Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
The Hu lijkt komend jaar bewust te kiezen voor de wat meer mainstream festivals. Wardruna vind ik wel een aparte, ja.
ja die indruk heb ik ook inderdaad. vind het wel een bijzondere keuze, maar we zullen zien of het werkt.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Ik zie hen in februari gelukkig in AB, al 2,5 jaar tickets voor liggen. Maar toch... die stonden op de affiche van '20 of '21, dus hoopte ook wel op een graspop herkansing.
Ik zie ze dan in Tivoli maar had inderdaad ook gehoopt ze in de Marquee te kunnen zien dit jaar. Maar Werchter zal hoog zitten met de line up en wat zaken proberen.
The Hu zal zeker werken op Werchter afgaande op het publiek dat er in de 013 bij was.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Denk wel dat het verstandig is een slag om de arm te houden wat Porcupine Tree betreft. Nog niet op RW is positief, maar verre van een bevestiging dat ze op Graspop gaan staan. Naast de twijfels die @wenteldave al benoemde lijken ze tot nu toe ook voor kleinere festivalletjes te gaan waar ze de grote headliner kunnen zijn. Zie een spot in de Graspop Marquee daar nou nog niet direct tussen verschijnen. Maar dat neemt niet weg dat ik blijf hopen, zolang het niet absoluut uitgesloten wordt!
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Ze willen denk ik vooral een serieuze settijd. Zou Graspop anderhalf uur willen bieden voor een Marquee-headliner?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Denk wel dat het verstandig is een slag om de arm te houden wat Porcupine Tree betreft. Nog niet op RW is positief, maar verre van een bevestiging dat ze op Graspop gaan staan. Naast de twijfels die @wenteldave al benoemde lijken ze tot nu toe ook voor kleinere festivalletjes te gaan waar ze de grote headliner kunnen zijn. Zie een spot in de Graspop Marquee daar nou nog niet direct tussen verschijnen. Maar dat neemt niet weg dat ik blijf hopen, zolang het niet absoluut uitgesloten wordt!
Ja, zou me ook niets verbazen als ze bijvoorbeeld Cactus Festival headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ze willen denk ik vooral een serieuze settijd. Zou Graspop anderhalf uur willen bieden voor een Marquee-headliner?
Geef ze groot gelijk, en sluit ze sowieso uit voor een belabberde Barn spot op Werchter zoals SW solo eerder. Volgens mij kreeg die toen niet eens een vol uur, echt crimineel.

Als de Graspop organisatie ze graag wil binnenhalen denk ik dat het best mogelijk zou zijn. Maar als er twijfels bestaan over hun populariteit in België heb ik daar een hard hoofd in…

Edit: en trouwens, wie zegt dat anderhalf uur genoeg is? Als ze een headline set spelen zal die denk ik 2 uur of meer zijn. Goede kans dat @jamel gelijk gaat krijgen denk ik. Toch maar dagtickets voor Bospop overwegen dan, of idd Cactus afwachten.

Edit 2: tijdschema van Cactus afgelopen jaar grossiert ook niet in lange settijden trouwens, langer dan anderhalf uur lijkt er daar ook niet in te zitten. Of ze moeten al de twee laatste posities samen pakken. Geen idee wat het wordt…
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dagticket voor Bospop is sinds vandaag een optie in mijn vriendengroep, maar ik heb PT eigenlijk liever op Graspop.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Dagticket voor Bospop is sinds vandaag een optie in mijn vriendengroep, maar ik heb PT eigenlijk liever op Graspop.
Dan weet ik het goed gemaakt: Porcupine Tree wordt gewoon door beide festivals geplaatst in de line-up.

Ben overigens benieuwd of morgen/vrijdag nog een naampje volgt voor Graspop. Rock Werchter lijkt wel even uitgeblust nu.
Kan natuurlijk ook goed zijn dat we met twee missende headliners de winterslaap ingaan. Genoeg tijd dan om te dromen over Porcupine Tree en om de vraag te stellen waar Metallica blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
370
638
Zie zelf liever wat kwaliteit bands komen zoals movements , citizen , chevelle , flyleaf met lacey, dan de zogenaamde grote bands die ik de afgelopen weken hier op het forum voorbij ziet komen.
Line up tot nu toe best redelijk en ben zelf blij met kreator en seether maar mis nog beetje het wow gevoel. Maarja wat niet is kan nog komen.😊
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Zie zelf liever wat kwaliteit bands komen zoals movements , citizen , chevelle , flyleaf met lacey, dan de zogenaamde grote bands die ik de afgelopen weken hier op het forum voorbij ziet komen.
Line up tot nu toe best redelijk en ben zelf blij met kreator en seether maar mis nog beetje het wow gevoel. Maarja wat niet is kan nog komen.😊
Misschien kan je de namen hier delen die je tot nu toe wilt zien, dan kunnen mensen je een aantal bands aanraden :)
Staat echt veel moois op de line up al
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
370
638
Misschien kan je de namen hier delen die je tot nu toe wilt zien, dan kunnen mensen je een aantal bands aanraden :)
Staat echt veel moois op de line up al
Heb de donderdag en vrijdag al flink doorlopen. Staan zeker leuke dingen tussen. Komende weken de rest maar is uitpluizen misschien word ik daar blijer van.👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Heb de donderdag en vrijdag al flink doorlopen. Staan zeker leuke dingen tussen. Komende weken de rest maar is uitpluizen misschien word ik daar blijer van.👍
Afgaande op je eerder genoemde namen (behalve Kreator), heb je misschien hier iets aan? :)

Do.: Escape The Fate, The Raven Age, The Winery Dogs, Molybaron, Evergrey
Vr.: Black Mirrors, Thundermother, The Answer
Za.: Life Of Agony, Danko Jones, Cane Hill, The Menzingers
Zo.: Three Days Grace, The Luka State, Stand Atlantic, Deathstars, Kissin' Dynamite

+ natuurlijk de thrash namen (Testament, Exodus, Dark Angel, etc.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
met de opvallende teaser van festival Welcome to Rockville en het "laden" van de site van Firenze Rocks, lijkt me het een goed idee voor de Graspoppers om eventueel de site van GnR in de gaten te houden komende tijd? Mocht die band nog op het oog zijn als headliner en touraankondiging misschien in de lucht hangt?
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
370
638
Afgaande op je eerder genoemde namen (behalve Kreator), heb je misschien hier iets aan? :)

Do.: Escape The Fate, The Raven Age, The Winery Dogs, Molybaron, Evergrey
Vr.: Black Mirrors, Thundermother, The Answer
Za.: Life Of Agony, Danko Jones, Cane Hill, The Menzingers
Zo.: Three Days Grace, The Luka State, Stand Atlantic, Deathstars, Kissin' Dynamite

+ natuurlijk de thrash namen (Testament, Exodus, Dark Angel, etc.)
Thanks man.👍
Meeste namen ken ik wel of zeggen me wel iets . Van de do en vr zijn vooral evergrey en black mirrors wel pluspunten.
Zat. en zondag meeste ook wel , deze komende week is goed doornemen.
Qua trash zeker niks te klagen ,alleen dan weer jammer dat overkill op alcatraz staat.
Maarja we kunnen niet alles hebben en meestal ligt m'n lijstje na een halve donderdag alweer in de prullenbak.. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
met de opvallende teaser van festival Welcome to Rockville en het "laden" van de site van Firenze Rocks, lijkt me het een goed idee voor de Graspoppers om eventueel de site van GnR in de gaten te houden komende tijd? Mocht die band nog op het oog zijn als headliner en touraankondiging misschien in de lucht hangt?
Over welke band gaat dit?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
met de opvallende teaser van festival Welcome to Rockville en het "laden" van de site van Firenze Rocks, lijkt me het een goed idee voor de Graspoppers om eventueel de site van GnR in de gaten te houden komende tijd? Mocht die band nog op het oog zijn als headliner en touraankondiging misschien in de lucht hangt?
heb toch wel het idee dat GNR een band voor Firenzerocks en Graspop gaat worden inderdaad.
is er iets bekend over wanneer ze wakker zullen worden bij Firenze?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken