Graspop Metal Meeting 2023

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Onderscheid maken met presale tokens is vrij makkelijk, als je 20 tokens hebt gekocht in de presale dan zetten ze 20 tokens op je bandje.

je kunt een gezamelijke betaalpas halen en die gebruiken voor de rondjes

Zie net dat er ook een pas gekocht kan worden waarop skullies gezet kunnen worden. Lijkt een prima systeem te zijn, geen gehannes meer met munten breken en verdelen.

Onderscheid vvk en ter plaatse bedoel ik meer met tokens die je nog over hebt. Als dit onderscheid er niet is, kan je in theorie verdienen op tokens door ze in de vvk te kopen en tegen hogere prijs te verkopen. Hoe ging dit vroeger eigenlijk? Heb altijd ter plaatse tokens gekocht (dit jaar voor het eerst 60 tokens in vvk gekocht), kon je die omwisselen voor cash na afloop tegen een hogere prijs?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ah dus je kunt eerder bij het gebied tussen de Metal Dome en Jupiler Stage komen, dan bij de rest van het terrein? Bijzondere keuze van de organisatie.
Mijn vermoeden is dat dit dezelfde reden heeft als waarom Slipknot op zaterdag alleen speelt, waar we het laatst al over hadden. Namelijk personeelsinzet. Bepaalde gebieden openzetten betekent ook de diverse voorzieningen daar bemannen. Bij de bars, de eettentjes, de toiletten, maar ook de security en het schoonmaakpersoneel. In dat licht in mijn ogen een mooie geste juist dat de vroege vogels al om 10u de mogelijkheid hebben om ergens naartoe te gaan en de nachtbrakers tot 05:00 door kunnen gaan. Effectief dus slechts 5 uurtjes die je niet op het terrein kunt doorbrengen. Maar dat is veel tekort tijd om hele hele terrein elke nacht weer volledig schoon te vegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Dr. Hannibal

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Onderscheid vvk en ter plaatse bedoel ik meer met tokens die je nog over hebt. Als dit onderscheid er niet is, kan je in theorie verdienen op tokens door ze in de vvk te kopen en tegen hogere prijs te verkopen. Hoe ging dit vroeger eigenlijk? Heb altijd ter plaatse tokens gekocht (dit jaar voor het eerst 60 tokens in vvk gekocht), kon je die omwisselen voor cash na afloop tegen een hogere prijs?
Aangezien het Digitale munten zijn EN je dat account pas kan aanmaken nadat de vvk is afgesloten valt dit zeker te programmeren dat er op je bandje een verschil is tussen de VVK en de tokens aan €3,5. Zulke systemen bestaan ook al langer, evenementen gaan zichzelf niet 'int zak laten zetten' op zo'n manier hoor. Daar is allemaal rekening mee gehouden bij de uitrol van zulke systemen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Mijn vermoeden is dat dit dezelfde reden heeft als waarom Slipknot op zaterdag alleen speelt, waar we het laatst al over hadden. Namelijk personeelsinzet. Bepaalde gebieden openzetten betekent ook de diverse voorzieningen daar bemannen. Bij de bars, de eettentjes, de toiletten, maar ook de security en het schoonmaakpersoneel. In dat licht in mijn ogen een mooie geste juist dat de vroege vogels al om 10u de mogelijkheid hebben om ergens naartoe te gaan en de nachtbrakers tot 05:00 door kunnen gaan. Effectief dus slechts 5 uurtjes die je niet op het terrein kunt doorbrengen. Maar dat is veel tekort tijd om hele hele terrein elke nacht weer volledig schoon te vegen.
Ja daar zal het mee te maken hebben inderdaad. Al denk ik niet dat dat geldt voor Slipknot, terwijl die spelen is immers het hele terrein verder nog open, met DJ Carl in het Classic Rock Café en daarna nog de coverbands in de Metal Dome. Maar het terrein bij de mainstages zal tijdens het nachtprogramma al wel dicht gaan ja, en het langste dicht blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
🤣 De reactie van een collega van mij was: "Nu weten ze hoeveel jij drinkt"
Wij stonden vorig jaar steeds bij dezelfde barman te bestellen. Fijne vent. Ik hoefde alleen maar aan te komen lopen en er stonden al weer 2 klaar. Met andere woorden; ze weten wel wat ik drink. Boeije😜
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ja daar zal het mee te maken hebben inderdaad. Al denk ik niet dat dat geldt voor Slipknot, terwijl die spelen is immers het hele terrein verder nog open, met DJ Carl in het Classic Rock Café en daarna nog de coverbands in de Metal Dome. Maar het terrein bij de mainstages zal tijdens het nachtprogramma al wel dicht gaan ja, en het langste dicht blijven.
Wat betreft Slipknot zijn er inderdaad geen plekken dicht, op de Marquee en wellicht wat gelegenheden bij de Jupiler stage na. Dat laatste weet ik niet precies. Maar het scheelt natuurlijk wel aan personeelsinzet bij voorzieningen die ver uit de richting van de Mainstage liggen, simpelweg omdat je daar als bezoeker niets te zoeken hebt, behalve verdwalen. Dus zal er bij die voorzieningen wellicht twee man personeel staan, in plaats van (bij wijze van spreken, ik weet de precieze aantallen natuurlijk niet) een stuk of 12.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Wat betreft Slipknot zijn er inderdaad geen plekken dicht, op de Marquee en wellicht wat gelegenheden bij de Jupiler stage na. Dat laatste weet ik niet precies. Maar het scheelt natuurlijk wel aan personeelsinzet bij voorzieningen die ver uit de richting van de Mainstage liggen, simpelweg omdat je daar als bezoeker niets te zoeken hebt, behalve verdwalen. Dus zal er bij die voorzieningen wellicht twee man personeel staan, in plaats van (bij wijze van spreken, ik weet de precieze aantallen natuurlijk niet) een stuk of 12.
Een vriend van mij staat in het weekend met zijn vereniging aan de Kebab/Durum stand aan de Jupiler stage. Zijn shiften zijn meestal van 18:00-00:00 uur.
Dus ik vermoed dat na middernacht aan de Jupilerstage alle togen toegaan.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ik vind het een super systeem met de digitale tokens. Wij hebben op voorhand hetzelfde bedrag ingelegd op de tokens. Gaan we gewoon verdelen over de 3 polsbandjes. Op is op en dan moeten we weer opladen. Zal er inderdaad in de praktijk op neer komen dat iemand zijn bandje eerder leeg is. Dat is dan zo. Vorig jaar tijdens de eerste avond was mijn maat in één keer pleite naar de tent. Had de telefoon leeg. Ik ben echt niet op een droogje blijven staan op de weide. Bij ons komt het niet op die 10 of 20 euro aan. Maar ik snap wel dat het lastiger is als je wat tussen groepjes hopt. Misschien daarvoor een aparte cashless card aanvragen? Ga ik wel doen. Ook voor de meetings. Dan gaat dat niet van ons gezamelijk tegoed af.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Ik en m'n vriendin hebben samen 160 tokens en we hebben ook al gezegd we verdelen ze ieder 80 en ist op dan zien we verder. Zijn ze bij mij eerder op wat 99% kans is dan moet zij maar drank gaan halen voor mij. Dat is de afspraak. Enkel jammer dat we nietmeer met onze vaste groep drank voor iedereen kunnen gaan halen zou een beetje moeilijk te controleren zijn we zijn al rap met 25-30 personen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Normaal staan er hekken aan de marquee om de wei af te sluiten. Een halfuur na de laatste band gedaan heeft proberen ze deze leeg te krijgen zodat ze kunnen starten met poetsen zoveel te sneller ze leer is savonds zoveel te sneller gaat ze ook weer open smorgens.
(Als de soundchecks vlot verlopen toch)
De jupiler area verwacht ik dit jaar gewoon open snachts maar geen eet en drankkraampjes open want anders moeten ze wel veel hekken gaan voorzien.
De metalplaza gaat tussen 5 en 10 dicht zodat ze die na de main area kunnen poetsen en alles bijvullen voor de volgende festivaldag.
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
76
138
Na enkele weken volledig anoniem op refresh drukken, toch maar eens op register geklikt.
Nog altijd redelijk anoniem, maar toch al iets minder.

Dit jaar nog eens een weekendje naar Graspop.
Vorige edities meestal maar 1 dagje geweest, wegens slechte rug.
Vandaar dat ik deze keer een weekendje op Inferno (Tip-Up) heb gekozen en een VIP-deck ticket heb genomen om af en toe iets makkelijker te kunnen zitten.
Dus hopelijk trek ik het vier dagen.

Ik ga gezellig in mijn eentje, volk komt ge toch wel weer tegen.

Mijn lijstje voor het feest (dikkertjes zijn redelijk must-sees voor mij):
Do: Molybaron - Beast In Black - Butcher Babies - Epica - Arch Enemy - Cradle of Filth - Bizkit Park
Vr: Saltatio Mortis - Pro-Pain - Heidevolk - Landmvrks - Finntroll - Amon Amarth - Delain - Watain - Gojira
Za: Mimi Barks (tja gewoon nieuwsgierig hiernaar, kan ofwel goed zijn, ofwel om te lachen, ofwel snel weer weg) - Heriot - Schizophrenia - The Ghost Inside - Infected Rain - Sleep Token - Architects - Eivor - Korpiklaani - Solstafir
Zo: Polaris - Bloodywood - Insomnium - Avatar - Hellmut Lotti Goes Classic (uit nieuwsgierigheid) - Generation Sex - Eluveitie

Verder dus nog wel tijd om wat te zitten, te drinken, rond te wandelen en te ontdekken.
Lijkt me wel duidelijk dat mijn favorieten vooral binnen de symphonic en de pagan/folk vallen.
Maar ik sta verder wel open om nieuwe dingen te ontdekken, om de een of andere reden begin ik ook core meer een meer te waarderen.
Alleen doom lukt me meestal niet. (Amenra in Durbuy deed het gewoon niet voor mij, ik geraak daar niet in de sfeer).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Na enkele weken volledig anoniem op refresh drukken, toch maar eens op register geklikt.
Nog altijd redelijk anoniem, maar toch al iets minder.

Dit jaar nog eens een weekendje naar Graspop.
Vorige edities meestal maar 1 dagje geweest, wegens slechte rug.
Vandaar dat ik deze keer een weekendje op Inferno (Tip-Up) heb gekozen en een VIP-deck ticket heb genomen om af en toe iets makkelijker te kunnen zitten.
Dus hopelijk trek ik het vier dagen.

Ik ga gezellig in mijn eentje, volk komt ge toch wel weer tegen.

Mijn lijstje voor het feest (dikkertjes zijn redelijk must-sees voor mij):
Do: Molybaron - Beast In Black - Butcher Babies - Epica - Arch Enemy - Cradle of Filth - Bizkit Park
Vr: Saltatio Mortis - Pro-Pain - Heidevolk - Landmvrks - Finntroll - Amon Amarth - Delain - Watain - Gojira
Za: Mimi Barks (tja gewoon nieuwsgierig hiernaar, kan ofwel goed zijn, ofwel om te lachen, ofwel snel weer weg) - Heriot - Schizophrenia - The Ghost Inside - Infected Rain - Sleep Token - Architects - Eivor - Korpiklaani - Solstafir
Zo: Polaris - Bloodywood - Insomnium - Avatar - Hellmut Lotti Goes Classic (uit nieuwsgierigheid) - Generation Sex - Eluveitie

Verder dus nog wel tijd om wat te zitten, te drinken, rond te wandelen en te ontdekken.
Lijkt me wel duidelijk dat mijn favorieten vooral binnen de symphonic en de pagan/folk vallen.
Maar ik sta verder wel open om nieuwe dingen te ontdekken, om de een of andere reden begin ik ook core meer een meer te waarderen.
Alleen doom lukt me meestal niet. (Amenra in Durbuy deed het gewoon niet voor mij, ik geraak daar niet in de sfeer).
Welkom! Een vriend uit ons groepje heeft ongeveer dezelfde must-sees als jij geloof ik, en staat daar toch aardig alleen in tussen ons, dus wellicht kunnen jullie wel samen optrekken :LOL:

Maar welkom op het forum, leuk dat je meedoet!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Zag deze opeens weer oppoppen in mijn recommendations op Youtube. Benieuwd wie deze nog kent. :D

En voor diegenen die hem nog niet kennen, kijk, luister en lach. Briljante versie!

 
  • Leuk
Waarderingen: Inverso en MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Op woensdagavond zijn er geen activiteiten gepland, op straat gaat alles op donderdag open enkel op de camping zal er een drankstandje open zijn en de eetkraampjes en dido's den is ook open tot middernacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken