Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Hoe komt het dat jouw groep zo groot is? Als je nog andere groepen vrienden die ook aanwezig zijn niet eens meerekent dan sta ik wel te kijken van zo'n grote groep. @saurus heeft ook al zo'n grote groep, 25-30 personen. Vieren jullie de familiedag op Graspop?
Haha, goede vraag. Elk jaar super enthousiast terugkomen, daarmee andere mensen enthousiasmeren om ook een keer te gaan. Die willen dan het jaar erna ook weer en vertellen er weer anderen over. En voor je het weet gaan er dus 21 mensen. En in de loop der jaren ook mensen op Graspop leren kennen, die we elk jaar weer opzoeken. Of mensen die dan niet uit mijn woonplaats komen, maar die ik weer ken van mijn werk bijvoorbeeld. Zo tikt het wel aan. We staan niet met 21 man bij elkaar op de camping, trouwens. Er hebben sowieso al drie een huisje op Metal Park. En we komen ook niet allemaal tegelijk aan, dus staan we sowieso verspreid.
 

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Ik zie dat lorna shore to the hellfire niet meer in de playlist heeft staan. Heeft hij een jinjer effect? Of een radiohead creep effect? Dat hij de publiekslieveling is beu gespeeld. Wel verrassend dat de trilogy van pain remains er in staat. Heb daar eindelijk deze morgen eens goed van genoten voor de eerste keer.
Hoe kan je een nummer beugespeeld zijn dat je 2 jaar geleden hebt uitgebracht?
Ik vind de EP van 2021 eigenlijk beter dan Pain Remains, dus zou zeer teleurgesteld zijn als ze daar niets van brengen. Ook Immortal (andere zanger, ja, maar toch) ga ik missen als ze dat niet spelen.
 

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
Best eens luisteren op voorhand. Best wel extreem om zonder voorbereiding mee te pikken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
Nee hoor. Ga lekker naar Eluveitie. Makkelijker uit te houden ook.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
Klinkt alsof je weinig te verliezen hebt met Lorna Shore checken :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.018
Haha, goede vraag. Elk jaar super enthousiast terugkomen, daarmee andere mensen enthousiasmeren om ook een keer te gaan. Die willen dan het jaar erna ook weer en vertellen er weer anderen over. En voor je het weet gaan er dus 21 mensen. En in de loop der jaren ook mensen op Graspop leren kennen, die we elk jaar weer opzoeken. Of mensen die dan niet uit mijn woonplaats komen, maar die ik weer ken van mijn werk bijvoorbeeld. Zo tikt het wel aan. We staan niet met 21 man bij elkaar op de camping, trouwens. Er hebben sowieso al drie een huisje op Metal Park. En we komen ook niet allemaal tegelijk aan, dus staan we sowieso verspreid.

Zien die andere 20 mensen het ook als een groep van 21 mensen en kent iedereen elkaar ook?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Zien die andere 20 mensen het ook als een groep van 21 mensen en kent iedereen elkaar ook?
We zitten met z'n 21en in een Graspop '23 appgroep, dus vandaar ook dat ik zo precies ben in het aantal, haha. Er is één iemand die via iemand van de groep mee komt, voor de rest kent iedereen elkaar al jaren.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls en Koekdoos

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Pffff de grootste groep waarmee ik gegaan ben, is 9 totaal en dat vond ik al echt niet relaxed.
Die wil dit, die wil dat en dan 30 verschillende dranken halen haha

En dan nog eens contrasterende mensen en emoties haha ik ken met heel veel soorten mensen omgaan, maar als dat niet gaat, dan ben ik er ook gelijk weg van haha
Dan trek ik mijn eigen plan en ben zo min mogelijk bij de groep.
Voordeel was wel dat ik toen veel bands van voor tot achter gezien heb 😂
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
Ik draai al even mee en heb eluveitie dan ook wel al tig keer meer gezien dan lorna shore. Maar je merkt ook gewoon aan het publiek dat er een andere sfeer is bij een gehypte band. Mensen zijn uitbundiger.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Ik hoop 1 ding dat het cashless systeem niet even plat valt.

Ga regelmatig naar het voetbal en daar is ook zo n systeem. Zowel thuis als op verplaatsing ontstaan er wel eens wachtrijen omdat het 5min uitligt...
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
76
157
Hier ook een grote groep; met 18 man op Metal Town en nog wat Boneyarders. Erg gezellig maar een hel met het nieuwe Skullies systeem verwacht ik haha…

Wij hebben overigens de Metal Town info mail nog niet gehad; iemand hier wel al?
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Pffff de grootste groep waarmee ik gegaan ben, is 9 totaal en dat vond ik al echt niet relaxed.
Die wil dit, die wil dat en dan 30 verschillende dranken halen haha

En dan nog eens contrasterende mensen en emoties haha ik ken met heel veel soorten mensen omgaan, maar als dat niet gaat, dan ben ik er ook gelijk weg van haha
Dan trek ik mijn eigen plan en ben zo min mogelijk bij de groep.
Voordeel was wel dat ik toen veel bands van voor tot achter gezien heb 😂
Het voordeel met zulke grote groepen is, in mijn ervaring, dat je zelden met zn allen op het veld staat. Ik ga al jaren met een groep tussen de 15-25 man en er is dus altijd wel iemand die met je mee wilt naar een act of ook even wil blijven chillen op de camping. Hoewel het ook vaak genoeg voor komt dat ik in mn eentje even op stap ga. Het is gewoon omdat je met zoveel bent een behoorlijk ongedwongen sfeer.
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls en Jamel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Hoe komt het dat jouw groep zo groot is? Als je nog andere groepen vrienden die ook aanwezig zijn niet eens meerekent dan sta ik wel te kijken van zo'n grote groep. @saurus heeft ook al zo'n grote groep, 25-30 personen. Vieren jullie de familiedag op Graspop?
Over het algemeen valt het wel mee, voordeel eraan is dat er altijd wel iemand te vinden is op ons vast plekje rechts van de halve litertoog.
Voor de rest ga je soms met 10man naar een optreden soms maar met 2.
Er zijn er altijd wel enkele die bijna de hele dag aan de mainstages blijven hangen.
Er zijn er ook die pas tegen de late middag de wei opkomen en ervoor op metaltown blijven zitten.( die blijven meestal wel tot 5u in de metaldome)
De meeste liggen ook samen op the boneyard wat ook weer zorgt voor een veiliger gevoel. En dat er altijd wel iemand is om snachts nog mee een biertje te drinken voor de tent.

1 jaar zijn we eens met ons toenmalig stamcafe geweest met een 70tal personen.
Toen heeft er op zaterdag iemand bier moeten gaan bijhalen want onze voorraad op de camping was op.
We hadden toen een koelbox mee van 200L(vraag me niet hoe die is binnengeraakt) die een week in een vrieskamer had gestaan met 15cm ijs in toen hebben we het hele weekend ijskoud bier gehad.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Dat laatste stukje geef ik je wel gelijk in. Ik denk echt dat ze alles doen om waardige vervangers te vinden, voor de argumenten die hier al aangehaald zijn. Zelf ook liedhebbers en festival heeft een naam hoog te houden. Maar het is natuurlijk onmogelijk om precies iets te boeken waar de paar mensen die speciaal voor Exodus komen hun kaartje voor zouden behouden. Een band als Suicidal Angels past perfect in het straatje maar is geen Exodus. Als de organisatie een band van formaat kan strikken in een ander genre zullen ze geen moment twijfelen. Ook al betekent dit wat geschuif met kaarten.
Agh ja. Suicidal Angels vind ik persoonlijk betere nummers hebben dan Exodus.
De rest van de vervangers zijn zoals al eerder opgemerkt geen echte vervangers van vergelijkbare grootte.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
de tour van GnR is vanavond begonnen
Ik las in eerste instantie dat de tour van GnR gecanceld zou zijn. De wens zal wel de vader van de gedachte zijn geweest, aangezien dat waarschijnlijk mooie dingen voor Ghost zou betekenen.

Maar ja, paar nieuwe nummers in de set iig, das ook iets.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Waarom moet ik naar Lorna Shore in plaats van Eluveitie? Begin nu echt te twijfelen; Het forum lijkt een grote LS fanbase en Eluveitie is nou ook weer niet een van mn must sees.

Qua schema ook iets chiller want daarna rustig met een pintje een plek zoeken bij Billy Talent, mn favoriete band van de hele affiche.
Niemand enter shikari? Zal dan alleen staan .Net ook nieuw album en live altijd heel sterk.
Heb ook niet zoveel met lorna shore.
 
  • Leuk
Waarderingen: Inverso

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
de tour van GnR is vanavond begonnen
fijn dat ik de eerste 20 nummers niet interessant vind, dan kan ik rustig los gaan bij As I Lay Dying
tweede helft van GNR mooi kijken van de tribune
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken