Graspop Metal Meeting 2023

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Hoi! Ik verkoop mijn ticket voor graspop zaterdag, zijn er geïnteresseerde om dit via ticketswap privé over te kopen? Ik kan het er ook gewoon opzetten maar kan mss iemand van de community hier blij maken.
Daar is ook een marktplaats sectie voor hier op het forum, krijg je een groter bereik mee
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Inderdaad, de echte Belgian beer bar lijkt me op de locatie van vorig jaar te staan.
Dat andere is volgens mij hetgene dat vorig jaar ook aan de foodtrucks stond. Daar waren blijkbaar ook enkele speciale bieren, maar ik ben er nooit geweest toen, dus geen idee. Zo heb ik hier ook gelezen dat er ook speciale bieren in het classic rock café zouden zijn, moet ik toch ook eens checken dit jaar...
Toch dan maar even kijken bij Jupiler beers en stories dus 🤭
die biertent bij de foodtrucks had ook weer een iets ander assortiment dan de belgian beer bar, dus is wel de moeite om even te kijken.
Ja die bedoel ik inderdaad. Grappig genoeg haal ik daar dus altijd mijn speciaalbier en nooit bij de officiële belgian beer bar. Positie midden op het veld maakte het een logischere plek en ook een ander aanbod zover ik me kan herinneren. Iig de Goose Ipa vaak genomen daar.
De officiële belgian beer bar is juist degene die je bedoeld denk ik (richting de north stage), die bij de foodtrucks is iets met beers & stories ofso
hebben in ieder geval beiden een mooi assortiment, maar weet het verschil niet zo goed meer in aanbod

Ben sinds vorige editie volledig aan het speciaalbier geslagen, voorheen had ik er nog niet zo veel mee. Denk dat ik toch regelmatig even een speciaalbiertje ga halen komende editie, nog iets om naar uit te kijken voor mij :)
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Haha ja idd, hier ook gewoon force feeding met muziek 😂

Ik heb enkele jaren bij Pinkpop gewerkt in het verkeer, daarna ging ik de wei op vanaf 18:00u. Uiteindelijk is mijn vrouw in mijn leven gekomen en is zij mee gaan werken daar. Eerste 2 jaar ging ze niet mee de wei op maar uiteindelijk wel ook. In 2016 was haar kennismaking met Rammstein op Pinkpop, waar ik groot fan van ben en zij vond het nummer "Haifisch" geweldig. Daar genoot zij dermate van de entourage en daarna de show van Rammstein en vooral van de intensiteit, waarmee ik het beleefde samen met mijn maten, dat zij vanaf dat moment om was.
Daarna is Rammstein in haar playlist gekomen en ben ik haar steeds meer en meer liedjes gaan sturen via Spotify, waarvan ik dacht ook aan te sluiten bij haar luisterplezier binnen rock/metal. Toen kwam Disturbed - Sound of Silence en was ze direct verkocht haha. Daarna andere covers van bands laten horen en met wisselend succes is haar repertoire op spotify uitgebreid.

Ik heb in 2019 Amon Amarth leren kennen en was dik fan van Jomsviking album. Toen mijn vader ten tijde van de eerste covid pandemie kwam te overlijden eraan, heeft bij mij veel Raise Your Horns opgestaan als eerbetoon aan me pa, daar ik vaak een pintje of tig met hem kon drinken haha.
Hierdoor is dit ook op haar overgeslagen en kijkt zij hier HEEL ERG naar uit, mede ook door de filmpjes welke ik laat zien haha

Al met al kriebelt het hier in huis goed voor komende 2 weken en duurt elke dag ons beide te lang!
Ook hier is vandaag de bestelling van de muntjes de deur uit gegaan, wat een geld btw 😳

"
So pour the beer for thirsty men
A drink that they have earned
And pour a beer for those who fell
For those who did not return"
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Donderdag:
Molybaron - Beast In Black (stukje) - Orbit Culture - Spiritbox - Tom Morello - Epica - Papa Roach (stuk) - Septicflesh - Arch Enemy - Alter Bridge (spijtig van MIW) - Ghost (spijtig van MDB) - Guns N´ Roses - As I Lay Dying - Guns N´ Roses - Bizkit Park (hopelijk spelen ze eerst hun set om daarna pas te dj´en dan kan ik rustig naar mijn tent na die set)

Vrijdag:
Blind Channel - Fatal Move - Any Given Day - Loathe - Fever 333 - Asking Alexandria/Heidevolk - Airbourne - Palaye Royale - Behemoth - Amon Amarth - Ice Nine Kills - Gojira - Machine Head - Present Danger

Zaterdag
Vended - Noctem - Heriot (stuk einde) - Skindred (stuk einde) - I Prevail - The Ghost Inside - Infected Rain (stuk einde) - Sleep Token - The Chats (mss Architects maar al gezien in voorprogramma Metallica) - Rancid - Pantera (mss nog stuk van Eivør) - Parkway Drive - Slipknot - (mss) Bulls On Parade

Zondag
Eclipse (stuk) - Hippotraktor - Polaris - Dieth (stuk) - Greg Puciato (stuk) - Bloodywood - Deathstars (stuk) - Avatar/Insomnium - Hellmut Lotti goes metal (stuk) - Katatonia - Generation Sex (stuk) - The Halo Effect - Lorna Shore - Mötley Crue (stuk) - Billy Talent - Kreator (stuk) - Def Leppard

Mijn nieuw schema, zondag wat van hot naar her lopen, maar kans is groot dat ik dan zo moe ben dat daar veel niet meer van in huis komt
Jezus jij doet niet aan pauzes of wel? Druk programma! Onze must sees zijn bijna exact hetzelfde haha
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
StuBru, Mnm, Q-Music, Joe ... één pot nat. met andere woorden, leve internet radio. Geef mij maar Radio Regenbogen, of Rock Antenne. Daar hoor je goeie Metal. Willy Class-x mag er ook wezen.
Ik luister eigenlijk zo goed als geen radio meer, zeker geen commerciële radiostations meer, daar ben ik wel volledig op afgeknapt.
Als ik al een station zou opzetten, dan is dat Kink Distortion ofzo.
Maar meestal luister ik muziek via YouTube Music, bands waar ik net van heb gehoord, in een hype zit, of gewoon net zin in heb.
Soms zet ik een (eigen) playlistje op, maar meestal een playlist of album van een bepaalde band.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Forceren heeft daarbij echter geen enkele zin. Ik kan wel 100x iets opzetten, maar vaak hoort ze dat niet eens als ze daar niet zo voor in de mood is of haar gedachten ergens heel anders zijn.
Maar op bepaalde momenten kan bij haar ineens het kwartje helemaal vallen voor een bepaalde band, of dat nu bij inluisteren voor een concert/festival is (wat ze nogal inconsequent doet), of bij een optreden zelf (ook dan moet de context voor haar helemaal kloppen).

Opvallend is wel dat haar smaak daarbij ook steeds extremer wordt, net als de mijne (hoewel ze daarbij steeds een stapje achter op mij blijft).
Herkenbaar dit.
Grofweg haar ontwikkeling de laatste jaren (min of meer chronologisch):
Marilyn Manson - Evanescence - Halestorm - Billy Talent - Volbeat - Nightwish - In Extremo - Asp - Rammstein - Ghost (had ze eerder ontdekt dan ik) - Babymetal - Amaranthe - Lacuna Coil - Sabaton - Alestorm - Beast In Black - Battle Beast - Steel Panther - Powerwolf - Seether - Eisbrecher - Oomph! - Avatar - Bloodywood - Epica - Heilung - Cellar Darling - Devin Townsend - Dimmu Borgir - Korn (herontdekt op GMM vorig jaar) - Electric Callboy - Skindred - Skáld - Amorphis - Arch Enemy - Paradise Lost - Fleshgod Apocalypse - Rotting Christ - Combichrist - Cradle Of Filth - Behemoth - Gutalax (vindt ze meer grappig dan goed) - Wind Rose - Aephanemer - Black Mirrors (haar meest recente ontdekking)
Bij mijn vriendin gaat de ontwikkeling de andere kant van het spectrum op. Lang verhaal kort is zij in 3 jaar tijd van o.a. Korn/Megadeth/Rammstein naar Sophie Straat/S10/Lewis Capaldi en consorten afgegleden. De oude buurvrouw was nogal fan van Ed Sheeran en daar is de ellende mee begonnen. Tips om het tij te keren worden gewaardeerd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Inderdaad, de echte Belgian beer bar lijkt me op de locatie van vorig jaar te staan.
Dat andere is volgens mij hetgene dat vorig jaar ook aan de foodtrucks stond. Daar waren blijkbaar ook enkele speciale bieren, maar ik ben er nooit geweest toen, dus geen idee. Zo heb ik hier ook gelezen dat er ook speciale bieren in het classic rock café zouden zijn, moet ik toch ook eens checken dit jaar...
Ik ging vroeger nog wel eens een Leffe blond/bruin halen in het CRC, maar vorig jaar ben ik daar niet geweest (op een keer 's nachts na, maar toen zijn we snel weer omgedraaid, omdat het er veel te druk was en de sfeer niet al te best).
Assortiment aan speciaalbieren, als dat er überhaupt nog is, moet je echter niet teveel van voorstellen (alleen enkele Leffe-biertjes volgens mij).

Voor speciaalbier kun je dus beter naar de Belgian Beer Bar (wel altijd heel druk) of naar Jupiler Beers and Stories gaan.
Laatstgenoemde heeft het beste assortiment en is dus ook mijn favoriet. 😉 🍻
Vorig jaar kreeg je er o.a. Kwak, Karmeliet, Victoria en de door Jos zo geliefde IPA (niet aan mij besteed 🤢).
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Nieuwe planning ongeveer voor mij


Donderdag
Evt Beast In Black
Haken
Made In Purple

Tom Morello en meeting
Misschien nog een stukje Made In Purple
Misschien Made In Purple of misschien Papa Roach
Arch Enemy
Misschien Alter Bride of misschien At The Gates of misschien stukje The Winery Dogs
Sick of It All
Dan wat zien op de moment zelf, waarin ik het meeste zin heb. Wat ik zien niet ga zien is Carl of CB of RTF


Vrijdag
Black Mirrors
Fatal Move

Evt Pro-Pain
Airbourne
Hatebreed
Behemoth
(jammer van MW maar ga toch voorkeur geven aan Behemoth)
Misschien Amon Amarth een stukje
Delain
Misschien INK een stukje (moet die band eens checken)
Misschien Watain een stukje
VV
Machine Head

Stukje The Slayer Coverband
Present Danger
Misschien Acindc, hangt af van energie


Zaterdag
Vended
Schizophrenia

Stukje Cyclone
Danko Jones
Code Orange

Architects/The Chats, moet eens te goed bekijken
Rancid
Pantera
Solstafir
denk ik want Testament zie ik ITG en Parkway Drive op Jera On Air
Stukje PWD
Slipknot
BOP als ik de energie nog heb
Pablo Honey als ik de energie nog heb


Zondag
Eclipse
Kissin' Dynamite
Dieth
Carnation
Insomnium
Helmut Lotti

Stukje Three Days Grace

Nog niet helemaal er uit, Voivod is leuk en dan sta ik ineens goed voor een must see, The Halo Effect is mijn lieveling maar dan geraak ik wss amper nog binnen bij LS, Anti-Flag altijd leuk maar al vaak gezien en maar 15 minuten winst tov THE om bij LS te geraken en Generation Sec wel een benieuwd naar en wel het meeste winst na Voivod

Lorna Shore
Stuk Motley Crue
Kreator
Mss Def Leppard nog een stuk, afhankelijk van de energie


Mijn misschieners kunnen ook eten/drinken/toilet pauzes zijn of metal marktet
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
die biertent bij de foodtrucks had ook weer een iets ander assortiment dan de belgian beer bar, dus is wel de moeite om even te kijken.

De officiële belgian beer bar is juist degene die je bedoeld denk ik (richting de north stage), die bij de foodtrucks is iets met beers & stories ofso
hebben in ieder geval beiden een mooi assortiment, maar weet het verschil niet zo goed meer in aanbod

Ben sinds vorige editie volledig aan het speciaalbier geslagen, voorheen had ik er nog niet zo veel mee. Denk dat ik toch regelmatig even een speciaalbiertje ga halen komende editie, nog iets om naar uit te kijken voor mij :)
Nee nee! Bedoelde echt die beer and stories. Plekkie bij de foodtrucks vorig jaar was perfect. Ff snel langs als je naar Marque ging of Metal dome om dan een koude Ipa of blond bier in de hand te hebben. Meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
90
258
Nee nee! Bedoelde echt die beer and stories. Plekkie bij de foodtrucks vorig jaar was perfect. Ff snel langs als je naar Marque ging of Metal dome om dan een koude Ipa of blond bier in de hand te hebben. Meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn
Respect voor jullie! Ik moet echt het (zwaardere) speciaalbier mijden om niet in een groot zwart gat terecht te komen. Zo jammer als ik me de headliners niet meer weet te herinneren de volgende ochtend… :(
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Respect voor jullie! Ik moet echt het (zwaardere) speciaalbier mijden om niet in een groot zwart gat terecht te komen. Zo jammer als ik me de headliners niet meer weet te herinneren de volgende ochtend… :(
Zit ook echt niet de hele dag aan Tripels hoor! Dat is je eigen graf graven, zeker met zonnig weer. Pak m af en toe ter afwisseling van normaal bier (en veel water tussendoor van bij de toiletten)
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Weet iemand de prijzen voor speciaal bier? Triple karmeliet is het laatste jaar zo duur geworden dat ik vrees dat dit 2 tokens of meer zal worden. In de supermarkt kom ik af en toe wel €10 voor 4 stuks tegen...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Nog twee weken tot een groot frontrow feest bij Beast in Black!
heerlijk hoe enthousiast jij bent over deze band. Voor mij is het letterlijk de enige band op het affiche die ik absoluut niet wil zien, vind die echt zo verschrikkelijk.

Maar nog twee weken mensen!! Twee weken! Dat is zo ontzettend weinig. Over 12 dagen ga ik richting Metal Park woehoe!!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
heerlijk hoe enthousiast jij bent over deze band. Voor mij is het letterlijk de enige band op het affiche die ik absoluut niet wil zien, vind die echt zo verschrikkelijk.

Maar nog twee weken mensen!! Twee weken! Dat is zo ontzettend weinig. Over 12 dagen ga ik richting Metal Park woehoe!!
Erger dan Mimi? 😱
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken