Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.352
2.836
Maar het antwoord komt van Weeze event, dus de beheerder van het cashless systeem. Die zal alleen maar aangeven wat de mogelijkheden zijn. Ik wacht gewoon rustig af wat de daadwerkelijke prijzen zullen zijn. Kan me er nu wel heel druk om gaan maken, maar wordt het niet anders van. Een biertje op een terrasje is ook al niet te betalen. Dus de festivals doen er aan mee. Maar een skully is €3,50 op locatie. Dat zal dan toch wel de prijs zijn voor één pint
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS, nikita en Jamel

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
468
1.132
Ik zie nog steeds werkelijk geen reden om dit systeem te hanteren, in plaats van gewoon euro's op je bandje te zetten en de prijzen in euro's te laten zien
Ik zie zelfs niet eens de meerwaarde ervan om ze op het bandje te zetten. Ik kan gewoon met de chip op mijn Visa of bankpas gewoon afrekenen. Voor degene die cash willen uitgeven zorg je dat ze dit op een kaart kunnen zetten.

Eigenlijk dus gewoon hetzelfde systeem als bij Roadburn en dat de 013 al jaren hanteert. Maar dan moet je wel met prijzen gaan communiceren en dat lijkt het eten toch ineens heel erg duur te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Inverso

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
Miljaarde dat wordt lastig rekenen. Pakje friet 2.8 bonnen. Dat is 2*3.50 en dan nog eens 0.8*0.35 als uw munt 3.50 kostte. In mijn geval 3.25 dus ik moet maal ... 0.25 doen denk ik? 2*3.50 is 7 en 0.8*0.25 is ... Man man man ik geef het op. Wie heeft de juiste formule?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Mijn spoorboekje voor de 2 dagen eindelijk klaar (moest nog wat nieuwe zaken in luisteren een paar lastige keuzes maken en niet elke keer heeft de Koekdoos methode gewonnen).
Vrijdag:
Black Mirrors - Pro-Pain - Blackgold - eten en festileaks meeting - Hatebreed - Behemoth - Amon Amarth - Gojira - Machine Head
Afgevallen op dit moment zijn (maar kan op de dag zelf afhankelijk van weer of gemoedstoestand nog wijzigen): Blind Channel - Orange Goblin - Hollywood Undead en Meshuggah (De laatste de meest pijnlijke maar volgens Koekdoos methode moet ik naar Machine Head).

Zaterdag:
Antimatter - Infected Rain - Halestorm - In Flames - Soen - Eivør - Solstafir - Slipknot
Afvallers: Oceans (dat gaan we niet halen vanuit thuis) - Sleep Token (kies toch voor 9e keer In Flames) - Architects (op dit moment helemaal in to SOEN) - Panterra (volgens Koekdoos methode moest ik daar naartoe maar de andere is Eivør en dan is het jeugdsentiment (wat vaak in werkelijkheid tegenvalt) tegenover een geweldige zangeres) - Parkway Drive (Solstafir is of de perfecte show en dan ben ik in een soort van trance of ze hebben geen zin en dan pak ik alsnog Parkway Drive mee)

Op 2 dagen dus drie nare clashes Meshuggah/ Machine Head, Panterra/Eivør en Parkway Drive/Solstafir.
Mooie keuzes in die zaterdag avond clashes. Ik neig voorlopig naar Pantera - PWD omdat ik weet dat mijn vriendengroep daar ook heen gaat, maar wellicht het ik die avond toch nog geen zin om de Metal Dome gedag te zeggen en blijf ik lekker daar plakken... Welke keuze ik ook maak, het wordt sowieso een mooie avond, dat is dan ook weer een geruststelling!
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.550
Ik had Eivor wel graag willen zien, maar ik merk aan mezelf dat nu het festival dichterbij komt ik echt steeds meer zin krijg in Pantera. Ook al luister ik het al jaren bijna nooit meer, het was de eerste band waar ik een bandshirt van kocht. Mijn eerste jaren als metalhead heb ik zo veel naar hun muziek geluisterd. Echt ontzettend gaaf dat ik onverwacht toch eens de kans krijg om ze live te zien. Ook al is het zonder de Abbott broers.

PWD wil ik ook heel graag zien, die show lijkt me zo machtig. En mocht dat toch een beetje tegenvallen, is de wetenschap dat Solstafir in de Dome staat als alternatief ook een fijne gedachte.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
468
1.132
Mooie keuzes in die zaterdag avond clashes. Ik neig voorlopig naar Pantera - PWD omdat ik weet dat mijn vriendengroep daar ook heen gaat, maar wellicht het ik die avond toch nog geen zin om de Metal Dome gedag te zeggen en blijf ik lekker daar plakken... Welke keuze ik ook maak, het wordt sowieso een mooie avond, dat is dan ook weer een geruststelling!
Het was voor mij eerst Solstafir (en als dat tegenviel naar Panterra) - laatste stuk Panterra en dan Parkway Drive maar toen werd er geschoven en kwam Solstafir tegenover Parkway Drive (die kan ik vaker zien de komende jaren) en zetten ze dus Eivør tegenover Panterra. Heb haar in januari gezien in het voorprogramma van Heilung en dat smaakte naar meer en om haar nu met een volledige set in de Metal Dome mee te maken kan ik niet skippen.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
in decimalen afrekenen lijkt me wel al snel negatief voor de bezoekers
is vrij gemakkelijk om naast de muntprijzen hoger te maken ook nog een biertje 1,1 of 1,2 munt te laten kosten bijvoorbeeld, om alles nog even wat duurder te maken
een frietje zal straks wel 2,2 munten kosten bijvoorbeeld in plaats van 2
ben bang dat ze de inflatie dubbel gaan zitten doorbelasten op deze manier
maar goed misschien ben ik gewoon veel te negatief, laat ik eerst maar de prijzen op het terrein afwachten
Dit dus. Wat een gekut. Daarnaast is dit ook gewoon vervelend om mee te rekenen. Over het algemeen heb ik wel een idee hoeveel muntjes ik had uitgegeven maar als ik ook nog niet gaan rekenen met decimalen, houd het voor mij snel op. En hoe gaat dat dan met een gezamenlijke pas? 1 skully = 1 token. Je kunt alleen maar skullies op de pas zetten. Dus als een biertje 1.1 kost dan kun je dus niet aanhaken voor 1 biertje of iemand moet een muntje extra inleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Mijn spoorboekje voor de 2 dagen eindelijk klaar (moest nog wat nieuwe zaken in luisteren een paar lastige keuzes maken en niet elke keer heeft de Koekdoos methode gewonnen).
Vrijdag:
Black Mirrors - Pro-Pain - Blackgold - eten en festileaks meeting - Hatebreed - Behemoth - Amon Amarth - Gojira - Machine Head
Afgevallen op dit moment zijn (maar kan op de dag zelf afhankelijk van weer of gemoedstoestand nog wijzigen): Blind Channel - Orange Goblin - Hollywood Undead en Meshuggah (De laatste de meest pijnlijke maar volgens Koekdoos methode moet ik naar Machine Head).

Zaterdag:
Antimatter - Infected Rain - Halestorm - In Flames - Soen - Eivør - Solstafir - Slipknot
Afvallers: Oceans (dat gaan we niet halen vanuit thuis) - Sleep Token (kies toch voor 9e keer In Flames) - Architects (op dit moment helemaal in to SOEN) - Panterra (volgens Koekdoos methode moest ik daar naartoe maar de andere is Eivør en dan is het jeugdsentiment (wat vaak in werkelijkheid tegenvalt) tegenover een geweldige zangeres) - Parkway Drive (Solstafir is of de perfecte show en dan ben ik in een soort van trance of ze hebben geen zin en dan pak ik alsnog Parkway Drive mee)

Op 2 dagen dus drie nare clashes Meshuggah/ Machine Head, Panterra/Eivør en Parkway Drive/Solstafir.
Tuurlijk moet je naar Machine Head....Zijn bijna nooit te zien op festivals en dan zekers niet in Belgie integenstaande Meshuggah je toch om de 2 a 3 jaar ergens kunt spotten...
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Ik had Eivor wel graag willen zien, maar ik merk aan mezelf dat nu het festival dichterbij komt ik echt steeds meer zin krijg in Pantera. Ook al luister ik het al jaren bijna nooit meer, het was de eerste band waar ik een bandshirt van kocht. Mijn eerste jaren als metalhead heb ik zo veel naar hun muziek geluisterd. Echt ontzettend gaaf dat ik onverwacht toch eens de kans krijg om ze live te zien. Ook al is het zonder de Abbott broers.

PWD wil ik ook heel graag zien, die show lijkt me zo machtig. En mocht dat toch een beetje tegenvallen, is de wetenschap dat Solstafir in de Dome staat als alternatief ook een fijne gedachte.
Haha same to me!....Pantera in mijn jeugd gezien en wat was dat een bulldozer vroeger...echt iedereen ging uit zijn dak!Ondertussen met de overlijdens van de broers en de uitspraken van Phil is dit inderdaad maar een klein bulldozertje meer...maar toch zou ik het niet over mijn hart krijgen om niet te gaan kijken.... Ik hoop een beetje sfeer zoals vorig jaar op knotfest Chile....Wat is Cowboys from Hell toch een dijk van een cd om nog eens op te leggen (Vulgar ook...)

 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Je zou zeggen dat de inflatie al meegenomen is in de verhoogde prijzen bij de aanschaf van de munten. Als er dan ook op het terrein 10% bijkomt waarbij er met decimalen gehanteerd worden dan is dat echt een rattenstreek. Op die manier is het namelijk lastig om al je aanbestede munten op te maken, wat ook nog eens meer winst voor de organisatie is.
Als er inderdaad ook nog eens extra betaald dient te worden in skullies is dit inderdaad een rattenstreek. Het mag voor mij wel eens regenen. Anders zorg ik wel voor de regen in mijn buurt telkens als ik moet niezen van de hooikoorts ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.550
Haha same to me!....Pantera in mijn jeugd gezien en wat was dat een bulldozer vroeger...echt iedereen ging uit zijn dak!Ondertussen met de overlijdens van de broers en de uitspraken van Phil is dit inderdaad maar een klein bulldozertje meer...maar toch zou ik het niet over mijn hart krijgen om niet te gaan kijken.... Ik hoop een beetje sfeer zoals vorig jaar op knotfest Chile....Wat is Cowboys from Hell toch een dijk van een cd om nog eens op te leggen (Vulgar ook...)

Zo dan, wat een beelden! Dat zal op Graspop ietsje minder zijn, normaal gesproken. Maar het gaat zeker tof worden. Net als velen was ik bij de aankondiging wel een klein beetje sceptisch. Maar inmiddels helemaal overtuigd dat deze tour een uitstekende keuze is. Phil heeft speciaal zanglessen genomen en klinkt als in zijn beste dagen. Rex is er uiteraard gewoon bij. En Zakk en Charlie waren goede vrienden van de broers. Zakk speelt zelfs op een gitaar die hij van Dimebag heeft gekregen. En Charlie heeft zijn drums net zo afgesteld als Vince en heeft de foto's van de broers op zijn bassdrums. Dan halverwege die set een mooie tribute met allemaal oude beelden. De productie ziet er ook megavet uit. Kortom, alle ingrediënten voor een memorabele show.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
Vanuit de legandarische theorie van Koekdoos, moet eigenlijk iedereen naar Machine Head
Eerste festival show in 10 jaar tijd (op dat ene secret optrden van bloodstock na)
kan zomaar eens de enige keer van je leven zijn dat je de kans hebt om een headline show van Machine Head in het donker te zien, ik zie dat niet zo snel nog eens gebeuren eerlijk gezegd
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
2.8 x 3.25 = €9,10
Amai just Af een ingewikkeld gedoe maakte ik er van. Het zal een zware werkdag zijn geweest.
Feit blijft wel. Ik krijg dat uit mijn hoofd niet uitgerekend.
5.7*3.25, begin er maar eens aan


Maar mijn punt eigenlijk was, en dat was ik vergeten. Het lijkt als of het maar 2.8 munten zijn, amper 3. Maar is wel meer dan 9 euro. En als er mensen zijn die gaan rekenen in euro's dan durven ze mss nog te denken dat het 2 euro 80 is.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Zo dan, wat een beelden! Dat zal op Graspop ietsje minder zijn, normaal gesproken. Maar het gaat zeker tof worden. Net als velen was ik bij de aankondiging wel een klein beetje sceptisch. Maar inmiddels helemaal overtuigd dat deze tour een uitstekende keuze is. Phil heeft speciaal zanglessen genomen en klinkt als in zijn beste dagen. Rex is er uiteraard gewoon bij. En Zakk en Charlie waren goede vrienden van de broers. Zakk speelt zelfs op een gitaar die hij van Dimebag heeft gekregen. En Charlie heeft zijn drums net zo afgesteld als Vince en heeft de foto's van de broers op zijn bassdrums. Dan halverwege die set een mooie tribute met allemaal oude beelden. De productie ziet er ook megavet uit. Kortom, alle ingrediënten voor een memorabele show.
Zo dan, wat een beelden! Dat zal op Graspop ietsje minder zijn, normaal gesproken. Maar het gaat zeker tof worden. Net als velen was ik bij de aankondiging wel een klein beetje sceptisch. Maar inmiddels helemaal overtuigd dat deze tour een uitstekende keuze is. Phil heeft speciaal zanglessen genomen en klinkt als in zijn beste dagen. Rex is er uiteraard gewoon bij. En Zakk en Charlie waren goede vrienden van de broers. Zakk speelt zelfs op een gitaar die hij van Dimebag heeft gekregen. En Charlie heeft zijn drums net zo afgesteld als Vince en heeft de foto's van de broers op zijn bassdrums. Dan halverwege die set een mooie tribute met allemaal oude beelden. De productie ziet er ook megavet uit. Kortom, alle ingrediënten voor een memorabele show.
Iemand zijn reactie van het optreden van gisteren**** I really don't know where to begin...I laughed, I cried, but it was AMAZING!!! Pantera are hands down the most important thing out there musically!!! These old cat's got up on stage and absolutely destroyed it!!! It was a trip back in time, as it should be, but at the end of the evening, Philip, Rex, Zakk and Charlie absolutely killed it!!!❤️ If you can find 4 Guys that are at the top of their game like these Men, good luck...truly a tribute to the Abbott Brothers!!!❤️❤️❤️***
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
28
30
Amai just Af een ingewikkeld gedoe maakte ik er van. Het zal een zware werkdag zijn geweest.
Feit blijft wel. Ik krijg dat uit mijn hoofd niet uitgerekend.
5.7*3.25, begin er maar eens aan


Maar mijn punt eigenlijk was, en dat was ik vergeten. Het lijkt als of het maar 2.8 munten zijn, amper 3. Maar is wel meer dan 9 euro. En als er mensen zijn die gaan rekenen in euro's dan durven ze mss nog te denken dat het 2 euro 80 is.

Sowieso wel het ‘probleem’ van festivals natuurlijk, dat je op een gegeven moment de grip op de prijs verliest als je het gaat omrekenen. Hoop met de decimalen iig op wat meer fair prijzen aangezien soms de halve munt misschien te goedkoop is, en de hele munt teveel (denk aan een kop koffie of thee). Dat iets goedkoper wordt zal alleen wel weer een illusie zijn.

Heb trouwens al eens wat andere posts op het forum geschreven en sommige mensen hier op het forum heb ik al ooit eens mogen ontmoeten (waaronder Jos en natuurlijk mijn beste makker Jamel 😁). Ook dit jaar weer het gehele weekend naar Graspop, waar ik veelal te vinden zal zijn in de tent waar prog of andere melodieuze muziek zal worden gespeeld, of juist weer bij de wat meer classic rock.

Mogelijk dat ik een keer bij één van de meetings aanschuif. Heb er iig al gruwelijk veel zin in!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.550
Sowieso wel het ‘probleem’ van festivals natuurlijk, dat je op een gegeven moment de grip op de prijs verliest als je het gaat omrekenen. Hoop met de decimalen iig op wat meer fair prijzen aangezien soms de halve munt misschien te goedkoop is, en de hele munt teveel (denk aan een kop koffie of thee). Dat iets goedkoper wordt zal alleen wel weer een illusie zijn.

Heb trouwens al eens wat andere posts op het forum geschreven en sommige mensen hier op het forum heb ik al ooit eens mogen ontmoeten (waaronder Jos en natuurlijk mijn beste makker Jamel 😁). Ook dit jaar weer het gehele weekend naar Graspop, waar ik veelal te vinden zal zijn in de tent waar prog of andere melodieuze muziek zal worden gespeeld, of juist weer bij de wat meer classic rock.

Mogelijk dat ik een keer bij één van de meetings aanschuif. Heb er iig al gruwelijk veel zin in!
Welkom op het forum!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken