Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.103
Moest het om een bandje gaan dat ergens in de namiddag weggestopt kan worden, dan had ik een herhaling wel mogelijk geacht. Maar ondanks alle clichés gaat RW heus geen sub op herhaling boeken vanwege een package deal.

Er zijn trouwens meerdere voorbeelden van grote headliners wiens package deal weggezet werd op een ander LN-festival. Dus Royal Blood zal wel elders een mooie spot beloofd worden.
James Blake 2016 (Klub C head) en 2017 (sub).

En ik zie niet in op welk ander festival, anders dan Pukkelpop, waar ze nóg zouden kunnen staan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Hmmm, Muse dus. In tegenstelling tot iedereen denk ik, heb ik ze nog nooit gezien. Niet bewust ontlopen, maar gewoon nooit ergens gestaan waar ik was. Oude werk vind ik heel goed, hoe nieuwer, hoe kutter. Niet een band die me afschrikt, maar ook zeker niet lokt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Hmmm, Muse dus. In tegenstelling tot iedereen denk ik, heb ik ze nog nooit gezien. Niet bewust ontlopen, maar gewoon nooit ergens gestaan waar ik was. Oude werk vind ik heel goed, hoe nieuwer, hoe kutter. Niet een band die me afschrikt, maar ook zeker niet lokt.
Zoals bij veel bands vind ik ook bij Muse de eerste 3 / 4 albums heel erg goed. Daarna wordt het wat minder.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
James Blake 2016 (Klub C head) en 2017 (sub).

En ik zie niet in op welk ander festival, anders dan Pukkelpop, waar ze nóg zouden kunnen staan.
Dat James Blake toen zwaar te hoog stond, doet vermoeden dat het een "te nemen of te laten" situatie was voor must-have headliner Radiohead. Denk niet dat Muse anno 2022 in zo'n positie zit.

Nu, ik had Royal Blood sowieso al opgeschreven voor Pukkelpop. Hebben met hun laatste plaat nog geen van de typische festivals in augustus gespeeld, dus ik verwacht daar wel een rondje nadat de support voor Muse afgelopen is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.103
Dat James Blake toen zwaar te hoog stond, doet vermoeden dat het een "te nemen of te laten" situatie was voor must-have headliner Radiohead. Denk niet dat Muse anno 2022 in zo'n positie zit.

Nu, ik had Royal Blood sowieso al opgeschreven voor Pukkelpop. Hebben met hun laatste plaat nog geen van de typische festivals in augustus gespeeld, dus ik verwacht daar wel een rondje nadat de support voor Muse afgelopen is.
Dat kan. Maar laten we nu niet doen alsof een act op herhaling op Werchter vreemd is. Groot of klein. Florence kwam godbetert twee keer headlinen (ofja, de ene keer speelde ze een headline show als sub en de tweede keer krak dezelfde als échte headliner). Angèle, Bazart, Savages, Royal Blood (15 & 16) deden het ook al eerder.

En op Pukkelpop stonden ze in 2019 'pas'. Wordt zo naderhand wel een type bandje als Editors precies.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Technisch gezien speelde Royal Blood in 2015 en 2017. In 15 toen wel 2 keer om mee het gat van FF te vullen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.140
1.175
Muse blijft een logische boeking voor Rock Werchter. Ook 'op herhaling' (want het is Rock Werchter), alhoewel, 2019 zal tegen dan ook al weer 4 jaar geleden zijn.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
691
903
Ik denk meteen ook aan Placebo als co-headliner, al is QOTSA zeker een evenwaardige optie! Royal Blood mag tevens afkomen, al vind ik die als co-headliner te licht uitvallen, dus liever nog wat vroeger op de dag.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Placebo zou in 2020 sub zijn geweest voor coheadliners Volbeat en SOAD. Dus wellicht ook weer in de planning voor 2023. Maar wel als sub hoor, die zijn geen (co)headliner.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
691
903
Ik heb die inderdaad op TW Classic gezien de afgelopen editie en vond ze zeer goed, vandaar dat ik ze als een mogelijk co-headliner zag. Al is sub misschien logischer idd, want QOTSA is nog net een tikkeltje groter dan. Anyway, hoop dat beide bands te zien zullen zijn op RW 2023 🥳
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Placebo voor Muse zou ik zeer toejuichen! Positieve geluiden over hun show. En ik ben positiever gestemd dan de meeste hier over Royal Blood maar het zou een miskleun zijn om hun voor Muse te zetten. Het veld was dit jaar goed gevuld maar de vonk sloeg nergens echt over.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Placebo voor Muse zou ik zeer toejuichen! Positieve geluiden over hun show. En ik ben positiever gestemd dan de meeste hier over Royal Blood maar het zou een miskleun zijn om hun voor Muse te zetten. Het veld was dit jaar goed gevuld maar de vonk sloeg nergens echt over.
Niet enkel bij Royal Blood, ik vond het publiek echt tam dit jaar. Volgens mij had de helft ook gewoon covid, nie normaal hoeveel mensen daar aan het hoesten waren en ik had het ook zitten toen ik thuis kwam.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken