Graspop Metal Meeting 2023

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Hiep hiep hoera mensen :D Ben erg blij met Machine Head hoor, fijn dat het niet nog een rollatoract is én een niet zo vaak geziene gast. Ben erg benieuwd, als ik geen clash heb ga ik zeker kijken \m/
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Sympathiek dat ik nog onder de jeugd word gerekend! ;)

En ja, ik trek 4 dagen Graspop zeker nog wel. Maar uren en uren achter elkaar staan, vindt mijn rug niet altijd even tof. En gelet op de clashfinders, gaat het vrijdag al vroeg los voor mij, haha.
Ik keek even naar je festivalgeschiedenis. Begon in 2006. Als ik dan naar mezelf reken, dan hoor je nog bij de jeugd😜. Goed bedoeld hoor. Maar ik snap je punt. Denk dat ik de vrijdag ook een zware dag ga vinden.😃
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik keek even naar je festivalgeschiedenis. Begon in 2006. Als ik dan naar mezelf reken, dan hoor je nog bij de jeugd😜. Goed bedoeld hoor. Maar ik snap je punt. Denk dat ik de vrijdag ook een zware dag ga vinden.😃
Ik vatte het ook zeker op als een compliment! Maar kan wel zeggen dat die festivalweekenden in 2006 makkelijker te verteren waren dan tegenwoordig. Nu is het echt een kwestie van energie goed verdelen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Podiumindeling was leuk geweest, ben vooral erg benieuwd naar Rancid en Arch Enemy.

Ben wel 90% zeker dat Arch Enemy op de mainstage zal eindigen maar heb ergens nog een beetje hoop dat ze de marquee afsluiten. dat zou voor mij meteen één van de meest fantastische shows van het weekend worden.

Rancid vraag ik me ook af, aangezien volgens mij Jupiler stage headliners nooit zo hoog op de line up staan. Was toch vrij zeker dat het In Flames > Architects > Pantera > Parkway Drive > Slipknot ging zijn, maar zou kunnen dan Rancid daar nog even tussen gaat springen.

Verder ben ik erg benieuwd wie de Jupiler stage, metal dome, en marquee gaan afsluiten op de zondag. 1 van de clashfinders had The Halo Effect als metaldome headliner tijdens Def Leppard, dat zou ook wel een fijn einde van het festival zijn moet ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ben wel 90% zeker dat Arch Enemy op de mainstage zal eindigen maar heb ergens nog een beetje hoop dat ze de marquee afsluiten. dat zou voor mij meteen één van de meest fantastische shows van het weekend worden.
Ik ben vandaag even aan het kloten geweest met een clashfinder (da's toch geen eenvoudig klusje, trouwens) en ik kom uit op Epica of Arch Enemy als afsluiter van de Marquee. Staan op die donderdag veel Mainstage kandidaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Die bands mogen er van mij zeer zeker bij! Zelfs als groot fan van Iron Maiden zeg ik dan wel vooral Tenacious D, want Maiden staat al zo'n beetje om t jaar in Dessel.
Tenacious D is toch meer een gimmick? Tribute was geinig, maar niet veel meer dan dat. Jack Black heeft zeker een gunfactor, maar meer als acteur misschien dan muzikant. Voor mij een in de categorie: als ze er staan en er is niks anders, ga ik even kijken. Maar toch geen headliner? Dan 1000x liever Machine Head hoor, aangename verrassing!
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik ben vandaag even aan het kloten geweest met een clashfinder (da's toch geen eenvoudig klusje, trouwens) en ik kom uit op Epica of Arch Enemy als afsluiter van de Marquee. Staan op die donderdag veel Mainstage kandidaten.
ja, dat is waar, zeker met die 3 uur van GNR.
Epica zie ik zelf niet zo snel in de marquee staan, maar een headline show van Epica in de marquee zeg ik ook geen nee tegen.
beide opties zou ik zeer tevreden mee zijn, ben beniuwd
tot nu toe zet iedereen Cradle of filth op die positie in de clashfinders zo te zien
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik begrijp sowieso nooit goed waarom er altijd zo lacherig wordt gedaan over namen als Helmut Lotti? 🫤🤷‍♂️
Is toch mooi? HeLLmut, zijn naam heeft hij alvast mee! Ik zou zeker gaan kijken hoor, why not? Leuke, onverwachte act, kan nog weleens positief gaan verrassen!
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Ik vind het op zich wel fijn zo. Gojira wordt voor mij misschien wel de belangrijkste show van het weekend. Als ze dan ietsje vroeger staan, maar wel in het donker, dan is dat ideaal. Machine Head ben ik heel blij mee en lijkt me ongelooflijk vet, maar mocht ik tijdens hun set onverhoopt instorten van vermoeidheid, vind ik dat minder problematisch dan bij Gojira.
Precies! Gojira wordt het hoogtepunt, was even bang dat je meer uitkeek naar een draconian oid ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
ja, dat is waar, zeker met die 3 uur van GNR.
Epica zie ik zelf niet zo snel in de marquee staan, maar een headline show van Epica in de marquee zeg ik ook geen nee tegen.
beide opties zou ik zeer tevreden mee zijn, ben beniuwd
tot nu toe zet iedereen Cradle of filth op die positie in de clashfinders zo te zien
Er staan zes bands boven Epica, die volgens mij allemaal op Mainstage gaan spelen. En dan moet je daar ook nog bands als As I Lay Dying, Beast in Black en Motionless in White kwijt. Lijkt mij gewoon best wel raar als Epica rond 15:30/16:00u al een set doet. Dan zouden ze gelijk staan aan hun plek in 2015 en serieus downgraden ivm 2017, hun laatste passage. Dat lijkt me heel sterk, aangezien ze naar mijn mening alleen maar groter en populairder zijn geworden. Dus ja, daarom heb ik Epica als Marquee afsluiter.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Er staan zes bands boven Epica, die volgens mij allemaal op Mainstage gaan spelen. En dan moet je daar ook nog bands als As I Lay Dying, Beast in Black en Motionless in White kwijt. Lijkt mij gewoon best wel raar als Epica rond 15:30/16:00u al een set doet. Dan zouden ze gelijk staan aan hun plek in 2015 en serieus downgraden ivm 2017, hun laatste passage. Dat lijkt me heel sterk, aangezien ze naar mijn mening alleen maar groter en populairder zijn geworden. Dus ja, daarom heb ik Epica als Marquee afsluiter.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt :)
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Heb even een wall of death top5 aangezet op youtube. Is het de bedoeling dat mensen daar all out slaan en schoppen of hebben we gewoon een extreme top5 / ogenschijnlijke zuid amerikaanse editie aangezet?
Ga voor die ghost schmink! Super gaaf op die donderdag.

Verder zijn ze in zuid Amerika idd wel grof, zelf ook niet zo’n fan van moshpits/ walls of death waar het letterlijk all out schoppen en slaan is. Hier ook nog een leuke met wat mooie circle pits:
Die in New York is vrij lomp, flare bij slayer is ook bijzonder. Rest ziet er nog prima uit
 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Tenacious D is toch meer een gimmick? Tribute was geinig, maar niet veel meer dan dat. Jack Black heeft zeker een gunfactor, maar meer als acteur misschien dan muzikant. Voor mij een in de categorie: als ze er staan en er is niks anders, ga ik even kijken. Maar toch geen headliner? Dan 1000x liever Machine Head hoor, aangename verrassing!
Oh maar ik bedoelde Tenacious D ook niet als headliner hoor, ik was gewoon complete posters aan t vergelijken, en als er dan al een band over mocht komen van Hellfest dan zou t Tenacious D zijn voor mij, naast Iron Maiden dan, maar die staan er al om t jaar ongeveer.

Edit: en indd, ik ben meer dan tevreden met Machine Head als laatste headliner!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Ik vatte het ook zeker op als een compliment! Maar kan wel zeggen dat die festivalweekenden in 2006 makkelijker te verteren waren dan tegenwoordig. Nu is het echt een kwestie van energie goed verdelen.
Dat is herkenbaar. Na vorig jaar was ik zeker een dag of 4/5 van de leg😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Hoop nog altijd op een stunt van graspop en hoop dat ze machine head 2 x kunnen overtuigen....1 x voor de oversteek te maken en 1 x voor de headlinespot!!
Denk dat de headlinespot wel geholpen heeft voor de oversteek.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Ga voor die ghost schmink! Super gaaf op die donderdag.

Verder zijn ze in zuid Amerika idd wel grof, zelf ook niet zo’n fan van moshpits/ walls of death waar het letterlijk all out schoppen en slaan is. Hier ook nog een leuke met wat mooie circle pits:
Die in New York is vrij lomp, flare bij slayer is ook bijzonder. Rest ziet er nog prima uit
Voordeel van Zuid-Amerika is dat de mensjes wat kleiner zijn. Ooit in Mexico in de pit gestaan en als wij eventjes ons best deden was de pit leeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken