Graspop Metal Meeting 2023

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Klopt maar als je met Iron Maiden een contract hebt waarin staat dat ze de grootste naam van de dag zijn, en vervolgens in 2021 kan maiden niet meer dus dan beloof je Volbeat diezelfde plek. Dan heb je in 2022 toch een probleem? want je kan niet 2 bands die spot geven. lijkt me toch wel een contractueel dingetje. Architects heeft bijvoorbeeld al een festival gecanceld om precies dezelfde reden. bands vinden het niet leuk om op een lagere plek op de line up te staan dan ze in eerste instantie werd beloofd.
Ik heb het idee dat ze bij Volbeat best sympathiek zijn en zij het in overleg niet heel erg vinden om onder Maiden te staan in een situatie zoals deze, met corona en veel wijzigingen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hoe verkoopt Iron Maiden eigenlijk in het sportpaleis? Heb ook 't gevoel dat dat ook niet echt storm loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Je genoemde aantal van 15 resterende spots is overigens dan weer eerder pessimistisch te noemen.
Per dag staan er zo'n 33 bands:
  • South Stage: 6
  • North Stage: 6
  • Marquee: 8
  • Metal Dome: 7
  • Jupiler Stage: 6
Over 4 dagen zijn dat er dan 132.
Aangezien er 109 bands zijn aangekondigd, zouden er nog 23 plekken overblijven.
Nice detective work! You're right and here's your confirmation:

IMG_20221208_144202.jpg
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
trouwens anthrax heeft bloodstock gecanceld ???
Funny thing: apparently Charlie is playing Pantera sets in the USA starting in early August...so will a Alcatraz / Wacken / Brutal Assault cancellation follow? That would be very disrespectful after they've already axed their EU headline tour a few months back.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zou geen misse boeking zijn voor Alcatraz denk ik. Volgens mij in de prijscategorie van een limp bizkit/avantasia bijvoorbeeld?
ik denk dat een band als volbeat veel duurder is als limp bizkit of avantasia.
Limp Bizkit is een halverwege de dag mainstage bandje geworden
Volbeat is gewoon een volwaardige headliner inmiddels, lijkt me duurder dan de headliners die Alcatraz de afgelopen jaren heeft gehad
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
ik denk dat een band als volbeat veel duurder is als limp bizkit of avantasia.
Limp Bizkit is een halverwege de dag mainstage bandje geworden
Volbeat is gewoon een volwaardige headliner inmiddels, lijkt me duurder dan de headliners die Alcatraz de afgelopen jaren heeft gehad
Duurder wel, maar ook niet echt onmogelijk voor alcatraz lijkt me.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Hoezo? Die drie namen zijn groter dan Powerwolf.
Alcatraz heeft niet meer het geld om zo'n grote headliners te booken en er ook op het einde van de rit nog aan over te houden. Daarop hebben ze beslist van breder te booken en ook meer op de beleving in te zetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.021
Alcatraz heeft niet meer het geld om zo'n grote headliners te booken en er ook op het einde van de rit nog aan over te houden. Daarop hebben ze beslist van breder te booken en ook meer op de beleving in te zetten.

De 2016 line up was goddelijk met Within Temptation, Whitesnake, Avantasia en Twisted Sister bovenaan het affiche
 
  • Geweldig
Waarderingen: PimSp

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik mag het hopen dat Volbeat en Sabaton te duur zijn voor Alcatraz!
Als ik die al elke 2 jaar op graspop rond mijn oren krjig, wil ik die in het tussenjaar vooral NIET op Alcatraz ook nog tegenkomen.
Dat ze daar maar de mooie graspop-subs en fijne marquee headliners en subs het podium geven en bijzondere shows laten creëren.
Zo'n Zeal and Ardor 's avonds in de swamp of zelfs in het donker op de prison van Alcatraz, hoe goed zou dat kunnen werken!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Alcatraz heeft niet meer het geld om zo'n grote headliners te booken en er ook op het einde van de rit nog aan over te houden. Daarop hebben ze beslist van breder te booken en ook meer op de beleving in te zetten.
Ik neem dit mss te ver op het GMM-forum, maar wat bedoel je met Alcatraz heeft het geld niet meer?
Powerwolf kosten nu zijn vermoedelijk te vergelijken met Sabaton-kosten 4-5 jaar geleden?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik neem dit mss te ver op het GMM-forum, maar wat bedoel je met Alcatraz heeft het geld niet meer?
Powerwolf kosten nu zijn vermoedelijk te vergelijken met Sabaton-kosten 4-5 jaar geleden?
Vergeleken met de jaren van Sabaton en Twisted Sister is het aantal bands op het festival van 20 naar 100 gegaan (qua orde van grootte).
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik neem dit mss te ver op het GMM-forum, maar wat bedoel je met Alcatraz heeft het geld niet meer?
Powerwolf kosten nu zijn vermoedelijk te vergelijken met Sabaton-kosten 4-5 jaar geleden?
Dat is een letterlijke quote van iemand van de organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj

Gebruikers die dit onderwerp bekijken