Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
560
516
Jeetje ik denk ik koop 2 kaarten voor Goldband in m'n pauze op t werk, hebben ze in een uurtje 2 maal de Lotto gevuld. Noteer maar opnieuw idd ..
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.360
Komt dat door de band, of door de tijd en de plek van podium die ze kregen? Het is geen geheim dat mainstage-openers / middagbands het altijd moeilijk hebben om 1) veel volk op de been te brengen en 2) ook nog eens te overtuigen. Dit in tegenstelling tot de tenten of de Slope waar dat toch altijd net ietsje makkelijker gaat. Ik herinner me IDLES ook nog steeds op de Slope in 2018, had denk ik totaal niet gewerkt op de mainstage bv.
Een mengeling van dit alles eigenlijk, iets te veel van hun trage nummers gespeeld, wat op een main niet werkt en dan nog begin vd dag
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Dat Fontaines DC maar even rust pakt. Eerste plaat subliem. 2e ontzettend saai, 3e terug wat beter, maar mist toch wat finesse en staan ook wel een hoop fillers op. Zonder twijfel de meest overhypte band van het moment. En ik vind ze zelf nog niet eens slecht hoor, maar kan zeker een 50-tal jonge gitaarbands opnoemen die in mijn ogen zoveel meer/beter/interessanter zijn. Maar bon.

Vind het echt raar dat er na hun BKS show sprake was van "volgend jaar headliner" en "beste show van het weekend"... Ik zie die ook echt niet doorgroeien tot een late namiddag spot op Main Stages van RW.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Dat Fontaines DC maar even rust pakt. Eerste plaat subliem. 2e ontzettend saai, 3e terug wat beter, maar mist toch wat finesse en staan ook wel een hoop fillers op. Zonder twijfel de meest overhypte band van het moment. En ik vind ze zelf nog niet eens slecht hoor, maar kan zeker een 50-tal jonge gitaarbands opnoemen die in mijn ogen zoveel meer/beter/interessanter zijn. Maar bon.

Vind het echt raar dat er na hun BKS show sprake was van "volgend jaar headliner" en "beste show van het weekend"... Ik zie die ook echt niet doorgroeien tot een late namiddag spot op Main Stages van RW.
Boeeeeeeeeeeeee.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Dat Fontaines DC maar even rust pakt. Eerste plaat subliem. 2e ontzettend saai, 3e terug wat beter, maar mist toch wat finesse en staan ook wel een hoop fillers op. Zonder twijfel de meest overhypte band van het moment. En ik vind ze zelf nog niet eens slecht hoor, maar kan zeker een 50-tal jonge gitaarbands opnoemen die in mijn ogen zoveel meer/beter/interessanter zijn. Maar bon.

Vind het echt raar dat er na hun BKS show sprake was van "volgend jaar headliner" en "beste show van het weekend"... Ik zie die ook echt niet doorgroeien tot een late namiddag spot op Main Stages van RW.
Deels eens. Die band moet even rust pakken, touren echt teveel en vooral te intensief. Van de andere kant, ze hebben het momentum nu en zouden makkelijk een AFAS uitverkopen op dit moment. Ik zie hen zeker doorgroeien naar een hogere plek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Dat Fontaines DC maar even rust pakt. Eerste plaat subliem. 2e ontzettend saai, 3e terug wat beter, maar mist toch wat finesse en staan ook wel een hoop fillers op. Zonder twijfel de meest overhypte band van het moment. En ik vind ze zelf nog niet eens slecht hoor, maar kan zeker een 50-tal jonge gitaarbands opnoemen die in mijn ogen zoveel meer/beter/interessanter zijn. Maar bon.

Vind het echt raar dat er na hun BKS show sprake was van "volgend jaar headliner" en "beste show van het weekend"... Ik zie die ook echt niet doorgroeien tot een late namiddag spot op Main Stages van RW.
En ik dat tweede album maar hun beste vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Deels eens. Die band moet even rust pakken, touren echt teveel en vooral te intensief. Van de andere kant, ze hebben het momentum nu en zouden makkelijk een AFAS uitverkopen op dit moment. Ik zie hen zeker doorgroeien naar een hogere plek.
Klopt zeker, hoewel AFAS? Zo groot al?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.454
Dat Fontaines DC maar even rust pakt. Eerste plaat subliem. 2e ontzettend saai, 3e terug wat beter, maar mist toch wat finesse en staan ook wel een hoop fillers op. Zonder twijfel de meest overhypte band van het moment. En ik vind ze zelf nog niet eens slecht hoor, maar kan zeker een 50-tal jonge gitaarbands opnoemen die in mijn ogen zoveel meer/beter/interessanter zijn. Maar bon.

Vind het echt raar dat er na hun BKS show sprake was van "volgend jaar headliner" en "beste show van het weekend"... Ik zie die ook echt niet doorgroeien tot een late namiddag spot op Main Stages van RW.
Topband
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.454
The xx komt dus nog overeen, check hun socials. Maar dat gaat dus echt nog effe duren voor we die samen gaan zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
686
881
Ben ook eens benieuwd wanneer eerste naam gaat gedropt worden. Iemand had hier eens een overzichtje van de afgelopen edities gedropt, maar ben het al vergeten 😅 Was het niet pas in okt-nov meestal?
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Ben ook eens benieuwd wanneer eerste naam gaat gedropt worden. Iemand had hier eens een overzichtje van de afgelopen edities gedropt, maar ben het al vergeten 😅 Was het niet pas in okt-nov meestal?
Heb even teruggescrolled op de Instagram pagina en de eerste headliner voor 2020 werd pas op 2 december 2019 bekendgemaakt. :(

Edit: maar als Muse deze week tourdata vastlegt en RW zit ertussen, kunnen we misschien al eerder dan december iets verwachten..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken