Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dag beste kijkers,
jij vraagt,
wij draaien.
Het hete weekend van volgende week wordt warmer en wamer met de dag.
Nu ook graspop, wel enkele graadjes kouder voorlopig. Volgende week 29 graden
graspop woensdag tot zaterdag
27, 27, 26, 25 en bijna geen wolkje.
btw update was om 13:00.
Moet ik nog wat duwen?
Morgen zijn we er weer met meer weer.
Ik teken ervoor hoor! Hou maar op met duwen, anders wordt het te heet šŸ˜…
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Er staan daar vandaag allemaal rappers die precies geen enkele link hebben met rock, laat staan metal. Blij dat Graspop nooit die kant op is gegaan.
RaR/RiP is bij mijn weten altijd al een ander type festival geweest.
Meer mainstream dan de 'ware' metalfestivals als GMM en Hellfest, maar meer metal dan de 'ware' mainstreamfestivals als Pinkpop en Werchter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
RaR/RiP is bij mijn weten altijd al een ander type festival geweest.
Meer mainstream dan de 'ware' metalfestivals als GMM en Hellfest, maar meer metal dan de 'ware' mainstreamfestivals als Pinkpop en Werchter.
Zo zie ik het ook ja. Download zit nog het meeste in hun hoekje, als je het internationaal bekijkt. En wat betreft pure metal festivals heb je natuurlijk Wacken in Duitsland.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik denk dat vooral rond het midden van de show (als er nog 3 andere bands spelen) het veld erg leeg gaat zijn
Carpenter Brut zal waarschijnlijk ook een flinke influx van mensen krijgen zo halverwege hun show, mensen die zo lang mogelijk proberen uit te stellen om bij GnR te gaan staan (of naar huis/camping te gaan). šŸ˜‹
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Vandaag ook eentje dat ik kan schrappen vandaag die clashte op graspop en nu zie op vestrock .life of agony . Agnostic front wou ik ook graag zien. Maar die zie ik dan op Alcatraz . Hier ook al redelijk heet inmiddels . šŸ˜ƒ
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Dat optreden van Bury Tomorrow nu op RaR is belachelijk lekker hoor, kanonnen. Ze staan helaas niet op GMM maar ik zie wel met While She Sleeps in oktober!
Thanks voor de reminder, altijd leuk om daar ff concertje te live streamen.

Ik kijk ook zo enorm uit naar die combo van Bury en While She Sleeps. Het is dat m budget na Graspop het niet toelaat, anders had ik de show graag gezien in Alexandra Palace, denk dat de energie van deze bands daar nog beter tot zn recht zou komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Ik heb gehoord dat hier veel fans zijn van ddze jongens šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚ er zijn zelfs speciale shirts voor gemaakt!
 

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
Dank allemaal voor het delen van jullie programma en de tips die jullie allemaal geven.
Bij deze mijn voorlopige planning:

Donderdag
Beast in Black
om heerlijk het festival mee af te trappen, lekker vrolijk begin ook.
Escape the Fate omdat het meisje daar fan van is en ik het wel grappig vind.
Mischien klein stukje Tom Morello vanaf de North stage voor Epica.
Het meisje is erg fan van Papa Roach dus daar gaan we goed voor staan!
Dan naar Arch Enemy wat wel een clash is met Evergrey :(
Bij Motionless in White een mooie plek veroveren, want dit wordt voor ons de eerste keer.
Dan rennen we naar Ghost, want ook daar is het meisje erg fan van :)
Begin Guns n' Roses en dan snel naar As I lay Dying om daar even flink te beuken (het meisje misschien iets minder).
En daarna natuurlijk Sweet child O mine/Paradise city nog even meepakken.

Vrijdag
Afhankelijk van hoe we wakker worden gaan we als eerste naar Blind Channel of Thundermother(wel benieuwd naar de nieuwe line up).
Oh en misschien toch ook even langs bij Any Given Day, voor ons een band die we niet konden, maar wel lekker vinden klinken (sinds gisteren).
Fever333 klonk superslecht op de livestream van RaR dus die is wat gedaald in prioriteit.
Dan even buurten bij Asking Alexandria en daarna''ik ben vulgaris magistralis''....ahum Heidevolk.
Airbourne en Finntroll zijn ook bands die we even willen checken.
Het meisje heeft het altijd over Behemoth terwijl ze het niet kent en ook zeker de muziek niet leuk vindt, verplicht zal ze moeten gaan kijken :)
Beginnetje meepakken van de vikingen Amon Amarth en dan naar Ice Nine Kills, dat het meisje al maanden aan het zingen is :)
Dan oehhh ah ah ah ah Disturbed meepakken.
Afgeknapt op Hollywood Undead dus wellicht stukje VV/Gojira kijken en dan de mighty Machine Fucking Head!

Zaterdag
We beginnen de zaterdag met rasta makker Skindred, sorry voor de Mimi fans ;)
We willen goed staan bij I prevail, omdat het meisje fan is en het voor beiden de 1e keer wordt.
Dan misschien stukje Infected Rain kijken en dan goed staan voor In Flames, waar ik fan van ben ;)
Architects en Pantera beetje checken en dan aan de red bull om de polka bij Korpiklaani te doen :)
Uiteraard Slipknot checken voor de vette show!

Zondag
We beginnen waarschijnlijk met Kissin Dynamite en als we echt vroeg zijn ook Eclipse.
Mogelijk Dieth en Elegant Weapons checken.
Stukje Skid Row kijken vanwege de nieuwe Zanger Erik Gronwal die bij H.E.A.T vandaan komt.
Als we tijd hebben nog even snel naar Bloodywood, toch wel benieuwd naar die Indiase metalband,
Hail the apocalypse!! Heel veel zin in Avatar!
Dan die Helmut Lotti maar is checken!
The Halo Effect is voor mij echt een nieuwe ontdekking waar ik heel blij mee ben, dus ook zeker hier een goede plek vinden!
Vervolgens blijven staan voor Eluveitie terwijl het meisje even naar dhr. Depp gaat kijken ;)
Dan het festival mooi afsluiten met Motley Crue en Def Leppard!

Wat een feest allemaal, wij hebben er onwijs veel zin in!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken