Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hier ook 2x combi + hotelkamer op Devil's Lake + 10x 20 bonnen binnen! :cool:🤘💸💸💸

Ging toch niet helemaal soepeltjes..
Ik logde 10:01 in via 'Tickets' en kwam ook in een dikke 8000 wachtrij terecht.
Toen ik er doorheen was, bleek dat ik alleen tickets en munten kon kopen, geen kamers/huisjes.. 😦

Moest ik alsnog via Info > Overnachten > Devil's Lake > Prijzen > 'Boek hier je cottage', en daar kun je dan wel gewoon tickets en munten bijkopen, alles in één keer... 😵‍💫
Gelukkig geen nieuwe wachtrij, maar bij betalen met creditcard kreeg ik nog een foutmelding.
Bleek iets met de bestedingsruimte te zijn (want eerder combi's + munten betaald..), dus toen maar via iDeal betaald.

Was van tevoren toch niet helemaal gerust op die hotelkamers, en dat bleek niet helemaal ongegrond.
De hotelkamers en hotelkamers deluxe zijn nu de enige formules op Devil's Lake die uitverkocht zijn..
Metal Park is nu ook volledig uitverkocht volgens website (zojuist stond er nog 95%).
200 bonnen op 4 dagen 😱
Ik dacht dat ik al ruim rekende met 30 bonnen p.p.p.d.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Volgens mijn berekening: (met bovenstaande bron uit mijn eerdere bericht)

Donderdag dagtickets: 5% verkocht
Vrijdag dagtickets: 8% verkocht
Zaterdag dagtickets: 40% verkocht
Zondag dagtickets: 13% verkocht

Combitickets: 38,82% verkocht

Combi tickets gaan harder dan ik had verwacht. Je kan ook wel stellen dat de zondag bizar slecht verkoopt. Aangezien op zaterdag en zondag alle headliners bekend zijn, verkoopt de slipknot dag echt vele malen beter dan de Motley/DL dag.
 

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
96
175
Ook hier 2 combi tickets in de pocket 🤘. Nu word het twijfelen om wel of niet alle bands van te voren te checken. Ik heb in de afgelopen 4 jaar op voorhand nog nooit zo veel bands gehad die sowieso al wil zien en alles beluisteren gaf me vorig jaar op bepaalde tijden clashes van 3 of 4 bands en 40 kilometer lopen in 4 dagen tijdens een hittegolf (ik heb dan ook wel een erg brede smaak dus dat helpt niet mee). Maar niet beluisteren geeft dan weer het risico op het missen van de kleine pareltjes. Beluisteren jullie alle bands van te voren?
Altijd alle bands van te voren checken. Ik ken mezelf, als ik nog niet overtuigd ben van een band dan ga ik op de camping bier drinken in plaats van onbekende bands kijken. Zo zonde om er jaren later achter te komen wat je gemist hebt.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Bekijk bijlage 3193
Bron: https://forum.festileaks.com/threads/rock-werchter-2023.1084/post-252968

Dit werd laatst hier gedeeld in een ander artikel, zouden dus 42.500 combi tickets en 10.000 dagtickets per dag zijn volgens deze bron. Dan zouden er dus een stuk minder dagtickets verkocht zijn dan volgens jouw berekening, en een stuk meer combi tickets
Dank voor de aanvulling en goede bron. Ik vraag mij nu wel af hoe accuraat het is, omdat 52.000 dagbezoekers x4 niet uitkomt op 220.000 totaal voor het festival zoals dit jaar het geval was. Dan zouden er toch nog wat meer combitickets en/of losse tickets verkocht moeten zijn dit jaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Na al een tijdje hier mee te hebben gelezen nu ook maar een account aangemaakt .

Combitickets en 4 persoons Bungalow op Metal Park zijn ook hier binnen !

Nu hopen dat Metallica er als headliner nog bij komt ,dat zou het voor mij helemaal compleet maken
Welkom op het forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Na al een tijdje hier mee te hebben gelezen nu ook maar een account aangemaakt .

Combitickets en 4 persoons Bungalow op Metal Park zijn ook hier binnen !

Nu hopen dat Metallica er als headliner nog bij komt ,dat zou het voor mij helemaal compleet maken
Welkom, Patrick! En ik hoop met je mee. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Ik heb deze week twee, ik bedoel onverwachts drie grote concerten gezien.
Evanescence met within temptation.
Nightwish
Nightwish: donderdag mss nog?
Within temptation: dit jaar neit, want vorig jaar wel
evanescence: mss headliner 2 na nightwish?
Want het publiek was meer mee met evanescence dan met within temptation vreemd genoeg. En evanescence speelde na within temptation. Speelde evanescence maandag ook als "headliner" in paleis 12? Ik was er de dinsdag.
Verder hoop ik nog op SOAD ipv metallica. Als nightwish of evanescence niet komen.
VV villa hoe heten ze ook weer? De zanger van him?
't Is maar dat graspop iemand die ik ken content kan maken als vv en evanescence kunnen komen.
Ik ben de maandag naar Worlds Collide tour gegaan. Evanescence speelde eerst en Within temptation sloot de avond af. Ik had zo gevoel dat de sfeer veel beter was tijdens WT dan tijdens EV. Ik dacht daarom ook dat EV eerst speelde want volgens het patroon (zie setlist.fm data) zou WT eerst moeten spelen. Maar misschien omdat het meerendeel fan is van WT wouden de organisatoren voorkomen dat een deel van het publiek al vertrekte na de eerste headliner. Deze logica lijkt dus niet van toepassing geweest te zijn. Heb gehoord dat Sharon en Amy in Düsseldorf een duet hebben gezonden tijdens "The Reckoning". Spijtig dat wij dat niet hebben gekregen :cry:

Btw, Combi tickets zijn BINNNEEUUH!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Was er nou ook een theorie over het aantal grote mainstage namen op de donderdag en vrijdag? Dat de vrijdag in verhouding meer grote namen al had en dus misschien zo'n setting zou zijn zoals afgelopen editie de zaterdag met Korn, FFDP en Judas Priest? En de donderdag misschien meer een dragende headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Was er nou ook een theorie over het aantal grote mainstage namen op de donderdag en vrijdag? Dat de vrijdag in verhouding meer grote namen al had en dus misschien zo'n setting zou zijn zoals afgelopen editie de zaterdag met Korn, FFDP en Judas Priest? En de donderdag misschien meer een dragende headliner?
Op basis van het aantal grote mainstage namen zou ik dat niet direct zeggen eigenlijk, als ik die nu naast elkaar leg lijkt dat te weinig te verschillen om grote conclusies aan te hangen. Ik denk vooral dat die donderdag toch weer is toegevoegd vanwege een extra beschikbare grote klapper, en ga er dus logischerwijs wel vanuit dat die op donderdag zal staan. Vrijdag is dan in mijn hoofd logischerwijs een kleinere headliner, met name vanwege het totale kostenplaatje over de gehele line up.

(Al noemde iemand laatst nog de dubbele headline set optie die Metallica op Download doet... Zie het niet echt gebeuren maar wauw, wat zou dat vet zijn zeg. In theorie kan het?)
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Wat me wel opvalt aan alle clashfinders is dat ze allemaal de mainstages op donderdag om 12:00 of iets dergelijks laten beginnen. Dat was dit jaar pas om 14:30 uit het hoofd. Benieuwd wat ze daarmee gaan doen, want met de aangekondigde namen was donderdag ook degene met de minste namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
When do you think we will get a poster for 2023? Once all headliners are announced? I think they should release one as soon as possible. It's way easier to send a jpeg to a friend ("look at this line-up, you want to go?") than it is to list all potentially interesting bands. Might help with ticket sales. Also, posters are fun 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken