Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Turnstile vind ik zonder twijfel een perfecte naam om Jupiler Stage (of main dankzij RW?) af te breken. Idles was voor mij meer een twijfelgeval, omdat het minder in het hokje metal past
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Turnstile vind ik zonder twijfel een perfecte naam om Jupiler Stage (of main dankzij RW?) af te breken. Idles was voor mij meer een twijfelgeval, omdat het minder in het hokje metal past
Eens. Turnstile komt uit de hardcore. Post punk vind ik zelf toch echt wat anders. Ik hoop in ieder geval niet dat Graspop die kant op gaat. Ik ben geen eng denkende metalliefhebber maar het verwaterd inmiddels steeds meer wat er staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
volgens mij ging toen erom dat ze niet als support wouden spelen voor een publiek dat eigen al klaar stond voor de headliner. ze kunnen toch ook de marquee afsluiten. krijgen ze ook eigen publiek.
Bij een eigen optreden komen alleen je eigen fans. Op een festival bestaat je publiek naast je fans ook uit mensen die minder enthousiast zijn. Daar ging het hem om. Dat los je dus ook niet op door op een 2e podium af te sluiten.
Daarnaast zijn de omstandigheden (regen, kou etc) ook niet altijd optimaal.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Eens. Turnstile komt uit de hardcore. Post punk vind ik zelf toch echt wat anders. Ik hoop in ieder geval niet dat Graspop die kant op gaat. Ik ben geen eng denkende metalliefhebber maar het verwaterd inmiddels steeds meer wat er staat.
Turnstile past sowieso op graspop, heb ze al vaak op ieperfest gezien, bakken publieksinteractie, zeker welkom voor mij. IDLES vind ik dan inderdaad moeilijker, op de jupilerstage zie ik het wel werken, main dan weer niet
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
neeee hahaha, als het forum hier de maat zou zijn, zou ik willen zeggen 'graspop, da's precies geen band die je een jaar op voorhand al moet verzekeren hoor'
ik ben alleszins fan, maar ik denk ook wel dat het merendeel van het volk hier deze band ook gewoon al verwacht had
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
neeee hahaha, als het forum hier de maat zou zijn, zou ik willen zeggen 'graspop, da's precies geen band die je een jaar op voorhand al moet verzekeren hoor'
Door drukte niet echt alles kunnen meelezen, maar hebben we het nou over Parkway Drive? Volgens mij wordt iedereen daar toch juist blij van, alleen erg verrassend is het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
neeee hahaha, als het forum hier de maat zou zijn, zou ik willen zeggen 'graspop, da's precies geen band die je een jaar op voorhand al moet verzekeren hoor'
Hun headline show op graspop van 2018 staat volledig op youtube trouwens, heb deze al vele malen terug gekeken. Baal er steeds weer van dat ik er in 2018 niet bij was. Verder was er niemand bij van het forum geloof ik omdat iedereen by Ayreon stond toen.
Ik hoop in ieder geval dat ze weer een mainstage mogen afsluten
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ben dus ook wel groot fan van deze band, maar mis toch iedere keer de wat oudere nummers in de setlist.
Killing with a smile en Horizons blijven wel mijn favoriete albums, helaas komen deze albums niet veel voor in hun setlists. Gelukkig hebben de 3 nieuwere albums ook wel veel goede nummers die live erg goed werken.
Verder tot nu toe niet erg fan van de nieuw singles, ben benieuwd naar het nieuwe album dat as. vrijdag uitkomt!
Ook benieuwd hoe het nieuwe album het live doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Nee, ik vond het sowieso ook bijna een binnenkopper, en vond eind juni veel te vroeg om ernaar te hinten, want dan zit je nog volop in die fase 'wat zou het volgend jaar kunnen zijn' en daarna dacht ik dus (verkeerdelijk) dat Loek het hier ergens in juli al gemeld had. Vandaar mijn reactie op het festileaks artikel waar die in ontbraken.

Mij doen ze weinig, al heb ik ze enkele jaren geleden in de AB club gezien, was toen als verrassing voor de fans, iets van last minute aankondiging via instagram als ik het me goed herinner waar mijn nicht me naar mee vroeg. Dat was best uniek om hen in zo'n kleine setting te zien terwijl ze toen de grote podia aan het veroveren waren, mensen die gewoon als vanouds bij hen op het podium klommen en stagediven. Je zag hen gewoon stralen van 'jaja, dit blijft toch genieten'. En volgens mij zei mijn nicht toen ook dat ze veel oude nummers speelden, maar die kans is volgend jaar inderdaad weer klein met een nieuw album op zak.

Ik hoop alleszins op weer zo'n pareltje in de marquee als alternatief.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ben dus ook wel groot fan van deze band, maar mis toch iedere keer de wat oudere nummers in de setlist.
Killing with a smile en Horizons blijven wel mijn favoriete albums, helaas komen deze albums niet veel voor in hun setlists. Gelukkig hebben de 3 nieuwere albums ook wel veel goede nummers die live erg goed werken.
Verder tot nu toe niet erg fan van de nieuw singles, ben benieuwd naar het nieuwe album dat as. vrijdag uitkomt!
Ook benieuwd hoe het nieuwe album het live doet.
als ik het goed voor heb speelden ze wel boneyards op de vorige tour in australie
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
als ik het goed voor heb speelden ze wel boneyards op de vorige tour in australie
Deze setlist is echt fantastisch als je die bedoeld . Boneyards en Sleepwalker die ze normaal nooit spelen. Sleepwalker is altijd zo goed live, van die intro krijg ik kippenvel.

Gelukkig spelen ze carrion en idols&anchors nog wel regelmatig, zijn ook echt hele fijne nummers. Net als Karma
met nog een nieuw album zal de kans op dit soort nummers nog wel lager worden helaas ja.
Van de nieuwe albums is Crushed één van mijn favorieten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Deze setlist is echt fantastisch als je die bedoeld . Boneyards en Sleepwalker die ze normaal nooit spelen. Sleepwalker is altijd zo goed live, van die intro krijg ik kippenvel.

Gelukkig spelen ze carrion en idols&anchors nog wel regelmatig, zijn ook echt hele fijne nummers. Net als Karma
met nog een nieuw album zal de kans op dit soort nummers nog wel lager worden helaas ja.
Van de nieuwe albums is Crushed één van mijn favorieten.
dan wel weer jammer dat wishing wells eruit gegooid is, vond ik eigenlijk een heel goeie opener
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
als parkway drive er toch staat volgend jaar mag de support lorna shore ook gewoon mee. while she sleeps mag voor mijn part ook mee maar die stonden er al dit jaar natuurlijk
Ja zeker doe dat hele pakketje maar.
Toen ik dit jaar aan kwam op het festival terrein op de donderdag begon while she sleeps net met hun laatste nummer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ja zeker doe dat hele pakketje maar.
Toen ik dit jaar aan kwam op het festival terrein op de donderdag begon while she sleeps net met hun laatste nummer.
ik verwacht ze eigenlijk op werchter, 2020 waren ze daar al verwacht, zie ze gewoon dat terug oppikken
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Voor degene die denken: die jongen heeft wel een aardige muzieksmaak. Zet Møl op je live wishlist. Wat een ontzettend intense en doorleefde show net in het voorprogramma van Crippled Black Phoenix. Topband!
Ze waren allebei gisteren in Köln ook waanzinnig goed. Nieuwe album van CBP is intens genieten alweer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken