Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik zou ook echt niet blij worden van opnieuw 3 uur GNR.. Op Hellfest dit jaar speelden ze 2,5 uur dus ik hoop hier dan op. al zou ik 90 minuten ook genoeg vinden. het is best een vermakelijke band en heb ze nog niet gezien met Slash, alleen die vreemde samenstelling van 2012. maar waarom moet het altijd zo fucking lang.

denk wel dat GNR inmiddels confirmed is voor Graspop ja als ze uitgesloten zijn voor Werchter.
Ik ben bang dat we niet meer onder GnR gaat uitkomen. Doe maar lekker op de donderdag dan heb ik het al druk genoeg met Cradle of Filth en Epica in de Marque!
Epica in de Marquee? Dat zie ik niet echt gebeuren
Je kan best 2u iets anders bekijken en het laatste uurtje GnR meepikken voor de hits.
Dit werkt niet echt toch? geloof niet dat ze alle hits spelen in het laatste uur of wel?
Dat zou helemaal geweldig zijn, maar Ghost is specifiek aangekondigd als laatste band op donderdag en Gojira op vrijdag niet. En ik denk dat vrijdag dan sowieso logischer is, omdat ik het persoonlijk als organisatie niet aan zou durven om nog een band na GnR te programmeren, gelet op hun reputatie dat ze vaak te laat beginnen. En daarnaast is het Gojira dat van alle headliners de grootste stap op het affiche heeft gezet na hun vorige passage. Dus dat zou dan ook de meest logische headliner naast GnR zijn. Maar goed, we wachten het af.
Als ze te laat komen gaat dat gewoon van hun set tijd af lijkt me toch of zie ik dat verkeerd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik zie verschillende reacties op de Epica in Marque opmerking. Had ik ook wel verwacht, het is ook met name een wens. Maar tegelijkertijd zie ik nog geen duidelijke Marque headliner die dag, Cradle of Filth staat daar voor mij net een maatje onder. En Epica komt daar perfect tot hun recht ipv in de zon op de mainstage.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Dit werkt niet echt toch? geloof niet dat ze alle hits spelen in het laatste uur of wel?

Ze hebben wel een zeer uitgebreide discografie met genoeg hits om her en der er nog één tussen te steken, natuurlijk.
Maar ze zijn wel stacked in het laatste uur vind ik. Setlist is van hun recent(st)e show in Australië, eergisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik zie verschillende reacties op de Epica in Marque opmerking. Had ik ook wel verwacht, het is ook met name een wens. Maar tegelijkertijd zie ik nog geen duidelijke Marque headliner die dag, Cradle of Filth staat daar voor mij net een maatje onder. En Epica komt daar perfect tot hun recht ipv in de zon op de mainstage.
ik zou Epica als headliner van de marquee ook fantastisch vinden, zeker tijdens GNR. ben echter bang dat die tent daar te klein voor is, zeker na de headline perfomance op alcatraz zie ik die gewoon de mainstage subben
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Exactly, I think they should trim their set down to two hours which is still quite long. The show would be better for it and Axl wouldn't need to strain his vocal chords as much. The man really needs to change something about his touring schedule (or singing technique) if he doesn't want to completely lose his voice.
Still, I have no idea why they even insist on playing for 3 hours.
I don't know of any other bands with such demands?
And why do all organizers seem to accept those terms?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
ik zou Epica als headliner van de marquee ook fantastisch vinden, zeker tijdens GNR. ben echter bang dat die tent daar te klein voor is, zeker na de headline perfomance op alcatraz zie ik die gewoon de mainstage subben
Ja dat zal het waarschijnlijk wel zijn. Maar met een marathonset van GnR betekent dat ergens rond 19.30 beginnen wat ik echt jammer zou vinden. Alcatraz heeft juist laten zien hoe deze band kan schitteren in het donker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Stel bijvoorbeeld dat ze op de vrijdag spelen. Dan speelt Gojira hun show in het licht, terwijl ze headliner zijn. En dat neemt voor mij toch een hoop plezier weg, omdat een show van Gojira in het donker iets is waar ik me juist enorm op zou verheugen met hun licht- en pyroshow.
Weten we dan al dat Gojira niet de dag zal afsluiten?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik denk nog steeds dat als GnR naar Graspop komt dat ze dan op vrijdag spelen. Dan krijg je ongeveer dit:

Do: Arch Enemy - Epica - Headliner (Kiss?) - Ghost.
Vr: Disturbed - Gojira - GnR
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Weten we dan al dat Gojira niet de dag zal afsluiten?
Nee, dat weten we inderdaad nog niet. Daar is niets over gespecificeerd in de aankondiging, in tegenstelling tot bij Ghost. Maar als GnR inderdaad een lange set speelt zoals ze altijd doen dan lijkt het mij gewoon apart als er nog een band achteraan komt. Het is allemaal speculatie hoor, dat geef ik grif toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
dit jaar op Hellfest speelde GNR 21:55 - 00:25 met daarna nog een volledige set van Blind Guardian.
Is niet perse een band die de dag moet afsluiten dus.
al zou ik liever zelf GNR als laatste hebben anders moet ik 3 uur GNR volhouden om nog ghost/gojira te kunnen zien
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Dat zou helemaal geweldig zijn, maar Ghost is specifiek aangekondigd als laatste band op donderdag en Gojira op vrijdag niet. En ik denk dat vrijdag dan sowieso logischer is, omdat ik het persoonlijk als organisatie niet aan zou durven om nog een band na GnR te programmeren, gelet op hun reputatie dat ze vaak te laat beginnen. En daarnaast is het Gojira dat van alle headliners de grootste stap op het affiche heeft gezet na hun vorige passage. Dus dat zou dan ook de meest logische headliner naast GnR zijn. Maar goed, we wachten het af.
Ik ben er nog niet zo heel erg zeker van dat Ghost de dag zal afsluiten.
Er stond wel iets van 'met een nachtzoen bedwaarts sturen' in de aankondiging, maar zo stellig vind ik dat nog niet.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
dit jaar op Hellfest speelde GNR 21:55 - 00:25 met daarna nog een volledige set van Blind Guardian.
Is niet perse een band die de dag moet afsluiten dus.
al zou ik liever zelf GNR als laatste hebben anders moet ik 3 uur GNR volhouden om nog ghost/gojira te kunnen zien
Maar zou je dan liever Gojira in het licht willen zien tussen 50-plussers met hun handen gekruist (see what I did there?), of in 't donker voor een wervelend feestje met gelijkgestemden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken