Graspop Metal Meeting 2023

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Was ook mijn minste ervaring met Ghost tot nu toe. Dat viel totaal weg in die nog zeer lege en wel heel erg verlichte Arena, met waardeloos geluid en zonder de gebruikelijke special effects van Ghost. Ik ben fan van Ghost, stond ook nog eens in de Golden Circle, maar had moeite om mijn aandacht erbij te houden.
Ik had een tegenovergestelde ervaring. Ik kende ze nog niet, had eigenlijk mijn vooroordeel zelfs al klaar nadat ik hun bandfoto had gezien, maar ik vond het optreden dusdanig goed dat ik later nog een tripje naar Luxemburg heb gemaakt om ze te zien. Met productie inderdaad nog eens 10x zo goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik had een tegenovergestelde ervaring. Ik kende ze nog niet, had eigenlijk mijn vooroordeel zelfs al klaar nadat ik hun bandfoto had gezien, maar ik vond het optreden dusdanig goed dat ik later nog een tripje naar Luxemburg heb gemaakt om ze te zien. Met productie inderdaad nog eens 10x zo goed.
Haha, zo zie je maar! Al zegt je laatste opmerking ook wel genoeg. Als je die productie gewend bent, valt een 'kale' Arenashow, met slecht geluid toch een beetje tegen. Desondanks wel blij dat ze daar in elk geval met jou weer een nieuwe fan hebben gewonnen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Hm. Die Belgische bierbar ligt nu helemaal in de uithoek bij de foodtrucks, jammer. Serieus stukkie omlopen voor een goede tripel. En dat grote wc blok daar is nu weg. Ging ik meestal naartoe, lekker rustig.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Wow, niet gedacht dat het zo'n passionele reacties ging losweken. Het gaat me puur om het steunen van de Belgische bands. De instelling is meer dat ik de moeite doe om op tijd te komen als ze vroeg spelen of ga kijken als ik anders zou tooghangen, eten, zitten, liggen....
Zoals het voorbeeld met Carnation/Bloodywood ga ik uiteindelijk wel voor een andere band als die me meer aanspreekt.
Sorry, zo 'passioneel' bedoelde ik het natuurlijk niet.. 😋
Natuurlijk helemaal goed om zo'n bands te steunen!
Geen band wil voor een leeg veld/tent staan, daarom probeer ik ook al vroeg op de dag zoveel mogelijk te bezoeken, ook al sta ik niet overal helemaal vooraan.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Hm. Die Belgische bierbar ligt nu helemaal in de uithoek bij de foodtrucks, jammer. Serieus stukkie omlopen voor een goede tripel. En dat grote wc blok daar is nu weg. Ging ik meestal naartoe, lekker rustig.
toiletblok is toch maar een beetje opgeschoven?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Hm. Die Belgische bierbar ligt nu helemaal in de uithoek bij de foodtrucks, jammer. Serieus stukkie omlopen voor een goede tripel. En dat grote wc blok daar is nu weg. Ging ik meestal naartoe, lekker rustig.
Dat toiletblok is volgens mij enkel een stukje verplaatst naar waar vorig jaar de Mooze Bar stond. Verder is er ook een Belgian Beer Bar op het grote terrein in dat rijtje met foodstands aan de linkerkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Dat toiletblok is volgens mij enkel een stukje verplaatst naar waar vorig jaar de Mooze Bar stond. Verder is er ook een Belgian Beer Bar op het grote terrein in dat rijtje met foodstands aan de linkerkant.
Mis ik iets dan? Ik zie alleen maar de Belgian beer bar op de lange zijde. Daar zat die vorig jaar toch ook?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Mis ik iets dan? Ik zie alleen maar de Belgian beer bar op de lange zijde. Daar zat die vorig jaar toch ook?
Die bedoel ik ook. Maar Jos bedoelt denk ik de 'Jupiler Beers and Stories' tussen de Foodtrucks en het Classic Rock Café in. Mijn gok is dat je daar inderdaad ook wel wat speciaalbier kan krijgen, maar de Belgian Beer Bar zit daar dus niet maar op de plek die jij noemt.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Verder is er ook een Belgian Beer Bar op het grote terrein in dat rijtje met foodstands aan de linkerkant.
Inderdaad, de echte Belgian beer bar lijkt me op de locatie van vorig jaar te staan.
Dat andere is volgens mij hetgene dat vorig jaar ook aan de foodtrucks stond. Daar waren blijkbaar ook enkele speciale bieren, maar ik ben er nooit geweest toen, dus geen idee. Zo heb ik hier ook gelezen dat er ook speciale bieren in het classic rock café zouden zijn, moet ik toch ook eens checken dit jaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Die bedoel ik ook. Maar Jos bedoelt denk ik de 'Jupiler Beers and Stories' tussen de Foodtrucks en het Classic Rock Café in. Mijn gok is dat je daar inderdaad ook wel wat speciaalbier kan krijgen, maar de Belgian Beer Bar zit daar dus niet maar op de plek die jij noemt.
Toch dan maar even kijken bij Jupiler beers en stories dus 🤭
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: nikita en Jamel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Inderdaad, de echte Belgian beer bar lijkt me op de locatie van vorig jaar te staan.
Dat andere is volgens mij hetgene dat vorig jaar ook aan de foodtrucks stond. Daar waren blijkbaar ook enkele speciale bieren, maar ik ben er nooit geweest toen, dus geen idee. Zo heb ik hier ook gelezen dat er ook speciale bieren in het classic rock café zouden zijn, moet ik toch ook eens checken dit jaar...
Toch wel vaak in het classic Rock Cafe geweest vorig jaar. Maar niet opgevallen dat ze daar speciaalbier hadden. Vond ik het ook wat te warm voor trouwens
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Die bedoel ik ook. Maar Jos bedoelt denk ik de 'Jupiler Beers and Stories' tussen de Foodtrucks en het Classic Rock Café in. Mijn gok is dat je daar inderdaad ook wel wat speciaalbier kan krijgen, maar de Belgian Beer Bar zit daar dus niet maar op de plek die jij noemt.
Ja die bedoel ik inderdaad. Grappig genoeg haal ik daar dus altijd mijn speciaalbier en nooit bij de officiële belgian beer bar. Positie midden op het veld maakte het een logischere plek en ook een ander aanbod zover ik me kan herinneren. Iig de Goose Ipa vaak genomen daar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Ja die bedoel ik inderdaad. Grappig genoeg haal ik daar dus altijd mijn speciaalbier en nooit bij de officiële belgian beer bar. Positie midden op het veld maakte het een logischere plek en ook een ander aanbod zover ik me kan herinneren. Iig de Goose Ipa vaak genomen daar.
Ik denk dat wij het assortiment daar uitgebreid gaan verkennen, wanneer we zaterdag de hele dag in dat hoekje van het terrein rondhangen :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Hahaha die van mij is ook van de Nederlands talige meuk, maar door goede heropvoeding binnen 11jr relatie, verheugd zij zich nu ECHT op Disturbed en Amon Amarth! Dus wellicht is er nog hoop voor je relatie 😂
Gewoon een combi ticket kopen. Heb ik ook gedaan. Zo heeft ze ontdekt dat ze meer voor de classic rock/folkmetal/alestorm achtige bands is dan echt zware metal. Maar met alle randzaken en verschillende podia's heeft ze zelf ook een geweldige tijd op graspop. Als iets haar niet echt aanstaat dan gaan we in de classic rock (of alleen) of gaat ze opt gemak eventjes naar de camping maar dat komt amper voor.
Samen pintelieren, zalig 🍻
gewoon jaren aan exposure therapy van muziek in de wagen hier. tegenwoordig stuurt ze zelfs naar mij als ice nine kills of motionless in white nieuwe releases of concerten in de buurt hebben ipv omgekeerd.
Haha ja ook mijn tactiek! De misses was wel eerder met rock/metal bezig dan ik. Was in haar pubertijd van de punk en nu-metal en heeft dat pad daarna verlaten. Inmiddels heb ik haar weer redelijk terug kunnen trekken. Eerst met nu-metal, daarna metalcore maar inmiddels geniet ze ook echt van Amon Amarth bijvoorbeeld. In Flames vind ze ook erg tof. Motionless in White staan we samen vooraan :) Kortom, zie het als een lange termijn investering.
Ik heb gewoon eerst gecheckt van welke muziek ze hield😇

Edit: en genoegen genomen met het feit dat ze naast metal ook van de Manics houdt (sterker nog, ze heeft me aangestoken)
Herkenbaar allemaal. :)
Mijn vrouw had ook wel al een beetje 'metal-basis' uit haar jongere jaren, met bands als Korn, Marilyn Manson, Creed, Hole, Metallica (de hitjes dan met name).
Vooral de laatste jaren begint zij echter steeds meer te luisteren en waarderen, mede door eerdergenoemde exposure-tactiek die ook ik met succes hanteer. 😉

Forceren heeft daarbij echter geen enkele zin. Ik kan wel 100x iets opzetten, maar vaak hoort ze dat niet eens als ze daar niet zo voor in de mood is of haar gedachten ergens heel anders zijn.
Maar op bepaalde momenten kan bij haar ineens het kwartje helemaal vallen voor een bepaalde band, of dat nu bij inluisteren voor een concert/festival is (wat ze nogal inconsequent doet), of bij een optreden zelf (ook dan moet de context voor haar helemaal kloppen).

Opvallend is wel dat haar smaak daarbij ook steeds extremer wordt, net als de mijne (hoewel ze daarbij steeds een stapje achter op mij blijft).

Grofweg haar ontwikkeling de laatste jaren (min of meer chronologisch):
Marilyn Manson - Evanescence - Halestorm - Billy Talent - Volbeat - Nightwish - In Extremo - Asp - Rammstein - Ghost (had ze eerder ontdekt dan ik) - Babymetal - Amaranthe - Lacuna Coil - Sabaton - Alestorm - Beast In Black - Battle Beast - Steel Panther - Powerwolf - Seether - Eisbrecher - Oomph! - Avatar - Bloodywood - Epica - Heilung - Cellar Darling - Devin Townsend - Dimmu Borgir - Korn (herontdekt op GMM vorig jaar) - Electric Callboy - Skindred - Skáld - Amorphis - Arch Enemy - Paradise Lost - Fleshgod Apocalypse - Rotting Christ - Combichrist - Cradle Of Filth - Behemoth - Gutalax (vindt ze meer grappig dan goed) - Wind Rose - Aephanemer - Black Mirrors (haar meest recente ontdekking)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
ohja, inderdaad. Al is dat wel de enige band die tot zo laat speelt
het komt wel vaker voor op Graspop trouwens, vorig jaar speelde er niets anders tijdens Korn en ook niet tijdens Sabaton. bij scorpions alleen kwartiertje overlap met heilung. lijkt me sterk dat die bands ook die eis hebben. maar denk dat je inderdaad gelijk heeft en dat het in dit geval een eis van de band is.
Dit jaar zijn er maar 2 bands die niet clashen: Slipknot en Molybaron.. 😅
(vooruit Molybaron toch 10 minuten met Beast In Black)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Hoi! Ik verkoop mijn ticket voor graspop zaterdag, zijn er geïnteresseerde om dit via ticketswap privé over te kopen? Ik kan het er ook gewoon opzetten maar kan mss iemand van de community hier blij maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken