Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Een Duitse vriend van mij vind het steeds lachwekkend dat wij afstanden van 100 km ver vinden.
Hij is soms 6tal uur onderweg met de auto voor een optreden. Daar hoort het bij de beleving, onderweg stoppen aan tankstation en verbroederen met andere fans. Ter plaatse iets zoeken om te eten en te drinken ...
Tja ik heb geen auto en geen geld, dus OV is de enige mogelijkheid, dan geraak je niet altijd terug
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Een Duitse vriend van mij vind het steeds lachwekkend dat wij afstanden van 100 km ver vinden.
Hij is soms 6tal uur onderweg met de auto voor een optreden. Daar hoort het bij de beleving, onderweg stoppen aan tankstation en verbroederen met andere fans. Ter plaatse iets zoeken om te eten en te drinken ...
En een vriend uit Tuvalu vindt het al bijzonder dat we allemaal concerten hebben... Is toch hartstikke logisch dat wij 100km ver vinden? Zo is iedereen iets anders gewend.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
En een vriend uit Tuvalu vindt het al bijzonder dat we allemaal concerten hebben... Is toch hartstikke logisch dat wij 100km ver vinden? Zo is iedereen iets anders gewend.
Dat klopt en er zal zich steeds wel iemand benadeeld zijn. Ik zelf woon op 10 minuten van de lotto arena en trix en ik was ook aan het vloeken toen ik vernam ik naar Torhout moest.
Als de mensen zonder vervoer hun regio laten weten, kan er wel carpoolen georganiseerd worden. Zo rijdt won666 met ons mee.
Onderweg een biertje en een leuk muziekje en je bent zo op de locatie :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik zelf woon op 10 minuten van de lotto arena en trix en ik was ook aan het vloeken toen ik vernam ik naar Torhout moest.
Dat is vanuit Antwerpen toch ook maar anderhalf uurtje rijden?
Ik bezoek zelf veel concerten in Antwerpen en Tilburg (en nu dus Den Bosch), en dat ligt voor mij ook allemaal op ongeveer anderhalf uur.
Zoals je zegt, je luistert een albumpje of playlistje en je bent er zo.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Juni 2023 eerste namen?
Zou het wel schitterend vinden om velen een jaar lang te zien flippen.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Momenteel 75 % tickets van Alestorm verkocht. Dat is vanavond of morgen uitverkocht.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
alestorm al 75% uitverkocht in België. first day sold out wil toch wel genoeg zeggen dat deze zaal gewoon te klein was voor alestorm
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
@jamel iets zegt me dat er zaterdag mogelijk 2 extra bands op je wensenlijstje voor graspop kunnen komen. You're in for a treat.

Lizzard was ontzettend goed live. Sterke muzikanten en heerlijke stem die me live met momenten wat aan Gavin Rossdale van Bush deed denken. Zanger genoot ook van het enthousiasme van het publiek en deed er telkens nog een schepje bovenop, de zaal was helemaal mee.

Ik vond het gewaagd en gedurfd van Soen om een band die een heel sterke 'op plaat' naar 'live' omzetting geeft voor hen te laten spelen, maar dat getuigt van het idee 'we weten dat we dat alsnog kunnen toppen'.

Eerste nummer van Soen een klein paniekje, want ze geraakten helemaal niet aan dat niveau van lizzard. Zang klonk niet goed en de band een beetje rommelig. Gelukkig bleken ze gewoon hun opwarming gemist te hebben (of zo klonk het toch) en zat vanaf het 2e nummer wel alles goed. Klinken met momenten lekker stevig (veel meer nog dan op plaat) en op andere momenten zwoel en ingetogen. Heerlijk contrast en wat een fenomenale stem heeft die Joel toch (eens opgewarmd weliswaar 😏). De publiek zelf was al van bij de start goed opgewarmd en dus ook nu geweldig enthousiast en onze woo-hoo-hoo's op Antagonist (fire up your guns) waren achtergrondkoor-waardig!
Ze moeten echt geen 7 jaar meer wachten om terug te komen!
Klinkt goed!! Soen heb ik al eens gezien en overtuigde me toen enorm. Dus die mogen van mij sowieso naar Graspop komen, ja. Dus had ik voor morgen sowieso wel al hoge verwachtingen van. Lizzard kende ik nog niet, maar heb van de week een paar nummertjes op gezet en dat beviel al. Dus als jij zegt dat ze live nog meer overtuigen, dan belooft dat wat! Klinkt wel als een band die de potentie heeft om zich te gaan melden in mijn veel beluisterde bands. Laat ze me morgen maar helemaal omver blazen! Mijn eerste echte kennismaking met The Ocean was in het voorprogramma van Leprous. En dat was één van de weinige keren dat het hoofdprogramma domweg tegenviel na het voorprogramma, omdat The Ocean me helemaal wegblies. Sindsdien zijn ze één van mijn favoriete bands.

Over wishlists gesproken: zag de naam net al voorbij komen. Maar het wordt hoog tijd dat Wind Rose ook een keer naar Graspop komt. Wat een vette band is dat! Een van de weinige bands uit het 'power/fantasy metal' genre die ik ook thuis regelmatig op de repeat kan zetten. Lijkt me geweldig om die live te zien in een uitgelaten Metaldome.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik ben een maal in die zaak geweest. Maar dat was met een platenbeurs. Generaal gezien 2 delen. Maar geen idee hoe dat dan werkt met concerten. Zelfs geen idee waar het podium staat. De beurs werkte in de breedte. Ik zie de zaal den beetje als een rechthoek. Als het podium op de hoogste of laagste lijn staat is het enorm breed maar niet diep. Als het podium op een zijlijn staat is het enorm diep. Maar smal.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Helloween is op tijd terug voor de Europese festivals.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220930-191008.png
    Screenshot_20220930-191008.png
    223,8 KB · Weergaven: 16
  • Leuk
Waarderingen: banzai

Gebruikers die dit onderwerp bekijken