Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Haha, heb ik dat gezegd, ja?
Weet je zeker dat het niet om Legion(s) Of Doom ging? 😅
Kan me even niet herinneren waar en hoe ik Legion Of The Damned heb aanbevolen?
Niet dat die slecht zijn ofzo, maar is meer old-school death-/thrash-metal, niet helemaal mijn ding (ben meer van de melodic stuff enzo 😉 ).
Of je moet al bedoelen dat ze uit (Nederlands-) Limburg komen ofzo?


Polaris is uit Australië, maffe Japanners zijn Paledusk (spelen voor Hippotraktor). 😉


Ok, ik ben dus een debiel, ik heb bij beide bands dus een andere band voor.
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
76
138
Potjandorie, dat vind ik wel spijtig.
Saltatio stond op mijn must see lijstje.
Och ja, dan maar eens naar Vanaheim gaan kijken, nooit gehoord, dus wie weet ... qua genre zit het alvast goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
76
157
ah de eerste cancel van mijn lijstje, jammer
had erger gekund, was geen grote must see. maar leek me wel leuk om even mee te pakken.
Hopelijk blijft het hierbij en komen er geen cancellations meer!
Ja geen aderlating idd maar was wel nieuwsgierig geworden nadat ik ze een paar in mn GMM playlist voorbij hoorde komen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Potjandorie, dat vind ik wel spijtig.
Saltatio stond op mijn must see lijstje.
Och ja, dan maar eens naar Vanaheim gaan kijken, nooit gehoord, dus wie weet ... qua genre zit het alvast goed.
Ik had SM ook bij mijn (semi-)must-sees, maar op het eerste gehoor is Vanaheim is voor mij zelfs nog beter!
Pagan/folk uit Tilburg, met ook veelal Nederlandse teksten, uitstekende opwarmer voor Heidevolk dus (was SM in principe ook wel natuurlijk).
Ken ze nog niet echt (behalve van naam), maar ga zeker nog goed inluisteren!
Deze smaakt in ieder geval al naar meer:

 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
76
138
Ik had SM ook bij mijn (semi-)must-sees, maar op het eerste gehoor is Vanaheim is voor mij zelfs nog beter!
Pagan/folk uit Tilburg, met ook veelal Nederlandse teksten, uitstekende opwarmer voor Heidevolk dus (was SM in principe ook wel natuurlijk).
Ken ze nog niet echt (behalve van naam), maar ga zeker nog goed inluisteren!
Deze smaakt in ieder geval al naar meer:

Dat klinkt inderdaad niet slecht, wat harder dan SM, maar zeker geen slechte vervanging.
Dit gaat denk ik wel een van mijn ontdekkingen van deze editie worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
This thread is seriously sleeping on Loathe and I've had enough:


Absolute fire 🔥
ik denk inderdaad dat de sleep token fans ook wel kunnen verrast worden door loathe. blijf het natuurlijk vreemd vinden dat sleep token zo vroeg staat
Voor mij is Loathe wel een ontdekking, dit jaar. Beetje een mix tussen nu-metal, shoegaze en metalcore.
Loathe is inderdaad een aparte band. Ik vind de mix tussen shoegaze en metalcore heel erg leuk en uniek. Qua nummers zou je wellicht de nummers 'Is It Really You?' en 'I Let It In And It Took Everything' kunnen proberen.
-Loathe: jammer dat ze in openlucht spelen, is echt een band voor een donkere omgeving
Ok, ik ben ook om!
Had Loathe eerst ingeschat als de zoveelste metalcore-band op GMM dit jaar, maar ze zijn toch wel een stuk meer dan dat, progressive shoegaze metalcore of zoiets.

Wel heel vreemde keuze om ze buiten op de Jupiler Stage te zetten, echt een typische Metal Dome band.
En dat terwijl voor Any Given Day juist het tegenovergestelde geldt, waarom die 2 dan niet gewoon omwisselen (hoewel Loathe dan weer overlapt met Vanaheim)?

Ik zie ook wel overeenkomsten met Sleep Token, maar dan met een (voor mij) plezantere stem.
Sleep Token heeft zelfs een nummer van Loathe opnieuw opgenomen met hen:


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken