Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
fijn dat ik de eerste 20 nummers niet interessant vind, dan kan ik rustig los gaan bij As I Lay Dying
tweede helft van GNR mooi kijken van de tribune

Niet dat het einde echt significant minder is, maar de beste nummers zitten bij die eerste 20 als je verder kijkt dan de bekende nummers
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik ken alleen de bekende nummers, vandaar :)
ik kom niet verder dan 5 nummers denk ik

Op een enkel nummer na is alles van Use Your Illusion de moeite waard in ieder geval, maar dat nummer spelen ze sowieso al niet.

Estranged en Civil War zijn goed als rustigere nummers, You Could Be Mine, It’s So Easy, Double Talkin Jive voor de wat hardere nummers. Mocht je er iets nog niet van kennen
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Prima setlist. Het middenstuk doet me niet zoveel, dus dan kan ik mooi CoF gaan zien in de Marquee. En tegen de tijd dat ik terug ben vanaf de tribune Live and Let Die, het briljante Estranged, November Rain, Nightrain en Patience bekijken.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Op een enkel nummer na is alles van Use Your Illusion de moeite waard in ieder geval, maar dat nummer spelen ze sowieso al niet.

Estranged en Civil War zijn goed als rustigere nummers, You Could Be Mine, It’s So Easy, Double Talkin Jive voor de wat hardere nummers. Mocht je er iets nog niet van kennen
Estranged, een van mijn favo's all times.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Nee hoor. Ga lekker naar Eluveitie. Makkelijker uit te houden ook.
jij bent geen fan van Lorna Shore begrijp ik?
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
Ik begin net als jij langzamerhand ook een beetje te twijfelen tussen Lorna Shore en Eluveitie.
LS is in principe wel iets te heftig voor me, maar kan het aan de andere kans ook wel enigszins waarderen
wellicht dat ik toch even ga kijken of het live wat is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Lorna Shore vond ik zeer goed in het voorprogramma van Parkway Drive. Toen kende ik ze ook nog niet. Pain Remains album en vooral de trilogy zijn fantastisch. Ik hoop dat ze die drie erin houden als set einde.
Dit filmpje vat het goed samen, zowel de muziek als het visuele als de lyrics klopt helemaal en draagt allemaal aan elkaar bij
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

energydrank

Playlistbediener
20 feb 2023
5
17
zit ook al een tijdje mee te lezen, tijd om ook maar eens uit de schaduw te stappen.

Voor dit jaar het eerst naar graspop na 3 jaar Dynamo Metal Fest.
Direct alle 4 dagen erbij, met een klein groepje van 6 op de Boneyard camping.

voor mij de must see voor graspop:
Donderdag: Orbit culture (was erg goed in het voorprogramma van in flames in 013 afgelopen december),Arch Enemy,Alter Bridge, Ghost en Guns N roses.
Vrijdag: Airbourne, amon amarth, Disturbed, Gojira,Meshuggah
Zaterdag: In Flames, The Chats,Pantera, Testament, Slipknot
Zondag: Skid Row, Avatar,Three Days Grace, Lorna Shore, Billy Talent/Kreator.

lekker rustig ingepland voor nu, zien we op graspop vanzelf allemaal wat we nog meer gaan kijken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
zit ook al een tijdje mee te lezen, tijd om ook maar eens uit de schaduw te stappen.

Voor dit jaar het eerst naar graspop na 3 jaar Dynamo Metal Fest.
Direct alle 4 dagen erbij, met een klein groepje van 6 op de Boneyard camping.

voor mij de must see voor graspop:
Donderdag: Orbit culture (was erg goed in het voorprogramma van in flames in 013 afgelopen december),Arch Enemy,Alter Bridge, Ghost en Guns N roses.
Vrijdag: Airbourne, amon amarth, Disturbed, Gojira,Meshuggah
Zaterdag: In Flames, The Chats,Pantera, Testament, Slipknot
Zondag: Skid Row, Avatar,Three Days Grace, Lorna Shore, Billy Talent/Kreator.

lekker rustig ingepland voor nu, zien we op graspop vanzelf allemaal wat we nog meer gaan kijken.

Welkom! Met Ghost, GNR, Airbourne, Disturbed, Skid Row allemaal in de lijst zijn misschien Dirkschneider, Def Leppard en Motley Crue ook wel wat voor je.
 

energydrank

Playlistbediener
20 feb 2023
5
17
Welkom! Met Ghost, GNR, Airbourne, Disturbed, Skid Row allemaal in de lijst zijn misschien Dirkschneider, Def Leppard en Motley Crue ook wel wat voor je.
dank voor je warme welkom! je aanraders ga ik zeker even checken! Def Leppard was ik inderdaad nog vergeten, paar van die bands zijn pure nostalgie voor me haha.

zag een paar posts terug dat je erg veel zin had in Beast in Black, die wou ik zeker ook nog even zien op graspop ook al ken ik niet erg veel nummers van hun.

persoonlijke hoogtepuntje gaat waarschijnlijk wel in Flames zijn, nu een paar jaar echt groot fan van hun werk, afgelopen december voor het eerst live gezien in 013, en naast graspop ga ik ze ook nog live zien op Dynamo!
 

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
En weer is de map verdwenen uit de app. Gaat nog niet vlekkeloos blijkbaar. Hopelijk is het geen voorbode wat betreft de digitale munten!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
dank voor je warme welkom! je aanraders ga ik zeker even checken! Def Leppard was ik inderdaad nog vergeten, paar van die bands zijn pure nostalgie voor me haha.

zag een paar posts terug dat je erg veel zin had in Beast in Black, die wou ik zeker ook nog even zien op graspop ook al ken ik niet erg veel nummers van hun.

persoonlijke hoogtepuntje gaat waarschijnlijk wel in Flames zijn, nu een paar jaar echt groot fan van hun werk, afgelopen december voor het eerst live gezien in 013, en naast graspop ga ik ze ook nog live zien op Dynamo!

Neem ook zeker een kijkje in het introductie topic dan:

Naast Beast in Black ook nog tal van andere bands met uitleg en aanraders van verschillende forumgenoten. Zit misschien nog wel een ontdekking tussen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Prima setlist. Het middenstuk doet me niet zoveel, dus dan kan ik mooi CoF gaan zien in de Marquee. En tegen de tijd dat ik terug ben vanaf de tribune Live and Let Die, het briljante Estranged, November Rain, Nightrain en Patience bekijken.
Ja dat klinkt als een strakke planning, ga ik ook doen! Hoop een mooie Estranged mee te kunnen pakken en dan ben ik tevreden. Misschien geef ik ze dus een minieme herkansing na het Sweden rock debacle.

Wat een berg rafe covers in die setlist joh. Mag er van mij allemaal uit en terugbrengen naar 2,5 uur die set.
 

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Niemand enter shikari? Zal dan alleen staan .Net ook nieuw album en live altijd heel sterk.
Heb ook niet zoveel met lorna shore.
Enter Shikari is voor mij een van de acts waar ik het meeste naar uitkijk op Graspop, dus we staan er iig samen!

Als we het dan toch over deze toffe band hebben hier een classic van hun welke ongetwijfeld voorbij zal komen op de weide:

 
  • Leuk
Waarderingen: n13k

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Niemand enter shikari? Zal dan alleen staan .Net ook nieuw album en live altijd heel sterk.
Heb ook niet zoveel met lorna shore.
Is 1 van mijn zwaarste clashes waar ik nu echt nog niet over durf beslissen :D Het plan is tot nu toe om te starten bij Lorna Shore en halverwege te verhuizen naar Enter Shikari. Moest Lorna Shore nu echt mega meevallen blijf ik er misschien, steekt het zwaar tegen ben ik sneller bij Enter Shikari.. Hangt vooral van het moment af
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ja dat klinkt als een strakke planning, ga ik ook doen! Hoop een mooie Estranged mee te kunnen pakken en dan ben ik tevreden. Misschien geef ik ze dus een minieme herkansing na het Sweden rock debacle.

Wat een berg rafe covers in die setlist joh. Mag er van mij allemaal uit en terugbrengen naar 2,5 uur die set.

Volgens mij maar drie echt rare covers. Slither is natuurlijk gewoon puur door de reünie met Slash, maar Live and Let Die, Knocking On Heavens Door en Nice Boys zijn toch wel klassiekertjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
de tour van GnR is vanavond begonnen

Laat hiervan enkele nummers wegvallen tot je aan 2u i.p.v. 3u komt en je hebt een van de beste setlists die er zijn op dit moment.

Los daarvan ga ik wel voor de volle 3 uur. In elk deel van de set staan er wel enkele nummers die ik niet zou willen missen.

Met het - zoals @Jamel het al mooi verwoorde - "briljante" Estranged wellicht als hoogtepunt.
Kan er zelf geen beter woord bij zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Volgens mij maar drie echt rare covers. Slither is natuurlijk gewoon puur door de reünie met Slash, maar Live and Let Die, Knocking On Heavens Door en Nice Boys zijn toch wel klassiekertjes
Is Nice Boys ook een cover van het standaardrepertoire ja? En de keuze voor Slither snap ik en was een mooi verzoenend teken toen ze deze op een gegeven moment in de set staken. Maar mag er van mij ook wel weer uit inmiddels.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
dank voor je warme welkom! je aanraders ga ik zeker even checken! Def Leppard was ik inderdaad nog vergeten, paar van die bands zijn pure nostalgie voor me haha.

zag een paar posts terug dat je erg veel zin had in Beast in Black, die wou ik zeker ook nog even zien op graspop ook al ken ik niet erg veel nummers van hun.

persoonlijke hoogtepuntje gaat waarschijnlijk wel in Flames zijn, nu een paar jaar echt groot fan van hun werk, afgelopen december voor het eerst live gezien in 013, en naast graspop ga ik ze ook nog live zien op Dynamo!
De In Flames show in 013 was hun beste show die ik tot nu toe gezien heb van de 6 keer. Zelfs beter dan de headlineshow op Sweden Rock. Jammer dat ze het nu moeten doen met een kortere set in de warme zon. Maar hoe dan ook een heerlijke band dus geniet er van!
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken