Graspop Metal Meeting 2023

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Misschien dat ze Kreator daar neerzetten? Lijkt me wel heel vet, al is het wss teveel een mainstage naam.

Edit: maar ik weet niet waar ze ze op mainstage kwijt zouden moeten, Hollywood Vampires speelde vorige keer direct voor de headliner geloof ik, Dirkschneider zal daar ook wel ergens staan? Beetje ouwe mannen rock dag op mainstage, om daar dan opeens in het zonnetje Kreator tussen te zetten...
De vorige keer dat Dirkschneider er was stond die in de marquee, zou die niet de afsluiter kunnen zijn?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
De vorige keer dat Dirkschneider er was stond die in de marquee, zou die niet de afsluiter kunnen zijn?
Ja dat was toen op die donderdag pre-party terwijl de mainstages nog niet open waren, was niet mega druk wat ik me herinner. Lijkt met zonde van dat Marquee slot eigenlijk, plus ik denk niet dat het veel volk trekt als het tegenover Def Leppard/Mötley Crüe staat.

Edit: kan natuurlijk wel dat ie eerder in de Marquee staat en niet op de mainstage dan, maar ik denk niet dat het de afsluiter is. Eluveitie is ook een Marquee naam, maar geen afsluiter (in 2019 2 posities daaronder), Katatonia en Dieth zie ik ook nog wel in de Marquee staan maar ook niet direct als afsluiters.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
Vorige keer met Hollywood Vampires stonden ze mainstage 1 voor Ozzy.

Toen was het: Hollywood Vampires > Judas Priest > Ozzy > A Perfect Circle

Dus nu zou het in die theorie Hollywood Vampires > ? > Motley > Def Leppard zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Vorige keer met Hollywood Vampires stonden ze mainstage 1 voor Ozzy.

Toen was het: Hollywood Vampires > Judas Priest > Ozzy > A Perfect Circle

Dus nu zou het in die theorie Hollywood Vampires > ? > Motley > Def Leppard zijn.
A Perfect Circle was toen echt magistraal trouwens, een van de beste concerten die ik ooit op Graspop gezien heb. Toch treurig dat we het nu met Def Leppard moeten stellen op die positie.

Buiten dat zal Kreator dan wel op die Judas Priest slot staan. Dus zijn we nog steeds op zoek naar een Marquee afsluiter inderdaad.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
His latest setlist at Wacken is just Accept songs https://www.setlist.fm/setlist/dirkschneider/2022/hauptstrasse-wacken-germany-5bb26328.html

Graspop 2016 also just Accept songs https://www.setlist.fm/setlist/dirkschneider/2016/boeretang-dessel-belgium-bfe790a.html

So I think it's safe to assume he will only play Accept songs :)

Heb ik ook vanochtend bekeken. Lijkt erop alsof Dirkschneider alleen Accept speelt, terwijl als hij als UDO speelt, dan zijn het ook solo nummers.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ja dat was toen op die donderdag pre-party terwijl de mainstages nog niet open waren, was niet mega druk wat ik me herinner. Lijkt met zonde van dat Marquee slot eigenlijk, plus ik denk niet dat het veel volk trekt als het tegenover Def Leppard/Mötley Crüe staat.

Edit: kan natuurlijk wel dat ie eerder in de Marquee staat en niet op de mainstage dan, maar ik denk niet dat het de afsluiter is. Eluveitie is ook een Marquee naam, maar geen afsluiter (in 2019 2 posities daaronder), Katatonia en Dieth zie ik ook nog wel in de Marquee staan maar ook niet direct als afsluiters.
Katatonia als Marquee afluister zou ik geweldig vinden. Lekker lange set en waarschijnlijk vooral progliefhebbers in die tent. Maar ik denk inderdaad dat er nog een grotere band bij moet komen. Of zouden ze Avatar of Kreator daar durven te programmeren? Ik bedoel, de zondag zit al best wel vol met Mainstage kandidaten. Als Crue en Def Leppard de twee afsluiters zijn, dan moet er van het lijstje Hollywood Vampires, Billy Talent, Dirkschneider, Kreator en Avatar toch enkele bands al relatief vroeg aan gaan treden.

EDIT: nu ik erover nadenk lijkt me Kreator toch de meest logische naam als Marquee afluister...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
Katatonia als Marquee afluister zou ik geweldig vinden. Lekker lange set en waarschijnlijk vooral progliefhebbers in die tent. Maar ik denk inderdaad dat er nog een grotere band bij moet komen. Of zouden ze Avatar of Kreator daar durven te programmeren? Ik bedoel, de zondag zit al best wel vol met Mainstage kandidaten. Als Crue en Def Leppard de twee afsluiters zijn, dan moet er van het lijstje Hollywood Vampires, Billy Talent, Dirkschneider, Kreator en Avatar toch enkele bands al relatief vroeg aan gaan treden.

Kreator in de Marquee gewoon?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Kreator is laatste keren dat ze er stonden toch main stage geweest?
Marquee mag van mij maar die tent gaat veel te klein zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Kreator lijkt me niet echt een band voor in de tent
meer iets voor de mainstage zo rond 6 of 7 uur denk ik? net als de vorige keer
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Graspop durft thrash bands wel in de marquee te zetten. Ik heb er ooit Testament als headliner gezien
Vorig jaar stond Destruction en sepultura er ook.
In het verleden ook exodus, testament, anthrax, tankard, ...
Kreator stond als headliner in de marquee in 2013 en erna iedere keer op de mainstage
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Heb al enkele jaren de traditie om van elke band op het affiche het meest recente album te beluisteren om zo een goed doordacht spoorboekje te kunnen samenstellen uiteindelijk.

De eerste ontdekking (must see) is alvast een feit: Antimatter! Ben ook echt benieuwd naar hun live performance.
Antimatter staat live als een huis! Jammer dat je ze nu pas ontdekt. Stonden twee weken geleden in 013 en gisteren in de Boerderij. Doen wel iedere keer Nederland aan en ook iedere keer de Boerderij, waar het zo'n beetje de huisband is geworden. En Mick Moss is een toffe gast waarmee je een gezellig praatje kan maken.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Vraag me af wat Fleddy Melculy morgen om 10.00 aan gaat kondigen volgens hun Facebook.Stonden dit jaar al op Graspop,dus dat zal het niet zijn.Wel "t-shirt van Metallica" misschien? 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken