Graspop Metal Meeting 2023

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Top 5, Jezus dat gaat moeilijk worden.
Ik ben begonnen met mijn top 5 per dag waar ik het meest naar uit kijk om te zien, ongeacht of ik ze al gezien heb of niet.

DO
1) Motionless in White
2) Ghost
3) Arch Enemy
4) As I Lay Dying
5) Escape the Faith

VR:
1) Ice Nine Kills
2) The Amity Affliction
3) Gojira
4) Asking Alexandria
5) Amon Amarth

ZA:
1) Parkway Drive
2) I Prevail
3) Slipknot
4) Architects
5) Less Than Jake

ZO:
1) Avatar
2) The Halo Effect
3) Hellmut
4) Lorna Shore
5) Polaris


Om dan hier een echte top 5 uit te halen is aartsmoeilijk!
Op dit moment is het onderstaande:

1) Ice Nine Kills
2) Parkway Drive
3) I Prevail
4) Motionless in White
5) Avatar

Ik ben nu al alles aan het switchen in mijn hoofd dus ik ga meteen plaatsen voor ik alles opnieuw moet schrijven :D
 

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
15
57
Nog nooit gezien :

1 As i lay dying
2 In Flames
3 Ice nine kills
4 Any given day
5 The halo effect
maar ook I previal, The ghost inside, Rancid, Orbit culture , Goijra en meer. Top line-up dit jaar 🤗

Gezien :

1 Parkway drive
2 Motionless in white
3 Slipknot
4 Machine head
5 Architects
 

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
75
168
Moeilijke taak hoor!

Donderdag:
1. Ghost
2. Orbit Culture
3. END
4. Septicflesh
5. Stray From The Path

Vrijdag:
1. Finntroll
2. Blackgold
3. The Amity Affliction
4. Ice Nine Kills
5. VV

Zaterdag:
1. Parkway Drive
2. Sleep Token
3. Noctem
4. Oceans
5. Slipknot

Zondag:
1. The Halo Effect
2. Lorna Shore
3. Motley Crue
4. Carnation
5. Eclipse

Sluit niet uit dat m'n lijstje op een andere dag er heel anders uit ziet..
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Nog nooit gezien

1. Dieth
2. Lorna Shore
3. VV
4. Motionless In White (sinds recent)
5. Helmut Lotti

6. Haken
7. Rancid
8. The Chats maar toch nog steeds twijfel all time favorite Architects toch maar te doen

Half gezien

9. Pantera (nog nooit met Rex)


Omdat 10 een beter getal is dan 9

10. Kreator

Orbit Culture zou in die top 5/8(9) staan als ik ze volgende week niet ging zien op ITG
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Met je clashes kan ik je deels al wel helpen. Exodus speelt namelijk niet meer dus daar kan je volledig voor Rancid gaan 😉
Ha, ha, oh ja, stom. Ik zat nog in mijn eigen clashfinder te kijken. Die is nog niet ge-update. Mooi, scheelt weer een keuze en het was waarschijnlijk toch ook Rancid geworden. Nog nooit goed live gezien. Exodus nog 2 x, maar viel iedere keer tegen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
Mooi dat er zoveel mensen zijn die net als ik kijken naar welke bands ze al hebben gezien en welke nog niet. Ik probeer elk jaar een mooie mix te maken van mijn lievelingsbands die ik al eerder heb gezien, waarvan ik weet dat ze een goeie set gaan neerzetten. En nieuwe ontdekkingen/bands die ik nooit eerder zag. Ook dit jaar weer is dat een heerlijk vooruitzicht. Persoonlijke favorieten als Gojira, Epica, Hippotraktor, My Dying Bride en Katatonia. En nieuwe ervaringen als Sleep Token, Lorna Shore, Pantera (kan nog steeds niet geloven dat ik deze kans zou krijgen), Antimatter en Symphony X.

Man, wat duren de dagen lang in de weken voor het festival. Ik kan alleen nog maar aan Graspop denken. Paar dagen vrij geweest deze week en enkel bezig met voorbereidingen voor het festival. Variërend van dingetjes aanschaffen, recente setlists checken, bedenken hoe ik mijn spullen zo efficiënt mogelijk ga inpakken, staren naar de plattegrond, livesets kijken van bands op de stream van RaR of Youtube en voorpret beleven hier op het forum en in verschillende whatsappgroepen. Obsessed? Misschien.....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Een top 5 van de hele line up is wel echt onmogelijk
toch maar een ponging doen

1. Parkway Drive
2. Motionless in White
3. Arch Enemy
4. I prevail
5. Skindred

dan toch nog maar 5

6. Architects
7. Bloodywood
8. Avatar
9. The Amity Affliction
10. Slipknot
Heb mijn top 10 lijstje die ik gisteren had gemaakt eens uitgeplitst in bands die ik nog niet eerder heb gezien en bands die ik al wel heb gezien, en kwam toevallig uit op een 50/50. wel toevallig

Niet eerder gezien:
1. Motionless in white
2. I prevail
3. Skindred
4. Avatar
5. The Amity Affliction

Wel eerder gezien
1. Parkway Drive
2. Arch Enemy
3. Bloodywood
4. Architects
5. Slipknot
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Btw totaal over Halestorm heen gekeken, kan ik nog wijzigen? Ze knallen net voorbij uit de speakers. Sorry, ik heb gewoon een crush 😻 op Lzzy Hale
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Oh ja, ben ook wat beter Sleep Token aan het luisteren, keuze is ook gemaakt….. past mij goed, nog nooit gezien, maar dat geldt ook voor Code Orange….. 🤔
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
Oh ja, ben ook wat beter Sleep Token aan het luisteren, keuze is ook gemaakt….. past mij goed, nog nooit gezien, maar dat geldt ook voor Code Orange….. 🤔
Als je Halestorm en Sleep Token wilt zien, wordt dat denk ik wel lastig. Ik verwacht een topdrukte bij ST. Dus als je na de Halestorm set nog vanaf de MS naar de Dome moet lopen, denk ik dat je geconfronteerd gaat worden met een overvolle tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Als je Halestorm en Sleep Token wilt zien, wordt dat denk ik wel lastig. Ik verwacht een topdrukte bij ST. Dus als je na de Halestorm set nog vanaf de MS naar de Dome moet lopen, denk ik dat je geconfronteerd gaat worden met een overvolle tent.
Thanks voor je feedback. Ben echt een GMM rookie, dat soort zaken heb ik inderdaad niet ik check. Overvol als, je komt er niet meer in zoals bij RW?
Wat vind ik Timebomb van Rancid ook al weer een k@tnummer….
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Thanks voor je feedback. Ben echt een GMM rookie, dat soort zaken heb ik inderdaad niet ik check. Overvol als, je komt er niet meer in zoals bij RW?
Wat vind ik Timebomb van Rancid ook al weer een k@tnummer….
Graspop werkt niet met kruizen oid en het is zelden dat een tent echt overvol is. Bijna altijd is er nog plek als je bij de start of 5 minuten eerder aan komt zetten. Maar er zijn uitzonderingen bij echt populaire acts zoals Zeal & Ardor vorig jaar. Dan heb je gewoon pech als je bij de start aan komt lopen. De collectieve verwachting hier is dat je bij Sleep Token zeker wel 15 tot 20 minuten op voorhand in de tent moet zijn. Daar richt ik zelf op in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, @Marc en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
Thanks voor je feedback. Ben echt een GMM rookie, dat soort zaken heb ik inderdaad niet ik check. Overvol als, je komt er niet meer in zoals bij RW?
Wat vind ik Timebomb van Rancid ook al weer een k@tnummer….
Geen probleem! Ze werken op Graspop niet met kruizen zoals op Werchter, dus in principe kan je bij elke act op elk gewenst moment gaan kijken. Maar de Metal Dome is wel echt klein. Denk ongeveer de helft van wat er in Klub C past, als ik de foto's bekijk. En Sleep Token is gigantisch aan het groeien qua populariteit, dus ik verwacht dat veel mensen die wel willen gaan zien, wat dus een volle Dome op gaat leveren. En ook al is het niet verboden om je door de menigte heen te wurmen en toch binnen te geraken, vol = op een gegeven moment toch vol.

Hetzelfde fenomeen verwacht ik dit jaar bij Lorna Shore en Hellmut Goes Metal. Bij al die acts denk ik dat je beter kunt zorgen dat je op z'n laatst een kwartier voor aanvang van de show in de Dome bent.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Hetzelfde fenomeen verwacht ik dit jaar bij Lorna Shore en Hellmut Goes Metal. Bij al die acts denk ik dat je beter kunt zorgen dat je op z'n laatst een kwartier voor aanvang van de show in de Dome bent.
Gelukkig staan er vrij populaire acts gepland op de mainstages tijdens al die bands. we moeten maar hopen dat In Flames, Three Days Grace en johnny depp hun werk goed doen en behoorlijk wat fans naar die mainstage krijgen. dan is die metaldome tenminste nog een beetje te doen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.444
Aansluitend op bovenstaande, want Marc snijdt een goed punt aan dat het voor een aantal mensen hier hun eerste Graspop gaat worden. Ik ben eens de clashfinder langs gegaan, op zoek naar acts waarvan ik verwacht dat de tent erg vol gaat zijn en waar je er dus in mijn ogen goed aan doet om op tijd aanwezig te zijn (op z'n laatst een kwartier voor aanvang). Vul me gerust aan, trouwens!

Marquee: verwacht enkel bij Meshuggah en Kreator een topdrukte. Maar zelfs bij die acts is er denk ik voldoende ruimte aan de zijkanten, als je door de eerste golf aan de ingang van de tent heen gewurmd bent. Verder verwacht ik bij acts als Finntroll, My Dying Bride, Korpiklaani en Eluveitie wel veel volk, maar niet dusdanig veel dat je er tijdens de set niet meer bij kunt.

Metal Dome: naast de genoemde drie (Sleep Token, Lorna Shore en Hellmut) verwacht ik ook een volle tent bij Escape the Fate, Carpenter Brut, VV, Polaris en Monster Magnet.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Nog even mijn Top 5:
1. The Ghost Inside, vorige keer live was 2017 nog op Groezrock, sindsdien hebben ze wel wat meegemaakt
2. Billy Talen, al afgesproken om met de volledige vriendengroep daar af te sluiten
3. Gojira, vorige keer op Graspop midden in de namiddag, ben benieuwd naar een vermoedelijk verwoenstende set in donker
4. Machine Head, zelfde als Gojira, zal eerste keer zijn, maar hebben wel een goede livereputatie
5. Hellmut, een overvolle tent run to the hills meezingen, zal fantastisch zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken