Graspop Metal Meeting 2023

FredM

Playlistbediener
6 jun 2023
12
43
Nieuw hier en eerste keer Graspop...

Vraagje; ik kom op vrijdag met een vriend die al een paar keer aan zijn rug is geopereerd en niet heel de dag en avond recht kan blijven staan. Tussendoor af en toe eens gaan zitten zou die mens heel hard deugd doen.
Zijn er op het terrein ergens plaatsen waar je even kan gaan zitten op een stoel of een bank? Ik denk aan 'terrassen' bij drank- of eetstands ofzo.

Het plan is om sowieso een opklapbaar stoeltje of krukje mee te nemen (mag volgens de website tot 55cm ingeklapt) maar ik vroeg me toch af of er ergens 'deftige' zitplaatsen zijn ook.

Alvast bedankt!!

P.s. Toeval bestaat niet. Ik boekte ticketten voor ik wist (of bekend was) wie er op het programma stonden maar kan alleen op vrijdag. Blind geboekt dus. Blijkt dat 2 van mijn favoriete groepen aller tijden Gojira en Meshuggah (ja, ik heb iets met groepen wiens naam op -a eindigt...) afsluiten op vrijdag. Blij!!!
 

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Ondertussen begin ik me wel flink zorgen te maken om het weer. Google weer zegt zondag t/m dinsdag regen, Meteovista geeft ook elke dag regen aan. Zal het dan toch een natte editie worden?

1686040117371.png
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: elo en MarcoReusel

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Nieuw hier en eerste keer Graspop...

Vraagje; ik kom op vrijdag met een vriend die al een paar keer aan zijn rug is geopereerd en niet heel de dag en avond recht kan blijven staan. Tussendoor af en toe eens gaan zitten zou die mens heel hard deugd doen.
Zijn er op het terrein ergens plaatsen waar je even kan gaan zitten op een stoel of een bank? Ik denk aan 'terrassen' bij drank- of eetstands ofzo.

Het plan is om sowieso een opklapbaar stoeltje of krukje mee te nemen (mag volgens de website tot 55cm ingeklapt) maar ik vroeg me toch af of er ergens 'deftige' zitplaatsen zijn ook.

Alvast bedankt!!

P.s. Toeval bestaat niet. Ik boekte ticketten voor ik wist (of bekend was) wie er op het programma stonden maar kan alleen op vrijdag. Blind geboekt dus. Blijkt dat 2 van mijn favoriete groepen aller tijden Gojira en Meshuggah (ja, ik heb iets met groepen wiens naam op -a eindigt...) afsluiten op vrijdag. Blij!!!
Welkom! We meest deftige zitplekken zijn denk ik de tribunes bij de mainstages (tegen de Marquee aan) en voor het eerst dit jaar ook bij de Jupiler stage. Verder waren er vorig jaar wat banken bij de foodtrucks, maar hier krijg je weinig tot niets van de optredens mee.

Veel plezier iig bij Gojira en Meshuaggah (en de rest natuurlijk)!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en FredM

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nieuw hier en eerste keer Graspop...

Vraagje; ik kom op vrijdag met een vriend die al een paar keer aan zijn rug is geopereerd en niet heel de dag en avond recht kan blijven staan. Tussendoor af en toe eens gaan zitten zou die mens heel hard deugd doen.
Zijn er op het terrein ergens plaatsen waar je even kan gaan zitten op een stoel of een bank? Ik denk aan 'terrassen' bij drank- of eetstands ofzo.

Het plan is om sowieso een opklapbaar stoeltje of krukje mee te nemen (mag volgens de website tot 55cm ingeklapt) maar ik vroeg me toch af of er ergens 'deftige' zitplaatsen zijn ook.

Alvast bedankt!!

P.s. Toeval bestaat niet. Ik boekte ticketten voor ik wist (of bekend was) wie er op het programma stonden maar kan alleen op vrijdag. Blind geboekt dus. Blijkt dat 2 van mijn favoriete groepen aller tijden Gojira en Meshuggah (ja, ik heb iets met groepen wiens naam op -a eindigt...) afsluiten op vrijdag. Blij!!!
Welkom! Er zijn tribunes tegenover South Stage en (dit jaar nieuw) tegenover Jupiler Stage. Verder heeft het Classic Rock cafe ook zitplaatsen geloof ik, maar daar is het vaak wel druk. Hopelijk is het genoeg voor jullie. Veel plezier in ieder geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en FredM

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ondertussen begin ik me wel flink zorgen te maken om het weer. Google weer zegt zondag t/m dinsdag rege, Meteovista geeft ook elke dag regen aan. Zal het dan toch een natte editie worden?

Bekijk bijlage 5285
Dit wijzigt verschillende keren op een dag. Het begint uiteraard wel dichterbij te komen. Ik verwacht warm weer met af en toe een fris buitje ter afkoeiling. Elke weersite zegt trouwens iets anders. Dat wil zeggen dat ze het zelf niet weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Nieuw hier en eerste keer Graspop...

Vraagje; ik kom op vrijdag met een vriend die al een paar keer aan zijn rug is geopereerd en niet heel de dag en avond recht kan blijven staan. Tussendoor af en toe eens gaan zitten zou die mens heel hard deugd doen.
Zijn er op het terrein ergens plaatsen waar je even kan gaan zitten op een stoel of een bank? Ik denk aan 'terrassen' bij drank- of eetstands ofzo.

Het plan is om sowieso een opklapbaar stoeltje of krukje mee te nemen (mag volgens de website tot 55cm ingeklapt) maar ik vroeg me toch af of er ergens 'deftige' zitplaatsen zijn ook.

Alvast bedankt!!

P.s. Toeval bestaat niet. Ik boekte ticketten voor ik wist (of bekend was) wie er op het programma stonden maar kan alleen op vrijdag. Blind geboekt dus. Blijkt dat 2 van mijn favoriete groepen aller tijden Gojira en Meshuggah (ja, ik heb iets met groepen wiens naam op -a eindigt...) afsluiten op vrijdag. Blij!!!
Hoi Fred, welkom op het forum en veel plezier op je eerste graspop!
Bereid je wel voor, het is een gevaarlijke verslaving ;)

Er is een grote tribune op het terrein met zicht op de main south, daar vlak achter is een grote tent met allemaal bankjes (geen leuningen, wel schaduw of droog) waar je ook vaak wel plaats hebt, en nieuw dit jaar is er aan de jupiler stage een soortgelijke opbouw volgens het plan (tribune met tent achter).

Schermafbeelding 2023-06-06 om 10.33.11.png
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
Hoi Fred, welkom op het forum en veel plezier op je eerste graspop!
Bereid je wel voor, het is een gevaarlijke verslaving ;)

Er is een grote tribune op het terrein met zicht op de main south, daar vlak achter is een grote tent met allemaal bankjes (geen leuningen, wel schaduw of droog) waar je ook vaak wel plaats hebt, en nieuw dit jaar is er aan de jupiler stage een soortgelijke opbouw volgens het plan (tribune met tent achter).

Bekijk bijlage 5287
volgens de map staat hij ook bij de foodtrucks/jupiler stage. kan me ook die hangmatten bij de foodtrucks herinneren, maar of die er weer zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: FredM

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ondertussen begin ik me wel flink zorgen te maken om het weer. Google weer zegt zondag t/m dinsdag regen, Meteovista geeft ook elke dag regen aan. Zal het dan toch een natte editie worden?

Bekijk bijlage 5285
Buienradar geeft voor mij in Dessel 24 graden, windkracht 1 en geen regen. Kunnen er volgens mij nog weinig over zeggen helaas. Ik vind jouw weerbeeld prima. Kunnen we tenminste wel zonder zonnesteek buiten lopen.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
hij gaat gewoon op de camping zuipen ;)
Er is er in mijn groep elk jaar wel eentje mee die metal toch iets minder leuk vindt dan ie dan (vaak aanhang) en dan het hele weekend op de camping zit. Heb me laten vertellen dat dat ook een prima ervaring is 😝
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Er is er in mijn groep elk jaar wel eentje mee die metal toch iets minder leuk vindt dan ie dan (vaak aanhang) en dan het hele weekend op de camping zit. Heb me laten vertellen dat dat ook een prima ervaring is 😝
is ook soms hoor! Vriend van mij gaat dit jaar helpen op Graspop in een eetstandje. Heeft weinig met metal maar omdat we met een groepje zijn daar kan hij toch ook bij ons meekomen en op de camping chillen en hij is gratis binnen ;) Hij komt puur voor de sfeer dus is het voor hem wat duur om combi te kopen maar nu wel de ideale oplossing :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
is ook soms hoor! Vriend van mij gaat dit jaar helpen op Graspop in een eetstandje. Heeft weinig met metal maar omdat we met een groepje zijn daar kan hij toch ook bij ons meekomen en op de camping chillen en hij is gratis binnen ;) Hij komt puur voor de sfeer dus is het voor hem wat duur om combi te kopen maar nu wel de ideale oplossing :)
Er is er in mijn groep elk jaar wel eentje mee die metal toch iets minder leuk vindt dan ie dan (vaak aanhang) en dan het hele weekend op de camping zit. Heb me laten vertellen dat dat ook een prima ervaring is 😝
Mensen die niet van metal houden. Ik weet dat ze bestaan, maar begrijpen zal ik het nooit.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Hoi ik wil ook eindelijk mijn planning delen. Het was wel weer lastig kiezen.

Donderdag:
Molybaron - Beast In Black - Haken - Spiritbox - Butcherbabies - Tom Morello - Epica - Fleur de Lis van The Raven Age - Unearth - Septicflesh - Arch Enemy - At The Gates - My Dying Bride - Guns N Roses - Cradle of Filth - Carpenter Brut - Guns N Roses

Vrijdag:
Blind Channel of Black Mirrors - Saltatio Mortis - Any Given Day - Crowbar - Legion of Doom - Heidevolk - Planet of Zeus - Finntroll - The Answer - Behemoth - (Orange Goblin?) - Amon Amarth - Clutch - Watain - Gojira - Machine Head

Zaterdag:
Vended - Nothing More - Skindred - I Prevail - The Ghost Inside - (Infected Rain?) - Halestorm - In Flames - Architects - Soen - Eivor - Korpiklaani - Parkway Drive - Slipknot

Zondag:
Paledusk - Hippotraktor - Polaris - Dieth - Greg Puciato - Bloodywood - Deathstars - Avatar - Three Days Grace - Voivod - The Halo Effect - Lorna Shore - Eluveitie - Billy Talent

Top 5 al gezien:
1. Parkway Drive
Willekeurige volgorde: Haken, Gojira, Three Days Grace, Billy Talent
Bonus: Eluveitie, Slipknot

Top 5 nog niet gezien:
Willekeurige volgorde: My Dying Bride, Saltatio Mortis, Eivor, At The Gates, Heidevolk
Bonus: Korpiklaani
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken