Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Soms twijel ik een beetje hoe graag ik Sleep Token wil zien, zeker nu Draconia weggevallen is. Kan zomaar eens de show van het weekend worden. Of ik lkan én Suicidal Angels én In flames achter elkaar meepakken wat ook een gouden combi is. Moeilijk :(
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Waar jullie uitkijken naar de metaldome rijtjes kijk ik erg veel uit naar het rijte Skindred > I prevail > The Ghost Inside. Gaat een mooie zaterdagmiddag worden.
Soms twijel ik een beetje hoe graag ik Sleep Token wil zien, zeker nu Draconia weggevallen is. Kan zomaar eens de show van het weekend worden. Of ik lkan én Suicidal Angels én In flames achter elkaar meepakken wat ook een gouden combi is. Moeilijk :(
volgens mij gaf je al eerder aan dat je In Flames laatst gezien hebt in veel betere toestanden toch? die show van 50min in het zonlicht zal je niet lang bij blijven dan. heb niks met sleep token maar zou dan toch voor sleep token gaan als ik jou was. wellicht suicide angels en sleep token?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Soms twijel ik een beetje hoe graag ik Sleep Token wil zien, zeker nu Draconia weggevallen is. Kan zomaar eens de show van het weekend worden. Of ik lkan én Suicidal Angels én In flames achter elkaar meepakken wat ook een gouden combi is. Moeilijk :(
Ik heb niks met Sleep Token, mn vriendin is superfan van In Flames. Zal toch Sleep Token worden voor my 🤣 kan ik ff op het gemakske een pintje drinken
 

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Ik heb niks met Sleep Token, mn vriendin is superfan van In Flames. Zal toch Sleep Token worden voor my 🤣 kan ik ff op het gemakske een pintje drinken
Ik heb een partner die totaal niet van metal houdt en vanzelfsprekend ook niet meegaat naar Graspop. Ik quote "Voel vooral niet de neiging om video's voor me te maken". Heerlijk om de vrijheid te hebben om te kijken wat ik zelf wil en zoveel te drinken als ik zelf wil!
 

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Wat is precies de reden dat je alle Belgen wilt zien? Lijkt me dat je die bands juist gemakkelijk voor weinig geld kunt zien het hele jaar door vergeleken met de internationale acts die daar tegen over staan?

Dat heb ik ook nooit zo goed begrepen, dat nationalistische/chauvinistische aspect.
Ik ga in principe gewoon kijken naar de band die mij op dat moment het meeste aanspreekt, ongeacht land/streek/stad van herkomst.
Als die band dan toevallig Nederlands is, of zelfs Limburgs, dan is dat een leuke toevalligheid, maar niet veel meer dan dat.
....
Natuurlijk is het mooi om kleine, opkomende bands te steunen, door concerten te bezoeken, merch te kopen, een beetje te promoten, of wat dan ook.
Ik doe dat echter net zo lief voor pak 'm beet een Zweedse (Draconian, Orbit Culture), Franse (Aephanemer), Belgische (Psychonaut, Thurisaz, Wolvennest) of Moldavische (Infected Rain) band, als voor een Limburgse (Carach Angren, Shylmagoghnar) of het Groningse Walg waarover ik eerder nog postte.

Begrijp me niet verkeerd, er is natuurlijk helemaal niks mis met een beetje nationale/regionale trots, en dat kan soms ook bepaalde dingen gewoon leuker maken (bv. sport kijken). Maar grenzen kunnen ook vaak belemmerend of polariserend werken in meerdere opzichten, zelfs nu de meeste grenzen in Europa open zijn.
Een van de mooiste aspecten van de metal community vind ik dan ook het open, brede, internationale karakter ervan.

Wow, niet gedacht dat het zo'n passionele reacties ging losweken. Het gaat me puur om het steunen van de Belgische bands. De instelling is meer dat ik de moeite doe om op tijd te komen als ze vroeg spelen of ga kijken als ik anders zou tooghangen, eten, zitten, liggen....
Zoals het voorbeeld met Carnation/Bloodywood ga ik uiteindelijk wel voor een andere band als die me meer aanspreekt.
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Ik heb een partner die totaal niet van metal houdt en vanzelfsprekend ook niet meegaat naar Graspop. Ik quote "Voel vooral niet de neiging om video's voor me te maken". Heerlijk om de vrijheid te hebben om te kijken wat ik zelf wil en zoveel te drinken als ik zelf wil!
Hahaha die van mij is ook van de Nederlands talige meuk, maar door goede heropvoeding binnen 11jr relatie, verheugd zij zich nu ECHT op Disturbed en Amon Amarth! Dus wellicht is er nog hoop voor je relatie 😂
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Bij deze ook mijn spoorboekje:
Groen is mijn must see! Toch nog enkele nare clashes maar die lossen we ter plekke wel op ;)
Blauw zijn bands die ik als opvullen wel graag wil zien, geen must see, maar wel leuk om te zien!
Paars zijn opvullingsbands. Vooral vroeg op de dag moest ik al op de wei geraken ;)
Rood zijn bands die ik jammer genoeg ga moeten missen door clashes. Wilt zeggen dat ik ze graag had gezien, maar dat ze niet opwegen tegen iets anders op dat moment voor mij.

Ik vermoed dat ik elke dag dit nog kan aanpassen aan mijn mood of dergelijke. Maar ik ga het gerust laten tot de dag voor Graspop om een final review te doen ;)
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Kun je tips geven?
Gewoon een combi ticket kopen. Heb ik ook gedaan. Zo heeft ze ontdekt dat ze meer voor de classic rock/folkmetal/alestorm achtige bands is dan echt zware metal. Maar met alle randzaken en verschillende podia's heeft ze zelf ook een geweldige tijd op graspop. Als iets haar niet echt aanstaat dan gaan we in de classic rock (of alleen) of gaat ze opt gemak eventjes naar de camping maar dat komt amper voor.
Samen pintelieren, zalig 🍻
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
gewoon jaren aan exposure therapy van muziek in de wagen hier. tegenwoordig stuurt ze zelfs naar mij als ice nine kills of motionless in white nieuwe releases of concerten in de buurt hebben ipv omgekeerd.
Haha ja ook mijn tactiek! De misses was wel eerder met rock/metal bezig dan ik. Was in haar pubertijd van de punk en nu-metal en heeft dat pad daarna verlaten. Inmiddels heb ik haar weer redelijk terug kunnen trekken. Eerst met nu-metal, daarna metalcore maar inmiddels geniet ze ook echt van Amon Amarth bijvoorbeeld. In Flames vind ze ook erg tof. Motionless in White staan we samen vooraan :) Kortom, zie het als een lange termijn investering.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Ik ben nu 7 jaar samen met mijn vriendin en ik heb ze nog niet kunnen bekeren :D
Ik zet vaak wat metalcore op in de auto en dergelijke, en hier en daar zijn er liedjes die ze tof vind (Zombie cover van Bad Wolves, If It means a lot to you van A day to remember) maar ze mee naar Graspop krijgen? in geen 100 jaar :D
Maar dat maakt het ook dat Graspop mijn persoonlijke vakantie is, en ze mij die ook gunt! Moest ze ooit meekomen is ze natuurlijk altijd welkom maar het heeft ook iets om toch ook iets apart te kunnen doen nog :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206

Heb mijn spoorboekje ook nog een laatste keer aangepast
heb dit jaar extra mijn best gedaan om het een beetje realistisch te houden, want als ik te veel plan dan wordt het toch niks.
Groen zijn de bands die ik 100% zeker ga zien
Groenblauw zijn bands die ik gedeeltelijk meepak, of bands waar ik meer naar neig dan de blauwe
blauw is leuk om te zien, geen must, een aantal blauwe bands zullen sneuvelen voor andere blauwe bands of voor eet/drink pauzes of even energie krijgen voor de groene bands
vrijdagavond wel een paar nare clashes tussen jupiler en main stages
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken