barn en Royal Blood ook eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Bij Fontaines DC stond ik in eerste vak en was idd maar zeer flauw qua sfeer. Royal blood stond ik verder maar toch ook geen sfeer. Placebo op tw classic vond ik ook echt sterk. Sowieso mijn favoriete band, maar stellen in elk geval nooit teleur live en i.t.t. loud like love is hun laatste plaat wel echt goed. Dat was dan de kritiek van De Morgen dat de focus op tw classic te veel op de nieuwe plaat lag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Stonden in 2013 ook voor Editors, naar het schijnt op vraag van DM zelf. En in 2017 sloten ze NOS Alive af om middernacht, terwijl headliners daar gewoonlijk rond 2u afronden.

Met andere woorden: blijkbaar is de band vragende partij voor een vroege slot.
Net zoals Iron Maiden geloof ik.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
ik zat aan iets als dit te denken...
Zou dit logisch zijn/kunnen of is het te duur/touren ze niet?
Ik denk niet dat er nog iemand na Muse zal staan, SOAD is altijd een headliner (die passen nooit in de barn) en als ik zo verder kijk veel te veel grote namen te laag (sam fender, the smile, royal blood....)
Guns´n roses zie ik niet op RW staan
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol en Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
ik zat aan iets als dit te denken...
Zou dit logisch zijn/kunnen of is het te duur/touren ze niet?
Wel een beetje erg packed.
Bv de donderdag klub C namen zie ik eerder op de Main staan.
System of a down zou gewoon coheadliner zijn.
Combi gorillaz - rage Against the machine vind ik onlogisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Stonden in 2013 ook voor Editors, naar het schijnt op vraag van DM zelf. En in 2017 sloten ze NOS Alive af om middernacht, terwijl headliners daar gewoonlijk rond 2u afronden.

Met andere woorden: blijkbaar is de band vragende partij voor een vroege slot.
Depeche Mode > Stromae op zondag. 😇
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Guns N' Roses zie ik ze zeker boeken mocht de mogelijkheid bestaan.

- nog nooit op Rock Werchter gestaan
- TW Classic met Guns N' Roses als headliner was uitverkocht in 2017
- het eerste album na dé reünie zou er moeten aankomen.

Met nieuw werk zie ik ze er zeker staan, lijkt mij de ideale donderdagheadliner.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Fontaines speelde ook een moeilijke setlist op RW, hielp ook niet. Had ze liever in een tent gezien.

En inderdaad, na Muse niks verwachten. Depeche Mode lijkt me ook een soort Iron Maidenke te doen, was zelfs in 2006 al zo.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Fontaines speelde ook een moeilijke setlist op RW, hielp ook niet. Had ze liever in een tent gezien.

En inderdaad, na Muse niks verwachten. Depeche Mode lijkt me ook een soort Iron Maidenke te doen, was zelfs in 2006 al zo.
Moeilijke setlist omdat Werchter het nodig vond om ze maar 40 minuten te geven. Hadden ze 60 minuten gehad waren er meer hits voorbij gekomen. Keuzes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken