Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.347
Wat denken jullie, maakt IDLES een kans om op graspop te staan? Aangezien ze in juni/juli touren maar vorig jaar al op rock Werchter stonden. Ik heb er allesinds niks op tegen.
Ik zie het niet snel gebeuren, maar denk wel dat het een fantastisch optreden met zalige sfeer zou zijn
 

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
De ene keer dat ik naar Pinkpop geweest ben was evanescence daar ook...dit was veruit het slechtste optreden van de dag en dit was alleen te wijten aan de stem van Amy....jammer.
Eergisteren gezien bij de World Collide (2e dag in Ziggo) , had Evanescence niet eerder live gezien , maar ze was goed bij stem hier in ieder geval , was eigenlijk niets mis mee .
 

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Wat denken jullie, maakt IDLES een kans om op graspop te staan? Aangezien ze in juni/juli touren maar vorig jaar al op rock Werchter stonden. Ik heb er allesinds niks op tegen.
Stonden afgelopen jaar ook op Pinkpop , brengen veel energie maar qua zang vond ik het niet echt heel geweldig .
Ook kwestie van smaak uiteraard.
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
Eergisteren gezien bij de World Collide (2e dag in Ziggo) , had Evanescence niet eerder live gezien , maar ze was goed bij stem hier in ieder geval , was eigenlijk niets mis mee .
Ze was enorm hees, sloeg een aantal keer over in haar uithalen en was soms gewoon echt heel vals. Haar stem is al lang op, de tour is te lang voor haar. Die wil je echt komende zomer niet meer op Graspop zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Dankzij sommigen onder de festileakers ben ik helemaal in de ban van sleep token! Wat een band!!
Screenshot_20221202_085822_com.android.chrome.jpg
Mocht je ze eerder willen zien dan komen ze in januari al wel in Den Bosch, o.a. met Molybaron, northlane en architects. (nee ik heb geen aandelen of ook maar iets met 't festival te maken haha) gewoon enthousiast dat daar al best leuke namen staan, en ik dacht ik verder niet veel mensen erover hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep en PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Wat denken jullie, maakt IDLES een kans om op graspop te staan? Aangezien ze in juni/juli touren maar vorig jaar al op rock Werchter stonden. Ik heb er allesinds niks op tegen.
the chats staan op graspop, IDLES kan in mijn ogen dan eigenlijk ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
119
382
LOL, dan is er echt iets mis met je oren hoor ;)
Nope, ook ik vond ze goed klinken tijdens de tour met Within Temptation. Kan ook gewoon een kwestie van smaak zijn he...
Amy haar stem is wel wat veranderd tov vroeger, maar bijna elke artiest maakt dit mee. Echter klonk Sharon nog wel gewoon als de oude vond ik 👏
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

jbj

Dagopener
11 okt 2022
529
725
Was Powerwolf nou nog een kandidaat voor Graspop, of al afgevallen? Zou het wel grappig vinden om hen en Ghost weer op hetzelfde festival te zien, waren bij mijn eerste Graspop twee leuke ontdekkingen toen haha.
Ik zie Powerwolf Alcatraz co-headlinen dit jaar. Past in het schema en is een kans op de positie te verdedigen alvorens de grote festivals aan te doen.
 

Coldlight

Playlistbediener
13 jun 2021
18
33
Wat vinden jullie eigenlijk van een band als Polyphia, verdient dit een plek op graspop of is het toch echt te ver verwijderd van metal?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.356
6.540
Eerste keer dat ik Powerwolf ontdekte was op Graspop 2012 en dat was toen een aangename verrassing. Interessante composities en een goeie vocalist. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en ben ik er redelijk op afgeknapt. Voor mij zijn Sanctified With Dynamite, Werewolves of Armenia, We Drink Your Blood en natuurlijk Resurrection by Erection nog steeds met afstand de beste nummers op de setlist. Dat is vier passages verder toch wel teleurstellend. En steeds dezelfde trucjes inderdaad met het overmatige oohoooohoooo. Had je me in 2012 gevraagd of ze in de toekomst headlinerwaardig zouden zijn, had ik volmondig met ja geantwoord. Maar nu hoeft het van mij niet meer, eigenlijk.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Weer veel te lezen wat gaat het hier snel.
Ik ging vol goede moed mijn wrapped van Spotify te lijf. Maarop het moment dat je metal core en latinpop in een lijst ziet staan. Moet je toch gaan afvragen zal ik dit wel op het graspop forum gooien

Mijn top tien bespaar ik jullie uit angst voor represailles op graspop
 

Bijlagen

  • 627d6a5b-a.png
    627d6a5b-a.png
    449,5 KB · Weergaven: 14

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Evanescene tourt samen met Muse, dus ik zie de kans eerder dat Evanescene op werchter staat.
Alleen in de VS. Zegt niets over de Europese tour.
Bekijk bijlage 3421
Mocht je ze eerder willen zien dan komen ze in januari al wel in Den Bosch, o.a. met Molybaron, northlane en architects. (nee ik heb geen aandelen of ook maar iets met 't festival te maken haha) gewoon enthousiast dat daar al best leuke namen staan, en ik dacht ik verder niet veel mensen erover hoor.
dit festival is wel meerdere keren hier langs gekomen, alleen is niemand echt enthousiast omdat het zo overpriced is.
als het wat goedkoper was had ik al een ticket gehad waarschijnlijk. 60 euro voor architects als headliner met wat kleinere bands erbij vind ik geen fatsoenlijke prijs. toch blij dat ik architects alsnog ga zien op graspop in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Yeah, but you don’t like GNR hits, so that doesn’t count :LOL:

But, what didn’t you like about it? For most people it’s the nonstop interaction with the crowd with the “oh” and “ah”
Hahaha I like the old hits, they're just very overplayed in my opinion. For me, it's the same with many ACDC or Rammstein songs for example. Too much airplay on the radio.

About Powerwolf: Yes, the crowd interactions, the entire "wolves + holy mass" act... it's all so stupid. They do have some decent riffs here and there but their approach to writing vocal melodies is like nails on chalkboard to my ears.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Eerste keer dat ik Powerwolf ontdekte was op Graspop 2012 en dat was toen een aangename verrassing. Interessante composities en een goeie vocalist. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en ben ik er redelijk op afgeknapt. Voor mij zijn Sanctified With Dynamite, Werewolves of Armenia, We Drink Your Blood en natuurlijk Resurrection by Erection nog steeds met afstand de beste nummers op de setlist. Dat is vier passages verder toch wel teleurstellend. En steeds dezelfde trucjes inderdaad met het overmatige oohoooohoooo. Had je me in 2012 gevraagd of ze in de toekomst headlinerwaardig zouden zijn, had ik volmondig met ja geantwoord. Maar nu hoeft het van mij niet meer, eigenlijk.
Hahaha I like the old hits, they're just very overplayed in my opinion. For me, it's the same with many ACDC or Rammstein songs for example. Too much airplay on the radio.

About Powerwolf: Yes, the crowd interactions, the entire "wolves + holy mass" act... it's all so stupid. They do have some decent riffs here and there but their approach to writing vocal melodies is like nails on chalkboard to my ears.

Bij een twee uur durende show vond ik de crowd interactions dus wel meevallen, denk dat het niet per se meer is dan dat een Kiss dat doet

Ik vind verder zelf het gehele Sacrament of Sin album geweldig, @jamel , mocht je die nog niet echt geluisterd hebben, dan is dat zeker een aanrader!

De uitvoering van Where The Wild Wolves Have Gone was live in het donker ook echt vet, een brandende piano midden op een brandende stage en aan t eind nepsneeuw wat in de spotlights een heel mooi effect geeft
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.356
6.540
Bij een twee uur durende show vond ik de crowd interactions dus wel meevallen, denk dat het niet per se meer is dan dat een Kiss dat doet

Ik vind verder zelf het gehele Sacrament of Sin album geweldig, @jamel , mocht je die nog niet echt geluisterd hebben, dan is dat zeker een aanrader!

De uitvoering van Where The Wild Wolves Have Gone was live in het donker ook echt vet, een brandende piano midden op een brandende stage en aan t eind nepsneeuw wat in de spotlights een heel mooi effect geeft
Bij Kiss vind ik het soms ook overkill, haha. Overigens spande Dimmu Borgir dit jaar wel de kroon wat betreft irritante crowd interactions. Echt in letterlijk elk nummer "ey ey ey, let me here you, ey ey ey". Ook juist op de mooie overgangsstukjes die ik dan veel liever met mijn ogen dicht tot me wil nemen. Maar ik ben dan ook zo'n typische met armen over elkaar genietende metalhead, die af en toe headbanged, waar we het hier al eens over hadden. ;)

Maar bedankt voor de tip! Zal hem van de week eens opzetten. Dat laatste wat je beschrijft klinkt wel heel erg gaaf.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
  • Vanaf woensdag 14 juni 2023 kunnen festivalgangers hun festivaltickets op camping Inferno omruilen voor een GMM bandje. Het festivalterrein blijft gesloten tot donderdag 10 u.

Net zien staan op de website. Ze hebben wat tekst aangepast.

Als de camping open gaat op woensdag 14 juni om 15 uur, maar het festivalterrein gaat pas open op donderdag 10 uur? Waarom zou je dan al woensdag naar daar afzakken als je niets kan doen?
Oke, dan ben je op je gemak en moet je niet vroeg aanzetten, maar toch… :unsure:

Er moet toch een bepaald voordeel zijn om een dag extra verlof te nemen?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: nikita

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.017
2.622
  • Vanaf woensdag 14 juni 2023 kunnen festivalgangers hun festivaltickets op camping Inferno omruilen voor een GMM bandje. Het festivalterrein blijft gesloten tot donderdag 10 u.

Net zien staan op de website. Ze hebben wat tekst aangepast.

Als de camping open gaat op woensdag 14 juni om 15 uur, maar het festivalterrein gaat pas open op donderdag 10 uur? Waarom zou je dan al woensdag naar daar afzakken als je niets kan doen?
Oke, dan ben je op je gemak en moet je niet vroeg aanzetten, maar toch… :unsure:

Er moet toch een bepaald voordeel zijn om een dag extra verlof te nemen?
Tanken op de camping.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken