Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Dus het wordt iets als dit:
Slipknot - Metallica - Ghost
Denk persoonlijk dat Avenged Sevenfold de headliner is die het meest vast ligt.

Zet er een bejaarde rockband naast en Slipknot en je hebt een standaard Graspop rijtje denk ik.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Ze hebben dan een totaal andere tour dan degene waar ze nu mee stonden, dus het is zeker niet uitgesloten. Al zitten ze met Wacken in het 2e deel van de festivalzomer, dus kunnen ze ook met zalen in het vroege najaar combineren.

Op werchter komen ze nooit terug, maar geen idee hoe pukkelpop hen een aantal jaren geleden bevallen is. Van mij zijn ze altijd welkom op graspop, maar kan me voorstellen dat velen die plek liever anders invullen.

Bovenaan bij Wacken inderdaad allemaal namen die dit jaar graspop aandeden. Mogen we die dan inruilen voor een aantal bands die dit jaar op Wacken stonden? 🙃

Waarom komen ze nooit terug op Werchter?


Ja Iron Maiden ruilen voor Slipknot graag :)

Bedoelde meer dat het van mij niet hoeft 2 jaar achter elkaar. Maar goed dat is dan weer mijn mening. Heb ze afgelopen editie voor het eerst gezien en het was niet slecht maar hoef ze niet zo nodig nog een keer te zien. Al zal ik wel in de minderheid zijn op Graspop met die mening gok ik :) zeker als ik het aantal Maiden shirts zie daar.

De eerste keer dat ik naar Graspop ging, zei ik tegen een kameraad wiens broer ook ging: "Als hij me tegenkomt geef ik er eentje. Zeg maar dat hij een kleine dikkerd met een Iron Maiden t-shirt moet spotten" 🙄🙄🙄
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: duck, saurus en Loek123

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik verwacht dat de meerderheid van namen op Wacken niet op Graspop zal staan omdat dat inderdaad een best gat is van juni tot augustus
Iron Maiden kan best al in juni de tour starten door Europa en eindigen in augustus (op Wacken zelfs), kijk maar naar de tour van 2016.

Als Maiden weer komt word ik gek. Met alle potentiële headliners die hier rondgaan is dat het grootste voorbeeld van totale ideeenarmoede bij de organisatie. De boeking van Muse door Werchter zou origineler zijn

Ze stonden nu met "dezelfde" show al 2 edities kort achter elkaar op Graspop hé, 2018 en 2022.
Ik verwacht eigenlijk een Senjutsu-album-tour. Met iets minder "best of"-setlist en iets meer album nummers. Ik zou een terugkeer naar Graspop niet heel gepast vinden dan. Ik denk dat de Senjutsu-album-tour nog veel overeenkomsten gaat hebben met de 2022 LOTB tour, zoals Graspop die dus al gezien had in 2018 en 2022.

Ik denk dat Maiden op Hellfest staan in 2023? Daar stonden ze 2019 en 2022 niet namelijk. Afhankelijk van de speeldag, zal het wellicht lastig worden voor andere festivals in dat weekend, als ze zaterdag in Frankrijk staan bijvoorbeeld.

Misschien dat voor Graspop weer Avenged Sevenfold of FNM goede opties zijn in 2023. Of een terugkeer van Rammstein of GnR? ...en SOAD pas weer in 2024?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Op welke spot zouden we de reünie tour van Pantera kunnen verwachten zouden ze op Graspop staan?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ze stonden nu met "dezelfde" show al 2 edities kort achter elkaar op Graspop hé, 2018 en 2022.
Ik verwacht eigenlijk een Senjutsu-album-tour. Met iets minder "best of"-setlist en iets meer album nummers. Ik zou een terugkeer naar Graspop niet heel gepast vinden dan. Ik denk dat de Senjutsu-album-tour nog veel overeenkomsten gaat hebben met de 2022 LOTB tour, zoals Graspop die dus al gezien had in 2018 en 2022.
Er zat ook al een heel Senjutsu stuk in de set dit keer, met de stage setup erbij en alles. Lijkt me dat ze daar volgend jaar ook gewoon mee gaan touren inderdaad, dus een geheel nieuwe show waar anderen het over hadden geloof ik ook niet zo in.
Ik denk dat Maiden op Hellfest staan in 2023? Daar stonden ze 2019 en 2022 niet namelijk. Afhankelijk van de speeldag, zal het wellicht lastig worden voor andere festivals in dat weekend, als ze zaterdag in Frankrijk staan bijvoorbeeld.
Ja lijkt me inderdaad wel een grote kanshebber voor Helllfest.
Misschien dat voor Graspop weer Avenged Sevenfold of FNM goede opties zijn in 2023. Of een terugkeer van Rammstein of GnR? ...en SOAD pas weer in 2024?
FNM denk ik niet aangezien het slecht gesteld is met de gezondheid van de zanger geloof ik.
Avenged Sevenfold lijkt me wel een zekerheidje.
GNR nog geen idee wat die gaan doen, hoop dat ze niet op Graspop staan maar we zullen zien.

SOAD ben ik ook erg benieuwd waar die gaan eindigen. in 2020 op werchter, 2021 op grasop volgens een aantal geruchten.
Zou zeggen dat als ze volgend jaar touren dat er een kans is van 90% dat ze op werchter staan en 10% dat ze op graspop staan, al zou dat laatste wel een droom voor me zijn die uit komt.

Op welke spot zouden we de reünie tour van Pantera kunnen verwachten zouden ze op Graspop staan?
Hadden we het eerder al over gehad en de meesten verwachten ze gewoon als (co)headliner geloof ik.

Mijn verwachting voor de bovenkant is nog steeds iets van: Motley Crue, Avenged Sevenfold, Slipknot, Pantera
Met een paar procent kans op een uitschieter als SOAD/Metallica.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
2 steps from hell is zo een vreemde booking. Gaat nice zijn maar toch vreemd, net alsof hans Zimmer op wacken zou staan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
idd wacken binnen 5 uur uitverkocht! weet niet of dit met iron maiden te maken heeft, er is altijd een vaste kern die ongeacht de line-up toch wel gaat.
maar dat iron maiden verkoopt blijft een feit.

is trouwens wel gek dat maiden zegt de senjutsu tour te gaan doen in "smaller venues" en dan als eerste wacken aankondigen :unsure:
graspop heeft ze eerder al 2 jaar achter elkaar geboekt (2007/2008) of dat er maar 1 editie tussen zit.

iron maiden - slipknot - sevenfold ??
NEE! NEE! NEE!

Het is toch serieus ondenkbaar dat Iron Maiden weer komt? Waarom zien we dat als serieuze optie? In 2018 en 2020 geboekt met dezelfde tour en dan gaan we niet in 2022 en 2023 ongeveer hetzelfde doen. Zeker omdat we zoveel andere goede opties hebben. IM opnieuw boeken zou een noodgreep zijn waarvan ik niet de noodzaak zie om te doen. Met Pantera en Motley Crue is er de kans om twee originele classic boekingen te doen, vul de rest op met nieuwere headliners en je hebt een mooi gebalanceerd affiche aan de bovenkant.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ik begrijp ook niet echt waarom je het zou willen dat een headliner 2 jaar achter elkaar speelt, er zit al bijna geen variatie in de headliners.
Zelfs als mijn ffavoriete band 2 keer komt headlinen achter elkaar zou ik daar niet echt blij mee zijn. is toch gewoon een dooddoener voor een festival.
er zijn al veel bands die om het jaar komen, de weinige variatie die we hebben is dat er niet twee jaar lang dezelfde bands headlinen. op die manier heb je straks ieder jaar hetzelfde festival
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
lijkt mij ook eerder een stok achter de deur in geval er vanalles misloopt
In geval van nood kan je toch ook prima een jongere band een kans geven, in plaats van weer hetzelfde te boeken. Als bijvoorbeeld a7x wegvalt kan je daar ook gewoon Ghost. Gojira, Nightwish, Parkway Drive, Disturbed ofzo neer zetten in plaats van dezelfde headliner als vorig jaar. maiden verkoopt natuurlijk meer tickets maar ik denk dat het festival nooit vooruit zal gaan als het terug blijft vallen op dezelfde 60s/70s bands en nooit een jongere band een kans geeft.

DIt zagen we in 2022 ook op Hellfest, en op een aantal andere festivals in Zuid Europa geloof ik waar ze maar Gojira bombardeerden tot headliner. Dan heb ik dat toch liever, al ben ik ook niet echt fan van gojira. en ook op graspop trouwens met sabaton.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
In geval van nood kan je toch ook prima een jongere band een kans geven, in plaats van weer hetzelfde te boeken. Als bijvoorbeeld a7x wegvalt kan je daar ook gewoon Ghost. Gojira, Nightwish, Parkway Drive, Disturbed ofzo neer zetten in plaats van dezelfde headliner als vorig jaar. maiden verkoopt natuurlijk meer tickets maar ik denk dat het festival nooit vooruit zal gaan als het terug blijft vallen op dezelfde 60s/70s bands en nooit een jongere band een kans geeft.

DIt zagen we in 2022 ook op Hellfest, en op een aantal andere festivals in Zuid Europa geloof ik waar ze maar Gojira bombardeerden tot headliner. Dan heb ik dat toch liever, al ben ik ook niet echt fan van gojira. en ook op graspop trouwens met sabaton.
hellfest heeft natuurlijk wel de luxe van uit te verkopen zonder veel moeite meer te moeten doen. ik zou graag ghost als headliner zien maar het moet natuurlijk ook wel financieel haalbaar zijn voor graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik begrijp ook niet echt waarom je het zou willen dat een headliner 2 jaar achter elkaar speelt, er zit al bijna geen variatie in de headliners.
Zelfs als mijn ffavoriete band 2 keer komt headlinen achter elkaar zou ik daar niet echt blij mee zijn. is toch gewoon een dooddoener voor een festival.
er zijn al veel bands die om het jaar komen, de weinige variatie die we hebben is dat er niet twee jaar lang dezelfde bands headlinen. op die manier heb je straks ieder jaar hetzelfde festival
Tomorrowland entered the chat
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Met Pantera en Motley Crue is er de kans om twee originele classic boekingen te doen, vul de rest op met nieuwere headliners en je hebt een mooi gebalanceerd affiche aan de bovenkant.
Mötley Crüe and Pantera would be super cool and unique. Never got to see them, so I'd really love that.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik heb hier al wat mooie recensies gelezen over de Belgen van Stake. Ik vind ze ook fantastisch en dit hebben ze zeker verdiend:
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik begrijp ook niet echt waarom je het zou willen dat een headliner 2 jaar achter elkaar speelt, er zit al bijna geen variatie in de headliners.
Zelfs als mijn ffavoriete band 2 keer komt headlinen achter elkaar zou ik daar niet echt blij mee zijn. is toch gewoon een dooddoener voor een festival.
er zijn al veel bands die om het jaar komen, de weinige variatie die we hebben is dat er niet twee jaar lang dezelfde bands headlinen. op die manier heb je straks ieder jaar hetzelfde festival
Voor hoeft Maiden ook niet echt te komen volgend jaar. Maar moesten ze toch geboekt worden, ik zou er niet om rouwen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
bad omens heeft trouwens trix club uitverkocht met best nog veel tijd over, denk dat ze dit toch ook wel op de radar moet zetten voor graspop, deze band is goedkoop en trekt volk
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken