Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Iemand enig advies van bands om te zien voor een melodic death metal fan? Amon Amarth, Arch Enemy, In Fames staan bovenaan mijn lijst, maar de meeste bands lager op de affiche ken ik totaal niet. Tips welkom - alvast bedankt
Goede tips al gelezen hieronder maar probeer ook DIETH eens. En Insomnium.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Three Days Grace op de livestream klinkt weer even goed en strak als in 2019, prima live band.
Jammer dat Lotti tegelijk speelt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Mijn top 5 van wat ik nog niet gezien heb en wat ik graag ga meepikken.
Parkway Drive
Pantera
Orbit Culture
I Prevail
Motionless In White

Ben nu wel danig aan't twijfelen om bv Disturbed te skippen om Ice Nine Kills mee te pikken & 3 Days Grace misschien voor Katatonia of den Hellmut.
Zal voor het moment zelf zijn denk ik.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik teken ervoor hoor! Hou maar op met duwen, anders wordt het te heet 😅
Dag beste kijkers,
Ik Heb op aanvraag van @Dr. Hannibal wat minder geduwd.
Van woensdag tot zondag 26, 26, 26, 25, 24
Minima zitten tussen 14 en 16 graden.
Je krijgt ook een heel licht noorderwindje erbij. Als van beneden komt heeft het waarschijnlijk een vreemde geur.
Tot nu toe is er geen wolkje te zien, dus zij die een foto kunnen trekken van een wolkje wint een prijs.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.025
Wel mooi hoe we van een top5 voor het weekend inmiddels zo ver zijn dat we een top5 per dag maken van zowel al gezien als een top5 van nog nooit gezien.

Wat neerkomt op gewoon 30% van het affiche met 2x5 per dag
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Solstafir wordt misschien wel de ontedekking van het festival. Al jaren voorgenomen en vooral de laatste tijd om ze eens te beluisteren. Nu eindelijk gedaan.
Is dit hun beste nummers of hebben jullie nog andere aanraders? Live of niet live?
Ook een prachtige videoclip.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Blijft ieder jaar weer grappig om te zien hoe je met bepaalde mensen zo'n beetje geen enkele band deelt in je schema, en dan zijn er aan de andere kant ook juist weer mensen die ik het hele weekend zou kunnen volgen ik geen enkele van mijn must sees zou missen... (bij wijze van spreken dan, ik zal niemand stalken maak je geen zorgen:ROFLMAO:)

zou trouwens wel grappig zijn geweest als we statistieken konden zien van welke band hoe veel keer genoemd is in dit topic
waarschijnlijk zou Metallica nummer 1 zijn, en die komen niet eens. maar ben wel benieuwd welke band er het vaakst is genoemd in dit topic die wel op het festival staat, en welke band juist het minste. mimi zal ook wel vrij hoog staan denk ik

welke band denken jullie dat er het meest genoemd is en welke het minst? ik neem aan dat de grootste bands wel het meest genoemd zijn
GNR eerste en Slipknot tweede is mijn gok.

De top 12 zal wel bestaan uit alle 8 de headliners, pantera, disturbed, en sleep token gok ik. daarna geen idee. denk ook dat Def Leppard de enige headliner zal zijn die niet in de top 10 staat
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Mijn GMM top 5:

1. Ghost
2. Parkway Drive
3. Slipknot
4. Sleep Token
5. Gojira

Het helpt wel voor mijn lijstje dat ik buiten Guns 'n Roses nog geen enkele headliner eerder aan het werk heb gezien.
Ben dus zeer benieuwd wat ze zullen brengen.

Het zou trouwens leuk zijn om na het festival de top 5 van iedereen voor en na te zien.
Ben ervan overtuigd dat er overal wel nieuwe namen in staan!
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
welke band denken jullie dat er het meest genoemd is en welke het minst? ik neem aan dat de grootste bands wel het meest genoemd zijn
GNR eerste en Slipknot tweede is mijn gok.

Denk dat Ghost ook wel bij de top 3 staat, vooral omdat ze door de mega set van GnR niet in het donker spelen en dat voor heel veel mensen hier toch implicaties heeft op hun verwachtingen/schema 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.025
Blijft ieder jaar weer grappig om te zien hoe je met bepaalde mensen zo'n beetje geen enkele band deelt in je schema, en dan zijn er aan de andere kant ook juist weer mensen die ik het hele weekend zou kunnen volgen ik geen enkele van mijn must sees zou missen... (bij wijze van spreken dan, ik zal niemand stalken maak je geen zorgen:ROFLMAO:)

zou trouwens wel grappig zijn geweest als we statistieken konden zien van welke band hoe veel keer genoemd is in dit topic
waarschijnlijk zou Metallica nummer 1 zijn, en die komen niet eens. maar ben wel benieuwd welke band er het vaakst is genoemd in dit topic die wel op het festival staat, en welke band juist het minste. mimi zal ook wel vrij hoog staan denk ik

welke band denken jullie dat er het meest genoemd is en welke het minst? ik neem aan dat de grootste bands wel het meest genoemd zijn
GNR eerste en Slipknot tweede is mijn gok.

De top 12 zal wel bestaan uit alle 8 de headliners, pantera, disturbed, en sleep token gok ik. daarna geen idee. denk ook dat Def Leppard de enige headliner zal zijn die niet in de top 10 staat

Ik heb er eigenhandig voor gezorgd dat Beast in Black best hoog zal staan denk ik. Draconian staat hoog, Mimi Barks staat in de top ergens wel
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Solstafir wordt misschien wel de ontedekking van het festival. Al jaren voorgenomen en vooral de laatste tijd om ze eens te beluisteren. Nu eindelijk gedaan.
Is dit hun beste nummers of hebben jullie nog andere aanraders? Live of niet live?
Ook een prachtige videoclip.
Voor mij is hun beste nummer Otta en die spelen ze ook altijd live. Zeker ff luisteren. Evenals Kold. Vaste afsluiter Godess of the Ages is ook episch. Die drie nummers muziek zijn ongeveer een half uur dus geniet er van 🔥
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Three Days Grace op de livestream klinkt weer even goed en strak als in 2019, prima live band.
Jammer dat Lotti tegelijk speelt
Goed om te horen! Die band is de afgelopen stiekem best omhoog gekropen in mijn verwachtingen. Kende de hitjes maar ook een nieuw nummer als So Called Life vind ik erg lekker! Ik zal er zeker bij staan, Hellmut sla ik over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Goed om te horen! Die band is de afgelopen stiekem best omhoog gekropen in mijn verwachtingen. Kende de hitjes maar ook een nieuw nummer als So Called Life vind ik erg lekker! Ik zal er zeker bij staan, Hellmut sla ik over.
Geen Katatonia? Verrassend wel...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken