Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik vond BMTH op Wercher niet slecht, het was gewoon saai en het publiek had geen interesse. Enerzijds kan de band daar (initieel) niet veel aan doen, maar denk dat ze die dag ook geen nieuwe zieltjes hebben gewonnen. Kan oprecht zeggen dat het optreden van Kylie Minogue later op de dag aanzienlijk intenser was. Maar goed, BMTH kwam wel vlak na de snoeiharde grindcore van de charismatische hunks van Weezer, altijd moeilijk om te volgen.
Was ook gewoon net voor the cure en na Balthazar, dat is gewoon een mismatch
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
De kans is groter dan hij ooit is geweest. Maar het blijft natuurlijk wel een heel, heel, heel grote naam voor Graspop.
Het zou de eerste keer zijn inderdaad. Maar hetzelfde gebeurde met Rammstein..en band uit hetzelfde kaliber.
Metallica stond vorig jaar al op werchter, pinkpop (zeg maar het Nederlandse werchter) heeft zijn headliner al rond...zonder metallica.
Metallica staat al op Download waardoor men denk dat ze meer festivals zullen doen. Andere grote (metal) festivals zoals rar, hellfest e.a. hebben hun line-up ook nog niet rond. Dat zijn allemaal "mogelijk" tekens dat er nog iets gaande is achter te schermen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Het zou de eerste keer zijn inderdaad. Maar hetzelfde gebeurde met Rammstein..en band uit hetzelfde kaliber.
Metallica stond vorig jaar al op werchter, pinkpop (zeg maar het Nederlandse werchter) heeft zijn headliner al rond...zonder metallica.
Metallica staat al op Download waardoor men denk dat ze meer festivals zullen doen. Andere grote (metal) festivals zoals rar, hellfest e.a. hebben hun line-up ook nog niet rond. Dat zijn allemaal "mogelijk" tekens dat er nog iets gaande is achter te schermen.
Metallica stond dit jaar (2022) al op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
@jamel of andere kenners van ons genre. Hebben jullie wat aanraders voor ons? Ben voivod aan het ontdekken. Heb honger voor prog, stoner, sludge, iets minder doom.
Not part of the line-up (yet?) but I highly recommend Firebreather, Pallbearer and Khemmis.

Also check out Elder and Mutoid Man's War Moans record maybe!
 
Laatst bewerkt:

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Bmth zal niet headline , zijn daar in Europa nog niet toe in staat. Ik de UK, zeker. Hier niet. Net voor de headliner is hun spot op dit moment. Elke headliner die er momenteel staat is groter, trekt meer volk, ...
I'm not sure about that, I think BMTH attracts more people than Gojira or Def Leppard (without Motley Crue) for example, at least the concert locations for their next tour indicate as much.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Draconian en Sleep Token, met stip. Dat zijn voor mij tot nu toe de bands waar ik het meest naar uitkijk. Verder zeker even Antimatter, Soen,1914, Molybaron, Finntroll, Loathe en (uiteraard) Katatonia checken. Denk dat je die allen wel kunt waarderen.
Tnx, op molybaron na nog geen enkele van die bands gezien. Dat wordt ontdekken geblazen.
Na enig opzoekwerk switchte ik dool en soen met mekaar. Weet jij of dool "slaapverwekkender is" op een 35 graden dag dan soen? Want denk dat ze gelijkaardig zijn. Leuk voor thuis. Maar minder voor de eerste rij. Ben benieuwd om vele van deze bands te ontdekken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Tnx, op molybaron na nog geen enkele van die bands gezien. Dat wordt ontdekken geblazen.
Na enig opzoekwerk switchte ik dool en soen met mekaar. Weet jij of dool "slaapverwekkender is" op een 35 graden dag dan soen? Want denk dat ze gelijkaardig zijn. Leuk voor thuis. Maar minder voor de eerste rij. Ben benieuwd om vele van deze bands te ontdekken.
Soen is verrassend goed live. Op album inderdaad vrij 'mellow', maar live zit er wat meer pit in. En die zanger is geweldig! Dool vind ik ook tof, maar konden het uitstekende debuutalbum in mijn ogen niet echt een vervolg geven met het tweede.

Veel plezier met je ontdekkingstocht! Ik hoor graag van je terug wat je bevindingen zijn. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pauly Robin

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
Tnx, op molybaron na nog geen enkele van die bands gezien. Dat wordt ontdekken geblazen.
Na enig opzoekwerk switchte ik dool en soen met mekaar. Weet jij of dool "slaapverwekkender is" op een 35 graden dag dan soen? Want denk dat ze gelijkaardig zijn. Leuk voor thuis. Maar minder voor de eerste rij. Ben benieuwd om vele van deze bands te ontdekken.
Soen is echt stevig live. Die knallen je wel wakker, ook met 35 graden.
 
  • Haha
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
I'm not sure about that, I think BMTH attracts more people than Gojira or Def Leppard (without Motley Crue) for example, at least the concert locations for their next tour indicate as much.
Ik denk inderdaad dat BMTH meer tickets verkoopt dan Parkway Drive, Def Leppard, Gojira en zelfs Ghost. Qua grootte van de band zou het een prima headliner zijn, al zullen veel metalheads het geen graspop materiaal vinden waarschijnlijk

EDIT: misschien geld dit alleen voor Nederland. Zie net dat BMTH in België in een veel kleinere venue speelt. Zijn toch minder groot in België dan ik dacht.
 
Laatst bewerkt:

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ik denk inderdaad dat BMTH meer tickets verkoopt dan Parkway Drive, Def Leppard, Gojira en zelfs Ghost. Qua grootte van de band zou het een prima headliner zijn, al zullen veel metalheads het geen graspop materiaal vinden waarschijnlijk

EDIT: misschien geld dit alleen voor Nederland. Zie net dat BMTH in België in een veel kleinere venue speelt. Zijn toch minder groot in België dan ik dacht.
Ik ben daar inderdaad fraai zeker van. Daarnaast ligt Dessel ook vlak aan de Nederlandse grens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ik denk inderdaad dat BMTH meer tickets verkoopt dan Parkway Drive, Def Leppard, Gojira en zelfs Ghost. Qua grootte van de band zou het een prima headliner zijn, al zullen veel metalheads het geen graspop materiaal vinden waarschijnlijk

EDIT: misschien geld dit alleen voor Nederland. Zie net dat BMTH in België in een veel kleinere venue speelt. Zijn toch minder groot in België dan ik dacht.
Idd lotto arena in Belgie, gelijk zoals Nightwish of zelfs Powerwolf. Al zal die laatste niet uitverkopen.
Capaciteit is gelijkaardig aan vorst, waar Parkway Drive onder andere speelde.
Gojira zou ook beide zalen kunnen vullen.
Alle bands wel wat op hetzelfde niveau, maar door de controverse rond bmth binnen metalmidden midder geschikt als headliner, eerder net voor de headliner.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Idd lotto arena in Belgie, gelijk zoals Nightwish of zelfs Powerwolf. Al zal die laatste niet uitverkopen.
Capaciteit is gelijkaardig aan vorst, waar Parkway Drive onder andere speelde.
Gojira zou ook beide zalen kunnen vullen.
Alle bands wel wat op hetzelfde niveau, maar door de controverse rond bmth binnen metalmidden midder geschikt als headliner, eerder net voor de headliner.

Het is inderdaad niet enkel de vraag of ze populair genoeg zijn, maar ook bij wie. Als dat vooral bij een niet-Graspop publiek is, is de vraag of hun fans speciaal voor hen naar Graspop zullen komen. En als het dan op de vrijdag zou zijn, is dat niet meteen een dag die hun fangirls uitnodigt tot veel gelijkaardig vermaak, daar zou een confrontatie met Meshuggah, Hatebreed, Gojira, Behemoth en soortgenoten wel eens kunnen tegenvallen. Je hebt wel Disturbed en Seether en zo, maar verhoudingswijs voorlopig vrij weinig dat niet al te hard gaat, zeker in vergelijking met andere dagen. Dan zou een zaterdag (maar dan vlak voor een headliner) veel logischer zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Het is inderdaad niet enkel de vraag of ze populair genoeg zijn, maar ook bij wie. Als dat vooral bij een niet-Graspop publiek is, is de vraag of hun fans speciaal voor hen naar Graspop zullen komen. En als het dan op de vrijdag zou zijn, is dat niet meteen een dag die hun fangirls uitnodigt tot veel gelijkaardig vermaak, daar zou een confrontatie met Meshuggah, Hatebreed, Gojira, Behemoth en soortgenoten wel eens kunnen tegenvallen. Je hebt wel Disturbed en Seether en zo, maar verhoudingswijs voorlopig vrij weinig dat niet al te hard gaat, zeker in vergelijking met andere dagen. Dan zou een zaterdag (maar dan vlak voor een headliner) veel logischer zijn.
Ja de kans blijft waarschijnlijk wel groter dat BMTH gewoon weer Werchter doet.

Op wie gokken jullie als laatste headliner? (Ervanuitgaande dat gnr/metallica komt op donderdag)
Ozzy, kiss en a7x lijken me allemaal vrij onwaarschijnlijk om diverse redenen. Evanescence zou niet echt meer mensen lokken dan BMTH ben ik bang.

Wat zijn de andere opties?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Een band die weinig genoemd wordt als mogelijks nog een van de headliners (of voor een andere plek op de line up maar ik denk eigenlijk dat ze nog enkel headliners moeten bekend maken en de rest opvulling zal zijn): Helloween
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
I saw this morning someone asking me something about buying a ticket. A personal question. But I did not have time to answer. The answer is: I understood it won't sell out anyway before 2023 so plenty of time
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Een band die weinig genoemd wordt als mogelijks nog een van de headliners (of voor een andere plek op de line up maar ik denk eigenlijk dat ze nog enkel headliners moeten bekend maken en de rest opvulling zal zijn): Helloween
Lijken me niet groot genoeg om te headlinen, zal eerder een marquee headliner of sub zijn. Zou ze wel graag op Graspop zien staan maar lijkt me inderdaad niet voor 2023
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken