Graspop Metal Meeting 2023

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
gewoon weer top, dit is echt DE nummer 1 metallica coverband !
Present Danger is inderdaad wel gaaf.
Maar zo dik hoef je het er niet op te leggen.
Ik vind nogsteeds dat ze met hun eigen materiaal op gmm een plek verdienen.
Wellicht spelen ze dat niet meer ivm de ledenwissel?
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Lichte verbazing dat Three Days Grace zo hoog op de poster staat. Laatste passage speelden ze rond 16-17u, dacht ik? Was zeker geen memorabel optreden als ik mezelf en de reviews mag geloven.
Geen kritiek op deze prachtige line-up, gewoon opvallend.
Same here, al hebben three days grace wel een heel goed verkopend album uitgebracht vorig jaar
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
gisteren naar present danger geweest, nog even de zanger gesproken, zij staan dit jaar op graspop. welke dag was nog niet bekend.
Aha ik vroeg me al af waar we coverbands waren gebleven. Maar zal idd waarschijnlijk aangekondigd weeral worden samen met het tijdschema.

Enerzijds blij mee want ik hoor Metallica graag maar anderszijds heb ik iets van "fuck" want hoe geraak ik aan voldoende slaap. Iedere dag tot 04 h op de wei, 10 km fietsen, slapen, terug 10 km fietsen en om 10 h al terug op de wei.

Hebben ze trouwens nummers gedaan van 72 Seasons die al gereleased zijn?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Geen Sabaton, scorpions, kiss of within temptation is wat mij juist tevreden stemt!
Wat zou hier eigenlijk door voorkeur genieten voor volgend jaar?

Maiden en A7X, aangevuld met weer Volbeat, Within Temptation, Scorpions, Priest, etc.... of Maiden en A7X, aangevuld met opnieuw PWD, Machine Head, Gojira, Ghost & co.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Wat zou hier eigenlijk door voorkeur genieten voor volgend jaar?

Maiden en A7X, aangevuld met weer Volbeat, Within Temptation, Scorpions, Priest, etc.... of Maiden en A7X, aangevuld met opnieuw PWD, Machine Head, Gojira, Ghost & co.
When looking back at previous editions, I realized how refreshing parts of this year's line-up feels (Pantera, Machine Head, Motley Crue, Generation Sex, The Ghost Inside, Rancid...). I hope this trend continues and 2024 will bring some unique big bands as well - Nine Inch Nails, Tool, Lindemann, Poison, Fear Factory, Chevelle, Primus, Journey, Falling In Reverse...

Bands like Avenged Sevenfold, Maiden, Sabaton, Volbeat, Rob Zombie, 5FDP etc are more obvious candidates but I hope we'll be getting a nice mix of both familiar and refreshing acts :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wat zou hier eigenlijk door voorkeur genieten voor volgend jaar?

Maiden en A7X, aangevuld met weer Volbeat, Within Temptation, Scorpions, Priest, etc.... of Maiden en A7X, aangevuld met opnieuw PWD, Machine Head, Gojira, Ghost & co.
Ideale situatie zou zijn om headliners te hebben die in 2022 en 2023 niet op de line up stonden, maar misschien is dat niet realistisch.

Ik hoop alvast op Lamb of god (north stage) en Avenged Sevenfold (south stage) andere kanshebbers nog geen idee. De droom is natuurlijk SOAD of Tool of Linkin Park ofso. Iets dat niet om de paar jaar komt. Maar die kans blijft klein.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
I want to add that 2024 is probably the final chance for an appearance from Aerosmith.

I doesn't seem likely at this point but I still hope they can make it happen.
Ideaal scenario: (volgens mijn persoonlijke smaak)
South stage: Avenged Sevenfold, Aerosmith met als derde headliner SOAD, Tool of Linkin Park
North Stage: Lamb of God, BMTH, Nightwish

Realistisch:
South stage: Kiss, Iron Maiden, Volbeat
North stage: Korn, FFDP, Within Temptation
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Tijdje terug ging het hier over coverbands geloof ik. Gisteren naar Temple of Rock (coverbands festival) geweest in Gemert, tof avondje!

Living Theory speelde daar ook, ik dacht hier al gelezen te hebben dat dat een teleurstelling was. Nou dat kan ik bevestigen 😂 Poeh zeg, how to butcher LP songs for dummies. Helft van de nummers herkende ik amper, microfoon van degene die Mike Shinoda's lyrics doet stond ook erg zacht, de drums veel te hard. En daarbij maken ze er geheel eigen nummers van waardoor het nog weinig weg heeft van LP. Het was leuk om de klassiekers weer even luidkeels mee te zingen, maar de rest was echt om te janken.

Dus mocht er nog een LP coverband op Graspop komen, dan niet Living Theory aub haha
Ja, dat was ik. Jammer dat hun tegenvallende gig op Graspop dus geen incident was. Voordeel is wel: ze stonden er afgelopen jaar al. Dus de kans dat ze nu weer komen, lijkt me niet zo groot.

Wel heel gaaf dat Present Danger weer komt! Dat gaat weer een mooi feestje worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Ideale situatie zou zijn om headliners te hebben die in 2022 en 2023 niet op de line up stonden, maar misschien is dat niet realistisch.
Headliners die om de 3 jaar rouleren zou ik ook ideaal vinden inderdaad.
Maar helaas is de vijver daar toch wat te klein voor, vrees ik..

Om de 2 jaar vind ik dan ook wel best, ik zie in ieder geval het liefst geen herhalers van het jaar ervoor.
Ik hoop alvast op Lamb of god (north stage) en Avenged Sevenfold (south stage) andere kanshebbers nog geen idee. De droom is natuurlijk SOAD of Tool of Linkin Park ofso. Iets dat niet om de paar jaar komt. Maar die kans blijft klein.
A7X en LOG lijken me wel zekerheidjes.
Dan 2 grote headliners (A-categorie): Iron Maiden ligt voor de hand, en Aerosmith/SOAD lijken me wel realistisch (SOAD was naar verluidt in 2021 ook in de picture), maar dat hangt natuurlijk ook weer af van tourplannen én Werchter.
Volbeat en/of Sabaton kun je ook wel weer met dikke potlood invullen.
Verder nog Nightwish en Korn, stop de tijd.. 😉

Gokje (South - North):
  • Do.: Iron Maiden - Lamb Of God
  • Vr.: Sabaton - Nightwish (leuk/handig voor de familie Van Dahl-Jansen 😉 )
  • Za.: System Of A Down - Korn
  • Zo.: Avenged Sevenfold - Volbeat
Ok, dit is heel erg op safe gespeeld, op SOAD na natuurlijk..
Maar heel veel andere/betere kandidaten voor de headlinerposities kan ik ook niet echt bedenken..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Gokje (South - North):
  • Do.: Iron Maiden - Lamb Of God
  • Vr.: Sabaton - Nightwish (leuk/handig voor de familie Van Dahl-Jansen 😉 )
  • Za.: System Of A Down - Korn
  • Zo.: Avenged Sevenfold - Volbeat
Ok, dit is heel erg op safe gespeeld, op SOAD na natuurlijk..
Maar heel veel andere/betere kandidaten voor de headlinerposities kan ik ook niet echt bedenken..
vind dit best wel een heel mooi rijtje eigenlijk. zou 7 van de 8 headliners wel gaan bekijken in ieder geval.
SOAD - Korn zou één van de weinige headliner duo's zijn die voor mij de Slipknot/PWD combo kunnen overtreffen :)
Volbeat zou ook nog wel op Werchter kunnen eindigen trouwens.
Nightwish denk ik de laatste jaren ieder jaar: die kunnen ze niet opnieuw mislopen toch? en toch gebeurt het steeds weer. durf die band geen zekerheidje meer te noemen dus. is dan ook alweer 8 jaar geleden.

EDIT: Ben bang dat FFDP ook nog wel een north headline spot te pakken kan krijgen helaas
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik was wel bekend met Machine Head maar luisterde ze eigenlijk nooit.
Afgelopen dagen heel veel geluisterd en live shows gekeken en krijg steeds meer zin in die show, lijkt me ook een hele sterke live band
Ik ben ook gewoon nog steeds verbaasd dat ze die exclusief hebben weten te boeken, had ik echt totaal niet zien aankomen.
Gojira vond ik ook nooit veel aan maar begin ik ook steeds meer te waarderen na meer te luisteren, begin ook steeds meer uit te kijken naar die show
Nooit verwacht dat ik zo enthousiast zou worden van deze headliner combo.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Ik was wel bekend met Machine Head maar luisterde ze eigenlijk nooit.
Afgelopen dagen heel veel geluisterd en live shows gekeken en krijg steeds meer zin in die show, lijkt me ook een hele sterke live band
Ik ben ook gewoon nog steeds verbaasd dat ze die exclusief hebben weten te boeken, had ik echt totaal niet zien aankomen.
Gojira vond ik ook nooit veel aan maar begin ik ook steeds meer te waarderen na meer te luisteren, begin ook steeds meer uit te kijken naar die show
Nooit verwacht dat ik zo enthousiast zou worden van deze headliner combo.
Vrijdagavond is de beste (main stage) avond voor mij, enorm veel zin in.

Ik wil je niet nog meer clashes bezorgen, maar vind jij Amon Amarth, Insomnium en At the Gates niet vet, Loek? Aangezien je al In Flames en Arch Enemy op je lijstje hebt staan en nu ook steeds meer Gojira aan het luisteren bent.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Vrijdagavond is de beste (main stage) avond voor mij, enorm veel zin in.

Ik wil je niet nog meer clashes bezorgen, maar vind jij Amon Amarth, Insomnium en At the Gates niet vet, Loek? Aangezien je al In Flames en Arch Enemy op je lijstje hebt staan en nu ook steeds meer Gojira aan het luisteren bent.
Thanks voor de tips
Amon Amarth staan al op mijn lijstje, al meerdere malen live gezien en zijn altijd goed. Al luister ik het niet vaak op album
Insomnium klinkt niet verkeerd, ga ik wellicht wel kijken als het tijdschema het toelaat.
At the gates is niet mijn ding, weet ook niet zo goed waarom want is hetzelfde genre als veel dingen die ik wel goed vind, maar trekt me niet aan
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.784
Ideale situatie zou zijn om headliners te hebben die in 2022 en 2023 niet op de line up stonden, maar misschien is dat niet realistisch.

Ik hoop alvast op Lamb of god (north stage) en Avenged Sevenfold (south stage) andere kanshebbers nog geen idee. De droom is natuurlijk SOAD of Tool of Linkin Park ofso. Iets dat niet om de paar jaar komt. Maar die kans blijft klein.
Maar als ik heel eerlijk ben......kan echt nog niet aan volgend jaar denken. Was vrijdag na de poster en nieuws Machine Head al de hele dag hyped. Man! wat een voorpret! Playlist weer bijgewerkt, en met de clashfinder al iets van een idee gevormd. Mijn brein kan de gedachte aan volgend jaar nog niet verwerken😆😆
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Wat zou hier eigenlijk door voorkeur genieten voor volgend jaar?

Maiden en A7X, aangevuld met weer Volbeat, Within Temptation, Scorpions, Priest, etc.... of Maiden en A7X, aangevuld met opnieuw PWD, Machine Head, Gojira, Ghost & co.
Als echt alles mag?
Donderdag Iron Maiden - Ayreon - Hammerfall - Primal Fear - Airbourne
vrijdag: System of a Down - Scorpions - Judas Priest - Rob Zombie (grote show)
zaterdag: Rammstein - Volbeat - Sabaton -Lordi - Accept - Disturbed
Zondag: AC/DC - Heaven and Hell (met zanger x) - Europe - A7x - Kreator
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken