Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Was idd het plan. Vroeg me af of er de vorige keer bands tijdens gnr speelden? Je hebt headliners die dat niet willen, vandaar...
In 2018 speelden ze op donderdag en was de Marquee gesloten. Toen speelden eerst Heilung en daarna Kataklysm wel tijdens GnR in de Metaldome. In 2012 waren ze de afsluiter op zondag en speelde dus niets tegelijk. Als ze nu op donderdag spelen dan zullen er zeker alternatieven in de Marquee en Metaldome zijn, aangezien Ghost nog na GnR speelt. En als ze op vrijdag spelen, dan verwacht ik ook wel alternatieven.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Was idd het plan. Vroeg me af of er de vorige keer bands tijdens gnr speelden? Je hebt headliners die dat niet willen, vandaar...
in 2018 enkel 2 bands tov Guns n Roses in de Metal Dome; Heillung en Kataklysm.
Marquee was toen zelfs nog niet open op die donderdag.

Edit: @jamel was me voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.841
Zo. Ik ben de hele line-up doorgelopen en de playlist is gereed! 756 nummers in totaal, dat is best wat. Nadeel van een brede muzieksmaak denk ik! Maar wat een fijne line-up. Gisteren ook wat bands gekeken met de misses en die is nu ook stuk enthousiaster. Hieronder mijn opsomming wat ik voorlopig per dag wil zien, dit kan uiteraard nog fors gaan veranderen met inluisteren. Hierbij houd ik er al wat rekening mee waar ik de missen mee naartoe kan nemen. Maar hier en daar kies ik ff lekker volledig voor mijzelf!

Ik beperk me even tot de absolute must sees en wat ik graag wil zien als het zo uitkomt qua schema.

Donderdag (stiekem een dag dat zonder headliner al een clashfestijn wordt)
Must see: 1914, Cradle of Filth, Epica, Motionless in White, Orbit Culture, Papa Roach, Septicflesh
Graag zien: Arch Enemy, As I Lay Dying, Butcher Babies, Evergrey, Marduk, Molybaron, Spiritbox

Vrijdag
Must see: Amon Amarth, Any Given Day, Disturbed, Gojira, Meshuggah, Seether
Graag zien: Black Mirrors, Crowbar, Delain, Fever 333, Finntroll, Hatebreed, Orange Goblin, Watain

Zaterdag (onmogelijke dag)
Must see: Antimatter, Draconian, Fiels of the Nephilim, Parkway Drive, Sleep Token, Slipknot, Soen, Solstafir
Graag zien: Architects, Exodus, I Prevail, In Flames, Pantera, Russkaja,

Zondag (lijkt een rustigere afbouwdag te worden, wel fijn na die zaterdag)
Must see: Avatar, Bloodywood, Lorna Shore, The Halo Effect
Graag zien: Billy Talent, Eluveitie, Hollywood Vampires, Insomnium, Katatonia
Geen Behemoth of Hippotraktor?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Tsja, ik ga me dan toch maar mentaal voorbereiden op die GnR aankondiging. Weet je, ik vind ze niet slecht, in tegendeel zelfs. Ze hebben een aantal fantastische, tijdloze nummers gemaakt. Maar wat me tegenstaat is dat ze standaard drie uur spelen. Ik vind dat echt te lang en een te grote impact op de rest van de line-up. Stel bijvoorbeeld dat ze op de vrijdag spelen. Dan speelt Gojira hun show in het licht, terwijl ze headliner zijn. En dat neemt voor mij toch een hoop plezier weg, omdat een show van Gojira in het donker iets is waar ik me juist enorm op zou verheugen met hun licht- en pyroshow. Dus ja, doe ze dan maar op de donderdag. Dan zal bijvoorbeeld Cradle of Filth wel in de Marquee staan en heb je Ghost nog als show erna. Kan ik een stuk van GnR meepakken, zonder er drie uur aan vast te zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Tsja, ik ga me dan toch maar mentaal voorbereiden op die GnR aankondiging. Weet je, ik vind ze niet slecht, in tegendeel zelfs. Ze hebben een aantal fantastische, tijdloze nummers gemaakt. Maar wat me tegenstaat is dat ze standaard drie uur spelen. Ik vind dat echt te lang en een te grote impact op de rest van de line-up. Stel bijvoorbeeld dat ze op de vrijdag spelen. Dan speelt Gojira hun show in het licht, terwijl ze headliner zijn. En dat neemt voor mij toch een hoop plezier weg, omdat een show van Gojira in het donker iets is waar ik me juist enorm op zou verheugen met hun licht- en pyroshow. Dus ja, doe ze dan maar op de donderdag. Dan zal bijvoorbeeld Cradle of Filth wel in de Marquee staan en heb je Ghost nog als show erna. Kan ik een stuk van GnR meepakken, zonder er drie uur aan vast te zitten.
Exactly, I think they should trim their set down to two hours which is still quite long. The show would be better for it and Axl wouldn't need to strain his vocal chords as much. The man really needs to change something about his touring schedule (or singing technique) if he doesn't want to completely lose his voice.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Geen Behemoth of Hippotraktor?
Een mens moet keuzes maken helaas. Hippotraktor zal met het inluisteren nog wel gaan stijgen in de wensenlijst. En Behemoth vind ik oké maar niet erg bijzonder. Inmiddels al paar keer gezien. Pak ze met plezier nog eens mee komend jaar maar ga mijn spoorboekje er niet voor vrijhouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Een mens moet keuzes maken helaas. Hippotraktor zal met het inluisteren nog wel gaan stijgen in de wensenlijst. En Behemoth vind ik oké maar niet erg bijzonder. Inmiddels al paar keer gezien. Pak ze met plezier nog eens mee komend jaar maar ga mijn spoorboekje er niet voor vrijhouden.
Ik had Greg Puciato ook wel op jouw lijstje verwacht, trouwens. Dat is tot nu toe één van mijn ontdekkingen voor deze editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.021
Ik ben bang dat we niet meer onder GnR gaat uitkomen. Doe maar lekker op de donderdag dan heb ik het al druk genoeg met Cradle of Filth en Epica in de Marque!

Epica mainstage zal toch wel?

dit zet de deur naar Graspop wel enorm open.
touren en deze datum maakt Rock Werchter alvast niet meer mogelijk

Waarom sluit dit Werchter uit? Is die datum de vrijdag van Werchter?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Exactly, I think they should trim their set down to two hours which is still quite long. The show would be better for it and Axl wouldn't need to strain his vocal chords as much. The man really needs to change something about his touring schedule (or singing technique) if he doesn't want to completely lose his voice.
Yeah, I agree. A 2 hour GnR show would be perfectly fine by me. I see that they even played 3,5 hours last time they were here. Thats just crazy, they dominate the whole evening like that and take away every opportunity for other memorable MS evening shows for people who dont have GnR as their favorite band. Like me.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Tsja, ik ga me dan toch maar mentaal voorbereiden op die GnR aankondiging. Weet je, ik vind ze niet slecht, in tegendeel zelfs. Ze hebben een aantal fantastische, tijdloze nummers gemaakt. Maar wat me tegenstaat is dat ze standaard drie uur spelen. Ik vind dat echt te lang en een te grote impact op de rest van de line-up. Stel bijvoorbeeld dat ze op de vrijdag spelen. Dan speelt Gojira hun show in het licht, terwijl ze headliner zijn. En dat neemt voor mij toch een hoop plezier weg, omdat een show van Gojira in het donker iets is waar ik me juist enorm op zou verheugen met hun licht- en pyroshow. Dus ja, doe ze dan maar op de donderdag. Dan zal bijvoorbeeld Cradle of Filth wel in de Marquee staan en heb je Ghost nog als show erna. Kan ik een stuk van GnR meepakken, zonder er drie uur aan vast te zitten.
Deels akkoord. Alleen zie ik niet in waarom Ghost wél na Guns kan spelen, en Gojira dan niet?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Yeah, I agree. A 2 hour GnR show would be perfectly fine by me. I see that they even played 3,5 hours last time they were here. Thats just crazy, they dominate the whole evening like that and take away every opportunity for other memorable MS evening shows for people who dont have GnR as their favorite band. Like me.
Ik dacht dat de set wel 3u duurde, maar zijn ze niet een half uur later begonnen?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Deels akkoord. Alleen zie ik niet in waarom Ghost wél na Guns kan spelen, en Gojira dan niet?
Dat zou helemaal geweldig zijn, maar Ghost is specifiek aangekondigd als laatste band op donderdag en Gojira op vrijdag niet. En ik denk dat vrijdag dan sowieso logischer is, omdat ik het persoonlijk als organisatie niet aan zou durven om nog een band na GnR te programmeren, gelet op hun reputatie dat ze vaak te laat beginnen. En daarnaast is het Gojira dat van alle headliners de grootste stap op het affiche heeft gezet na hun vorige passage. Dus dat zou dan ook de meest logische headliner naast GnR zijn. Maar goed, we wachten het af.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Dat zou helemaal geweldig zijn, maar Ghost is specifiek aangekondigd als laatste band op donderdag en Gojira op vrijdag niet. En ik denk dat vrijdag dan sowieso logischer is, omdat ik het persoonlijk als organisatie niet aan zou durven om nog een band na GnR te programmeren, gelet op hun reputatie dat ze vaak te laat beginnen. En daarnaast is het Gojira dat van alle headliners de grootste stap op het affiche heeft gezet na hun vorige passage. Dus dat zou dan ook de meest logische headliner naast GnR zijn. Maar goed, we wachten het af.
In beide nieuwsberichten op de website lees ik enkel "sluiten de North Stage af". Kan dus gewoon voor beide dat ze nog nà GnR spelen.
Ook op de facebookberichten lees ik voor beide bands hetzelfde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken