Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.327
6.445
Haha ik denk dat in flames toch nog steeds wel wat populairder is dan sleep token. Is ook wel te hopen voor iedereen die naar sleep token gaat
Dat denk ik ook en sowieso gaat de drukte bij de uitgang van de Dome ook wel veel mensen afschrikken die vlak voor de show aan komen wandelen. Maar ik ben oprecht wel benieuwd hoe druk het daadwerkelijk gaat zijn. En als die gasten zo doorgaan, dan zien we ze de eerstvolgende keer op Graspop gegarandeerd terug op de Mainstage.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Even terugkomend op Limp Bizkit van gisteren op RaR.
Ben ik dan de enige die absoluut niet onder de indruk was van die poedel op het podium?
Ok, hij is 52 ofzoiets, maar waar is die ouderwetse energie die hij altijd had?
Nu staat die wat stil met zn hand in zn zak een liedje te zingen.

En zijn harde stem is ook vervangen door grunt/schreeuw.

Hij heb het geluk dat hij zoveel bangers heeft en dat die ook echt tijdloos zijn! Al met al gaat het om de "experience" en dat bezorgt het publiek door zo GI-GAN-TISCH hard mee te zingen! Kippenvel als 90.000 mensen zo hard mee doen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.327
6.445
Even terugkomend op Limp Bizkit van gisteren op RaR.
Ben ik dan de enige die absoluut niet onder de indruk was van die poedel op het podium?
Ok, hij is 52 ofzoiets, maar waar is die ouderwetse energie die hij altijd had?
Nu staat die wat stil met zn hand in zn zak een liedje te zingen.

En zijn harde stem is ook vervangen door grunt/schreeuw.

Hij heb het geluk dat hij zoveel bangers heeft en dat die ook echt tijdloos zijn! Al met al gaat het om de "experience" en dat bezorgt het publiek door zo GI-GAN-TISCH hard mee te zingen! Kippenvel als 90.000 mensen zo hard mee doen
Ik ben het wel met je eens hoor. Limp Bizkit is allang vergane glorie, anders hadden zij dit soort festivals nog wel geheadlined, gelet op hun hits en populariteit uit de beginjaren. Maar gister wel weer genoten van hun set. Laatste keer Graspop was Fred vooral bezig met de grote Fred-show en speelden ze allerlei vage covers. Gister was het tenminste voornamelijk bangers spelen en dan is het inderdaad erg tof om met een vol veld keihard mee te zingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls en Piebe71

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Er staan daar vandaag allemaal rappers die precies geen enkele link hebben met rock, laat staan metal. Blij dat Graspop nooit die kant op is gegaan.
Ja RaR. Heerlijk schizofreen festival is dat toch qua programmering. Hopelijk vandaag ff een show meepakke op de livestream voordat we richting Alter Bridge gaan, voelt altijd als de officiële start van het festivalseizoen en brengt me daar ook gelijk weer terug.

En weer best wat nieuwen hier, welkom! Leuk dat ons slappe gelul hier nog steeds mensen aantrekt.
 

Mickeydus

Nieuw lid
2 jun 2023
2
2
Vraagje, ik lees op Facebook allemaal mensen klagen dat het van de shuttle bussen naar de ingang wel 40 minuten lopen was vorig jaar en dat het dit jaar weer zo lijkt te zijn.
Vorig jaar stond ik op de camping, dit jaar zitten we in het Metal Park.
Is het echt zo ver lopen? Ik loop chronisch met krukken en ben al trager dan normaal lopende mensen. Ging juist voor comfort met een huisje :(
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.327
6.445
Vraagje, ik lees op Facebook allemaal mensen klagen dat het van de shuttle bussen naar de ingang wel 40 minuten lopen was vorig jaar en dat het dit jaar weer zo lijkt te zijn.
Vorig jaar stond ik op de camping, dit jaar zitten we in het Metal Park.
Is het echt zo ver lopen? Ik loop chronisch met krukken en ben al trager dan normaal lopende mensen. Ging juist voor comfort met een huisje :(
40 minuten is erg overdreven, maar je wordt inderdaad niet meer voor de deur afgezet, maar om de hoek bij de camping. Vanaf daar moet je in elk geval de hele camping over. En dat is een flinke wandeling.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Vraagje, ik lees op Facebook allemaal mensen klagen dat het van de shuttle bussen naar de ingang wel 40 minuten lopen was vorig jaar en dat het dit jaar weer zo lijkt te zijn.
Vorig jaar stond ik op de camping, dit jaar zitten we in het Metal Park.
Is het echt zo ver lopen? Ik loop chronisch met krukken en ben al trager dan normaal lopende mensen. Ging juist voor comfort met een huisje :(
Via google maps even nagemeten, zou op ongeveer 800m uitkomen. Dus max een half uurtje, inclusief het ontwijken van de gevallen soldaten van de avond ervoor.
 

Mickeydus

Nieuw lid
2 jun 2023
2
2
Via google maps even nagemeten, zou op ongeveer 800m uitkomen. Dus max een half uurtje, inclusief het ontwijken van de gevallen soldaten van de avond ervoor.
Ohh gelukkig, thanks voor het uitzoeken. 800 meter is geen probleem. Door dat gezeik op Facebook begon ik eerder het gevoel te krijgen dat het meer dan 2km was. Hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en thesummoning

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Graspop bands die vandaag op het programma staan bij Rock Am Ring:
Gojira en Hollywood Undead - op Graspop tegelijk, hier direct na elkaar op dezelfde stage.
Papa Roach (boven Gojira, vreemd)
en nog Halestorm (en The Raven age maar die wordt niet gestreamed)
Bury Tomorrow en Evanescence vind ik ook nog wel leuk om te zien, en Tenacious D zullen ook een aantal mensen wel leuk vinden hier
Hele dag Mandora stage vandaag voor mij
 

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Via google maps even nagemeten, zou op ongeveer 800m uitkomen. Dus max een half uurtje, inclusief het ontwijken van de gevallen soldaten van de avond ervoor.
Op je dooie gemak wandelt een mens ongeveer 1,5km in 20 minuten. Met de gevallen soldaten en natuurlijk de mensenmassa die het tempo bewaren zal het voor die 800 meter ook niet veel meer dan 20 minuten zijn. Kortom; komt wel goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mickeydus

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Iets waar ik wel ontevreden over ben, is dat ze het aantal toiletten op de boneyard niet hebben opgehoogd. Vorig jaar was het echt een ramp. Veel te weinig en ongelooflijk goor. Ik had gehoopt dat de organisatie de wc's tot over de helft gevuld met stront en wcrollen klakkeloos op de grond gepleurd ook wel was opgevallen...

Ik kan me ook niet herinneren dat dit in de oude opstelling van de camping zo was. Toen leken het grotere gebouwen, schoner en beter verdeeld over het terrein.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.327
6.445
Iets waar ik wel ontevreden over ben, is dat ze het aantal toiletten op de boneyard niet hebben opgehoogd. Vorig jaar was het echt een ramp. Veel te weinig en ongelooflijk goor. Ik had gehoopt dat de organisatie de wc's tot over de helft gevuld met stront en wcrollen klakkeloos op de grond gepleurd ook wel was opgevallen...

Ik kan me ook niet herinneren dat dit in de oude opstelling van de camping zo was. Toen leken het grotere gebouwen, schoner en beter verdeeld over het terrein.
Het aantal toiletten is denk ik niet het probleem, maar het feit dat er een paar keer grote storing was en de toiletten daardoor urenlang niet doorspoelden wel. Volgens mij stonden er vorig jaar niet minder toiletten dan voorgaande jaren. Laten we hopen dat het systeem dit keer wel werkt, want was inderdaad geen pretje.
 

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
15
57
Graspop bands die vandaag op het programma staan bij Rock Am Ring:
Gojira en Hollywood Undead - op Graspop tegelijk, hier direct na elkaar op dezelfde stage.
Papa Roach (boven Gojira, vreemd)
en nog Halestorm (en The Raven age maar die wordt niet gestreamed)
Bury Tomorrow en Evanescence vind ik ook nog wel leuk om te zien, en Tenacious D zullen ook een aantal mensen wel leuk vinden hier
Hele dag Mandora stage vandaag voor mij
Jammer dat de raven age niet word gestreamed wel heel benieuwd naar hun show op Graspop. Sum 41 en NOFX spelen vandaag ook nog . Volgend jaar hopelijk nog 1x Sum 41 op graspop voordat ze stoppen. NOFX word hem niet meer helaas . En stuur Bury tomorrow ook maar weer door dan 🤘
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ohh gelukkig, thanks voor het uitzoeken. 800 meter is geen probleem. Door dat gezeik op Facebook begon ik eerder het gevoel te krijgen dat het meer dan 2km was. Hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken ;)
Ja dat is sterk overdreven van de klagers. Hrt is een stukje lopen maar in een kwartier ben je er wel hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Het aantal toiletten is denk ik niet het probleem, maar het feit dat er een paar keer grote storing was en de toiletten daardoor urenlang niet doorspoelden wel. Volgens mij stonden er vorig jaar niet minder toiletten dan voorgaande jaren. Laten we hopen dat het systeem dit keer wel werkt, want was inderdaad geen pretje.
Ik las op reddit gisteren ook wat horror verhalen over de toiletten, maar dat kwam dus deels door een storing? Dat is wel een geruststelling, geeft hoop dat het dit jaar minder erg gaat zijn.

Of dus op tijd naar de festival weide en daar rustig schijten voordat de eerste bands beginnen 😁
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.327
6.445
Ik las op reddit gisteren ook wat horror verhalen over de toiletten, maar dat kwam dus deels door een storing? Dat is wel een geruststelling, geeft hoop dat het dit jaar minder erg gaat zijn.

Of dus op tijd naar de festival weide en daar rustig schijten voordat de eerste bands beginnen 😁
Ja kwam door een storing en wellicht ook door het feit dat er minder vrijwilligers waren dan voorheen om de boel regelmatig schoon te maken. Ik hoop en verwacht ook dat dit een nasleep was van een paar jaar lockdown en dat de problemen voor komende editie opgelost zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken