Graspop Metal Meeting 2023

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
119
382
Ben er bijna zeker van dat de vrijdag headliner FFDP wordt, vorig jaar zei Moody op het einde "see you next year", voor mij een terechte headliner.
De donderdag dan GnR ?
Maar dan nog zei hij eens tijdens een festival dat hij wou stoppen. Kunnen we hem nog serieus nemen? šŸ˜…

Ben persoonlijk wel fan van hun, maar vond hun performance niet zo sterk vorig jaar. Mixed feelings.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Het blokkenschema duurt natuurlijk nog wel even, maar ben wel nieuwsgierig naar wat de headline shows van Epica en Avatar op Alcatraz voor gevolg heeft voor de posities op Graspop.
als de poster er is zal je al iets meer duidelijkheid krijgen
ben benieuwd of Avatar nu Ć©Ć©n van de 'logo bands' zal zijn.
Ben er bijna zeker van dat de vrijdag headliner FFDP wordt, vorig jaar zei Moody op het einde "see you next year", voor mij een terechte headliner.
De donderdag dan GnR ?
bijna zeker? dat is wel erg enthousiast. lijkt me sterk dat die zo snel terug komen en ineens tot headliner worden gepromoveerd. heb weinig positieve reacties over hun show gehoord en lijkt me niet dat die een dag kunnen dragen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Echt een geweldige band en ben erg blij dat ze er weer staan. Maar tot nu toe alleen met cleane zang vanaf band gezien. De Anger staat wel op de bandfoto dus wie weet gaat hij nu wel mee. Vermoed dat het vooral een kostenafweging is aangezien hij niet superveel zingt.
Ook in Durbuy dit jaar was hij er niet bij (Dong 2019 kan ik me niet meer herinneren of hij erbij was), en werden zijn zang evenals de symfonische partijen digitaal ingezet.
Grappig om te zien vanaf de zijkant waar ik stond hoe de gitarist met die lange dreadlocks na ieder nummer achter een wandje loopt om het 'bandje' te starten.. šŸ˜…

Desondanks blijft het inderdaad een hele vette band! šŸ¤˜
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Ben er bijna zeker van dat de vrijdag headliner FFDP wordt, vorig jaar zei Moody op het einde "see you next year", voor mij een terechte headliner.
Kan me echt totaal niet voorstellen dat ze dat zouden doen.
Dan toch eerder Evanescence of Bring Me The Horizon.

Ik blijf echter nog steeds bij A7X, die komen vast nog wel met wat op de proppen vroeger of later (wellicht pas begin volgend jaar ofzo).
Hebben al sinds 2018 niet meer getourd, en gaan echt niet nog een jaar uitstellen.
Er moet immers ook geld in het laatje komen, en je wil als band ook niet in de vergetelheid raken..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Kan me echt totaal niet voorstellen dat ze dat zouden doen.
Dan toch eerder Evanescence of Bring Me The Horizon.

Ik blijf echter nog steeds bij A7X, die komen vast nog wel met wat op de proppen vroeger of later (wellicht pas begin volgend jaar ofzo).
Hebben al sinds 2018 niet meer getourd, en gaan echt niet nog een jaar uitstellen.
Er moet immers ook geld in het laatje komen, en je wil als band ook niet in de vergetelheid raken..
Ik hoop dat je gelijk hebt! Dat zou nog een fijne verrassing zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Kan me echt totaal niet voorstellen dat ze dat zouden doen.
Dan toch eerder Evanescence of Bring Me The Horizon.

Ik blijf echter nog steeds bij A7X, die komen vast nog wel met wat op de proppen vroeger of later (wellicht pas begin volgend jaar ofzo).
Hebben al sinds 2018 niet meer getourd, en gaan echt niet nog een jaar uitstellen.
Er moet immers ook geld in het laatje komen, en je wil als band ook niet in de vergetelheid raken..
De zanger is zich wel volledig aan ā€˜t verdiepen in de wereld van NFTā€™s. Je kan nu blijkbaar een unieke ā€œbatā€-NFT kopen, waardoor je verschillende voordelen krijgt van A7x.
 
Laatst bewerkt:
  • Winning
Waarderingen: Kneuzer

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
System Of A Down is up to something. In an interview with Kyle Meredith, vocalist Serj Tankian reveals the band will announce something he "can't really tell you about" in 2023 after being asked if there's a future for the band. Tankian doesn't elaborate any further, but he doesn't need to either ā€“ we're obviously all going to pay close attention to System Of A Down in 2023 now that Tankian made a comment like this!


Indien het geen SOAD zal worden, geef ons dan als troostprijs Machine Head šŸ¤
Machine Head al een paar keer voorbij zien komen, maar zou ik je hoop er niet op vestigen. Aangegeven dat ze geen festivals meer doen en volgens mij bevallen de eigen concerten prima.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
De resterende (afgevallen) kandidaten voor de overgebleven twee headline-spots:

Kiss - speelden in de huidige tour al op Graspop, maar Iron Maiden toonde al aan dat dat Graspop niet tegenhoudt

Ozzy Osbourne - Kwakkelt natuurlijk met z'n gezondheid, maar geen idee of dit Graspop zal weerhouden hem te boeken

Guns N' Roses - Moeten hun Europese tour nog concretiseren, maar bekend is dat ze wel gaan touren door Europa

Bring Me The Horizon - Lijkt heel erg goed te passen op de vrijdag met meerdere namen die als co-headliner zouden kunnen fungeren. Ook past het in het straatje van nieuwere namen hoog boeken.

Five Finger Death Punch - Stond in 2022 al als co-headliner op de affiche.

Metallica - Doet uitsluitend twee-dagen-shows. Graspop lijkt door overlap met een datum in Zweden uitgesloten.

System Of A Down - Pendelen tussen Rock Werchter en Graspop. Hebben echter nog maar 1 show in mei geboekt staan, in Las Vegas.

Avenged Sevenfold - Nog geen geluiden dat het snel zou gaan met hun nieuwe album, terwijl ze de lange productieduur als argument aanvoerden om nog even niet op te treden na de coronapauze.

Evanescence - Touren in de zomer en hebben nog geen Belgische datum.

Veel meer lijkt me niet logisch. De grootste kanshebbers zijn in mijn ogen Kiss, Guns N' Roses, Bring Me The Horizion en Evanescence.
Ik zag Ozzy staan en ik moest even deze niet relevante meme plaatsen....
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221129_085539.jpg
    Screenshot_20221129_085539.jpg
    580,3 KB · Weergaven: 51

jbj

Dagopener
11 okt 2022
528
725
Vended ook aangekondigd voor een Europees festival. Lijkt me een goeie naam voor GMM ook!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken