Graspop Metal Meeting 2023

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Ik voorzie toch wel wat problemen. We gaan met een groep van 10. Als je een biertje ging halen waren er altijd een paar die zeiden “neem er voor mij ook eentje mee”… prima, even muntje geven en klaar….
Hoe gaan we dat nu regelen ? Met die poolcard…….wow, stel iedereen zet er voor €100 aan munten op….loop je rond met een pas van €1000….en wie houdt er bij of de èèn niet veel meer wegslobbert dan de ander?
Dus…allemaal je eigen biertje halen……staat er niet èèntje die 10 bier wil maar 10 die er eentje willen….en het is al zo druk…..
Om nog maar te zwijgen van “bijstorten” met z’n tienen………of……..het systeem valt uit………
Als het plaatsen van tokens heel simpel gaat, kan iedereen die dat pilsje wil wellicht terplekke even een muntje kopen. Ben bang dat je minimaal 5 per keer zal moeten aanschaffen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
goh, nu niet echt bands die ik echt niet wil zien. een aantal bands waar ik minder met het genre heb maar naar mijn gevoel kan je op gelijk welk optreden een goeie tijd beleven (zelfs bij mimi)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik zie dat lorna shore to the hellfire niet meer in de playlist heeft staan. Heeft hij een jinjer effect? Of een radiohead creep effect? Dat hij de publiekslieveling is beu gespeeld. Wel verrassend dat de trilogy van pain remains er in staat. Heb daar eindelijk deze morgen eens goed van genoten voor de eerste keer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik zie dat lorna shore to the hellfire niet meer in de playlist heeft staan. Heeft hij een jinjer effect? Of een radiohead creep effect? Dat hij de publiekslieveling is beu gespeeld. Wel verrassend dat de trilogy van pain remains er in staat. Heb daar eindelijk deze morgen eens goed van genoten voor de eerste keer.
volledige set komt van het pain remains album.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Dat is voor mij ook by far het grootste nadeel. Zo'n gezamenlijke kaart is leuk als je het hele weekend met hetzelfde (kleine) groepje bent. Maar ik hop dat weekend van groepje naar groepje. Dan moet ik 6 van die kaarten gaan aanschaffen en die allemaal gezamenlijk gaan opladen dan ofzo. Dat werkt natuurlijk niet en al helemaal niet omdat die kaarten gewoon geld kosten.

Ik ging er na het bericht van Werchter en de leak van de plattegrond al wel vanuit dat dit zou gaan gebeuren, dus ik heb er al even over nagedacht. Als ik nu de kosten voor een rondje met één of twee mensen wil delen, moeten we maar alle twee of drie in de rij gaan staan en de bestellingen verdelen. Duurt dan iets langer dan voorheen, maar soit.
Ik denk ook niet dat de meesten op dit forum tot de beoogde doelgroep voor die cashless cards behoren.
Wij lopen te veel rond en trekken inconsequent met anderen op.

Op GMM zijn er heel wat mensen die de hele dag met dezelfde groep vrienden optrekken, en vaak zelfs hele dagen op dezelfde plek doorbrengen.
Voor die mensen is zo'n kaart ideaal. Iedereen zet hetzelfde aantal skullies erop (minder grote drinkers wellicht de helft), iemand houdt de kaart bij zich, en geeft hem mee aan degene die een rondje gaat halen.

Ga je onregelmatig met bepaalde vrienden om, dan kun je m.i. beter gewoon om en om wat halen met de wristband.
Of, wat wij vaak doen met onze vriendengroep, een persoon betaalt alles, en stuurt later tikkies naar de anderen (moet je natuurlijk wel ongeveer weten wie hoeveel gedronken heeft).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
Dag beste kijkers,
Op aanvraag van @Joe ging ik pas terugkomen als het wat warmer zou worden.
woensdag en donderdag volgens meteo volop zon en 21 en 22 graden. Grote onzekerheid qua temperatuur.
accuweather is in slaap gevallen en loopt achter op de feiten.
Morgen zijn we er weer met meer weer (? --> drukke dag)
Edit, de maxima van het weekend ervoor blijft stijgen, dus wie weet kan ik de temperatuur nog wat omhoog duwen de komende dagen.

Let's go!

7nw8xg.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
zo werkt het niet helemaal toch? als de ene persoon 20 munten per dag aan eten besteed en de andere eet alleen een frietje en gebruikt de rest om rondjes te halen voor de groep. of ik moet je verkeerd begrijpen.
Je kunt natuurlijk ook een cashless card uitsluitend samen voor drank gebruiken, en eten ieder voor zich met de wristband betalen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik denk ook niet dat de meesten op dit forum tot de beoogde doelgroep voor die cashless cards behoren.
Wij lopen te veel rond en trekken inconsequent met anderen op.

Op GMM zijn er heel wat mensen die de hele dag met dezelfde groep vrienden optrekken, en vaak zelfs hele dagen op dezelfde plek doorbrengen.
Voor die mensen is zo'n kaart ideaal. Iedereen zet hetzelfde aantal skullies erop (minder grote drinkers wellicht de helft), iemand houdt de kaart bij zich, en geeft hem mee aan degene die een rondje gaat halen.

Ga je onregelmatig met bepaalde vrienden om, dan kun je m.i. beter gewoon om en om wat halen met de wristband.
Of, wat wij vaak doen met onze vriendengroep, een persoon betaalt alles, en stuurt later tikkies naar de anderen (moet je natuurlijk wel ongeveer weten wie hoeveel gedronken heeft).
Ik ben weleens edities met slechts twee of drie vrienden gegaan, dan was zo'n gezamenlijke kaart inderdaad wel ideaal geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Wij gaan met zn 4en of misschien 5en en hebben 1 centraal punt bij mijn vrouw en een maat op het veld.

Wij zetten gewoon ieder 80 skulls op de gezamenlijke band en dan 20 op ons eigen. Als je dan eens rondloopt en dorst heb, ken je dat gewoon pakken...

Ik zie het grote probleem niet echt 🤔
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik zie het grote probleem niet echt 🤔
Er is ook geen 'groot probleem', enkel wat aanpassingen. Jouw situatie is inderdaad prima geregeld. Ik ga echter met een groep van 21 mensen naar Graspop. Nog los van mensen van hier die ik ga ontmoeten, mijn vader die een dagje komt en wat andere groepjes bekenden en vrienden die ik ook verwacht te zien. Dus jouw oplossing gaat voor mij niet op, haha.
 
  • Wow
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Wij stonden vorig jaar steeds bij dezelfde barman te bestellen. Fijne vent. Ik hoefde alleen maar aan te komen lopen en er stonden al weer 2 klaar. Met andere woorden; ze weten wel wat ik drink. Boeije😜
Altijd handig om de barmensen een beetje te leren kennen, vooral omdat ze vaak andere gewoontes en regels hanteren.
Op Durbuy Rock gebruikten ze hardcups van 25 cl, maar verkochten ze ook lokaal speciaalbier (Durboyse blonde/brune) uit glazen flesjes van 33 cl.
Die flesjes schonken ze dan in de hardcups (wat altijd vreselijk lang duurde, omdat ze niet goed wisten hoe ze dat het beste konden doen, en daardoor veel te veel schuim produceerden..).
Toen ik de eerste keer 2 Durboyse brune bestelde (mijn vrouw drinkt normaal altijd wijn, maar dat hebben ze daar helemaal niet), gaf de barman mij de restanten in beide flesjes om ter plekke aan de bar leeg te drinken (glas mocht vanzelfsprekend niet mee de zaal in).
Een volgende keer bij iemand anders besteld, maar die dame gaf mij alleen de 2 bekers mee. Toen ik vroeg om de restanten zei ze dat de prijs voor 25 cl was, niet voor 33 cl.
Later toch weer bij een andere meid geweest, die mij wel weer de restanten mee gaf, in een 3e beker (toch zo'n 2/3 vol).
Vanzelfsprekend daarna steeds bij diezelfde meid blijven bestellen.. :p🍻
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Altijd handig om de barmensen een beetje te leren kennen, vooral omdat ze vaak andere gewoontes en regels hanteren.
Op Durbuy Rock gebruikten ze hardcups van 25 cl, maar verkochten ze ook lokaal speciaalbier (Durboyse blonde/brune) uit glazen flesjes van 33 cl.
Die flesjes schonken ze dan in de hardcups (wat altijd vreselijk lang duurde, omdat ze niet goed wisten hoe ze dat het beste konden doen, en daardoor veel te veel schuim produceerden..).
Toen ik de eerste keer 2 Durboyse brune bestelde (mijn vrouw drinkt normaal altijd wijn, maar dat hebben ze daar helemaal niet), gaf de barman mij de restanten in beide flesjes om ter plekke aan de bar leeg te drinken (glas mocht vanzelfsprekend niet mee de zaal in).
Een volgende keer bij iemand anders besteld, maar die dame gaf mij alleen de 2 bekers mee. Toen ik vroeg om de restanten zei ze dat de prijs voor 25 cl was, niet voor 33 cl.
Later toch weer bij een andere meid geweest, die mij wel weer de restanten mee gaf, in een 3e beker (toch zo'n 2/3 vol).
Vanzelfsprekend daarna steeds bij diezelfde meid blijven bestellen.. :p🍻
Klopt helemaal. De bewuste barman die ik bedoelde zorgde ook steeds dat wij niet meer als één vinger schuim hadden. En dus meer bier. Ga dit jaar ook zeker kijken of hij er weer staat. Hij deed het in ieder geval al jaren. Man met humor.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Er is ook geen 'groot probleem', enkel wat aanpassingen. Jouw situatie is inderdaad prima geregeld. Ik ga echter met een groep van 21 mensen naar Graspop. Nog los van mensen van hier die ik ga ontmoeten, mijn vader die een dagje komt en wat andere groepjes bekenden en vrienden die ik ook verwacht te zien. Dus jouw oplossing gaat voor mij niet op, haha.
Hoe komt het dat jouw groep zo groot is? Als je nog andere groepen vrienden die ook aanwezig zijn niet eens meerekent dan sta ik wel te kijken van zo'n grote groep. @saurus heeft ook al zo'n grote groep, 25-30 personen. Vieren jullie de familiedag op Graspop?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Simoni en Piebe71

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
Er is ook geen 'groot probleem', enkel wat aanpassingen. Jouw situatie is inderdaad prima geregeld. Ik ga echter met een groep van 21 mensen naar Graspop. Nog los van mensen van hier die ik ga ontmoeten, mijn vader die een dagje komt en wat andere groepjes bekenden en vrienden die ik ook verwacht te zien. Dus jouw oplossing gaat voor mij niet op, haha.

21 mensen als groep?! Jeetje...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken