Graspop Metal Meeting 2023

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Geen vervanging voor 1914
Molybaron speelt dus quasi alleen, ze zouden die dan beter in de Marquee gezet hebben, aangezien er nu wel veel volk zal staan
Vooral al het werchter volk dat ze daar heeft leren kennen in de zandbak van de slope met de verkoude zanger.
lalalalalalalalalalalala :D
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Staat niet tegelijk heh, is aansluitend
Dan minus dat eerste, maar met behoud van de covershow. Stop de tijd.

Vooral al het werchter volk dat ze daar heeft leren kennen in de zandbak van de slope met de verkoude zanger.
lalalalalalalalalalalala :D
Kan je nagaan wat de oude leden van de Molybaron-fanclub vinden, die ze ontdekt hebben tijdens de tour van A Pale Horse Named Death ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Even door de harsh vocals van die dame heen. Die schrokken mij bij mijn eerste luisterbeurt destijds ook af, maar de clean stukken zijn geweldig. En ze kan dat live ook prima, trouwens. Mijn favorieten zijn The Earth Mantra, Orphan Soul en Pendulum.
Ik vind juist de combinatie van clean en harsh vocals van die dame (Lena Scissorhands) heel goed werken.
Vorig jaar gezien op Durbuy Rock (vroege avond met wat regen) en Summer Breeze (12:00 's middags), en ondanks niet-ideale omstandigheden toch heerlijke, energieke show (geinig ook als ze mensen oproept om massaal te 'stagediven', terwijl ze crowdsurfen bedoelt 😋 ).

Andere goede nummers zijn o.a. Mold, Sweet, Sweet Lies, At The Bottom Of The Bottle, of van het laatste album, Showers, Postmortem Pt. 1, The Realm Of Chaos (met Heidi Shepherd van Butcher Babies).
Fans van bands als Jinjer, Arch Enemy, Butcher Babies zullen dit zeker kunnen smaken!

 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Wat voor nummers covert Bizkit Park eigenlijk zoal? Ben ook benieuwd hoe die show eruit gaat zien. Eerst anderhalf uur live en erna anderhalf uur een DJ set?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Wat voor nummers covert Bizkit Park eigenlijk zoal? Ben ook benieuwd hoe die show eruit gaat zien. Eerst anderhalf uur live en erna anderhalf uur een DJ set?
Denk dat ze het afwisselen. Half uurtje live, half uurtje DJ. Maar dat is pure speculatie.

Verder geeft deze show op Alcatraz een goede impressie van wat je kunt verwachten. Daar heb ik ze ook voor het eerst gezien, toevallig.

 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Rockbeer

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Vooral Limp Bizkit wordt echt heel erg goed gecoverd vind ik. Live vind ik Limp Bizkit echt een verschrikking terwijl ik de muziek an sich heel goed vind... Als ik nog energie heb en als ik niet ver voor het einde van GNR het al voor gezien houd ga ik zeker een uurtje meepakken ofzo. Nu Metal is na progmetal/progrock mijn tweede favoriete stijl. En dan uitgevoerd door een groep die voelt alsof je naar het origineel of zelfs beter kijkt... Heerlijk!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.024
@Rockbeer

Deze setlist kan ik vinden van afgelopen februari:

Edit: en onderstaande van Pukkelpop 2022 met een langere set.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nu ik nog eens rustig achter mijn computer het nieuwe blokkenschema kan bekijken, is de balans van al het nieuws van vandaag voor mij als volgt:

+ Present Danger mooi op tijd na Machine Head, er stonden in het verleden nog wel eens coverbands pas in de kleine uurtjes geprogrammeerd en ik weet niet of ik daar nog op was gaan wachten. Positief dus.
+ Bulls on Parade is ook leuk, mooi aansluitend met Slipknot, wel de vraag of ik er op dat moment nog energie voor heb.

+/- Bizkit Park staat er ook mooi bij, maar voor mij eigenlijk wel een minpunt dat ze zo lang spelen. Wil toch vooral de hits horen van zo'n cover act en die worden op deze manier waarschijnlijk flink uitgesmeerd de nacht in, ga echt niet die hele show erbij zijn.
+/- Lorna Shore verplaatst dus die mooie Marquee reeks verbroken, maar nu Insomnium/Katatonia back to back en Lorna Shore in de Metal Dome is ook niet verkeerd. Al met al neutraal over deze verandering.
+/- Paar nieuwe bands om te checken, ken weinig van de invallers maar een paar spreken me op het eerste oog wel aan. Kan leuk zijn, kan tegenvallen.

- Draconian afgezegd, was een must see, echt balen. Mogelijk wel een leuke vervanger.
- 1914 definitief afgezegd sinds gisteren, vandaag echter geen vervanger voor aangekondigd, ook balen.
- Sólstafir tijdens PWD vind ik echt een naaistreek van de organisatie. Helemaal nergens voor nodig. Echt stom.
- Geen van de invallers waar ik op hoopte, het laatste kansje op wat mooie bands van het Hellfest affiche hebben ze laten lopen.
- Bonus minpunt omdat ik echt heel erg baal van Draconian.

Al met al wat matig tot positieve berichten, en een paar stevig negatieve. En ik was nog wel zo hoopvol in de aanloop naar dit bericht, dat ze vast niet teveel in het blokkenschema gingen schuiven, en hopelijk deze kans aangrepen om nog een mooie doom band aan het affiche toe te voegen (Candlemass). Eindigen we de dag met onder de streep een doom band minder op het affiche, en toch wat lelijk geschuif in het blokkenschema. Valt me tegen van de organisatie.

Neemt niet weg dat er in de breedte nog steeds een dijk van een programma staat, en ik er enorm veel zin in heb! Ook zeker om jullie daar tegen te gaan komen en samen te genieten van prachtige muziek. Het had allemaal nog prachtiger kunnen zijn, maar het is wat het is. We gaan ervoor 🤘
 
Laatst bewerkt:

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Bizkit Park is een grote aanrader. Heb ze vorig jaar gezien in Bilzen. Speelde toen zo'n 26 tal liedjes. Echt dik feestje!
Zie hier de playlist voor de geïnteresseerden (random volgorde)

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.024
Wat heeft GNR jullie in hemelsnaam misdaan dat jullie naar een covershow gaan? Dat is echt treurnis ten top.

Waarschijnlijk het aantal youtube fragmenten van een vals zingende Axl. In 2018 was het echter geweldig, je zag dat ze er zin in hadden en dat maakt al veel goed. Een van de grootste, of misschien wel de grootste, headliner ooit op Graspop. Gaat dat zien en laat je verrassen dat het niet daadwerkelijk zo dramatisch is als die youtube fragmenten.

Erger dan Whitesnake wordt het toch echt niet.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Mja, bij de bands die wegvallen zat een hoop wat ik wel wilde zien en bij de vervangers zit vooralsnog weinig wat me aanspreekt.

Anderzijds zorgt het geschuif met bands voor mij niet voor pijnlijke clashes, dus you win some, you lose some.

(over coverbands geen mening, die boeien me niet echt, maar leuk voor de fans)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Waarschijnlijk het aantal youtube fragmenten van een vals zingende Axl. In 2018 was het echter geweldig, je zag dat ze er zin in hadden en dat maakt al veel goed. Een van de grootste, of misschien wel de grootste, headliner ooit op Graspop. Gaat dat zien en laat je verrassen dat het niet daadwerkelijk zo dramatisch is als die youtube fragmenten.

Erger dan Whitesnake wordt het toch echt niet.
Da's een mooi discussie punt wel. Wat was de grootste Graspop headliner ooit, tot nu toe? Ik vind dat Rammstein ook zeker meedingt naar die titel, zeker met de kaarten die ze nu verkopen, weet niet hoe dat in 2017 lag. Als het om "grootste legacy" gaat wil ik Black Sabbath ook nog wel voordragen, maar dat zijn geen enorme ticket kanonnen geloof ik. Maiden en Slipknot verkopen wel veel tickets, en zeker die eerste heeft ook genoeg legacy, maar dat zijn beide zo'n beetje huisbands dus voelen niet speciaal genoeg voor de titel van "grootste headliner ooit".

Ik denk dat het tussen Rammstein en GnR zou gaan dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en gerbthederp

Gebruikers die dit onderwerp bekijken