Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Er staat een artikel in de gazet over Hellmut Lotti.
Hij zal spelen om 17.40u en omringd worden door Duitse muzikanten.

Er staat ook een deel van de setlist in maar die zal ik weglaten voor diegene die verrast willen worden.

Kan je dat artikel (of dat deel setlist) naar me doorsturen via PM? Krijg het niet gevonden…
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Waarom gaat iedereen er eigenlijk vanuit dat As I Lay Dying op de mainstage staat? Lijkt me de perfecte Jupiler headliner met Spiritbox eronder
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Er staat een artikel in de gazet over Hellmut Lotti.
Hij zal spelen om 17.40u en omringd worden door Duitse muzikanten.

Er staat ook een deel van de setlist in maar die zal ik weglaten voor diegene die verrast willen worden.
Als hij de exacte tijd al weet zegt dat niet iets over dat het tijdschema al klaar ligt?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Tuurlijk is dat klaar. Alleen wacht Graspop altijd vrij lang met het vrijgeven van het tijdschema, omdat er altijd nog onvoorziene wijzigingen kunnen plaatsvinden. Hopelijk dit jaar niet en krijgen we hem komende week.
Ja, maar geloof dat jimmy in het werchter forum een keer vertelde dat iedere band nog om goedkeuring gevraagd moet worden voor hun tijdslot etc dus daar kan wel tijd over heen gaan voor dat allemaal geregeld is. dat die man al exact zijn tijd weet geeft me wel de indruk dat dat allemaal al gedaan is en ze bijna klaar zijn om het online te zetten.

ik denk trouwens niet dat ze wachten gewoon omdat er misschien nog wijzigingen kunnen plaatsvinden maar dat ze wachten omdat er ook echt dingen wijzigen. vroeger kregen we rond half april het tijdschema, alleen 2022 was een uitschieter maar de reden daarvan is duidelijk.

2014: 8 april
2016: 14 april
2017 17 april
2018: 13 april
2022: 16 mei

Hopelijk krijgen we hem dus weer half april dit jaar!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ja, maar geloof dat jimmy in het werchter forum een keer vertelde dat iedere band nog om goedkeuring gevraagd moet worden voor hun tijdslot etc dus daar kan wel tijd over heen gaan voor dat allemaal geregeld is. dat die man al exact zijn tijd weet geeft me wel de indruk dat dat allemaal al gedaan is en ze bijna klaar zijn om het online te zetten.

ik denk trouwens niet dat ze wachten gewoon omdat er misschien nog wijzigingen kunnen plaatsvinden maar dat ze wachten omdat er ook echt dingen wijzigen. vroeger kregen we rond half april het tijdschema, alleen 2022 was een uitschieter maar de reden daarvan is duidelijk.

2014: 8 april
2016: 14 april
2017 17 april
2018: 13 april
2022: 16 mei

Hopelijk krijgen we hem dus weer half april dit jaar!
Ah ja dan zal het wel snel volgen. Had de indruk dat Graspop altijd laat is met het schema. Hopen op max twee weken wachten, dan maar. Dan kan het grote puzzelen beginnen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ah ja dan zal het wel snel volgen. Had de indruk dat Graspop altijd laat is met het schema. Hopen op max twee weken wachten, dan maar. Dan kan het grote puzzelen beginnen!
ja wellicht de derde week van april, als ze wachten tot de paasvakantie voorbij is
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Ah ja dan zal het wel snel volgen. Had de indruk dat Graspop altijd laat is met het schema. Hopen op max twee weken wachten, dan maar. Dan kan het grote puzzelen beginnen!
De dag van teleurstellingen wanneer je de clashes ziet. Voordeel is wel dat je dan nog kan checken of je bepaalde bands in de clashes dit jaar nog elders kunt kijken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Heb ook nog even een nieuw spoorboekje gemaakt op basis van de updated clashfinder, volgens mij van @theblackmadness (als dat JefB is)

Donderdag:
Motionless in white, Molybaron, helft van Orbit Culture, helft van Beast in Black, As I lay dying, Epica, stukje Raven Age, Papa Roach, Arch Enemy, Tom Morello, Alter Bridge, helft van GNR op afstandje, Spiritbox, Ghost

Vrijdag:
Ice Nine Kills, Delain, Landmvrks, Fever 333, Hollywood undead, Airbourne, Hatebreed, Behemoth of Fintroll, Disturbed, The Amity Affliction, Machine Head, Gojira

Zaterdag:

Vended, dan een groot gat, I prevail, The Ghost Inside, halestorm of even uitrusten, Skindred, Architects, Rancid, Korplikaani, eten en uitrusten bij pantera om vooraan te kunnen staan bij Parkway Drive en Slipknot

Zondag:
Bloodywood, Novelists, Avatar, Polaris, groot gat, even kijken bij Death Stars en door naar Billy Talent, Lorna Shore, Three Days Grace, Hollywood Vampires of Eluveitie, Motley Crue op een afstandje, The Halo Effect
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Waarom gaat iedereen er eigenlijk vanuit dat As I Lay Dying op de mainstage staat? Lijkt me de perfecte Jupiler headliner met Spiritbox eronder
Normaal staan Jupiler bands niet zo hoog op de poster toch? Er vanuit gaande dat CoF de Marquee headlined ga ik er niet vanuit dat de JS headliner daar nog boven staat. Daarom denk ik mainstage.

Edit: vergelijkend met de poster en clashfinder van vorig jaar lijkt de gemiddelde poster positie van JS headliners de tweede regel standaard tekst te zijn. Gemiddeld zo’n 15 namen erboven, laagste aantal 10, dus met slechts 7 namen erboven staat As I Lay Dying inderdaad echt te hoog lijkt me. En nog iets wat me opviel: de subheadliner van de Jupiler Stage werd vorig jaar steevast direct vóór de headliner op de poster gezet. Aparte keuze, het lijkt er ook niet op dat ze het dit jaar opnieuw zo doen, ik zie althans nog geen logische koppeltjes daarvoor terug in de poster.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Normaal staan Jupiler bands niet zo hoog op de poster toch? Er vanuit gaande dat CoF de Marquee headlined ga ik er niet vanuit dat de JS headliner daar nog boven staat. Daarom denk ik mainstage.

Edit: vergelijkend met de poster en clashfinder van vorig jaar lijkt de gemiddelde poster positie van JS headliners de tweede regel standaard tekst te zijn. Gemiddeld zo’n 15 namen erboven, laagste aantal 10, dus met slechts 7 namen erboven staat As I Lay Dying inderdaad echt te hoog lijkt me. En nog iets wat me opviel: de subheadliner van de Jupiler Stage werd vorig jaar steevast direct vóór de headliner op de poster gezet. Aparte keuze, het lijkt er ook niet op dat ze het dit jaar opnieuw zo doen, ik zie althans nog geen logische koppeltjes daarvoor terug in de poster.
Klinkt logisch maar toch denk ik dat het dit jaar anders ligt. Zo verwacht ik Rancid ook zeker en vast als headliner van de Jupiler maar die staan als 4e op de poster. Ik kan me niet voorstellen dat Rancid tussen Pantera en Architects op de mainstage staat. Mijn vermoeden is dat de Jupiler namen een upgrade hebben gekregen, mogelijk omdat het podium (of eigenlijk het veld) toch een stuk groter is geworden in de nieuwe opzet.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Normaal staan Jupiler bands niet zo hoog op de poster toch? Er vanuit gaande dat CoF de Marquee headlined ga ik er niet vanuit dat de JS headliner daar nog boven staat. Daarom denk ik mainstage.
Valt mee, vorig jaar stond Suicidal Tendencies halverwege de eerste rij zonder logo, en waren ze jupiler stage headliner. er zijn dus wel uitzonderingen
de andere 3 dagen stonden de jupiler stage headliners steeds in de tweede/middelste rij namen
Klinkt logisch maar toch denk ik dat het dit jaar anders ligt. Zo verwacht ik Rancid ook zeker en vast als headliner van de Jupiler maar die staan als 4e op de poster. Ik kan me niet voorstellen dat Rancid tussen Pantera en Architects op de mainstage staat. Mijn vermoeden is dat de Jupiler namen een upgrade hebben gekregen, mogelijk omdat het podium (of eigenlijk het veld) toch een stuk groter is geworden in de nieuwe opzet.
Zou Rancid misschien Marquee headliner kunnen zijn? Is niet de meest logische plek voor ze als punkband dat weet ik maar hun positie op de poster lijkt me gewoon te hoog voor jupiler stage. en zoals je zegt lijkt me mainstage ook niet logisch
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Valt mee, vorig jaar stond Suicidal Tendencies halverwege de eerste rij zonder logo, en waren ze jupiler stage headliner. er zijn dus wel uitzonderingen
de andere 3 dagen stonden de jupiler stage headliners steeds in de tweede/middelste rij namen
Zie mijn edit voor meer details. Suicidal Tendencies en Slapshot stonden al met afstand het hoogste op de poster van alle JS (sub)headliners afgelopen jaar, en dat is nog steeds 3 posities onder As I Lay Dying dit jaar.

Dus tenzij de Jupiler Stage inderdaad een upgrade in statuur heeft gekregen (wat me onlogisch lijkt, zonder aanpassingen aan het terrein tov vorige editie, of ze moeten die verandering nog gaan aankondigen) lijkt het mij onwaarschijnlijk dat bands die hoger staan dan dat op de Jupiler Stage terecht komen. Ik denk persoonlijk ook dat Rancid wel degelijk mainstage gaat staan. Maar uitzonderingen zijn altijd mogelijk natuurlijk. Onwaarschijnlijk, maar mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken