Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Bury Tomorrow hun nieuwe single klinkt erg goed, en ze hebben een nieuw album aangekondigd dat 31 maart uit komt.
Dat duurt nog wel erg lang, half jaar vantevoren aangekondigd, beetje overdreven
zit nog te denken om naar August burns red en Bury Tomorrow te gaan over een maand, wel een interessante combo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.537
moet eerlijk zeggen dat ik nooit fan geweest ben van august burns red, die trein compleet gemist.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.537
weet dat iedereen het niet wil maar ik als maidenfan blijf toch een beetje hoop houden op WEER maiden op graspop. zie nog wel een gat tussen 13 juni polen en 19 juni zwitserland. al lijkt me hellfest meer voor de hand.
bij de aankondiging van maiden in sportpaleis werd die deur volledig dichtgetimmerd. exclusief belgisch concert
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
rise of the northstar is wel een leuke band en frans . heel fijn om te zien
1665064742167.png
De vrijdag van DRF begint er al mooi uit te zien, met naast RotNS ook Korpiklaani, Rotting Christ (🤘) en Drakwald (kende ik nog niet, maar klinkt prima!).
Voor de zaterdag is tot nu toe pas één naam bekend gemaakt, de voor mij onbekende goregrind-band Gronibard.

Tickets nog niet te koop, maar ik heb al een B&B vlakbij geboekt voor de vrijdag.
Zaterdag staat Sabaton in Antwerpen op het programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.537
rise of the northstar met een franstalig publiek gaat naar mijn aanvoelen wel gewoon 10 keer beter over komen. zal sowieso een van de hoogtepunten van DRF zijn
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Wat ik wel opvallend vind is dat ze zeggen niet op een festival in de zomer. Komen ze dan wel naar een festival (al dan niet indoor) in de winter, herfst of lente? 🤪
Nene wss niet. Was maar ant zwanzen. Is wss gewoon een manier van spreken zeg maar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Wat als Motley Crue en Def Leppard nou gewoon Journey meenemen, die waren toch van plan te touren. Inclusief plannen voor Europa.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Is dat zo? heb niet het gevoel dat Motley Crue erg populair is hier, lijkt me wel een kleine headliner toch?
Of onderschat ik ze dan

Ik zou denken dat ze van alle oudere bands toch een van de minder erge zijn. Het is niet de standaard Scorpions, Judas Priest of Ozzy, maar een keer wat anders. Minder populair dan Iron Maiden, misschien vergelijkbaar met Aerosmith, ook een naam die er al een tijdje niet heeft gestaan.

Qua algemene populariteit zou ik zoiets verwachten
Maiden > Aerosmith > Motley > Scorpions/Priest/Kiss > Ozzy

Of aan de hand van facebook:
Niet aangekondigd > wel aangekondigd

Journey is verder denk ik ook niet meer de grootste naam, dus stacked zou wel meevallen denk ik. Laatste keer in Nederland en België was in 2011. Van wat ik zo kon vinden Bospop sub en Graspop op de poster onder Scorpions en Volbeat (poster was per dag verdeeld).
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.537
ik denk als we een dag hebben met motley crue, def leppard, journey en dan waarschijnlijk nog een iets stevigere grote band, laat ons zeggen parkway drive. dan is dat toch gewoon een stacked dag? beetje vergelijkbaar met de zondag van dit jaar en die was super snel uitverkocht
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
ik denk als we een dag hebben met motley crue, def leppard, journey en dan waarschijnlijk nog een iets stevigere grote band, laat ons zeggen parkway drive. dan is dat toch gewoon een stacked dag? beetje vergelijkbaar met de zondag van dit jaar en die was super snel uitverkocht

Ligt eraan of de 2019 dag van Def Leppard > Sabaton > Kiss als stacked telt. Dan ja
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.537
Ligt eraan of de 2019 dag van Def Leppard > Sabaton > Kiss als stacked telt. Dan ja
ik denk dat we misschien gewoon te veel gewend zijn. ik zie weinig festivals in europa of zelfs de wereld die nog maar dicht komen van dit soort kwaliteit allemaal samen op 1 lineup
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jonasvh

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Kwam een interview met Arjen Lucassen tegen dat voorverkoop op 27 oktober start. Wordt zijn grootste show ooit met 10 bandleden en 20 vocalisten. Album 0100110 live en daarna nog wat niet eerder live gespeelde songs. Dat wordt bidden op de voorverkoopdag!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en duck

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Kwam een interview met Arjen Lucassen tegen dat voorverkoop op 27 oktober start. Wordt zijn grootste show ooit met 10 bandleden en 20 vocalisten. Album 0100110 live en daarna nog wat niet eerder live gespeelde songs. Dat wordt bidden op de voorverkoopdag!

Ik heb zelf geen interesse, maar kan best helpen met proberen tickets te krijgen voor mensen. Als het niet op naam staat.
Geen idee of dat dat nodig is qua snelheid uitverkopen
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken