Graspop Metal Meeting 2023

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Voor alle mede Linkin Park fans, Hybrid Theory is een Linkin park tribute band. De zanger klinkt echt wel fel op Chester!

Lijkt me de beste LP cover band op aarde, moesten ze eens naar BelgiĆ« komen wil ik zeker gaan kijken! šŸ¤˜

PS: en wat is die nieuwe plaat 'Fighting myself' toch weer zalig :love:
Zo, die gast klinkt inderdaad aardig als Chester! Kunnen ze niet samenwerken met LP haha

Enne, helemaal vergeten dat NeO album vandaag uitkwam! Die gaat straight into the playlist
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Weer paar dagen afwezig geweest hier en ondertussen wat bij gelezen.
Opmerkingen vanwege mijn kant.
Metal is idd ontstaan uit Blues muziek.
Lemmy en Ozzy die als pioniers worden aanzien hebben dat toch altijd aangegeven.
Verbaasd dat dit blijkbaar niet algemeen geweten is.

even terzijde hip hop is ontstaan uit Jazz muziek of heeft de pioniers van dat genre hebben daar toch inspiratie uitgehaald als ik goed geĆÆnformeerd ben.


Mijn mening over Linkin Park.
Ik zou het heel leuk vinden maar zonder Chester is dat toch serieuze aderlating.
Hij was de stem,het uithangbord die vervang je niet zomaar.
Net zoals The Prodigy zonder Flint ook minder aantrekkelijk is.
Static-X doet wel iets met hologram dacht ik,maar weet niet of dat groot succes is.


BTW:
Als je sommige zangers/zangeressen zou kunnen terug halen denk ik alvast aan deze:
Layne Staley, Chester, Lemmy, Peter Steele komen zo maar spontaan in mij op.
Als ik dieper in mijn muziekarchief duik zullen er daar nog wel bijkomen.


Wat zouden jullie vinden moest Staind ooit geboekt worden voor GMM?
Die zouden aan comeback bezig zijn maar dat duurt toch ook wel redelijk lang eer er nieuws over is.
De eerste albums zijn toch ook wel vrij stevig hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Voor alle mede Linkin Park fans, Hybrid Theory is een Linkin park tribute band. De zanger klinkt echt wel fel op Chester!

Lijkt me de beste LP cover band op aarde, moesten ze eens naar BelgiĆ« komen wil ik zeker gaan kijken! šŸ¤˜

PS: en wat is die nieuwe plaat 'Fighting myself' toch weer zalig :love:
Kende ik nog niet! Toffe band lijkt me.
Mis enkel een klein beetje 'punch' (ook muzikaal) maar voor de rest mag deze wel eens doorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.670
Dit soort uitspraken heb ik dus nooit iets van begrepen, en zal ik ook nooit begrijpen..

Vrijwel iedere band/artiest heeft albums die zeer succesvol zijn, en misschien wel voor een groot deel hun sound en identiteit bepalen bij het publiek, en albums die veel minder succesvol zijn omdat ze (teveel) van die sound/identiteit afwijken, of om andere redenen.
Tegelijkertijd is er geen enkele band wiens fans unaniem Ć©Ć©n bepaald album het beste vinden (tenzij ze maar Ć©Ć©n album hebben natuurlijk).

Ik ken heel veel bands waarvan ik een bepaald album helemaal grijs heb gedraaid, maar waarvan andere albums mij niet of nauwelijks kunnen boeien. Dat wil echter niet zeggen dat ik het 'zonde' vind dat die albums Ć¼berhaupt zijn uitgebracht. Er zullen immers genoeg mensen zijn die die albums wel zeer kunnen waarderen.

De 'oplossing' is heel erg simpel: luister naar de albums die je goed vindt, en luister niet naar de albums die je niet goed vindt.

Idem voor reĆ¼nie-/comeback-concerten.
Waarom zou je een band iedereen willen ontzeggen, omdat jij toevallig een bepaald ideaalbeeld van die band in je hoofd hebt, waaraan blijkbaar niet getornd mag worden? Je kunt natuurlijk ook gewoon niet gaan kijken dan, en die andere duizenden mensen voor wie een droom in vervulling gaat om die band nog eens of voor het eerst live te mogen aanschouwen en beluisteren hun plezier gunnen, ook al is het met een andere zanger en niet meer helemaal als vroeger?
Natuurlijk zijn bepaalde artiesten onvervangbaar (beste voorbeeld: Freddy Mercury), maar daarvoor hoeft toch niet een hele band verplicht met vervroegd pensioen?
Dan heb je mijn opmerking over het 'nieuwe' LP nummer echt niet begrepen. Niks mis mee om niet eerder uitgebrachte oude songs toch uit te brengen. Zeker voor zo'n legendarische band voor sommigen. Wat ik jammer vindt, is vooral de veels te gladde productie. Dat haalt voor mij de typische LP sound weg, dus daarom zonde dat ze het op deze manier hebben uitgebracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en MetalLimbo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Weer paar dagen afwezig geweest hier en ondertussen wat bij gelezen.
Opmerkingen vanwege mijn kant.
Metal is idd ontstaan uit Blues muziek.
Lemmy en Ozzy die als pioniers worden aanzien hebben dat toch altijd aangegeven.
Verbaasd dat dit blijkbaar niet algemeen geweten is.

even terzijde hip hop is ontstaan uit Jazz muziek of heeft de pioniers van dat genre hebben daar toch inspiratie uitgehaald als ik goed geĆÆnformeerd ben.


Mijn mening over Linkin Park.
Ik zou het heel leuk vinden maar zonder Chester is dat toch serieuze aderlating.
Hij was de stem,het uithangbord die vervang je niet zomaar.
Net zoals The Prodigy zonder Flint ook minder aantrekkelijk is.
Static-X doet wel iets met hologram dacht ik,maar weet niet of dat groot succes is.


BTW:
Als je sommige zangers/zangeressen zou kunnen terug halen denk ik alvast aan deze:
Layne Staley, Chester, Lemmy, Peter Steele komen zo maar spontaan in mij op.
Als ik dieper in mijn muziekarchief duik zullen er daar nog wel bijkomen.


Wat zouden jullie vinden moest Staind ooit geboekt worden voor GMM?
Die zouden aan comeback bezig zijn maar dat duurt toch ook wel redelijk lang eer er nieuws over is.
De eerste albums zijn toch ook wel vrij stevig hoor.
Voor wat betreft het eerste deel van je verhaal: klopt helemaal. Je bent helemaal ingelezen voor wat betreft de afgelopen week. Static x doet niet iets met een hologram maar met Edsel Dope als zanger, en een futuristisch Terminator kostuum om op Wayne Static te lijken. Klinkt overigens niet verkeerd. Voor wat betreft Staind; ver van vandaan blijven als GMM organisatie. Zanger is fervent Trump-aanhanger, maar schuwt ook niet voor redelijk racistische uitlatingen in de media. Lekker links laten liggen zou ik zeggen. Je hebt fout en fout.šŸ¤¦šŸ¤¦
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Voor wat betreft het eerste deel van je verhaal: klopt helemaal. Je bent helemaal ingelezen voor wat betreft de afgelopen week. Static x doet niet iets met een hologram maar met Edsel Dope als zanger, en een futuristisch Terminator kostuum om op Wayne Static te lijken. Klinkt overigens niet verkeerd. Voor wat betreft Staind; ver van vandaan blijven als GMM organisatie. Zanger is fervent Trump-aanhanger, maar schuwt ook niet voor redelijk racistische uitlatingen in de media. Lekker links laten liggen zou ik zeggen. Je hebt fout en fout.šŸ¤¦šŸ¤¦

Dan kan je zoals die Duitse festivals evengoed Pantera cancellen in mijn bescheiden mening.
En niet alleen maar om Phil's white power moment maar Dimebagg had ook de confederalistische vlag op zijn instrument gelakt hƩ.
Daar kun je dan ook vragen bij stellen.
Ik hoop natuurlijk Pantera gewoonweg te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Dan heb je mijn opmerking over het 'nieuwe' LP nummer echt niet begrepen. Niks mis mee om niet eerder uitgebrachte oude songs toch uit te brengen. Zeker voor zo'n legendarische band voor sommigen. Wat ik jammer vindt, is vooral de veels te gladde productie. Dat haalt voor mij de typische LP sound weg, dus daarom zonde dat ze het op deze manier hebben uitgebracht.
Ah, dus i.p.v. "zonde dat dit is uitgebracht" bedoelde je eigenlijk iets als "zonde dat dit op deze manier is uitgebracht"?
Nou, vooruit dan, excuses, voordeel van de twijfel enzo.. šŸ˜œ
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Dan kan je zoals die Duitse festivals evengoed Pantera cancellen in mijn bescheiden mening.
En niet alleen maar om Phil's white power moment maar Dimebagg had ook de confederalistische vlag op zijn instrument gelakt hƩ.
Daar kun je dan ook vragen bij stellen.
Ik hoop natuurlijk Pantera gewoonweg te zien.
Daar kun je je vragen bij stellen, maar in die tijd was dat toch echt meer een teken van rebelsheid en niet van White Power. Hetzelfde als dat de auto van the dukes of hazard general lee heette en een rebel flag had.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Dan kan je zoals die Duitse festivals evengoed Pantera cancellen in mijn bescheiden mening.
En niet alleen maar om Phil's white power moment maar Dimebagg had ook de confederalistische vlag op zijn instrument gelakt hƩ.
Daar kun je dan ook vragen bij stellen.
Ik hoop natuurlijk Pantera gewoonweg te zien.
Nou, over Pantera en Phil Anselmo is al uitgebreid gesproken.
De meningen verschillen, maar in ieder geval heeft Anselmo al tig keer spijt betuigd en gezegd dat het niet zo bedoeld was (of je hem nu gelooft of niet).

Ook over het gebruik van confederalistische vlaggen kun je discussiƫren.
Voor velen in (met name) het zuiden van de VS is dat een cultureel symbool en deel van hun identiteit.
Die vlag is natuurlijk ook onlosmakelijk verbonden met conservatieve denkbeelden, maar niet per se ook met racistische denkbeelden (hoewel vaak wel, al dan niet hardop uitgesproken).

Maar die Aaron Lewis van Staind gaat toch echt wel een heel stuk verder dan dat.
Dat is een totale complotgekkie, tegenover wie Thierry Baudet nog normaal lijkt..

En daarmee hoef je niet op veel sympathie te rekenen, zeker niet onder Europees metalpubliek, dat over het algemeen toch vrij progressief en intellectueel is.

 
Laatst bewerkt:

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Voor wat betreft Staind; ver van vandaan blijven als GMM organisatie. Zanger is fervent Trump-aanhanger, maar schuwt ook niet voor redelijk racistische uitlatingen in de media. Lekker links laten liggen zou ik zeggen. Je hebt fout en fout.šŸ¤¦šŸ¤¦
We have bands like Fever 333 and Stray From The Path playing the festival, RATM has been discussed as a potential headliner. I think we're past the point of not booking a band because of them holding rather extreme political views.

As long as Aaron Lewis is okay with not giving political speeches during his set, I don't see a problem with Staind playing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken