Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
Geen verassing van 1914 maar toch jammer. Wilde ze zeker gaan zien! Molybaron vind ik 'ok' op dat moment maar hoop eigenlijk op een death/black vervanger voor 1914. Carach Angren misschien?
Zou geweldig zijn, maar ook een horror-clash (haast letterlijk) met Molybaron...
Lijken me echter ook een tikkeltje te groot voor die openingsplek, maar dat zeggen sommigen ook over 1914.
Ik blijf toch maar bij mijn eerdere voorstellen (Carpathian Forest, Der Weg Einer Freiheit, Necrophobic, Necrotted, Baest).

Nog een mooie optie die ik (of eigenlijk mijn vrouw) pas ontdek heb: Walg!
Melodic black metal van een duo uit Groningen.
Pas opgericht in 2021 (tijdens Corona-tijd dus), maar inmiddels toch al 3 albums uit (2021, 2022, 2023).
Eerste album nog deels Engelstalig, deels Nederlandstalig, de albums erna volledig Nederlandstalig.
Voor liefhebbers van bands als Dimmu Borgir.

 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Als dat is ter vervanging van Exodus dan is dat een terechte vervanger. Ik ben groot fan van Exodus maar raar genoeg niet van SA. Meer nog ik hoor SA zelfs niet graag. Maar het soort muziek ligt in de buurt van elkaar dus topboeking van Graspop


Alleen benieuwd hoe hard er geschoven zal worden het tijdschema ...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Of om 14u. Die zijn Grieks die mannen en tijdverschil is 1u tussen België en Griekenland. Wss dachten zij 14u hun tijd
Ah, meer Grieken op de line up! Ik ken ze niet maar ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Griekse bands live. Villagers of Ioannina City, 1000mods, en meest recent Godsleep. Vergeet vast nog wat...
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Nooit gezien. Wellicht denk ik gewoon aan de andere Griekse bands op de Graspop line up waar ik wel naar uitkijk. Septicflesh en Planet of Zeus. En Noctem zijn Spaans, das ook mediterraans, bijna hetzelfde voor mijn Hollandse kop :LOL:
Welke nummers van Septicflesh zou je aanraden om eens door te nemen? Heb weleens wat gehoord en sta ervoor open om ze te checken
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Welke nummers van Septicflesh zou je aanraden om eens door te nemen? Heb weleens wat gehoord en sta ervoor open om ze te checken
Ben absoluut geen kenner dus speel die vraag graag door naar iemand die er meer over kan vertellen. Vond ze gewoon wel vet klinken en leek me tof om live een stukje mee te pakken voor Arch Enemy begint.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Ah, meer Grieken op de line up! Ik ken ze niet maar ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Griekse bands live. Villagers of Ioannina City, 1000mods, en meest recent Godsleep. Vergeet vast nog wat...

1000mods was voor mij de ontdekking van 2021, helemaal weggeblazen door hun concert op Desertfest in Gent.
Mogen van mij ook gerust een andere band komen vervangen (al passen de genres van de afvallers misschien niet echt bij deze).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Dead Congregation (!), Hail Spirit Noir en Spectral Lore zijn Griekse toppers.
Gaan op de lijst! Ken ze nog niet.
En zag laatst Nightranger tijdens het werk in Baroeg, blijkbaar een legendarische stonerband vanuit Griekenland. Alle Griekse expats waren geloof ik uitgelopen voor deze show want ze stonden er allemaal.
Ook die ken ik zelf niet. Dat soort concerten zijn wel top. Heb het zelf eens gehad in de kleine zaal van Paradiso, waar de Slow Readers Club stond, die aan de andere kant van de Noordzee toch wel zalen richting 013/AFAS formaat vullen geloof ik. Nu dus met 250 man in een afgeladen volle bovenzaal, waarvan minstens de helft dronken Britse expats die alles woord voor woord mee konden zingen. Top sfeertje!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken