Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Pff, als ze eens al die covers zouden weglaten, dat zou al een uur schelen...

3 van die covers hebben ze zelf ook gewoon op eigen studioalbums uitgebracht en de Velvet Revolver cover is eigen materiaal van Slash. Juist vet dat zo’n Nice Boys wordt gespeeld, die andere 3 covers hadden van mij dan ook niet gehoeven, maar om nou Nice Boys, Live and Let Die en Knocking On Heavens Door achterwege te laten is zonde. Zie ook mijn eerdere betoog van eerder op de dag
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
altijd fan van meer inclusie in het metalgenre, meer vrouwen, en zeker meer zwarte vrouwen. maar met twerken geraak je er niet voor mij. niet zeker als metal en fever 333 dit echt nodig heeft.
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Ligt het aan mij of lijkt het veld bij de Jupiler Stage een stuk groter dan vorig jaar? Misschien niet helemaal verrassend kijkend naar de namen die daar staan dit jaar (alhoewel mijn persoonlijke voorkeur voor een aantal bands daar wel een rol in speelt), maar viel mij wel meteen op.
Nee, het is heel duidelijk dat de Jupiler Stage dit (en vorig) jaar een flinke upgrade heeft gekregen, zowel qua line-up als qua inrichting.
2 edities geleden stonden er nog maar 5 bands per dag, nu zijn dat er 8 (zoals al jaren het geval was in de Marquee, en nu ook de Metal Dome), en met het verbreden én verdiepen van het veld (door weglaten Moose Bar en verplaatsing food trucks) en zelfs het toevoegen van een tribune, is de Jupiler Stage nu echt een volwaardig podium geworden (net als bv. de Warzone op Hellfest).

Dat is dan ook goed terug te zien in het aantal core-bands dit jaar.
Het is duidelijk dat GMM daarmee een bepaalde richting in wil slaan, en zich steeds meer wil richten op een jong publiek.
Was de Jupiler Stage vroeger nog duidelijk een poging om wat punk-/hardcore-bezoekers te lokken (c.q. af te snoepen van Groezrock), nu vormt de core-muziek en community duidelijk een vast onderdeel van de hele GMM-belevenis.
Niet voor niets staan er nu ook een hele hoop core bands op de Main Stages.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
maar ook de band mist gewoon cues, al heel veel fouten gehoord die zelfs voor de non muzikant duidelijk zijn. De gitaar en bas die niet mee zijn op de drop van bite back is extra pijnlijk als er net op die moment ook pyro's zijn. de drummer is mee, maar de rest precies niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Mij kan Fever333 ook niet meteen overtuigen, ging normaal wel kijken.

Hebben jullie voor het overige tips voor het slot tussen laat ons zeggen 13:30 en 16:00?
Ben niet zo heel vertrouwd met de bands die daar nu op het programma staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
Mij kan Fever333 ook niet meteen overtuigen, ging normaal wel kijken.

Hebben jullie voor het overige tips voor het slot tussen laat ons zeggen 13:30 en 16:00?
Ben niet zo heel vertrouwd met de bands die daar nu op het programma staan.

Persoonlijk in dat tijdslot (op vrijdag bedoel je toch?) staat Any given day en Pro-Pain op het programma. Blackgold ga ik mss even aanschouwen want daar ben ik op zich wel benieuwd naar
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Parfex

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Vind het inderdaad ook opvallend dat er bands zijn die ik op de Jupiler Stage verwachtte (I Prevail, Asking Alexandria,Hatebreed,The Ghost Inside,Rancid ) op de main stages geprogrammeerd staan.
Andersom zijn er ook bands die ik op de main verwachtte die nu op Jupiler Stage staan.
Bloodywood,Hollywood Undead,Motionlesss In White,Danko Jones,Life Of Agony)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Vind het inderdaad ook opvallend dat er bands zijn die ik op de Jupiler Stage verwachtte (I Prevail, Asking Alexandria,Hatebreed,The Ghost Inside,Rancid ) op de main stages geprogrammeerd staan.
Andersom zijn er ook bands die ik op de main verwachtte die nu op Jupiler Stage staan.
Bloodywood,Hollywood Undead,Motionlesss In White,Danko Jones,Life Of Agony)
Zaterdag hebben ze duidelijk hun best gedaan om geen metalcore bands op de jupiler stage omdat ze dan zouden clashen met Parkway Drive/Architects dus dat is wel een goede zet geweest. Nu is het een soort metalcore feestje op de mainstage, wat opzich ook wel begrijpelijk is aangezien de 2 grootste metalcore bands daar geprogameerd staan.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Voor mij is Loathe wel een ontdekking, dit jaar. Beetje een mix tussen nu-metal, shoegaze en metalcore.

Persoonlijk in dat tijdslot (op vrijdag bedoel je toch?) staat Any given day en Pro-Pain op het programma. Blackgold ga ik mss even aanschouwen want daar ben ik op zich wel benieuwd naar

Dank voor de tips! Ga ze eens beluisteren en dan zien waar ik uiteindelijk beland :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
metalcore is ook zodanig breed dat ik het ergens wel begrijp. bands als architects, parkway drive, i prevail, asking alexandria, the raven age zelfs zijn misschien nog bij naam metalcore maar als je dat vergelijkt met landmvrks, unearth, END zijn die bands een totaal ander genre
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wel lage resolutie, die map.
En irritant dat ie een kwart gedraaid staat (als je de telefoon draait, draait ie mee)..
Ik heb een afbeelding met hogere resolutie van hun facebook pagina gehaald:


Edit: om een of andere reden werkt het niet om imgur afbeelding op direct image link in te voegen. Dan maar weer een lelijke embed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken