Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Dank allemaal voor het delen van jullie programma en de tips die jullie allemaal geven.
Bij deze mijn voorlopige planning:

Donderdag
Beast in Black
om heerlijk het festival mee af te trappen, lekker vrolijk begin ook.
Escape the Fate omdat het meisje daar fan van is en ik het wel grappig vind.
Mischien klein stukje Tom Morello vanaf de North stage voor Epica.
Het meisje is erg fan van Papa Roach dus daar gaan we goed voor staan!
Dan naar Arch Enemy wat wel een clash is met Evergrey :(
Bij Motionless in White een mooie plek veroveren, want dit wordt voor ons de eerste keer.
Dan rennen we naar Ghost, want ook daar is het meisje erg fan van :)
Begin Guns n' Roses en dan snel naar As I lay Dying om daar even flink te beuken (het meisje misschien iets minder).
En daarna natuurlijk Sweet child O mine/Paradise city nog even meepakken.

Vrijdag
Afhankelijk van hoe we wakker worden gaan we als eerste naar Blind Channel of Thundermother(wel benieuwd naar de nieuwe line up).
Oh en misschien toch ook even langs bij Any Given Day, voor ons een band die we niet konden, maar wel lekker vinden klinken (sinds gisteren).
Fever333 klonk superslecht op de livestream van RaR dus die is wat gedaald in prioriteit.
Dan even buurten bij Asking Alexandria en daarna''ik ben vulgaris magistralis''....ahum Heidevolk.
Airbourne en Finntroll zijn ook bands die we even willen checken.
Het meisje heeft het altijd over Behemoth terwijl ze het niet kent en ook zeker de muziek niet leuk vindt, verplicht zal ze moeten gaan kijken :)
Beginnetje meepakken van de vikingen Amon Amarth en dan naar Ice Nine Kills, dat het meisje al maanden aan het zingen is :)
Dan oehhh ah ah ah ah Disturbed meepakken.
Afgeknapt op Hollywood Undead dus wellicht stukje VV/Gojira kijken en dan de mighty Machine Fucking Head!

Zaterdag
We beginnen de zaterdag met rasta makker Skindred, sorry voor de Mimi fans ;)
We willen goed staan bij I prevail, omdat het meisje fan is en het voor beiden de 1e keer wordt.
Dan misschien stukje Infected Rain kijken en dan goed staan voor In Flames, waar ik fan van ben ;)
Architects en Pantera beetje checken en dan aan de red bull om de polka bij Korpiklaani te doen :)
Uiteraard Slipknot checken voor de vette show!

Zondag
We beginnen waarschijnlijk met Kissin Dynamite en als we echt vroeg zijn ook Eclipse.
Mogelijk Dieth en Elegant Weapons checken.
Stukje Skid Row kijken vanwege de nieuwe Zanger Erik Gronwal die bij H.E.A.T vandaan komt.
Als we tijd hebben nog even snel naar Bloodywood, toch wel benieuwd naar die Indiase metalband,
Hail the apocalypse!! Heel veel zin in Avatar!
Dan die Helmut Lotti maar is checken!
The Halo Effect is voor mij echt een nieuwe ontdekking waar ik heel blij mee ben, dus ook zeker hier een goede plek vinden!
Vervolgens blijven staan voor Eluveitie terwijl het meisje even naar dhr. Depp gaat kijken ;)
Dan het festival mooi afsluiten met Motley Crue en Def Leppard!

Wat een feest allemaal, wij hebben er onwijs veel zin in!!

Voel je vrij om ook aan te sluiten bij een van de festileaks meetingen:


Net als @N1tje @energydrank en anderen die nieuw een account hebben gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje, Piebe71 en Imag

himeteva

Playlistbediener
26 okt 2022
6
28
Dank allemaal voor het delen van jullie programma en de tips die jullie allemaal geven.
Bij deze mijn voorlopige planning:

Donderdag
Beast in Black
om heerlijk het festival mee af te trappen, lekker vrolijk begin ook.
Escape the Fate omdat het meisje daar fan van is en ik het wel grappig vind.
Mischien klein stukje Tom Morello vanaf de North stage voor Epica.
Het meisje is erg fan van Papa Roach dus daar gaan we goed voor staan!
Dan naar Arch Enemy wat wel een clash is met Evergrey :(
Bij Motionless in White een mooie plek veroveren, want dit wordt voor ons de eerste keer.
Dan rennen we naar Ghost, want ook daar is het meisje erg fan van :)
Begin Guns n' Roses en dan snel naar As I lay Dying om daar even flink te beuken (het meisje misschien iets minder).
En daarna natuurlijk Sweet child O mine/Paradise city nog even meepakken.

Vrijdag
Afhankelijk van hoe we wakker worden gaan we als eerste naar Blind Channel of Thundermother(wel benieuwd naar de nieuwe line up).
Oh en misschien toch ook even langs bij Any Given Day, voor ons een band die we niet konden, maar wel lekker vinden klinken (sinds gisteren).
Fever333 klonk superslecht op de livestream van RaR dus die is wat gedaald in prioriteit.
Dan even buurten bij Asking Alexandria en daarna''ik ben vulgaris magistralis''....ahum Heidevolk.
Airbourne en Finntroll zijn ook bands die we😘 even willen checken.
Het meisje heeft het altijd over Behemoth terwijl ze het niet kent en ook zeker de muziek niet leuk vindt, verplicht zal ze moeten gaan kijken :)
Beginnetje meepakken van de vikingen Amon Amarth en dan naar Ice Nine Kills, dat het meisje al maanden aan het zingen is :)
Dan oehhh ah ah ah ah Disturbed meepakken.
Afgeknapt op Hollywood Undead dus wellicht stukje VV/Gojira kijken en dan de mighty Machine Fucking Head!

Zaterdag
We beginnen de zaterdag met rasta makker Skindred, sorry voor de Mimi fans ;)
We willen goed staan bij I prevail, omdat het meisje fan is en het voor beiden de 1e keer wordt.
Dan misschien stukje Infected Rain kijken en dan goed staan voor In Flames, waar ik fan van ben ;)
Architects en Pantera beetje checken en dan aan de red bull om de polka bij Korpiklaani te doen :)
Uiteraard Slipknot checken voor de vette show!

Zondag
We beginnen waarschijnlijk met Kissin Dynamite en als we echt vroeg zijn ook Eclipse.
Mogelijk Dieth en Elegant Weapons checken.
Stukje Skid Row kijken vanwege de nieuwe Zanger Erik Gronwal die bij H.E.A.T vandaan komt.
Als we tijd hebben nog even snel naar Bloodywood, toch wel benieuwd naar die Indiase metalband,
Hail the apocalypse!! Heel veel zin in Avatar!
Dan die Helmut Lotti maar is checken!
The Halo Effect is voor mij echt een nieuwe ontdekking waar ik heel blij mee ben, dus ook zeker hier een goede plek vinden!
Vervolgens blijven staan voor Eluveitie terwijl het meisje even naar dhr. Depp gaat kijken ;)
Dan het festival mooi afsluiten met Motley Crue en Def Leppard!

Wat een feest allemaal, wij hebben er onwijs veel zin in!!
"Het meisje", ook mijn vent zit in de auto STABBING IN THE DAAAARK mee te doen 😘

Ook ik super veel zin om voor de tweede keer (pas) graspop mee te maken :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Inmiddels is mijn programma wel bijna definitief voor zover dat kan in een voorbereiding. Er zijn nog een paar vraagtekens, vooral rond Sleep Token en Eluveitie die ik nu laat vallen voor In Flames en Lorna Shore.

Donderdag
13:20 - 14:05 Haken

14:15 - 15:00 Spiritbox
16:10 - 17:00 Epica
17:35 - 18:25 Septicflesh
19:20 - 20:20 Alter Bridge
20:30 - 21:45 Ghost

21:55 - 00:55 Guns N' Roses

Vrijdag
14.45 - 15:30 Legion of Doom
16:45 - 17:35 Airbourne
19:55 - 21:05 Amon Amarth
21:15 - 22:30 Disturbed
22:40 - 23:55 Gojira
00:05 - 01:20 Machine Head

Zaterdag
14:45 - 15:30 Antimatter

16:45 - 17:35 Halestorm
17:45 - 18:35 In Flames
19:10 - 20:00 Soen
21:05 - 22:20 Pantera
22:30 - 23:50 Parkway Drive
00:00 - 01:30 Slipknot

Zondag

15:20 - 16:00 Bloodywood
16:50 - 17:45 Avatar
18:15 - 19:05 Katatonia

19:30 - 20:20 Anti-Flag
20:45 - 21:45 Lorna Shore
22:30 - 23:30 Billy Talent

Op vrijdag zit er een behoorlijk groot gat tussen Airbourne en Amon Amarth, maar de rest is allemaal wel redelijk mooi aansluitend. Helaas vallen Avatar en Insomnium nu tegelijk. Maar ik wil al vijf jaar Avatar eens zien dus daar verandert dit niks aan.

Ik heb er echt heel veel zin in! Nu nog hopen dat er niet een hittegolf komt.

Edit: zie nu pas dat Bloodywood niet meer overlapt op de zondag.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Inmiddels is mijn programma wel bijna definitief voor zover dat kan in een voorbereiding. Er zijn nog een paar vraagtekens, vooral rond Sleep Token en Eluveitie die ik nu laat vallen voor In Flames en Lorna Shore.

Donderdag
13:20 - 14:05 Haken

14:15 - 15:00 Spiritbox
16:10 - 17:00 Epica
17:35 - 18:25 Septicflesh
19:20 - 20:20 Alter Bridge
20:30 - 21:45 Ghost

21:55 - 00:55 Guns N' Roses

Vrijdag
14.45 - 15:30 Legion of Doom
16:45 - 17:35 Airbourne
19:55 - 21:05 Amon Amarth
21:15 - 22:30 Disturbed
22:40 - 23:55 Gojira
00:05 - 01:20 Machine Head

Zaterdag
14:45 - 15:30 Antimatter

16:45 - 17:35 Halestorm
17:45 - 18:35 In Flames
19:10 - 20:00 Soen
21:05 - 22:20 Pantera
22:30 - 23:50 Parkway Drive
00:00 - 01:30 Slipknot

Zondag
16:50 - 17:45 Avatar
18:15 - 19:05 Katatonia

19:30 - 20:20 Anti-Flag
20:45 - 21:45 Lorna Shore
22:30 - 23:30 Billy Talent

Op vrijdag zit er een behoorlijk groot gat tussen Airbourne en Amon Amarth, maar de rest is allemaal wel redelijk mooi aansluitend. Helaas vallen Avatar en Insomnium nu tegelijk. Maar ik wil al vijf jaar Avatar eens zien dus daar verandert dit niks aan.

Ik heb er echt heel veel zin in! Nu nog hopen dat er niet een hittegolf komt.

Benieuwd wel dan wat je aan het begin van de dagen doet? Rustig wakker worden, opstaan en al dat soort dingen?
Of gewoon net naar een bandje kijken waar je zin in hebt?
Of iets anders uiteraard
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Benieuwd wel dan wat je aan het begin van de dagen doet? Rustig wakker worden, opstaan en al dat soort dingen?
Of gewoon net naar een bandje kijken waar je zin in hebt?
Of iets anders uiteraard
Precies dat ja! Lekker rustig opstaan, en als ik wat mee kan pikken is het mooi meegenomen. Maar geen must see's. Verblijf ook op de camping in Mol dus het is geen straf om daar even rustig in het zwembad te liggen na het ontbijt.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ohh gelukkig, thanks voor het uitzoeken. 800 meter is geen probleem. Door dat gezeik op Facebook begon ik eerder het gevoel te krijgen dat het meer dan 2km was. Hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken ;)
De jaren ervoor was het maar 100m zonder al dat volk ertussen. Dus als je dat gewoon was is het wel pak langer stappen.
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
183
246
Afgeknapt op Hollywood Undead dus wellicht stukje VV/Gojira kijken en dan de mighty Machine Fucking Head!
Net de livestream van RaR van hollywood undead en viel precies niet zo in de smaak bij mij. Paar jaar terug op graspop nog wel van genoten.
VV vs Gojira blijft voor mij wel de moielijkste keuze. HIM was m'n introductie in metal dus die heeft wel een speciaal plaatsje in mn hart.
Gojira daarentegen zijn gewoon steengoed en heb ik nog nooit weten teleurstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
na de RaR stream bekeken te hebben ben ik wel blij dat ze geen (sub)headliner positie hebben gegeven aan tenacious D, is wel een grappig bandje maar niet meer dan dat, blijft toch meer een meme bandje
Als achtergrondbandje op een warme festivaldag prima vermaak, maar inderdaad niet iets wat je op de hogere spots moet willen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik zou ze wel een keer op Graspop willen, maar dan inderdaad leuk als uurtje partyen tussendoor. Vond t wel een grappige show!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
VV vs Gojira blijft voor mij wel de moielijkste keuze. HIM was m'n introductie in metal dus die heeft wel een speciaal plaatsje in mn hart.
Gojira daarentegen zijn gewoon steengoed en heb ik nog nooit weten teleurstellen.
I feel your pain! :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Papa Roach op de livestream is wel weer uitermate teleurstellend, net als op gmm 2015
die zanger komt live helaas nooit zo over als op album
wel jammer want vind het op album wel een fijne band
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik vind ze net sterk eigenlijk. Nu ja, had er niet bepaald hoge verwachtingen van.
Hetzelfde hier. Ik had ook lage verwachtingen. Ik heb er op album weinig mee, behalve natuurlijk Last Resort uit nostalgie. Maar er zit wel energie in deze show.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Papa Roach op de livestream is wel weer uitermate teleurstellend, net als op gmm 2015
die zanger komt live helaas nooit zo over als op album
wel jammer want vind het op album wel een fijne band
Vroeger was het nog slechter maar heeft dan een aantal operaties gehad en is toch een stuk beter...
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
na de RaR stream bekeken te hebben ben ik wel blij dat ze geen (sub)headliner positie hebben gegeven aan tenacious D, is wel een grappig bandje maar niet meer dan dat, blijft toch meer een meme bandje
Was mij laatste pre corona concert in de Ziggo Dome. Heb het nog niet eens tot de helft volgehouden en ben naar huis gegaan. Paar leuke nummers maar had het na 10 minuten wel gehad met de kinderachtige humor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken