Graspop Metal Meeting 2023

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Da's een mooi discussie punt wel. Wat was de grootste Graspop headliner ooit, tot nu toe? Ik vind dat Rammstein ook zeker meedingt naar die titel, zeker met de kaarten die ze nu verkopen, weet niet hoe dat in 2017 lag. Als het om "grootste legacy" gaat wil ik Black Sabbath ook nog wel voordragen, maar dat zijn geen enorme ticket kanonnen geloof ik. Maiden en Slipknot verkopen wel veel tickets, en zeker die eerste heeft ook genoeg legacy, maar dat zijn beide zo'n beetje huisbands dus voelen niet speciaal genoeg voor de titel van "grootste headliner ooit".

Ik denk dat het tussen Rammstein en GnR zou gaan dan.

Rammstein verkoopt 3 keer het Koning Boudewijnstadion uit, dat doet GnR niet. En zelfs als ze dat ooit (vroeger) wel konden, dan nog niet zo snel als Rammstein. En het is dat Rammstein "maar" 3 keer speelt, want ik denk dat er nog wel een paar kunnen bij doen als ze willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Da's een mooi discussie punt wel. Wat was de grootste Graspop headliner ooit, tot nu toe? Ik vind dat Rammstein ook zeker meedingt naar die titel, zeker met de kaarten die ze nu verkopen, weet niet hoe dat in 2017 lag. Als het om "grootste legacy" gaat wil ik Black Sabbath ook nog wel voordragen, maar dat zijn geen enorme ticket kanonnen geloof ik. Maiden en Slipknot verkopen wel veel tickets, en zeker die eerste heeft ook genoeg legacy, maar dat zijn beide zo'n beetje huisbands dus voelen niet speciaal genoeg voor de titel van "grootste headliner ooit".

Ik denk dat het tussen Rammstein en GnR zou gaan dan.
Ik baal enorm dat ik nooit Type O Negative heb gezien en ze ook nooit zal zien

Black Sabbath. Ik zou zowat mijn volledig vermogen geven om die nog eens te zien. Heb ze eenmaal gezien maar veel te ver vanachter en onlangs die band wat herontdekt en heel veel naar geluisterd en nog harder fan van geworden. Ik begin eigenlijk nu pas nog meer in te zien wat voor muzikale genieën dat eigenlijk zijn/waren.

Rammstein, Iron Maiden, Gunners, Manowar in 1999, Type O Negative, Black Sabbath en Slayer zijn de meest legendarische/grootste headliners/bands denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Black Sabbath. Ik zou zowat mijn volledig vermogen geven om die nog eens te zien. Heb ze eenmaal gezien maar veel te ver vanachter en onlangs die band wat herontdekt en heel veel naar geluisterd en nog harder fan van geworden. Ik begin eigenlijk nu pas nog meer in te zien wat voor muzikale genieën dat eigenlijk zijn/waren.
Ja echt geweldig inderdaad. Enorm inventief voor hun tijd, maar tegelijk tijdloos in kwaliteit. Erg blij dat ik hun show op Graspop in 2016 heb kunnen zien.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Waarschijnlijk het aantal youtube fragmenten van een vals zingende Axl. In 2018 was het echter geweldig, je zag dat ze er zin in hadden en dat maakt al veel goed. Een van de grootste, of misschien wel de grootste, headliner ooit op Graspop. Gaat dat zien en laat je verrassen dat het niet daadwerkelijk zo dramatisch is als die youtube fragmenten.

Erger dan Whitesnake wordt het toch echt niet.
Twee keer GnR op Graspop gezien. Was inderdaad zeker niet slecht, maar daardoor geen mustsee meer voor mij. Ik pak de laatste anderhalf uur nog wel mee vanaf de tribune, maar het is niet dat het één van de bands is waar ik het meeste zin in heb, dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Over Made in Purple en Thrash Attack; op de site staat dat ze beiden 3x optreden, maar in de app staan ze er beiden slechts 1x in. 1x optreden zou toch veel logischer zijn?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Twee keer GnR op Graspop gezien. Was inderdaad zeker niet slecht, maar daardoor geen mustsee meer voor mij. Ik pak de laatste anderhalf uur nog wel mee vanaf de tribune, maar het is niet dat het één van de bands is waar ik het meeste zin in heb, dit jaar.
Zou die band eigenlijk zelf beseffen dat ze waarschijnlijk veel meer volk zouden enthousiasmeren als ze een uur en een kwartier uit hun set knippen? Hun muziek is gewoon solide en live valt dat ook allemaal best goed mee, maar die 3 uur.... doe dat op je eigen tour, niet op een festival.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Da's een mooi discussie punt wel. Wat was de grootste Graspop headliner ooit, tot nu toe? Ik vind dat Rammstein ook zeker meedingt naar die titel, zeker met de kaarten die ze nu verkopen, weet niet hoe dat in 2017 lag. Als het om "grootste legacy" gaat wil ik Black Sabbath ook nog wel voordragen, maar dat zijn geen enorme ticket kanonnen geloof ik. Maiden en Slipknot verkopen wel veel tickets, en zeker die eerste heeft ook genoeg legacy, maar dat zijn beide zo'n beetje huisbands dus voelen niet speciaal genoeg voor de titel van "grootste headliner ooit".

Ik denk dat het tussen Rammstein en GnR zou gaan dan.
Ben niet de grootste GNR fan, maar ik denk niet dat 2017 Rammstein in de buurt komt van 2018 GNR.
Rammstein was in 2017 toch een stukje minder populair dan nu, na Deutschland zijn die gigantisch gegroeid qua populariteit, tot stadionband. 2 stadions uitverkopen in nederland en belgië deden ze destijds nog niet. GNR is juist alleen maar kleiner geworden qua ticketverkoop. 2018 was hun tweede tour geloof ik sinds de comeback? Iedereen wilde ze nog zien.
als je gaat vergelijken hoe groot deze bands nu zijn, dan verkoopt Rammstein met gemak 3x zoeel tickets als GNR, en dat is nog voorzichtig ingeschat. Het zou ook best 10x kunnen zijn. Maar destijds denk ik zelf dat GNR de grotere band was.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
  • Leuk
Waarderingen: Kevinmeteenk

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ik vind juist de combinatie van clean en harsh vocals van die dame (Lena Scissorhands) heel goed werken.
Vorig jaar gezien op Durbuy Rock (vroege avond met wat regen) en Summer Breeze (12:00 's middags), en ondanks niet-ideale omstandigheden toch heerlijke, energieke show (geinig ook als ze mensen oproept om massaal te 'stagediven', terwijl ze crowdsurfen bedoelt 😋 ).

Andere goede nummers zijn o.a. Mold, Sweet, Sweet Lies, At The Bottom Of The Bottle, of van het laatste album, Showers, Postmortem Pt. 1, The Realm Of Chaos (met Heidi Shepherd van Butcher Babies).
Fans van bands als Jinjer, Arch Enemy, Butcher Babies zullen dit zeker kunnen smaken!

Voor de mensen die ze niet zullen zien op graspop. Op woensdag 23 augustus treden ze ook op in Kortrijk op de nieuwe locatie van De Verlichte Geest

DVG Infected Rain
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ben niet de grootste GNR fan, maar ik denk niet dat 2017 Rammstein in de buurt komt van 2018 GNR.
Rammstein was in 2017 toch een stukje minder populair dan nu, na Deutschland zijn die gigantisch gegroeid qua populariteit, tot stadionband. 2 stadions uitverkopen in nederland en belgië deden ze destijds nog niet. GNR is juist alleen maar kleiner geworden qua ticketverkoop. 2018 was hun tweede tour geloof ik sinds de comeback? Iedereen wilde ze nog zien.
als je gaat vergelijken hoe groot deze bands nu zijn, dan verkoopt Rammstein met gemak 3x zoeel tickets als GNR, en dat is nog voorzichtig ingeschat. Het zou ook best 10x kunnen zijn. Maar destijds denk ik zelf dat GNR de grotere band was.
Denk dat je gelijk hebt ja. Terugkijken vanaf de dag van vandaag vertekent het beeld wat. Ben benieuwd hoe de boekers van Graspop zelf op deze vraag zouden terugkijken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.024
Da's een mooi discussie punt wel. Wat was de grootste Graspop headliner ooit, tot nu toe? Ik vind dat Rammstein ook zeker meedingt naar die titel, zeker met de kaarten die ze nu verkopen, weet niet hoe dat in 2017 lag. Als het om "grootste legacy" gaat wil ik Black Sabbath ook nog wel voordragen, maar dat zijn geen enorme ticket kanonnen geloof ik. Maiden en Slipknot verkopen wel veel tickets, en zeker die eerste heeft ook genoeg legacy, maar dat zijn beide zo'n beetje huisbands dus voelen niet speciaal genoeg voor de titel van "grootste headliner ooit".

Ik denk dat het tussen Rammstein en GnR zou gaan dan.

Als je kijkt naar nu, dan zal Rammstein inderdaad het grootst zijn, maar wat Loek ook zei, in 2017 viel dat volgens mij nog wel mee.
Kiss kan er ook aardig wat van als je het hebt over productie die ze meenemen en het commerciële gehalte van de band. Dat is eigenlijk gewoon een bedrijf.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Als je kijkt naar nu, dan zal Rammstein inderdaad het grootst zijn, maar wat Loek ook zei, in 2017 viel dat volgens mij nog wel mee.
Kiss kan er ook aardig wat van als je het hebt over productie die ze meenemen en het commerciële gehalte van de band. Dat is eigenlijk gewoon een bedrijf.
Ik weet dat wat ik nu zeg heiligschennis is voor jou, maar toen ik in 1996 in Donington eerst Ozzy had gezien in zijn goeie tijd vond ik Kiss ook met hun toenmalige show wat tegenvallen. Maar bij 76000 Engelsen kon Ozzy dan ook niks verkeerd doen. Legendarische show.


Was ook wel een leuke set.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken