Graspop Metal Meeting 2023

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Neurosis is geen echte doom metal, hoewel ze als oorspronkelijk hardcore-band wel elementen van doom gebruikten, en daarmee een van de pioniers werden van de sludge en post-metal (in navolging van The Melvins). Ook worden ze wel avant-garde of experimental metal genoemd.

Hier een nogal gesimplificeerd, maar toch wel interessant grafiekje om de verschillende metal subgenres in te delen (snel vs. langzaam, ritmisch vs. melodisch):

Metal_chart_v3.png


En voor de echte nerds is er natuurlijk nog de onovertroffen en legendary MAP OF METAL!!! :cool:🤘
Interessant, ik dacht dat sludge en stoner veel dichter bij elkaar lagen. En dat doom altijd trager is dan elk ander genre?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.535
7.168
Is er al iets bekend over de signeer sessies en hoe de GMM merch er uit gaat zien

Maandag of dinsdag signeersessie info, als het hetzelfde gaat als voorgaande jaren.

Dan posten ze een afbeelding met alle namen die op dat moment toegezegd hebben te signeren.

Tijden en dagen blijven nog onbekend en worden veelal per dag bekend gemaakt aan de signing booth zelf. Halverwege de dag hangt er een papiertje met de tijden en bands van de dag erop.

Als een band er bij die eerste aankondiging nog niet op staat, kan dat op de dag zelf nog wel toegevoegd worden.

Sporadisch kan een band ook toch niet signeren (Black Label Society dacht ik), pas heel laat bekend worden (Alestorm, was wel aangekondigd vooraf, maar de tijd was pas zondag halverwege de middag bekend of op de verkeerde dag signeren (Sabaton).

Bij grotere bands (Sabaton in dit geval) kan het ook zijn dat fastlane tickets niet toegestaan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Geen Wishing Wells :(
Het ontbreken van Wishing Wells in de setlist van Parkway Drive valt wat mij betreft onder ''misdaden tegen de menselijkheid''. Als je zo'n vet nummer hebt gemaakt, maar al jaren niet live speelt is dat echt niet oke.

Ik stel voor allemaal een bordje mee te nemen zaterdag met de vraag of ze alsjeblieft voor ons Wishing Wells willen spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

bunsofsteel

Playlistbediener
10 feb 2023
8
15

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.017
2.622
Haha, heb ik dat gezegd, ja?
Weet je zeker dat het niet om Legion(s) Of Doom ging? 😅
Kan me even niet herinneren waar en hoe ik Legion Of The Damned heb aanbevolen?
Niet dat die slecht zijn ofzo, maar is meer old-school death-/thrash-metal, niet helemaal mijn ding (ben meer van de melodic stuff enzo 😉 ).
Of je moet al bedoelen dat ze uit (Nederlands-) Limburg komen ofzo?


Polaris is uit Australië, maffe Japanners zijn Paledusk (spelen voor Hippotraktor). 😉

 
  • Thinking
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Holy shit Parkway Drive speelt Idols & Anchors?? Dit had ik niet durven te dromen. Fucking vet.
Gewoon twee nummers van Horizons. vooral Idols & Anchors had ik al opgegeven om ooit nog live te gaan horen van ze.
Wel apart dan weer dat Karma er niet in zit
top set list in ieder geval
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
De zaterdagnamiddag zit er nog wel een redelijk gat in mijn schema. Ik zie dat de Rooie Jager dan in het Classic Rock Café staat. Welk genre speelt/draait die vooral? Of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Tot nu toe altijd maar na de optredens daar binnen geweest, maar eigenlijk nooit overdag.
Het wordt een mix van DJ sets (van Abba tot Slayer) en acts. Ik zal niet De Jagers hele programma verklappen, maar denk aan een Maiden coverband, NOFX coverband, Mini Kiss, Heavy Hoempa etc...elke dag een paar acts en fraaie verrassingen...komen, feesten en bierdrinken!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Gelukkig spelen ze op graspop 10 minuten langer, dus ik verwacht nog 2, mogelijk zelfs 3 nummers erbij
Nee ze spelen helaas exact even lang volgens mij, 80 minuten op beide festivals.
Hele fijne setlist! Kijk erg uit naar de combi Shadow Boxing en Darker Still, met name die eerste vind ik enorm sterk. Maar hoogtepunt wordt de encore aftrappen met Crushed. Wat een nummer is dat. Alles moet kapot!
Inderdaad prachtige setlist, ieder nummer is ook gewoon top
Beginnen met de energie van Glitch, Prey en Carrion is ook lekker, dan zit het tempo er wel in
en inderdaad die laatste vijf nummers. De combi Shadow Boxing + Darker still, dan bottom feeder.
Crushed is ook gewoon het beste mogelijke nummer om de encore mee te beginnen
afsluiten met Wild Eyes is ook top, lekker met zijn allen mee schreeuwen die intro

voor de mensen die willen weten hoe veel van hun show ze hebben mee genomen voor de festivals kunnen wat video's van novarock op gaan speuren. Ik heb me al vantevoren voorgenomen om niets terug te kijken van deze of vorige tour.
ben wel benieuwd of ze die strijkers weer mee hebben op tour voor shadow boxing & darker still
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.588
4.940
Interessant, ik dacht dat sludge en stoner veel dichter bij elkaar lagen.
Mja, je moet het ook niet al te serieus nemen, hoor.. ;)
De Map Of Metal waar ik naar linkte is wel een stuk accurater (sludge en stoner liggen daar ook een stuk dichter bijelkaar).
Beide genres zijn duidelijk aan elkaar verwant, alleen ligt de nadruk bij stoner dus blijkbaar meer op het melodische, en bij sludge op het technische aspect.

En dat doom altijd trager is dan elk ander genre?
Doom is zeker een van de langzaamste genres, maar het kan natuurlijk altijd langzamer.. ;)
Zo heb je bv. nog funeral doom of drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Gebruikers die dit onderwerp bekijken